Advies cd-spelers gevraagd (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjSiLvErMoRoS    posted on 11-11-2004 11:28
Hallo mense ik zoek hulp teminste zoiets als advies Ik heb nu 2 draaitafels staan en wil cd spelers erbij gaan nemen maar wat kan ik het beste nemen een dubbele cd speler of niet ik wil goed advies hebben zodat ik weet wat ik doe alvast bedankt !!
User edit by W.i.M on 17-11-2004 @ 20:02:10 (6%)

What do you think about Advies cd-spelers gevraagd ??

Vote :   

jordy    posted on 02-03-2005 21:18
ik heb de mijne voor 850 uit duitsland .. de MK2
Gupy    posted on 02-03-2005 22:15

Poster: jordy
ik heb de mijne voor 850 uit duitsland .. de MK2

Ik heb toen 1399 euro betaald...de MkII was toen wel net uit.

MadSteven    posted on 11-04-2005 00:50
Onderhand begint dus de vraag te worden: kopen we twee spelers in Nederland of voor dezelfde prijs drie in Duitsland en dan is het maar pech als er een het niet meer doet, want in Nederland hadden we er maar twee....

Beetje vage redenering, maar op bepaalde cd-spelers klopt deze theorie wel. Overigens valt er flink wat te besparen om voor de e-shops te gaan, maar vraag daar is weer of ze over twee jaar nog bestaan.

Aan de andere kant, kijk je in Eindhoven, dan kan je bij Conijn Muziek je Numark Axis 9 voor 525 euro kopen en bij DJ Stunter voor 449 euro. Tough choice?
Lead    posted on 11-04-2005 08:10
In nederland = 2 jaar garantie, bij de meeste webshops maar 1 jaar.

zolnag alles goed gaat is er niets aan de hand, maar denk wal dat de meeste webshops geen vertaling hebben voor het woord SERVICE !

Aan de andere kant, kijk je in Eindhoven, dan kan je bij Conijn Muziek je Numark Axis 9 voor 525 euro kopen en bij DJ Stunter voor 449 euro. Tough choice?

Zou voor mij  geen touch choice zijn, bij Conijn kun je uitgebreid spelen, krijg je goed advies, een bak koffie en ze nemen de tijd voor je. Behalve hetgene wat jij wilt kun je er ook de nodige alternatieve bekijken..... Ik zou daar dus mijn spullen halen.
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 11-04-2005 12:33
Ja, kijk... Ik heb mijn mengpaneel ook bij Conijn gehaald (of technisch gezien ga ik dat nog doen, maar dat is een kwestie van het betalingsmoment), dus ik ben het er wel mee eens. Maar dat die prijzen zoveel kunnen verschillen, dat vind ik vreemd.

(Conijn was deze keer eens op een paar euro na, net zo goedkoop als de grootste kostenlijders in de markt, dus dan is de keuze snel gemaakt: Conijn, want da's fijn)

Daarbij is DJ-stunter niet een 100 % webwinkel, want ze werken heel slim. DJ-stunter is in Eindhoven ondergebracht bij ...-electronics op de zelfde straat als Bullit records (misschien niet onbekend hier) en Eppo Strip Happy, laughing. Dat wil zeggen, dat je ook daar apparatuur uit kan proberen, maar bij gebruik aan ruimte stallen ze de meeste dure spullen in de voorraad. Bovendien probeert men met het JIT-principe te werken.

Ik denk dus dat DJ-stunter ook twee jaar garantie biedt, ga het natuurlijk wel even uitpuzzelen. Maar is het niet zo dat er onderhand een nieuwe wet op kopen op internet is ingevoerd, waardoor je ook twee jaar garantie krijgt (heb zoiets op mijn studie opgevangen....)?

En bijna vergeten, ik ben natuurlijk wel student, hè?
User edit by MadSteven on 11-04-2005 @ 12:35:29 (24%)
jordy    posted on 11-04-2005 18:57
codytronics zuigt
MadSteven    posted on 11-04-2005 20:00
explain?
jordy    posted on 11-04-2005 20:14
ervaring mee.. die gasten weten helemaal nix... of laat het zo zeggen... mijn linkerhersenkwab ownd ze
MadSteven    posted on 11-04-2005 21:05
Ow. Maar zegt dat iets over after-sales service? Heb namelijk zelf redelijk wat inzicht in dj-producten, dus pre-sales services heb ik niet zo heel veel aan.

DJdarkness    posted on 11-04-2005 21:48
Check ook even de content van je doos,

Bij mijn zat er geen user manual bij, en daarbij ben ik zelf naar de winkel ge gaan omdat het pakketje al 2 weken onder weg was, ik heb daar gewoon eentje gekocht en toen ik thuis was een mailtje gestuurd dat ik hem zelf had gehaald,

Ze zeiden dat het pakket onder weg was, en  dat ik het terug moest sturen, We zijn nu 2 jaar verder en het pakket moet nog steeds komen.

Het zijn daar echt een zooitje ongeregeld.... in mijn ogen dan
MadSteven    posted on 11-04-2005 22:06
user manuals haal je van de internetsite van de fabrikant af. Zo vergelijk ik op functionaliteit aanvankelijk veel producten en dan leer je dat sommige fabrikanten best leuke ideen hebben die pioneer of denon eens over zou kunnen nemen. Maar ja, ach, functionaliteit is wat anders dan kwaliteit.

