goede uitleg mixen met pc...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tinuva    posted on 19-02-2007 13:33
Hoy, ik ben op zoek naar een goede uitleg hoe ik met een nVidia MCP04 geluidskaart en een mixer (in dit geval een Behringer VMX200) kan mixen met mijn pc. Ik heb de nieuwste versie van Virtual DJ en je zou de mixen moeten kunnen opnemen. Ook uitbreiding (mits nieuwe mixer dan) moet mogelijk zijn (bv. 2 platenspelers + pc ofzo), maar is niet noodzakelijk, ik ben op zoek naar een bescheiden basismodelletje.

Alvast hartelijk dank, ik heb al veel rondgesurfd maar het is enrom moeilijk om hierop een duidelijk antwoord te vinden.

Bedankt
Tinuva

What do you think about goede uitleg mixen met pc... ??

Vote :   

Kiwi    posted on 19-02-2007 15:29
Je kunt in jou geval, indien je met twee stereo kanalen kunt uitsturen met die geluidskaart, het geluid uitsturen via je Behringer mixer en het faderen/EQ'en via je mixer doen.
Je zult echter een MIDI/USB controller nodig hebben om de software te kunnen aansturen.

Ik heb even gekeken naar die geluidskaart en ik denk dat deze niet echt geschikt is voor wat jij er mee wilt.

Je zult weldegelijk geld moeten investeren in een goede oplossing om een beetje te kunnen draaien zoals jij dat zou willen.
Tinuva    posted on 19-02-2007 18:53
bedankt !!! iemand ervaring met geluidskaarten en mixen enzo? Is bv die van Hercules (mini hub ofzo noemt ie denk ik) daarvoor goed genoeg?? of moet ik echt 100den euro's gaan besteden aan een degelijk geluidskaart in mijn pc... merci =)
Winston    posted on 20-02-2007 23:52
Ik ben een beetje huiverig voor mixen en opnemen tegelijk met een enkele PC. Mijn ervaring was dat mijn computer al haperde bij mixen alleen.

Theoretisch is het wel mogelijk. Als je slim bent met de PC kun je dat misschien wel realiseren om mixen en opnemen tegelijk te doen zonder dat de PC hoge toeren hoeft te draaien. En zonder te hoeven investeren in PC componenten zoals geluidskaarten. Maar ik kan je daarmee dus niet helpen, omdat ik zelf niet bereid ben me te verdiepen in PC's, terwijl het gewoon makkelijk kan met echte players.

Als je al een mixer hebt zou ik verder niet kiezen voor de Hercules console. Die levert mixer en 2 player controls. Ik zou voor een controller kiezen die uitsluitend de player controls heeft bv uit de Numark DMC lijn.

Dan heb je de mixer niet dubbelop snap je afgezien ik dan niet weet hoe je het zou moeten installeren om alle faders te laten werken.
Tic Toc
Tinuva    posted on 21-02-2007 12:16
Dat spulletje van Hercules is niet die console maar een afzonderlijke externe geluidskaart. Maar alles is oke, ik heb de oplossing gevonden.

Ik heb 2 geluidskaarten geïnstalleerd in mijn pc, en elk afzonderlijk een kanaal toegewezen. Nu werk ik met virtual DJ en dit lukt perfect. Bedankt voor jullie hulp.
User edit by Tinuva on 21-02-2007 @ 12:17:44 (86%)

This is an old Topic

No new postings for 6.422 days.
 Post CommentThat would be 214.1 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 3 Guests (142 Unknown)
Pages generated today : 11.774
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.117.424