Numark TTUSB Turntable
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NielsR    posted on 11-03-2007 18:15
Ik zou graag 1 numark ttusb kopen voor die liedjes die alleen uitkomen op vinyl maar ik vraag me af of dit een goede platendraaier is heeft iemand hier al ervaringen mee

What do you think about Numark TTUSB Turntable ??

Vote :   

Twizz    posted on 11-03-2007 18:17
ik weet niet ofdat het echt zoveel geweldiger is, dat gedoe via usb, via analoog werkt het n.m.m. evengoed...
de draaitafel heeft, zoals velen zeggen, niet een echt stabiel platter, niet voor het scratchwerk dus. en de naald heeft nogal speling, maar daar weet ik niets vanaf.
maar ondanks dat denk ik wel datie zn geld waard is(levensduur, kwaliteit v componenten enzo)
barthawk    posted on 11-03-2007 22:15
Poster: T4Twister
ik weet niet ofdat het echt zoveel geweldiger is, dat gedoe via usb, via analoog werkt het n.m.m. evengoed...
de draaitafel heeft, zoals velen zeggen, niet een echt stabiel platter, niet voor het scratchwerk dus. en de naald heeft nogal speling, maar daar weet ik niets vanaf.
maar ondanks dat denk ik wel datie zn geld waard is(levensduur, kwaliteit v componenten enzo)

als je ff goed leest weet je dat hij er waarschijnlijk niet mee gaat scratchen e.d. tis alleen maar om ze vinyl digitaal te maken en daarvoor is deze draaitafel uitermate geschikt...
Hansje    posted on 12-03-2007 09:49
Poster: T4Twister
en de naald heeft nogal speling, maar daar weet ik niets vanaf.

Ik denk dat je de toonarm bedoeld, zou niet goed zijn als je naald speling zou hebben...
tairip    posted on 12-03-2007 10:58
Deze draaitafel is er juist voor gemaakt om je vinyls te digitaliseren. Het software pakketje wat er bij zit is ook erg leuk en makkelijk in gebruik.

De TTUSB is de juiste koop als het alleen maar gaat om digitaliseren!
djmamo    posted on 12-03-2007 11:02
waar het voor gebruikt gaat worden is het een uitstekend apparaat.

de speling, in je toonarm kun je er afhalen. velen vergeten ook vaak dat dat bij elk merk zo is dat er een bepaalde speling op de toonarm zit.

en je moet hem dan gewoon ff nakijken als dat zo is.

www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 12-03-2007 12:30
Poster: djmamo
de speling, in je toonarm kun je er afhalen. velen vergeten ook vaak dat dat bij elk merk zo is dat er een bepaalde speling op de toonarm zit.

Volgens mijn weten zit er niet op elke platenspeler speling op de toonarm (Technics in elk geval niet).

Als je een platenspeler koopt mag je er vanuit gaan dat er geen speling opzit, bij sommige merken is dat wel zo (alleen zijn dit meestal de goedkopere merken). Speling verwijderen kan maar dat is niet zo 123 even, je kan wel sommige schroefjes aandraaien maar daardoor verander je weer andere instellingen aan de tafel.
NielsR    posted on 12-03-2007 13:28
Ik ga de platenspeler aleen maar gebruiken om vinyls mee te digitaliseren en ook om aan te sluiten op mijn set maar het meeste om te digitaliseren want ik gebruik toch het meeste mijn cd spelers en audacity suckt als ik dat programma speel op mijn nieuwe en oude computer crasht mijn pc altijd ik heb constant problemen met input maar ik denk dat ik garageband kan dit ik heb al gechekt dat hij op een mac werkt
rekord    posted on 12-03-2007 15:04
ik zou die draaitafel echt niet kopen, ik heb ze al in mijn handen gehad en het is ten eerste al plastiek en
veel belangrijker er komt iets nieuws op de markt dat je kan aansluiten op je draaitafel( oa op de synq ) het speeltje is van synq dacht ik, en daarmee kan je ook vinyl omzette op pc.
het is dus een soort transfo van niet meer dan 40euro dacht ik!
Steev    posted on 12-03-2007 16:26
Poster: rekord
ik zou die draaitafel echt niet kopen, ik heb ze al in mijn handen gehad en het is ten eerste al plastiek en
veel belangrijker er komt iets nieuws op de markt dat je kan aansluiten op je draaitafel( oa op de synq ) het speeltje is van synq dacht ik, en daarmee kan je ook vinyl omzette op pc.

Hmm, wordt de opname beïnvloed door het materiaal waar de draaitafel van gemaakt is? Dacht het dus niet. Ten eerste zeg je al 2x dacht ik, niet echt een betrouwbaar verhaaltje. Ten tweede is dit een goede draaitafel om vinyl mee te digitaliseren. Ik heb 2 TT1650 draaitafels, waarmee ik nog nooit problemen mee heb gehad. Bij de ene had ik wat speling zitten in de arm, maar die is gratis eruit gehaald. Overigens heb je hier geen last van bij het opnemen, pas als je druk in de weer bent met het draaien en beats goed moet krijgen, is de kans wat groter dat hij skipt. Maar dit echt miniem. En trouwens, naar torque waardes hoef je niet te kijken aangezien het bij opnemen niet uit maakt of hij snel start of wel?

