Twee DN-X300's, een el cheapo mengpaneeltje voor je cue te mixen en desnoods een gitaareffectprocessor op de fx-loop!
gitaareffecten zijn vaak nog goedkoper ook en het enige wat je even hoeft te doen is de tap-functie te gebruiken... Nou nou, wat een moeite, nee, daarvoor moet ik echt een pioneer EFX-1000 hebben... Een beestje als
dit is ook prima bruikbaar - wel mono, maar ach, zolang je geen pingpong delays en dat soort gekke fratsen nodig hebt, is het erg leuk en vaak origineler ook.
Was vanmiddag bezig met mijn X-300 en op de fx-loop een
Electro-Harmonix Holy Grail. Als je toch een elektrische gitaar of twee en een basgitaar hebt, heb je onderhand wel wat effecten - zeker als je in een band zit en dus ook optreed. Ik zweer je, het is fantastisch om je reverb in te kunnen stellen en dan ook nog je dry/wet knop te kunnen gebruiken. Bovendien is het fantastisch om even een beat te laten droppen... Je krijgt dan geen koude stilte, maar een mooite galm.
Anyway, wat ik bedoel: effecten in mixers en cd-spelers is allemaal leuk en aardig, maar externe effecten zijn net wat flexibeler. En dan nog... Op de X-1500 heb je natuurlijk zowel interne effecten als een effectloop, dus da's helemaal fijn.