Advies cd-spelers gevraagd (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjSiLvErMoRoS    posted on 11-11-2004 11:28
Hallo mense ik zoek hulp teminste zoiets als advies Ik heb nu 2 draaitafels staan en wil cd spelers erbij gaan nemen maar wat kan ik het beste nemen een dubbele cd speler of niet ik wil goed advies hebben zodat ik weet wat ik doe alvast bedankt !!
User edit by W.i.M on 17-11-2004 @ 20:02:10 (6%)

What do you think about Advies cd-spelers gevraagd ??

Vote :   

Gupy    posted on 11-11-2004 19:58

Dit is afhankelijk vanb je budget, wensen en toepassing.

Als je scratcht zijn we zo klaar en kom je op twee losse spelers uit met een prijskaartje vanaf ? 1500 tot ? 2500.

Maar als je drive-in werk doet adviseer ik toch al snel een dubbele speler met een 19" menger in een kist.

Wil je echter gewoon lekker CD'tjes draaien thuis dan is elke speler prima. Aangezien je TT gewend bent zou ik al snel denken aan spelers met een jogschijf voor het pitchbenden met "feeling".

Als je duurzame gear wilt (en je hebt het budget) kies dan voor een van de Pioneer spelers of een dubbele Denon, die hebben een prima referentieblad gekregen in de afgelopen 10 jaar.

Lead    posted on 12-11-2004 01:07

Het ligt er maar net aan wat je ermee wilt doen inderdaad, en helemaal wat je er voor kunt uitgeven. 

2 enkele spelers zijn meestal duurder dan een dubbele CD speler. Bij een enkele CD speler ben je de bewegingen al gewend dus leer je je super snel aan.

Als je degelijk spul wilt hebben kom je al snel bij de wat duurdere spelers, waar meestal meer opties op zitten en die precizer werken. ( maar je kunt ook 1 voor 1  je spelers kopen... Thumbs Up )

Een dubbele CD speler zal in het begin wennen zijn, maar na een tijdje kun je waarschijnlijk op beide even snel werken.

Ik zou gevoels matig voor 2 enkele spelers gaan, dat is toch hoe de bewegingen zouden moeten zijn... en als er iets mis is met eentje heb je in ieder geval nog muziek ;D.

Let the BASS be louder
User edit by Lead on 12-11-2004 @ 01:11:45 (27%)
jordy    posted on 12-11-2004 10:35
als je het ervoor over hebt... zou ik voor 2 losse spelers gaan... alleen is de vraag dan weer... bewegend of stilstaand platter
Onhcet    posted on 17-11-2004 01:49
Leuk al die cd spelers.Maar als je niet iedere keer een knop wilt hoeven omzetten in je hoofd(en met house gerelateerde stijlen bezig bent)werken de pioneer 800 en 1000 aandig
de nieuwe numark zit er heel erg dichtbij,je hebt die echt zo onder de knie.
Maar die nieuwe technics heeft me echt versteld doen staan. Niet voor niets dat een aantal van de grote techno helden sinds kort met die SL-DZ1200's draaien.
Dus ik zou zeggen trek je conclusies zelf.
jordy    posted on 17-11-2004 02:52
je vond de sldz goed?

zal allemaal wel

zkr eentje tegengekomen zonder digital distortion ofzo, want dan zou ik je 100% gelijk moeten geven...
User edit by jordy on 17-11-2004 @ 02:54:02 (100%)
Lead    posted on 17-11-2004 09:01
Iets waar de SLDZ ook niet goed in is, is een minimale afrem-pitchbend. Als je platen netaan off-beat lopen en je wilt de platter 'aaien' om hem net dat piep kleine stukke af te laten remmen zal dit je ook niet lukken met de SLDZ.

Je ziet wel de balletjes ietsje afremmen, maar op dat moment gebeurt er nog niets met de snelheid van de speler. Om af te remmen heeft hij gewoon een flink tikkie nodig... en zo'n correctie heb ik niet altijd nodig....
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 17-11-2004 20:07
Mijn advies zou zijn: voor thuisgebruik 2 enkele cd-spelers en voor drive-in werk dubbele spelers zoals ook al eerder genoemd in dit topic.

(en tevens de topictitel gefixt)
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 17-11-2004 @ 20:07:12 (1%)
Timmerink    posted on 22-11-2004 22:47
Ik denk (als je het budget ervoor hebt) dat je het beste de Pioneer Cdj-800 kan nemen. Heel leuk speelgoed voor thuisgebruik en voor het drive-in werk zeer geschikt. Deze speler is erg road-proof, kan stoten hebben, wordt nooit dronken etc. En de funties zijn erg leuk om thuis is mee te pielen
DjSiLvErMoRoS    posted on 30-11-2004 13:26
Ok bedankt mensuhhhh !! :D
TheSupercrab    posted on 08-12-2004 11:20

Hey, Ben nu ook op zoek naar cd spelers.. maar wil ze liever apart aanschaven.. heb er atm toch maar 1 nodig.. Heb budget tussen de 400-500 eurries.. iemand advies? ik heb gehoord dat JB System CD200  best wel reliable was... (alowel die 319 euries is) Is er maybe iets met net iets meer in de prijs klasse die ik aangeef? al vast bedankt

DjSiLvErMoRoS    posted on 08-12-2004 13:36
ik zit er zelf ook al een tijd over te piekeren dus zou het echt niet weten
Timmerink    posted on 08-12-2004 13:36

Voor 399 euro: ADJ PSX

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8399

Top Pielbakje!!!

