Denon DN-D6000  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJEduardo    posted on 07-11-2004 23:19

er

Specs:

http://www.usa.denon.com/catalog/pdfs/DND6000lit.pdf
( slechte) demo video:
http://www.usa.denon.com/catalog/videos/DN-D6000-trailer.wmv

Ik zie de speler wel zitten..
- Memo functie voor 1000 tracks( cue punten/loops/ etc)
- Mp3 ondersteuning
- Effecten

Alleennn..
Waarmee Denon vaak op zijn bek gaat is :

1. de beroerde kwaliteit van de Mastertempo ( 'denon noemt dat 'Key '?)
Mijn referentie is de Denon DN-2500/2600
Pitchen met ingeschakelde 'key' heeft een zeer duidelijk hoorbaar effect op de geluidskwaliteit ( In tegenstelling tot Pioneer)
Ben benieuwd hoe die op deze speler is..
Dat is h?t kritieke punt voor mij...

2. De 'eenvoud 'in bediening. Denon werkt vaak met dubbele functies aan knoppen. Ik vrees helaas ook hier weer een 'parameter'draaiknop die zien die voor trackkeuze, maar waarschijnlijk ook voor andere functies dient...
En 'daar wordt sinterklaas niet vrolijk van'

Over levertijd dn-d60o0:
een simpel e-mailtje naar de importeur geeft de uitslag:

Quote:
'De DN-D6000 wordt niet eerder dan eind December begin Januari in
Nederland verwacht.
Een exacte lever datum en prijs zijn nog niet bekent.'

Jammerrr
Ik ben benieuwd of iemand er al es mee gespeeld heeft( buitenland wellicht of geimporteerd oid..)

User edit by DJEduardo on 10-11-2004 @ 21:07:30 (100%)

What do you think about Denon DN-D6000 ??

Vote :   

W.i.M    posted on 08-11-2004 20:32

Promo video vind ik inderdaad een slechte video...

Maar de speler ziet er met z'n functies verder wel goed uit.

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
djMisme    posted on 11-11-2004 23:48
zou die fader start ook bij poineer mixers werken ?
DJEduardo    posted on 12-11-2004 16:01

Vast niet......

Ik ben het meeste benieuwd naar de :
- Kwaliteit van de mastertempo ( 'key')
- Snelheid inlezen cd's
- Acceptatie van vieze/beschadigde cd's.
- werking van functies ( handigheid), vooral het 'Real time' gebeuren, direct beschikbaar zijn van functies.
Ik las in de manual alweer iets over '10 sec'wachten alvorens een functie in te kunnen schakelen. De 2600 had ook al van dit zoort geouwehoer, met de scratch, dacht ik?
- Werking van mp3's . IS ie dan net zo snel, in manual las ik al dat de memo functie en 100% pitch al niet beschikbaar zijn voor mp3...vandaar.

Lead    posted on 12-11-2004 17:43
Hmm... dat nodigd uit om het een en ander eens aan de tand te voelen....
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 12-11-2004 18:15
Indeed....
Ik lees net op het denon forum trouwens dat de jog dial ?cht draait, motor gestuurd dus.

Topic on DenonDJForums.com ( als op de andere toploaders van Denon)
Het verbaast me enigszins,..
want het is niet in de video te zien of waar dan ook terug te lezen..

User edit by Lead on 13-11-2004 @ 16:37:52 (24%)
xibitz    posted on 13-11-2004 23:45
Poster: DJEduardo
Indeed....
Ik lees net op het denon forum trouwens dat de jog dial ?cht draait, motor gestuurd dus.

Topic on DenonDJForums.com ( als op de andere toploaders van Denon)
Het verbaast me enigszins,..
want het is niet in de video te zien of waar dan ook terug te lezen..

Lees een paar Forum_posts daaronder:

No, it does not spin by motor!
I said like the S1000 NOT the S5000

DJEduardo    posted on 15-11-2004 12:04
haha, ja klopt
Was mijn fout..
de s1000 heeft geen draaiend plateau inderdaad.
Victor    posted on 01-12-2004 20:36
De mastertempo (key adjust) van Denon doet tegenwoordig niet meer onder voor die van Pioneer. Tot en met de DN-2600 was dat inderdaad wel het geval, vanaf de introductie van de DN-S5000 is er een sterk verbeterde mastertempo/key adjust.

De inleessnelheid is zo'n 5-6 seconden. Alleen bij mp3 cd's is die tijd wat langer.

Op de DN-D6000 zijn alle functies direct beschikbaar. Er is absoluut geen wachttijd (laat staan van 10 seconden...). Wel zijn er weer knoppen met meerdere functies. Daar ontkom je niet aan als je zoveel functies op een 3HE bedieningsunit wil plaatsen en ook nog ruimte voor een fatsoenlijke jog en display wilt overhouden.
DJEduardo    posted on 02-12-2004 22:22
Poster: Victor
De mastertempo (key adjust) van Denon doet tegenwoordig niet meer onder voor die van Pioneer. Tot en met de DN-2600 was dat inderdaad wel het geval, vanaf de introductie van de DN-S5000 is er een sterk verbeterde mastertempo/key adjust.

