Overstappen Final Scratch 2.0. Mac of Windows (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Mac of Windows

-Mac
-Windows

Voting is only possible for our Members
RoyBeware    posted on 13-02-2007 17:02
Hallo.

Ik ben vanplan om over te stappen op Final Scratch 2.0.
Mijn CDJ-200's gaan de deur uit en daar komt een draaitafel voor in de plaats.
Ik heb gekozen voor een extra draaitafel omdat ik het vinyl gevoel erg lekker vind draaien. Er komt ook een DJM 400 te staan, die krijg ik medio Februari binnen.

Alleen nu wil ik er een laptop bij aanschaffen.
Lekker compact als je ergens moet draaien. Een complete pc is niet echt makkelijk.

Ik was maandag bij een winkel waar een Aple Macbook stond en het viel mij op dat het beeld heel goed is van een Macbook 13". Ik ging het toen vergelijken met een 17" laptop van een ander merk en dat kon ik minder goed lezen. (Heb nameijk een visuele handicap).

Alleen nu is mijn vraag wat voor laptop zal ik nemen? Wat raden jullie mij aan?
Ik heb gehoord dat Mac een goed stabiel systeem is. Heeft er iemand ervaring met Windows en Final Scratch 2.0?

Systeemeisen:
Mac Minimum: Mac OSX (10.3.5 of hoger), G4 500mHz. 256MB RAM
Mac Aanbevolen: Mac OSX (10.3.5 of hoger), G4 1GHz. 512MB RAM
PC Minimum: Windows XP, Pentium III/Athlon 1GHz, 256MB RAM
PC Aanbevolen: Windows XP, Pentium IV/Athlon XP 2GHz, 512MB RAM

What do you think about Overstappen Final Scratch 2.0. Mac of Windows ??

Vote :   

the-melody    posted on 13-02-2007 17:13
Ik heb niks anders dan positieve bevindingen met een mac en dat zal ook zo blijven. Windows is meer geschikt voor particulier gebruik, msne, surfen. Maar echt om te werken/draaien zou ik niet nemen. Ik had het zelfs met mijn laatste windows laptop dat ik audacity liep lopen en na 25min te draaien kreeg ik de melding dat me laptop was afgesloten vanwege een fout in het systeem(de welbekende blauwe scherm). Heb ik uit frustratie de laptop tege de grond gegooid en en paar maand erachter had ik de mac in huis. Niks problemen gehad:d

stelling uit een ander topic:
Nee hoor, verschil is heel simpel zoals ik al in een ander topic zei: wil je particulier gebruik is apple niet echt een optie=> vrij 'duur'. Wil je meer gaan doen ivm webbuilding, grafisch, audio etc dan is het beter voor een apple. Wat doet microsoft: 101 fabrikanten onderdelen laten maken wat NOOIT maar dan ook NOOIT goed kan samenwerken(processor van het merk X, videokaart van het merk Y) resultaat=> vrij grote vereisten, loopt ie in het honderd. Wat doet apple? Alles door 1 en dezelfde fabrikant laten maken wat dus wel goed werkt met elkaar. Dat is het verschil, ik zeg niet dat windows vrij onstabiel is, maar met een apple kun je wel makkelijk werken ookal is je systeem wat ondergeschikt, en dat zou ik niet aanraden met een windowsje

RoyBeware    posted on 13-02-2007 18:45
Bedankt voor je reactie..

Hier heb ik veel aan :D
Laidback    posted on 13-02-2007 19:00
je kan toch ook Mac OS-X  op een normale computer installen ..
tenminste.. ik heb een dvdtje met Mac-OS-X erop .. kan op elke pc..

(mac werkt namelijk ook gewoon met Intel Processors)
RoyBeware    posted on 13-02-2007 20:48
Ik heb zelf een AMD, en een laptop is makkelijk als je ergens anders moet draaien.
FlowReal    posted on 13-02-2007 22:16
ik raad je ook een mac aan.. heel erg stabiel.. ik werk er zelf mee met Rane Serato Scratch Live en heb er nog nooit problemen mee gehad
ciderke    posted on 14-02-2007 11:13
Ik heb niet zo'n goede ervaringen met m'n macbook. Zoals ik in vorige topics (weet niet meer welke) al aanhaalde durfden sommige programma's wel eens vastlopen op m'n mac. Dit kwam meer en meer voor, tot nu. Nu start hij niet meer op. Ik zal hem vrijdag moeten binnendoen voor reparatie.
Begrijp me niet verkeerd; buiten dit probleem ben ik er echt heel tevreden over. Gebruiksvriendelijk, simpel, mooie grafische vormgeving, ... Ik hoop dat mijn macbook een uitzondering was en dat anderen wél stabiel draaien, want dan is het echt een zeer goede laptop.
Ik zal hier dan wel wel m'n bevindingen posten na de reparatie. Hopelijk met beter nieuws.
the-melody    posted on 14-02-2007 13:01
ik denk dat jou macbook een uitzondering is, ik heb er namelijk nog geen problemen mee gehadHappy, laughing En als het een groot welgekend probleem is dan had apple het allang opgelost en die reeks macbooks uit de rekken gehaaltHappy, laughing
User edit by the-melody on 14-02-2007 @ 13:11:19 (100%)
Steev    posted on 14-02-2007 14:53
Poster: the-melody
ik denk dat jou macbook een uitzondering is, ik heb er namelijk nog geen problemen mee gehadHappy, laughing En als het een groot welgekend probleem is dan had apple het allang opgelost en die reeks macbooks uit de rekken gehaaltHappy, laughing