User edit by Timmerink on 08-12-2004 @ 13:38:07 (4%)
Lead    posted on 08-12-2004 16:47
cdj-100s = advies 449,- euro
Let the BASS be louder
TheSupercrab    posted on 09-12-2004 12:23
en de Vestax CDX-05? zit daar neit net weer iets meer op?? (kan em in UK krijgen voor net onder 500 eurries..) Lead, ik zoek toch echt iets met wat meer functies.
User edit by TheSupercrab on 09-12-2004 @ 12:43:47 (53%)
Reind    posted on 15-12-2004 02:02
Als je in de UK gaat shoppen kun je nog wel is beroerd uit komen met de garantie. (geld ook voor onze oosterburen).

Ik hoorde van de week dat de Vestax intern verdacht veel lijkt op de OEM cd spelers van Stanton en JB Systems. Ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad om een CDX05 open te schroeven dus met zekerheid durf ik het niet te zeggen.

Echter de OEM cd spelers zien er ook gewoon erg netjes uit van binnen. Voorzien van een KSS213C loopwerk (gebruiken alle fabrikanten behalve Pioneer (oliegeveerd loopwerk) en Denon (cd rom loopwerk) ) en zijn netjes opgebouwd en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel service vriendelijk. 

Echt iedereen die een schroevendraaier kan hanteren kan zo'n loopwerk vervangen.

Kijk dus ook is voor de Stanton en AM Audio oem cd spelers. Verschillen tussen de spelers zijn er alleen qua software en dus ook qua features en voor het geld zijn het verdomde leuke spelers. 
Lead    posted on 15-12-2004 09:31
Stanton laat zijn spelers op verschillende plaatsen produceren, ik dacht dat de 05 ook uit die ene fabriek in taiwan vandaan komt...
Let the BASS be louder
Reind    posted on 15-12-2004 13:22

Volgens mij komt het allemaal uit dezelfde fabriek qua onderdelen alleen worden ze ergens anders geasambleerd (Net als Dateq dat doet met de Appollo en de XTC, made in Korea, build in Almere :P ).

Maakt overigens verder vrij weinig uit want de S450 van Stanton is van binnen exact gelijk aan de JB CD200 alleen mist de CD200 de electronica voor de touch sensitive jog.

Bij de S450 zit de behuizing dus iets minder vol met............ lucht :P

Ik geloof dat jij ook pics had gemaakt van alle spelers op Plasa of niet lead?

Lead    posted on 16-12-2004 09:24
Yep, van een aantal in ieder geval :

Afgezien van de kleur, wie weet welke de Reloop, de Stanton en de American Audio is ??
Let the BASS be louder
Reind    posted on 16-12-2004 13:58

Er zitten een paar verschillen in de features (de software dus) van de spelers.

Als je dus alle feature lijstjes uit je hoofd gaat leren dan heb je kans dat je er de goede tussenuit kan pakken.

Lead    posted on 16-12-2004 18:17
hehehe... maar wie doet dat ?

Ik ken die fabriek en de verschillen zullen dus waarscchijnlijk wel minimaal zijn
Let the BASS be louder
Reind    posted on 21-12-2004 00:31
Qua hardware zijn ze allemaal tot op het laatste draadje gelijk.

Het enige verschil zit hem in de software. Zo heeft de CD200 van JB bijvoorbeeld scratch en dat is iets wat de rest van die cheapo OEM bakjes weer niet heeft.
Degene met de minste features is de RCD800 van Reloop. (die kan niets extra's Tongue )
Rhino    posted on 25-02-2005 14:44
Ik heb ze net zelf ook aangeschaft, van citronic dan welliswaar!(CDS6ULTIMA)
Na 15 jaar vinyl , gaat het hele verhaal net zo makkelijk door als de vorige 15 jaar.
ik vind het zalige apparaten, pitch accuracy had best wel iets lager gekund, maar met die bend knopjes is alles prachtig in toom te houden.
Zit nu toevallig mijn eerste cd mix te luisteren en daar zit gewoon niet een fout in (elke mix ongeveer een minuutje)
Dat is iets wat ik na de eerste keer draaien op een TT zeker niet voor elkaar kreeg.
Als ik er mee bezig ben heb ik het gevoel dat ik ze al jaren heb zeg maar.
Aangezien ik studio effecten ben gewend is de effect sectie qua klank wat minder,
maar daarmee zeg ik zeker niet dat ze niet bruikbaar zijn, dat zijn ze namelijk allen zeer goed.
Een pluspunt vind ik dat je effecten kan layeren waardoor je weer onmogelijk leuke dingen kan doen
Dit kan je creatie zeker ten goede komen.
Alles werkt goed !
dus ik zou zeker naar de OEM spelers kijken.

2 reind :ik heb ze aangeschaft nadat ik je review heb gelezen!
Basrose    posted on 02-03-2005 15:10
k heb cdj-1000MKII gekocht... ze rulen gewoon :P
jordy    posted on 02-03-2005 15:20
1000mkll ruleren zkrs

maar is voor veel mensen te duur denk ik zo
Basrose    posted on 02-03-2005 21:00
950 euri in duitsland... heb ik m ook vandaan als je voor een normale cdj-1000 gaat betaal je 850 euri
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

215 Users online: 16 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 41.246
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.535.877