Kijk...d?t zocht ik nou, iemand die ervaringen heeft ermee.
Fijn om te horen dat op dit apparaat het wel ok zit.
Denon meldt zelf ook de kwaliteit identiek is aan de Key op de denons 1000/3000/50000

Je bent de eerste trouwens op vele fora die de beroerde kwaliteit van de Key in de oudere modellen beaamt...

De inleessnelheid is zo'n 5-6 seconden. Alleen bij mp3 cd's is die tijd wat langer.

Hmmm.dat laatste snap ik... maar die 5 -6 sec vind ik veel.
Mijn Pioneers doen dat sneller.
Heb je er mee gewerkt trouwens, met de 6000 ?

Op de DN-D6000 zijn alle functies direct beschikbaar. Er is absoluut geen wachttijd (laat staan van 10 seconden...). Wel zijn er weer knoppen met meerdere functies. Daar ontkom je niet aan als je zoveel functies op een 3HE bedieningsunit wil plaatsen en ook nog ruimte voor een fatsoenlijke jog en display wilt overhouden.

Klopt, het blijft het zwakke punt van Denon: de'combi buttons'
Maarr...Ik heb de hele users manual inmiddels gelezen en het lijkt me erg mee te vallen.
Pitchrange is nu live te selecteren bv. Gaaf is ook dan loops nu( net als Pioneer live te editten zijn).
Heel handig is de preset optie om de parameter knop te blokkeren voor track selectie tijdens play (!). dat is slim....

User edit by DJEduardo on 02-12-2004 @ 22:23:25 (1%)
Victor    posted on 05-12-2004 18:45
Ik heb op de Plasa even (ik geloof illegaal) aan de D6000 zitten draaien, maar tekort om er echt iets over te kunnen zeggen. De info over de wachttijden van de DN-D6000 (of het afwezig zijn daarvan) heb ik van het Denon DJ-forum. De D6000 is volgens mij nog niet of (in de VS) pas net leverbaar. 

Beroerd wil ik de kwaliteit van de key adjust in de oudere modellen niet noemen, maar Pioneer was beter. Ik heb zelf een DN-2500F van Denon als backup speler. Deze heeft de oude key adjust en die doet het prima bij een paar procent pitch. Bij grotere afwijkingen kan je hem beter uitlaten.

De 5-6 seconden laadtijd is een inschatting. Mijn eigen DN-S5000's hebben dit ongeveer als laadtijd, de DN-S1000 (die dezelfde drives heeft als de D6000) ook. Ik merk geen verschil in laadtijd tussen mijn S5000 en een Pioneer CDJ-800 of 1000. Die tijd is gemeten tussen het moment dat de speler begint met inslikken en het moment dat je muziek hoort. Bovendien: of het nou 5 of 6 seconden is (of zelfs 7) daar lig ik niet van wakker!
jordy    posted on 05-12-2004 21:28

laadtijd bennik meestal aan het benutten met het meteen opruimen van de vorige cd

DJEduardo    posted on 05-12-2004 22:47
5-6 sec is vast standaard. ik moet op mijn vorige bewering terug komen: mijn cmx-5000 doet er ook zolang over.
Lead    posted on 05-12-2004 23:28
In Nederland weet de importeur nog niets af van dit toestel. De verwachting is dattie met enkele maanden hier zal zijn, maar voorlopig blijft het afwachten, ik heb nog geen mensen gezien die het toestel al hebben staan. Prijs : waarschijnlijk rond de 1000 euro (zeker weten zonder draaiende jogwheels overigens)
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 06-12-2004 21:08
2 bedrijven kunnen hem leveren binnen een aantal dagen:

http://www.djgear.nl/cat.asp?groep=1&subgroep=2##

Op mijn vraag waar het vandaan komt:

ze hebben op dit moment geen importeur in nederland wij krijgen rechtstreeks uit hun europees magazijn geleverd zoals altijd vroeger bestel de je bij de importeur en werdt uit het centraal magazijn geleverd dat is nu ook weer zo alleen bestel ik ze dus rechtsreeeks daar nu

http://showtechnic.de/cp-showtechnic/...

Laatstgenoemde mailden me :

Onze Denon producten halen we in Duitsland, is vrij logisch als je weet dat Denon Duitsland gevestigd is in Nettetal ca. 30 km vanaf Overloon waar wij gevestigd zijn.
De garantie voorwaarden in Duitsland zijn zelfs beter dan de Nederlandse, wettelijke garantie periode in Duitsland is 2 jaar.
Demo model is niet beschikbaar, bij Internet / webshop handel is het ongebruikelijk dat klanten ons bezoeken, gezien de meestal grote afstanden.

er is dus wel behoorlijk wat prijsverschil.

