Welk mengpaneel ? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

davy    posted on 22-11-2004 20:39
Ik ben een beginnende DJ maar ik zou graag meteen met een deftig 4 kanaals mengpaneel kopen kan er mij iemand advies geven?
Mod edit by Lead on 31-08-2008 12:36 (3%)

What do you think about Welk mengpaneel ? ??

Vote :   

NiGhtOwl    posted on 22-11-2004 22:19
Wat is je budget?
Wat zijn je eisen?
En waarom een 4-kanaals?

Cheers,
davy    posted on 23-11-2004 13:33
Het budget had ik gedacht aan een 800euro ofzo. Ik zal nu beginnen met 2 draaitafels, maar  ik wil een 4 kanaals moest ik later willen uitbreiden met 2 cd spelers dat ik niet meteen een nieuw mengpaneel moet kopen. Ik geef dan liever nu iets meer uit dan dat ik meteen nog een nieuw mengpaneel erbij moet kopen. hopelijk kan iemand mij hier bij helpen
Timmerink    posted on 23-11-2004 16:02
Voor 800 euro kan je een aardig mengpaneel kopen. Waar wil je hem voor gaan gebruiken? Voor thuis-dj gebruik of voor (in jou geval later) drive-in werk?
Voor thuis gebruik is de SynQ SMX-1 een heel leuke dingetje. Leuke effecten, B.P.M. en ziet er nog strak uit
Voor het drive-in werk zou ik voor een van de mixers van Ecler gaan (Mac 40v/70v) of voor een Behringer DX-1000 gaan.
De keus is helemaal aan jou en je zal zelf uit moeten zoeken welke je het liefst wilt. Ga eens naar een Dj-Shop en vraag of je een aantal mixers kan uitproberen!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Grtz
davy    posted on 23-11-2004 20:02

Heeft iemand soms ervaring met de mixers van technics, de SH - MZ 1200 in het bijzonder

jordy    posted on 23-11-2004 20:56

zouk niet vertrouwen :P ziet wel mooi uit... maar als die net zo mooi is in verhouding tot kwaliteit als de cd tafels van technics...

dan oei oei

davy    posted on 23-11-2004 22:35

ik vind de pioneer DJM 600S super, maar veel te duur .
Weet er iemand iets wat erop lijkt met dezelfde functies?

greetSleeping...

jordy    posted on 24-11-2004 08:19
die mixer van denon? type weet ik niet meer maar was geloof ik de "duurste" is nog niet zo veel in vergelijking met de djm600 maar goed.. ik heb er nix slechts over gelezen dus mischien is dat wel iets voor je
NiGhtOwl    posted on 27-11-2004 20:38

De Denon DNX1500 geloof ik? Die moet nog een 1000 euro kosten..

Vestax PCV-150 misschien?

4 kanaals mixertje en je houd nog geld over ook (519,-)
Gaat ook in een 19" rack als het moet.

Stanton SMX 501

Ook een leuke mixer, maar helaas 3 kanaals. (499,-)
Kan je altijd switchen met 1 kanaal als het moet...

Verder is het wat moeilijk zoeken.. Het is net een lastig budget wat je opgeeft
BizarBAR    posted on 22-12-2004 11:58
De Behringer - DJX 700

Professionele 5-kanaals DJ mixer met super soepele ultraglide faders,
XPQ 3 D surround effect voor een breed stereobeeld en spetterend hoog.
Last but not least heeft de DJX 700 een 24 bits effect processor aan boord met 47 effecten waaronder delay, reverb, filter en voice changer.

Lijkt een erg op de pioneer.
Maar ligt iets onder de aangegeven 800 euro namelijk 209

En de CitroniC SM FX 500 Kun je ook leuke dingen mee doen maar ik vind hem een beetje lelijk... mijn meningHappy, laughing

Maar wat ik zelf altijd heb wil ik iets spaar ik liever even iets door en koop ik wat ik wil dan er een vervanger voor zoeken.
Anders heb je spijt na een paar maanden...

Maar voor 750 euro staat de pioneer al op de bekende veilingsite;s 2e hands
Mod edit by Lead on 31-08-2008 12:32 (4%)
TheSupercrab    posted on 22-12-2004 12:31
geen behringer... die djx 700 heeft een super korte levens duur (faders gaan snel kraaken en zo) en de effecten kun je niets mee omdat ze aan een vaste bpm zitten.. een 2de hands pioneer is altijd het kijken waard, zeer betrouwbaar...

BizarBAR    posted on 23-12-2004 01:57
oke ja ik heb de behringer nooit getest... heb wel gekeken en dacht wow ziet er leuk uit voor dat geld...
n-traxx    posted on 23-12-2004 12:46
behringer is echt shit! Ik heb op verschillende modellen gedraaid en met elke was wel wat stuk. Zelfs eentje die nog geen half jaar oud was, werkte de linker helft van de master uitgang nie.. get pioneer of numark als wil dat het langer me gaat.

In prencipe heb je trouwens  geen 4 kanaals mixer nodig; je kan gewoon een 2 kanaals halen en je draaitafels op de phono ingang aansluiten, en je cd-decks op de line ingang. Je mixt 99 procent van de tijd toch niet meer dan twee platen/cds.
User edit by Lead on 25-12-2004 @ 13:22:27 (1%)
jordy    posted on 25-12-2004 03:07
A&H?
DJdarkness    posted on 28-12-2004 17:54
Pioneer look a like

Reloop DSP 40 a (450 euro)
Is inmiddels leverbaar, alleen over kwaliteit nog niest bekend.