Ik vind dat je je argument een beetje slecht onderbouwd. 

Ik denk dat jou macbook een uitzondering is, IK heb er namelijk nog geen problemen mee gehad.

Je kan toch nooit zeggen dat dit een uitzondering is als jij zelf er nog nooit problemen mee hebt gehad? Dit kan je alleen zeggen als je onderzoek hebt gedaan en aan 1000 MAC gebruikers hebt gevraagd of zij wel eens problemen hebben gehad. Maar omdat dit niet het geval is, is het een beetje raar als je dit zo zegt.
User edit by Steev on 14-02-2007 @ 14:54:12 (7%)
RoyBeware    posted on 14-02-2007 14:58
Bedankt voor jullie reacties.

Dan ga ik voor een Macbook.

Ik las op aboutdj.nl dat je met de nieuwe processors de dual core's niet Tractor kon afspelen? Kan iemand mij daar meer over vertellen? Misschien begrijp ik het verkeerd.
the-melody    posted on 14-02-2007 16:58
Ik heb nog maar zeer weinig verhalen gehoort over een macbook die er ineens met ophoudt, wel dat hij ophoudt na windows erop te hebben gezet of met ander ram geheugen erin maar niet dat hij er ineens met ophoudt. Ik lees regelmatig forums over mac door en ben dit nog maar weinig tegen gekomen. Dus ik vindt dat ik wel mag zeggen dat het een uitzondering isHappy, laughing
User edit by the-melody on 14-02-2007 @ 17:05:14 (100%)
RoyBeware    posted on 15-02-2007 15:07
Ik heb nog even zitten denken.

Aangezien ik een visuele handicap heb moet ik even vergelijken met een laptop met een 15" of 17" scherm. Ik was laatst bij een winkel waar ik dus 2 laptops heb gezien. Maar de 1e laptop met 17" was gelocked en de Macbook niet.

Als ik dusde 17" beter kan lezen word het misschien een Windows systeem.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of dat dus kan of dat ik er dan spijt van krijg?
Een macbook Pro met een 17" scherm vind ik even te duur want als een Windows systeem met 17" ook prima werkt vind ik het zonde als ik zo'n 1000,- teveel neer leg.

Geetz, Roy

ciderke    posted on 15-02-2007 17:34
wel dat hij ophoudt na windows erop te hebben gezet of met ander ram geheugen erin

Oeps...

Zou het daaraan liggen misschien?
the-melody    posted on 15-02-2007 17:37
Met windows kan het mss zijn dat je zonder anti virus hebt gewerkt en virusjes erop hebt staan ofzo, ik weet het niet. Zelf weet ik er ook niet meer vanHappy, laughing Met ram geheugen kan het zijn dat je er bv 1x 1gig erin hebt en niet 2x 512 ofzoWinking my eye
ciderke    posted on 15-02-2007 18:49
We zijn hier wel serieus aan het afdwalen maar nog een laatste vraagje;
Ik heb normaal geen virus op m'n windowssectie, maar ik heb inderdaad 1 x een gig ram geheugen en 1 x 256. Waarom is dat dan wel een probleem?

Om toch nog een bijdrage te leveren aan deze topic;
Inderdaad Roy, FS zal niet draaien op de intel macs. Tenzij je de upgrade koopt naar de recentste Traktor versie, maar deze kost al snel 300 euro als ik me niet vergis. Dus opletten geblazen!

the-melody    posted on 15-02-2007 18:52
had je dat er al inzitten vanaf dat je hem kocht(of laat ik het anders zeggen: werkte hij vroeger daarmee wel of sinds je die derin hebt gestoken niet meer?). Lijkt mij iig geen probleem maarja de jongens van apple zullen het wel vinden. Sorry roy dat ik dit alles hier zegWinking my eye
RoyBeware    posted on 15-02-2007 20:22
Poster: ciderke
We zijn hier wel serieus aan het afdwalen maar nog een laatste vraagje;
Ik heb normaal geen virus op m'n windowssectie, maar ik heb inderdaad 1 x een gig ram geheugen en 1 x 256. Waarom is dat dan wel een probleem?

