Synqs aarden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Samm    posted on 23-02-2007 17:00
Hallo,

Ik vroeg me nu af of je synq's moet aarden?? want als ik het kanaal open zet alleen bij de rechtse TT en laat de toonarm gewoon liggen, maakt ie een zoemend geluid en ik dacht dat het meschien met de aarding had te maken.

Weten jullie hier iets meer over te zegge??

What do you think about Synqs aarden ??

Vote :   

the-melody    posted on 23-02-2007 17:04
gewoon aan het schroefje op je mixer waar gnd, de stekkervormige kabel ertussen steken en terug het schroefje dicht draaienHappy, laughing Dan moet hij wel geaard zijn.
DNR    posted on 23-02-2007 17:08
die zoem toon heb ik ook wel eens.. kan bij mij komen omdat ik geen aarde heb op mn kamer.
Samm    posted on 23-02-2007 17:17
Het schroefje op mijn mixer heb ik wel maar bij de synqs zat alleen maar een stekker bij en niet die kabel die The-Melody bedoelde

DNR    posted on 23-02-2007 17:19
normaal zit er tog een 3 aderige kabel aan:S

http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=351
the-melody    posted on 23-02-2007 17:19
synqs op line zetten en aansluiten op een line kanaal dan?
Laidback    posted on 23-02-2007 17:21
Poster: the-melody
gewoon aan het schroefje op je mixer waar gnd, de stekkervormige kabel ertussen steken en terug het schroefje dicht draaienHappy, laughing Dan moet hij wel geaard zijn.

dan moet je Mixer wel geaard zijn,.
(lees, stopcontact)
wat in veel huizen nog wel es wil ontbreken..
ik heb et hier 4 jaar geleden zelf aan moeten leggen..
even een Groen / Gele kabel trekken naar de meterkast..
en toen had ik nergens meer last van..

swel even werk.. opletten met de Blauwe en Zwarte/bruine kabels in de Buizen.. niet dat je alles strax overnieuw kan trekken :P

gr. laidback
User edit by Laidback on 23-02-2007 @ 17:22:21 (43%)
DNR    posted on 23-02-2007 17:23
dat is iig een oplossing.. maar let er wel op je moet ook een geaard stopcontact erbij kopen als je deze niet hebt anders heb je voor nix een aarde kabel daar
Camino    posted on 23-02-2007 17:36
Niks aan doen, die zoem heeft niks te maken met de aarding van je draaitafel - waarschijnlijk ligt het aan een grondlus in je huis. Een synq heeft geen aparte aardingsdraad omdat hij intern aardt.
Camino    posted on 23-02-2007 17:37
Poster: Laidback

dan moet je Mixer wel geaard zijn,.
(lees, stopcontact)
wat in veel huizen nog wel es wil ontbreken..
ik heb et hier 4 jaar geleden zelf aan moeten leggen..
even een Groen / Gele kabel trekken naar de meterkast..
en toen had ik nergens meer last van..

Dit klopt ook niet, de synq heeft geen aparte aarding. Als je naar de achterkant kijkt zal je een euro-8 stroomdraad vinden die GEEN aarding heeft.
the-melody    posted on 23-02-2007 17:40
Poster: DeafDJ
Niks aan doen, die zoem heeft niks te maken met de aarding van je draaitafel - waarschijnlijk ligt het aan een grondlus in je huis. Een synq heeft geen aparte aardingsdraad omdat hij intern aardt.
 dan heb ik niks gezegt
Samm    posted on 23-02-2007 19:26
Dat klopt, ik heb geen kabel met zo een apparte aarding bij aan. Maar ik ga het wel eens proberen zoals The melody zij hem op line te zette !!

Bedankt voor jullie reacties   

Zuur    posted on 23-02-2007 19:51
Zit je element wel goed vast? Stekkers goed aangesloten?

Boxen te dicht bij de TT's (dus feedback via naald)?
Camino    posted on 24-02-2007 14:07
Kijk eens of iemand in je buurt een grondlus isolator (groundloop isolator) heeft, als het probleem inderdaad zoals ik vermoed aan een aardlus hangt zoals ik vermoed dan kan je het met die dingen voor geen tientje verhelpen.
Samm    posted on 24-02-2007 16:02
Ik zal er eens achter horen van die grondlus!

Heb men elementen er nog eens goed vast gezet en nu hoor ik niks meer.
Als ik eerst men gain voor te testen helemaal open zet dan kwam dat gezoem maar nu met ze vast te draaien is het weg zal slecht contact geweest zijn

Nogmaals bedankt
soundcollector    posted on 24-02-2007 18:33
ff een vraagje, bij jbsystems qh30 heb je ook line en phono, je kan dit aan klikke en bij line moet je dan ook geen aarding aansluite

maar bij line als je de tafel uitzet valt de platter in eens stil en bij phono bolt hij zo uit... is dit bij elke draaitafel met line uitgang?

Samm    posted on 25-02-2007 13:24
@ soundcollector :

Ik ben het juis gaan testen, heb de synq op line gezet en dan de power knop uit en bolt ook uit zoals bij phono.

soundcollector    posted on 25-02-2007 17:15
ideaal, ik heb net een besteld Happy, laughing gr

This is an old Topic

No new postings for 6.567 days.
 Post CommentThat would be 218.9 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 19 Guests (181 Unknown)
Pages generated today : 39.117
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.906.139