Wat ik je wel aanraad, is een ander element erop te zetten. Het start element van Numark is leuk om mee te beginnen, maar ik weet zeker dat als je nu gaat opnemen en daarna een ander element koopt, je het verschil duidelijk hoort!

Veel succes ermee, maar ik kan je garanderen dat je geen spijt krijgt van de aanschaf van deze draaitafel Happy, laughing
Twizz    posted on 12-03-2007 17:02

vestax heeft toch ook al zoiets, waarbij je ook nog eens het apparaatje op een (vestax?) cd-speler kan aansluiten zodat als je de tt scratch de cd meescratch...

maar, tuurlijk de toonarm, niet de naald. en ik zeg neit dat hij ermee wilde gaan scratchen, het ging over t algemeenWinking my eye
sjefkuh    posted on 12-03-2007 17:09
Bij de technics zit er geen speling op de toonarm als je hem koopt.
Bij de super-OEMS(Synq XTRM1, Stanton T120, Reloop RP6000, Akiyama Acura,...) wel. Als je je TT's bij new-line koopt kunnen ze de speling verwijderen voor €5,-.
NielsR    posted on 14-03-2007 22:58

Nu was ik toch nog is aan het rondkijken voor een platendraaier rond de 200 euro en nu vond ik de tt1650 ook van numark maar deze is directdriven voor het zelfde geld maar ik was me aan het afvragen wat kan ik nu het bestye doen een direct driven platenspeler of een belt driven die ik direct zonder omweg op mijn computer kan aansluiten (ik ga de draaitafel gebruiken om platen naar mp3 te zetten en om aan mijn set aan te sluiten)
rekord    posted on 15-03-2007 08:26
kijk, als je al een synq voor 350euro kan krijgen en je neemt dan nog die tranfo dan ben je toch beter af dan met zo'n numark?
je moet beetje kijken op lange termijn, die numark is dan ook maar gemaakt om vooral overtedragen maar kan je daarmee ergens gaan draaien vraag ik me dan af?

en voor ik word afgemaakt;
ja ik weet dat hij ze enkel nodig heeft om te digitaliseren
Alert : dubbelpost samengevoegd, gebruik de edit knop svp.
Mod edit by Jorrit on 15-03-2007 11:05 (1%)
Steev    posted on 15-03-2007 18:52
Hmm, ik wil graag eens wat argumenten horen van jou Rekord waarom jij zo negatief bent over Numark. Heb je ervaring met dit merk? Heb je wel eens met een van beide draaitafels gedraaid? Heb je al eens opnames gehoord van de TTUSB?

Het is gewoon leuk om je mening / tips te onderbouwen met argumenten want die posts die jij plaatst zijn ook geen reet waard. Hier heeft die beste jongen toch niets aan? Je kan dan wel Synq aan prijzen, maar geef dan ook aan "waarom". Oke, het materiaal is anders, maar heeft dit effect op het geluid? Ik ben benieuwd naar je reply.

Happy, laughing
tairip    posted on 15-03-2007 19:21
@ Rekord,

Naar mijn weten wil hij geen draaitafel om op te draaien maar om zijn vinyl te digitaliseren. Als het om draaien gaat zou ik hem een hele andere TT adviseren dan als het om digitaliseren gaat.
NielsR    posted on 16-03-2007 13:12
Ik ga hem gebruiken om te digitaliseren en om op mijn set aan te sluiten
rekord    posted on 16-03-2007 14:02
steev leer je beheersen man
je bent gewoon in je gat gebeten omwat ik aanhaalde,
als jij liever werkt met die numark voor mij geen probleem hoor
ik wou fettibamba alleen maar late wete dat er nog alternatieven bestaan om te digitaliseren.
ik spreek uit MIJN ervaring maar dat is blijkbaar ongeloofwaardig

rekord    posted on 16-03-2007 14:32
PatrickBeuken    posted on 16-03-2007 17:17
steev leer je beheersen man
je bent gewoon in je gat gebeten omwat ik aanhaalde,
als jij liever werkt met die numark voor mij geen probleem hoor
ik wou fettibamba alleen maar late wete dat er nog alternatieven bestaan om te digitaliseren.
ik spreek uit MIJN ervaring maar dat is blijkbaar ongeloofwaardig

Steev drukt het toch netjes uit (behalve dat van 'geen reet waard'). Als je ervaring hebt kun je die toch zeker ook beargumenteren?

This is an old Topic

No new postings for 6.419 days.
 Post CommentThat would be 214 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 1 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 6.895
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.967.125