jullie mening/advies over mengpaneel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

banton    posted on 24-02-2007 22:03
hallo mensen ik had ff een vraagje over mengpanelen.

ik ben 22 jarige DJ die al zo'n 4 jaar professioneel bezig is en heb ondanks die 4 jaar ervaring toch even jullie mening/advies nodig.

Ik heb tot nu toe met een paar mengpanelen gewerkt, o.a een stanton waarbij de crossfader erg goed was, een dateq waarbij het geluid goed was (alleen hou ik niet van lange faders) en andere mixers die nu niet in m'n geheugen opkomen....

Maar ik ben dus opzoek naar een goede mengpaneel die onder andere minimaal 3 kanalen moet hebben, een mic ingang, effecten (is niet zozeer belangrijk), een goede crossfader, korte faders, en waarmee ik o.a goede opnames via pc kan maken.
Veel eisen dus...maar hier komt nu het belangrijkste...ik wil er niet meer dan ongeveer 400 a 500 euro's voor uitgeven.
Ik heb dus even rond gekeken op diverse site's en 2e-hands-site's en heb leuke dingen gezien en had me ogen even op een gebruikte pioneer djm 500, maar heb ervan gehoord dat die pioneer crossfaders niet zo goed zijn en die faders snel kapot gaan...de djm 500 is al best wel oud dus het heeft denk ook geen zin iets te kopen wat al jarenlang gebruikt is... 

Wat voor menpaneel kunnen jullie mij adviseren met bovenstaande eisen en rond de 400-500 euro ? (nieuw of gebruikt maakt niet zozeer uit)

Alvast bedankt

What do you think about jullie mening/advies over mengpaneel ??

Vote :   

Verjicke    posted on 28-02-2007 17:55
Misschien moet je even kijken naar een Reloop mixer, deze zijn meestal erg goed.
User edit by Verjicke on 28-02-2007 @ 17:55:28 (1%)
Steev    posted on 28-02-2007 17:57
Wat dacht je van de Numark 5000fx? Is ook een lekkere mixer met Digtale uitgang, 5 kanalen, effecten en soepele faders. Happy, laughing Prijs is ergens rond de 500 Winking my eye
User edit by Steev on 28-02-2007 @ 17:57:38 (25%)
tairip    posted on 28-02-2007 20:25
Die Numark 5000fx is niet echt een superbak hoor. Hij heeft wat probleempjes met de voeding (misschien zijn ze verholpen).

De knopjes en faders voelen redelijk plastic fantastic aan!

Voor 500.- zijn er niet echt te gekke nieuwe mixers te koop. Misschien moet je eens kijken naar een 2e hands...
dancedimension    posted on 28-02-2007 20:30
De numark 5000 FX ben ik ook niet tevreden over, inderdaad wat tairip zegt, hij voelt "neppig" aan. De mixer word ook deze week dan opgehaald bij mij en dan komt er een denon x1500s voor in de plaats. Leuke alternatieve zijn er wel zoals de sync smx2, alleen voelt die net zo aan als de numark, beetje plasticachtig dus. Ik denk dat je ook wel veel geld kunt besparen door bijvoorbeeld voor een reloop rmx-40 BPM gaan of de reloop rmx-40 DSP, erg leuke mixers voor het geld. Ik vind de mixer rond de 500 euro niet echt waard zijn voor het geld (altans in de categorie clubmixers), dus je kan ook doorsparen of geld besparen en dan een mixer kopen die elke euro WEL waard is, dit is altans iets wat persoonlijk is.
User edit by dancedimension on 28-02-2007 @ 20:34:35 (5%)
Laidback    posted on 28-02-2007 20:31
Poster: tairip
Die Numark 5000fx is niet echt een superbak hoor. Hij heeft wat probleempjes met de voeding (misschien zijn ze verholpen).

De knopjes en faders voelen redelijk plastic fantastic aan!

helemaal mee eens..
heb em getest en (sorry dat ik het zeg) hij voelde een beetje als iets wat je bij Intertoys koopt..
en de look is ook "plastic Fantastic"
de effectenbak vind ik een klein beetje Onoverzichtelijk..
en met die faders had ik het gevoel of ze naar 1 avondje al op zouden geven..
ik zou em niet kopen..
als je tweifels hebt.. kijk dan even bij een Shop in de buurt .. Happy, laughing
we kunnen je hier nog zoveel zeggen..
jij hebt als geen ander hier een Persoonlijke smaak.. en daar moet de mixer ook bij passen, die smaak kunnen wij niet maken, dus je zal zelf erop uit moeten om even het 1 en ander te gaan testen! Happy, laughing

gr. laidback
tairip    posted on 28-02-2007 21:30
De effecten van de Numark werken ook niet echt lekker en snel! (of je moet er al mee gewend zijn).

Bij de Pioneers bijvoorbeeld is het draai draai druk en draai :P haha en je hebt het effect! Bij de numark zie je ook niet echt wat je doet ben ik van mening.