Nieuwe numark mixer   a (750 euro)
Is nog niet leverbaar, maar wordt veel van verwacht aangezien, ze een bedrijf hebben overgenomen, wat erg thuis was in effecten.

Over die technics mixer is verder inderdaad nog niet bekend.
Prijzen weet ik oeverigens niet zeker dus moet je evn naar kijken!!

Succes er mee!!!
jordy    posted on 28-12-2004 18:53
Poster: davy

Heeft iemand soms ervaring met de mixers van technics, de SH - MZ 1200 in het bijzonder

heeft technics meer mixers dan?
maar gezien de kwaliteit van de SLDZ zwaar rot is... zou ik het niet riskeren... geloof dat die SH-MZ 899? koste weet ik niet meer zeker
Jorrit    posted on 28-12-2004 22:23
jep, is een mixer in de nieuwe technics reeks,
Maar de mixer zelf is bij mijn weten niet meer dan een andere pioneer djm-600 wannabe:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13304
jordy    posted on 28-12-2004 22:41
ja maar das toch de enigste?
BizarBAR    posted on 28-12-2004 23:47
Ja ziet er leuk uit maar toch... tweede hands pioneer en je bent klaarHappy, laughing
Jorrit    posted on 29-12-2004 17:19
Poster: jordy
ja maar das toch de enigste?

Je hebt een silvere en een zwarte uitvoering... en ze hadden geloof ik ook nog een klein battle mixertje
Dav3    posted on 30-12-2004 08:06
Ik zou zelf toch het liefste voor een Xone gaan en dan wel voor een 4 kanaals, toch handig als je met 2 TT's / 2 CDJ's wil draaien Winking my eye
www.everybeat.nl
Jorrit    posted on 30-12-2004 11:02
ja, dat wel ja. Maar een synq heeft evenveel kanalen, is ook een lekkere mixer (oke geen vergelijking met een Xone) maar is iets betaalbaarder.
xibitz    posted on 30-12-2004 19:23
Die technics  werkt wel aardig, maar is niet heel bijzonder (ff getest bij feedback).
Hij stond hier met 2 kanalen als linker en rechter speaker (dus de pan is Lijn1 & Lijn2) dit vond ik wel een beetje vreemd.
Veder zou ik het gewoon bij een djm of xone houden, want de technics is wel aardig maar niet bijzonder ofzo.
Stephanie    posted on 31-12-2004 20:16
De X1500 van Denon (rond de 800 euro) is een hele fijne mixer. Ik draai er nu al een paar maanden mee in een discotheek en ben er als vervente Dateq-fan heel erg positief over (He...een Dateq-fan die positief is over iets anders ).
Goede toonregeling, monitor uitgang die op het cue kanaal kan worden geschakeld, fijne fader indeling en een goede uitsturing. O ja, en cola bestendig  Persoonlijk vindt ik 'm fijne werken dat de Xone....
Basrose    posted on 02-01-2005 18:43
voor dat geld zou ik lekker voor een pioneer djm-600 gaan... ik heb m ook besteld voor 850 euri komt deze week binnen :P
Reind    posted on 16-01-2005 01:53
quote:
Poster: DJdarkness
Pioneer look a like

Reloop DSP 40 a (450 euro)
Is inmiddels leverbaar, alleen over kwaliteit nog niest bekend.

Nieuwe numark mixer   a (750 euro)
Is nog niet leverbaar, maar wordt veel van verwacht aangezien, ze een bedrijf hebben overgenomen, wat erg thuis was in effecten.

Succes er mee!!!

Reloop is ondertussen onder handen genomen en Jeroen moest zowat huilen toen ie zag dat het echt een complete rip off was van de DJM Tongue

Hier een linkje (mag vast wel van Jeroen) http://www.aboutdj.nl/content/view/89/40/ 

Wat betreft de Numark mixer...... Die zou september 2004 uit moeten komen. Het is nu januari 2005 en de mixer is er nog steeds niet.
Echter heeft Numark altijd wel erg hoogstaande effecten in zijn apparaten zitten (ik vind ze persoonlijk net zo goed als de EFX500 wat in mijn ogen nog altijd de ongeslagen effectenbak is).
Het bedrijf wat Numark heeft over genomen is Alesis. De eerste resultaten daarvan zijn de digitale mixertjes die Numark vorig jaar op de markt hebben gebracht en erg leuk in elkaarb zitten.
Echter weet je het bij Numark nooit helemaal wat het word, het kan een wereld product zijn of het kan een wereld product zijn waar nog enkele bugs in zitten waardoor het product ineens een catagorie lager uit valt en dat noem ik bruikbaar.

Kijkende naar wat Numark vorig jaar gereleased heeft, CDX1- Digitale mixertjes e.d ben ik erg nieuwschierig wat betreft de nieuwe FX mixer. Echter is niet bekend hoe lang het nog gaat duren voor de mixer er is.
Mod edit by Lead on 31-08-2008 12:35 (5%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

89 Users online: 38 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 21.103
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.689.118