Welke draaitafel kiezen?: technics of stanton
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjBlackMagic    posted on 17-11-2004 11:41

Ik draai al een tijdje met cd's maar nu zou 'k willen overschakelen naar platen. En aangezien ik direct goed materiaal wil is mijn vraag, wat zou ik het beste nemen technics of stanton's ? Ik want ik ben spijtig genoeg niet zou thuis op gebied van Draaitafels. ook zou 'k willen vragen hoeveel procent pitch het beste is alvast bedankt.

What do you think about Welke draaitafel kiezen?: technics of stanton ??

Vote :   

TheSupercrab    posted on 17-11-2004 11:46

technics blijven technics.. maar boel mensen spreken zeer goed over de oem super bak... waar de stanton duz bij hoort.. is zeer goede tafel en goedkooper dan de technics.. men zegt zelfs dat ie better is.. kan daar zelf mijn mening niet over geven, nog nooit op de oem gedraait, maar k zou zelf voor de oem gaan. (de stanton is daar 1 van)

Lead    posted on 17-11-2004 13:03

Technics heeft de naam, bestaat geen discussie over en je weet wat je eraan hebt. Ook als iemand anders eens op je setje komt draaien zal Technics nooit tot discussie leiden. Deze worden gezien als standaard.

Meer opties hebben inderdaad de OEM bakken. Stanton is een van de bedrijven die dit type draaitafel onder hun naam op de markt brengen. Je hebt hier iets meer features op zitten en er wordt gezegd dat hij meer torque (trekkracht) in de platter (draaiplateau) heeft. Tijdens het draaien heb ik hier niet zo veel van gemerkt.

Technics is er al meer dan 25 jaar.... het model is sinds die tijd vrijwel onveranderd. Dit zegt wel iets over de SL-1200 denk ik.

Mijn Conclusie : Ik zou voor de Technics gaan omdat dit voor vinyl begrippen ' The Real Deal' is. Qua prestaties doen ze niet veel voor elkaar onder en dan zou ik voor het origineel gaan, hoewel dit een gevoelsmatige keus is.

Let the BASS be louder
NiGhtOwl    posted on 17-11-2004 15:24
Technics is makkelijk als je van plan bent om overal en nergens te gaan draaien. Er staan namelijk altijd Technicsjes. En het blijft natuurlijk een fijne tafel.

Ik heb zelf een half jaar lang op de OEMS gedraait en ook die draaien erg lekker! (SynQ's) Ze hebben inderdaad een hogere torque en als je dat niet merkt t.o.v. een Technics is er wat mis met je.
Hij reageert sneller, corrigeert lekkerder (imho) als een Technics.
De Technics reageert wat zenuwachtig op correcties (mits je alleen met de pitch corrigeerd, dan merk je dat niet) in vergelijking met de Super OEM.

Persoonlijk zou ik voor thuisgebruik een Oembak aanschaffen, maar als je veel buiten de deur gaat draaien zou ik voor de Technics gaan.

This is an old Topic

No new postings for 7.397 days.
 Post CommentThat would be 246.6 months
or a whopping 20.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

192 Users online: 14 Guests (178 Unknown)
Pages generated today : 39.963
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.906.985