Als je een goede mixer wil zou ik voor 500.- een tweede hands Dateq XTC kopen, die lange faders wen je wel aan. Wel heeft de XTC een aantal nadelen zoals; de niet uitschakel en toewijsbare X-fader.
Steev    posted on 28-02-2007 21:59
Poster: tairip
De effecten van de Numark werken ook niet echt lekker en snel! (of je moet er al mee gewend zijn).

Bij de Pioneers bijvoorbeeld is het draai draai druk en draai :P haha en je hebt het effect! Bij de numark zie je ook niet echt wat je doet ben ik van mening.

Als je een goede mixer wil zou ik voor 500.- een tweede hands Dateq XTC kopen, die lange faders wen je wel aan. Wel heeft de XTC een aantal nadelen zoals; de niet uitschakel en toewijsbare X-fader.

Hmm, bij mijn fx is het druk (kanaal) druk (effect) draai (hoeveelheid effect) lijkt me niet dat Pioneer zoveel sneller is dan... Daar durf ik een wedje op te leggen eigenlijk! Ik schat dat ik binnen 2 seconden een effect erin heb dus ik denk dat dit wel gelijk staat aan dat van Pioneer.

@ Laidback, ik draai nu al bijna een jaar met m'n mixer (dat zijn redelijk wat uurtjes) en redelijk aggresief, en ik heb echt totaal geen problemen met de faders. Ook ben ik ermee al op verschillende feesten geweest.. Totaal no problemo, ik weet niet hoe jij met je mixer om gaat marem...

En ja, over dat plastic fantastic, diegene die minder geld hebben moeten ook een mixer kunne kopen.. Dat je dit van een skytec zegt oke, maar van een toch redelijk kwaliteit mixer vind ik het een beetje mindere opmerking...
tairip    posted on 28-02-2007 22:03
Poster: Steev
En ja, over dat plastic fantastic, diegene die minder geld hebben moeten ook een mixer kunne kopen.. Dat je dit van een skytec zegt oke, maar van een toch redelijk kwaliteit mixer vind ik het een beetje mindere opmerking...

Ookal is het een mixer voor een mindere budget klasse daarom kan hij toch wel plastic fantastic zijn, die zilver knopjes zijn het ook gewoon (althans das mijn mening).
Je hoeft het niet met me eens te zijn ik geef alleen mijn ervaring met deze mixer.
Luxx    posted on 08-03-2007 20:09
ik raad de reloop rmx 40 DSP/BPM aan . DSP natuurlijk het beste. k ben daar nu zelf ook voor aan het sparen
www.mothermusic.nl
ArCee    posted on 17-05-2007 10:37
Ik draai met een Behringer van 12 jaar oud en er mankeert werkelijk nog niets aan??
lolbroek    posted on 17-05-2007 11:11
Tweedehands een leuke mixer opkopen! Een Xone 32 kun je normaal gezien makkelijk vinden voor die prijs!
jannickv    posted on 17-05-2007 11:29
kijk eens rond op 2e hands sites
daar zal je mss wel een koopje kunnen doen
Vibemaster-D    posted on 17-05-2007 14:11
Xone 62 kan je 2e hands wel voor 500 euro krijgen als je goed zoekt
maar die reloop is aan te raden
Julemac    posted on 17-05-2007 14:54
en die nieuwe synq mx 2 is dat niet wat?
ligt misschien net iets boven je budget, maar dan heb je wel wat.
soundcollector    posted on 17-05-2007 15:21
vestax vmc-185xl white of tewel een korg km 402 (met een kleine kaos pad in)
deze twee lijken me echt zalige mixers+ kwaliteitsvol omdat dit toch een van de betere merken zijn denk ik. Je zou dit moeten navragen aan iemand die zo een mixer heeft....

stevew    posted on 29-05-2007 17:56
Ik vindt ook zoals hierboven al vermeld, kijken voor een leuke tweedehands. Anders zou ik richting synq gaan denk ik.
Ik heb daar toch al veel goed over gehoord dat die qua prijs/kwaliteit goed meevallen.
Maar ik zou eerst echt wel uitkijken naar een tweedehands!!! Meestal zitten er daar wel echt goeie aanbiedingen bij.
Greets, steve
User edit by stevew on 31-05-2007 @ 01:30:16 (5%)
Jori    posted on 29-05-2007 18:38
Of de SynQ SMX-1, die is 469,- euro geloof ik, en hij voldoet aan je eisen.
SynQ SMX-1
Twello    posted on 29-05-2007 21:04
Ecler nuo 3 voldoet aan je eisen alleen nog geen effecten maar als je dat persee nodig vind dan koop je maar een 2e hands efx ofzo want hij heeft send/return
User edit by Twello on 29-05-2007 @ 21:06:13 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 6.507 days.
 Post CommentThat would be 216.9 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

189 Users online: 12 Guests (177 Unknown)
Pages generated today : 23.405
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.319.101