Maar toch: downloaden dus. Is geheel legaal.

jordy    posted on 11-04-2005 22:52
ook after sales sucked

maja wat wil je voor dat geld hè...
mjah boeiend als je echte service wilt --> New-Line/ Conijn

maar voor service betaal je
Rhino    posted on 13-04-2005 09:20
ik vind die citronics anders prima speler voor hetgeld !
mooi spul.
Dat de leverancier misschien ruk zou zijn(geen ervaring mee overigens)maakt me niet uit !
vind het echt voor een dubbeltje op de eerste rij apparaat , dus dat heeft citronics al prima gedaan zullen we maar zeggen !
jordy    posted on 13-04-2005 16:22
heb het niet over het apparaat zelf he dat ken ik namelijk niet
Lead    posted on 13-04-2005 16:41
Coditronics en Citronic... lijkt op elkaar toch Confused
Let the BASS be louder
jordy    posted on 13-04-2005 16:52
nee maar toch, niet dat iemand dalijk denkt dat het product klote is omdat ie het verkeerd zou lezen
MadSteven    posted on 14-04-2005 21:45
Nou mwoakee... Dan wordt het new line, denk ik. Voorlopig, ik blijf het roepen, eerst maar eens mijn mengpaneel ophalen (over twee weekjes).
Nvie    posted on 15-04-2005 16:40
Poster: Lead
Coditronics en Citronic... lijkt op elkaar toch Confused

Je kunt er donder op zeggen dat alles wat op tronic of iets in die trant eindigt uit de fabrieken van skyzooi komt.
Jorrit    posted on 15-04-2005 21:58
je zegt nu wel skyzooi, maar die fabrieken die je bedoelt (OEM) maken toevallig ook hele goeie producten...
D'r wordt trouwens meer gemaakt dan je zou denken
jordy    posted on 16-04-2005 00:24
Lead    posted on 16-04-2005 11:44
Heel veel OEM komt uit 1 fabriek..... Als je meer dan 1000 toestellen wilt hebben kun je een speler laten maken volgens je eigen specs. Cool, binnenkort in de winkels : Lead-01 DJ Mixer :p
Let the BASS be louder
Rhino    posted on 20-04-2005 09:01
geloof inderdaad dat citronic van skytech is ja.

MadSteven    posted on 25-04-2005 00:34
Anyway,

Waar ging deze topic ook alweer over? Oh ja. CD-spelers.

Ik heb heel wat gestoeid bij Conijn Muziek in Eindhoven en ben een paar leuke dingen te weten gekomen. Dus even een roundup nu het April 2005 is:

Ten eerste vind ik in het lage-medium segment, na alle concurrentie (oem apparaten, denon dn-s1000) nog steeds de Numark Axis 9 het beste. De bediening is gewoon geweldig. Okee, jammer dat de effectmix niet in te stellen is, maar ja, als je echt met effecten wilt werken, koop je uiteindelijk toch een Ecler Nuo5 als mengpaneel. Of sluit je die nieuwe Pioneer EFX aan op je huidige mengpaneel.

Hogere middenklasse los kom je al snel uit bij de Denon Dn-S3000 of de Pioneer CDJ800. Beiden hebben voor en nadelen.

De 19"" raks beginnen steeds beter te worden en die Denon D6000 is echt een hele mooie cd-speler als je niet te veel wilt scratchen en toch heeeel veel mogelijkheden over wilt houden. Jog is prima en er zits zelfs een internet sampler op. Mooi ding. Alleen prefereer ik toch twee enkele cd-spelers, vanwege het gevoel, maar draai je al met platen, vind ik de D6000 echt de mooiste 19"" hoge middenklasse speler van dit moment.

Highend kom ik uit bij de Numark CD-X en dan de Pioneer CDJ-1000 mk2. Allebei geweldig in hun straatje. 19"" vind ik de Denon DN-S9000 beter werken dan de CMX-3000 van Pioneer, maar laatstgenoemde is ook nog steeds een mooi ding.

YourLiVe    posted on 11-05-2005 01:58
Voor het bedrag van 500 euro vind ik de Pioneer CDJ 200's leuke spelertjes (okee, paar tientjes duurder) maar ik hou 't voorlopig op mn denon 2600's.  Nieuwe serie van Denon vind ik niks, te onoverzichtelijk, jogs voelen niet degelijk aan, hebben moeite met sommige cd's (terwijl de 2600 alles eet) etc.

Pioneer 3000 / 5000 zijn wel leuke dubbele spelers maar ook die hebben moeite met een aantal cd's. 800 is natuurlijk een topbakkie, al had die hot start op de loops er ook wel op mogen zitten (net als de 200 en de denons). Ow ja en MP3 voor de liefhebbers
poazzz    posted on 28-05-2005 16:37
ik zou je vooral ook dus  de Numark Axis-9 CR aanraden top pielbakje vooral voor het thuisgebruik zeker niet mis.
of hij beter is dan de oem bakjes weet ik niet.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 5 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 2.760
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.837.472