Om toch nog een bijdrage te leveren aan deze topic;
Inderdaad Roy, FS zal niet draaien op de intel macs. Tenzij je de upgrade koopt naar de recentste Traktor versie, maar deze kost al snel 300 euro als ik me niet vergis. Dus opletten geblazen!

Zo, 300,- is best wat geld.

Maar ik heb ook gekeken op Marktplaats, maar daar hebben ze oon niet veel soeps staan. Sommige verkopen hun Macbook voor de zelfde prijs als in de winkel.. Echt raar....

Miss beter dan een Windows systeem?
RoyBeware    posted on 15-02-2007 20:22
had je dat er al inzitten vanaf dat je hem kocht(of laat ik het anders zeggen: werkte hij vroeger daarmee wel of sinds je die derin hebt gestoken niet meer?). Lijkt mij iig geen probleem maarja de jongens van apple zullen het wel vinden. Sorry roy dat ik dit alles hier zegWinking my eye

Maakt niet uit. :D hehe
Mforge    posted on 16-02-2007 09:57
je hebt ook macbook pro 15"......de tussenmaat..heb zelf ook een macbook pro 15
en mocht je macbook nemen kies je zowieso voor de beste os, en wat als het beeld zo belangrijk is voor je, zit je met een mac goed, ik vind hem tot nu toe het best leebare = zichtbare beeldscherm wat er is
RoyBeware    posted on 21-02-2007 22:08
Ik ga toch maar voor een Winodws laptop van MSI. Hij is net nieuw, dus nog niet in de verkoop. Het is een 15,4" scherm en dat is voldoende. Verder zit er een Intel processor in van 1730 Mhz en 1024 MB Ram en 1024 cache geheugen. Al keek ik naar AMD die had een vrij laag cache geheugen. Vaak maar 256 tot 512.

Meer speceficaties kan je vinden op de website.

Mocht ik wel de fout in gaan met Windows, dan spaar ik wel door voor een Macbook pro, maar ik kijk wel hoe het loopt met Winows.

Overigens zit er Windows Vista home basic op. Hoe denken jullie er over?
Is Windows Vista home basic stabieler dan XP Pro/Home of niet? Omdat het een nieuwer bestuuringssysteem is, maar ook weer zwaarder.

Oja hier is de link naar mn laptop.
Met vriendelijke groet, Roy.
User edit by RoyBeware on 21-02-2007 @ 22:10:19 (7%)
Mforge    posted on 22-02-2007 18:01
mmz....kijken of het fout gaat met je windows laptop en dan doorsparen voor een macbook pro...kan je dat dan maar beter niet gelijk doen?
En waarom perse final scratch? er is ook serato - Torq - en traktor gaat het heus wel doen op de intelmac. geduld is een schone zaak, en je moet niet iets kopen terwijl je misschien toch net ff iets liever iets anders heb.
RoyBeware    posted on 23-02-2007 18:43
Maar ik weet niet waar Satero scratch gekoop is.
Maar als je een Macbook koopt, en het werkt wel prima op Windows waarom dan ruim 1000,- extra uitgeven? En ik ben ook niet bekend met Mac.
Mforge    posted on 23-02-2007 21:12
Serato is op precies dezelfde plekken te koop als final scratch, en tsja als het op windows goed werkt waarom dan 1000 extra uitgeven.....kan je zat redenen geven : een macbook is mooier, sneller, stabieler, dunner,lichter, kwalitatief beter, stalen behuizing, goeie software, en voor proffesionele doeleinden is hij gewoon beter geschikt.
En je bent niet bekend met mac osx.....dat was ik ook niet, maar het went snel!
RoyBeware    posted on 23-02-2007 22:45
Ik zal er over na denken.

Maar over Satero scratch, bij new-line verkopen ze het niet....

Iemand anders nog tips?
User edit by RoyBeware on 23-02-2007 @ 22:45:54 (100%)
Kiwi    posted on 24-02-2007 01:18
Poster: Mforge
stalen behuizing!

leg eens uit?
Mforge    posted on 24-02-2007 10:13
de behuizing van een macbook pro is van aluminium. dus sterker dan die laptops die in een kunsstof behuizing zitten
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

83 Users online: 7 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 9.387
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.927.299