User edit by Lead on 05-03-2005 @ 22:51:45 (82%)
DJEduardo    posted on 14-01-2005 22:07
Meer info en zeer intressante reviews..
De 6000 schijnt nogal moeite te hebben met inlezen van bepaalde cd's..

http://www.denondjforums.com/?name=PNphpBB2&file=viewforum&f=20
User edit by DJEduardo on 14-01-2005 @ 22:08:48 (100%)
DJEduardo    posted on 23-02-2005 11:16
DJEduardo    posted on 28-02-2005 12:04
User edit by Lead on 28-02-2005 @ 15:12:52 (31%)
Jorrit    posted on 28-02-2005 16:31

Ik ken weinig mensen hier op het forum die denon's hebben.
Ik geloof dat alleen Ger-E een setje had.

Verder weet ik er zelf erg weinig van, alleen wat me opvalt is dat het maar blijft terugkomen dat de knoppen dubbele functies hebben, daar moet je maar mee kunnen werken... het lijkt mij niets.

DJEduardo    posted on 04-03-2005 17:09
Zie mijn review :
http://www.dn-s5000.com/index.php...
( site kan even duren met laden)
User edit by Lead on 05-03-2005 @ 22:52:52 (38%)
joostxxl    posted on 05-03-2005 21:32

edit: ik moest mijn post toch even aanpassen zie ik, tijdje niet meer hier geweest, de speler waar ik mee gespeeld heb bleek niet goed te zijn, software probleempje maar is allemaal opgelost, speelt nu dus wel gewoon mp3 schijfjes zonder problemen af, alleen ben ik nog steeds niet kapot van die plastic schijfjes die erop zitten, vindt het niet degelijk aanvoelen

User edit by joostxxl on 14-11-2005 @ 17:40:39 (56%)
Victor    posted on 07-03-2005 14:22
Beetje kansloos verhaal, Joostxxl.

Als je een DN-6000 niet probleemloos kan bedienen is het misschien tijd eens een andere hobby te gaan zoeken. Supereenvoudig. Alle functies die je vaker dan 1x per jaar nodig hebt zitten gewoon rechtstreeks onder een knop. Instellingen van persoonlijke voorkeuren zitten waar ze thuishoren: onder een menu.

Flippen met een mp3 cd? Denon is de onbetwiste nummer 1 met mp3-ondersteuning. Tot aan 320 kbps en zelfs vbr. Een eis is wel dat je je cd fatsoenlijk brandt (dus niet op 100 speed en geen aldi huismerk cd).

En hoezo zou de schijf na een week niet meer ronddraaien? Zeg dan niets...
jordy    posted on 07-03-2005 17:24
als die idd zo slecht was had Ger-E ze niet gekocht lijkt me...
Lead    posted on 07-03-2005 19:30
Dat je je schijven fatsoenlijk moet branden is iets wat voor alle cd spelers opgaat. Als ik zelf een audio CD brand gaat dat maximaal op 8 speed, meestal zelfs op 4 speed. Laat hem maar lekker de tijd hebben om alle info goed te branden :D
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 07-03-2005 20:12
Tuurlijk moet je een cd goed branden, maarrrr..... desalniettemin moet een goede dj speler zoveel mogelijk rotzooi aankunnen.
Pioneer blinkt hierin al jaren uit vind ik.
Het is naar mijn idee het belangrijkste van een DJ Speler: De mate van cd acceptatie.
IEdere dj heeft smerige, bekraste cd's ..
Dit is dan ook nog steeds mijn argwanende punt met deze Denon...
Ik heb dat vanwege de tijd ook niet goed genoeg kunnen testen.
1 zeeeeeeer heftig bekraste cd pakte ie wel probleemloos trouwens...

Over de bediening van de Denon:
Ik vind nog steeds dat Pioneer het heerlijkste is met bediening.
Ik kan niet zeggen dat ik weg ben van de bediening van deze Denon hoor...
( zie mijn review, link hierboven)
Maaaaarr... het is zeer goed te doen, 3 x beter iig dan bv de 2600

Over het Jog wheel:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook mijn twijfels heb over de betrouwbaarheid/ duurzaamheid.
Omdat ie een enorm stuk kleiner is dan bv de Pioneers ?n omdat ie druk gevoelig is...
Wat doet dat ding als je er een jaar lang dag in dag uit op staat te beuken?
Beinvloed het de mate van drukgevoelighied?
Gaat ie minder lekker draaien inderdaad na een scheutje Cola?
User edit by DJEduardo on 07-03-2005 @ 20:14:09 (48%)
jordy    posted on 08-03-2005 00:16
Gaat ie minder lekker draaien inderdaad na een scheutje Cola?
...

niet morsen?

nix kan tegen vocht.. tis alleen hoe snel komt het bij de gevoelige sh*t
User edit by Lead on 09-03-2005 @ 01:21:08 (8%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

79 Users online: 12 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 10.637
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.358.020