Overstappen Final Scratch 2.0. Mac of Windows (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Mac of Windows

-Mac
-Windows

Voting is only possible for our Members
RoyBeware    posted on 13-02-2007 17:02
Hallo.

Ik ben vanplan om over te stappen op Final Scratch 2.0.
Mijn CDJ-200's gaan de deur uit en daar komt een draaitafel voor in de plaats.
Ik heb gekozen voor een extra draaitafel omdat ik het vinyl gevoel erg lekker vind draaien. Er komt ook een DJM 400 te staan, die krijg ik medio Februari binnen.

Alleen nu wil ik er een laptop bij aanschaffen.
Lekker compact als je ergens moet draaien. Een complete pc is niet echt makkelijk.

Ik was maandag bij een winkel waar een Aple Macbook stond en het viel mij op dat het beeld heel goed is van een Macbook 13". Ik ging het toen vergelijken met een 17" laptop van een ander merk en dat kon ik minder goed lezen. (Heb nameijk een visuele handicap).

Alleen nu is mijn vraag wat voor laptop zal ik nemen? Wat raden jullie mij aan?
Ik heb gehoord dat Mac een goed stabiel systeem is. Heeft er iemand ervaring met Windows en Final Scratch 2.0?

Systeemeisen:
Mac Minimum: Mac OSX (10.3.5 of hoger), G4 500mHz. 256MB RAM
Mac Aanbevolen: Mac OSX (10.3.5 of hoger), G4 1GHz. 512MB RAM
PC Minimum: Windows XP, Pentium III/Athlon 1GHz, 256MB RAM
PC Aanbevolen: Windows XP, Pentium IV/Athlon XP 2GHz, 512MB RAM

What do you think about Overstappen Final Scratch 2.0. Mac of Windows ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 24-02-2007 10:17
ik heb zelf een PC met windows XP MCE en BPM studio 4.x Pro. en deze pc is nog nooit nog nooit vastgelopen. in de afgelopen 2 jaar. ik zou ook eens gaan kijken naar Toshiba Tecra A8 die heb ik namelijk ook en dat zijn echt oerdegelijke notebooks. goede behuizing enzo.
Kiwi    posted on 24-02-2007 12:25
Poster: Laidback
je kan toch ook Mac OS-X op een normale computer installen ..
tenminste.. ik heb een dvdtje met Mac-OS-X erop .. kan op elke pc..

(mac werkt namelijk ook gewoon met Intel Processors)

Dit is ten eerste verboden, en ten tweede zal het niet het niveau van een Mac halen omdat de hardware niet op elkaar is afgestemd Winking my eye

Poster: Mforge
de behuizing van een macbook pro is van aluminium. dus sterker dan die laptops die in een kunsstof behuizing zitten

We hebben het de hele tijd over een Macbook en een MacBook is net als een iBook gewoon van kunstof. De MacBook Pro is inderdaad van alluminium Winking my eye

Ik heb een Powerbook en een iBook, maar de alluminium case van mijn Powerbook is niet per definitie sterker dan de kunstof case van mijn iBook. De kunstof case van mijn iBook (en die van een MacBook) kan een stootje hebben terwijl de case van mijn Powerbook (of MacBook Pro) meteen een deuk zal hebben wanneer hij ergens tegen aan stoot.
User edit by Kiwi on 24-02-2007 @ 13:00:11 (79%)
RoyBeware    posted on 24-02-2007 23:36
Ik ben vandaag bij de Apple store in Alkmaar geweest heb hem even gekeken naar de Macbook pro omdat de meningen nogal veel op een macbook uit komen.

Die meneer vertelde mij dat ik in 2008 pas hoefde te betalen.
als ik dus een macbook pro neem van 2000,- + 50,- administratie kosten is dat te doen. Het heeft een duidelijk scherm en het is 15,4".
hij vertelde mij ook als ik het dus vast zet en dan rente opbouw dat ik de administratie kosten er zo weer uit heb verdient.

hoe denken jullie hier over? Want als ik dus wel een Windows systeem aanschafen het gaat niet lekker verklooi ik wel 800,-...

Hoor graag van jullie of ik dit moet doen of niet?
Ik kon trouwens ook in 10 termijnen betalen, maar dan komt er nog wel rente over heen.

Groetjes, Roy
Kiwi    posted on 25-02-2007 00:59
1 tip: nooit op afbetaling kopen.
RoyBeware    posted on 25-02-2007 11:33
Oke....
Dus dan word het die optie niet..
Kiwi    posted on 25-02-2007 13:41
Geloof jij echt, dat wanneer je nu het geld al niet hebt, je het geld netjes een jaar vast?
Die mensen verdienen er gewoon aan om mensen op afbetaling te verkopen.
RoyBeware    posted on 25-02-2007 23:23
Poster: Kiwi
Geloof jij echt, dat wanneer je nu het geld al niet hebt, je het geld netjes een jaar vast?
Die mensen verdienen er gewoon aan om mensen op afbetaling te verkopen.

Maar je betaald geen rente.
1 malig 50,- administratie kosten en als je het dan voor 1 jaar vast zet heb je dat er zo weer uit verdient. En als ik het verdeel over 12 maanden moet ik per maand zo ongeveer 166,- weg leggen...

Ik weet niet precies wat ik moet doen.
Omdat een Windows systeem kan miss. niet goed werken en een macbook met een 13,4" scherm is te klein en toen keek ik naar een macbook Pro die heeft 15,4". Is er iemand die ervaring heeft met Tractor DJ en Windows? Dan wil ik graag de reacties horen, of vanaf welke systeemeisen werkt het het beste met een Windows. 
User edit by RoyBeware on 25-02-2007 @ 23:24:34 (73%)
Kiwi    posted on 25-02-2007 23:28
Poster: Roy-776

Maar je betaald geen rente.

Geloof me, alles is er met een reden en overal wordt geld mee verdiend en juist met dat soort dingen. Als je nu het geld er niet voor hebt, gewoon even door sparen Winking my eye
RoyBeware    posted on 26-02-2007 10:04
Oke. Bedankt...

Zijn er echt geen mensen die Tractor DJ op een Windows systeem hebbenConfused
RoyBeware    posted on 27-02-2007 14:50
Draait er niemand met een Windows systeem?:P
Kiwi    posted on 27-02-2007 15:30
Ik (gelukkig) niet Winking my eye
RoyBeware    posted on 27-02-2007 15:41
Poster: Kiwi
Ik (gelukkig) niet Winking my eye

haha oke
RoyBeware    posted on 05-03-2007 08:55
Hallo.

Ik heb besloten om voor een Windows systeem te gaan.

Nu zit ik met de volgende vraag.
Intel of AMD. en welk merk laptop.

Ze vertellen mij dat Intel vanwege het grotere L2 cache geheugen beter is voor multimedia software Is dat dan ook voor Tractor DJ?

Of is AMD ook prima ondanks het lagere L2 cache geheugen wat vaak maar 256, 512. En bij Intel loopt dat al op tot 1 a 2 MB.

En mijn 3e vraag is: Welk merk van een laptop is geschikt.
ik zat zelf te denken aan een Asus, Toshiba of MSI.

Dell en HP zijn volgensmij meer geschikt voor het kantoor werk en ik denk niet voor muziek af te spelen.

Ik hoor het graag.

Geetz, Roy
User edit by RoyBeware on 05-03-2007 @ 11:54:52 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 6.430 days.
 Post CommentThat would be 214.3 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 15 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 13.247
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.477