Pioneer Music Video Tour (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stephanie    posted on 31-01-2007 20:17
Het komende voorjaar gaat de Pioneer Music Video Tour in Nederland van start. Afgelopen anderhalf werd er getourd onder de naam "Clipnight", dit jaar is alles gerestyled en staan de videoclips nog meer centraal dan afgelopen jaar. We hebben natuurlijk al een aardig beeld van hoe en wat de tour eruit gaat zien en aan de tour-agenda wordt hard gewerkt. Toch zouden we graag ook nog een stuk input vanuit de markt willen hebben. Dus wat zou je graag willen zien, waar zouden we absoluut moeten komen, hoe zou de tour er volgens jou uit moeten zien? Wellicht zijn er punten die we nog kunnen meenemen..... Roept u maar!

What do you think about Pioneer Music Video Tour ??

Vote :   

Basrose    posted on 01-02-2007 16:32
Wat misschien leuk is om echt de aandacht van de mensen te trekken is een cameraploeg door de club laten lopen en die beelden extra bij de clips te mixen. Zo heb je wat interactiefs wat mensen wel leuk vinden denk ik.
Stephanie    posted on 01-02-2007 19:24
Poster: DJ-BasRose
Wat misschien leuk is om echt de aandacht van de mensen te trekken is een cameraploeg door de club laten lopen en die beelden extra bij de clips te mixen. Zo heb je wat interactiefs wat mensen wel leuk vinden denk ik.

Hebben we afgelopen jaar inderdaad ook gedaan.....heel erg leuk, maar de benodigde Mpeg2 verbinding is ook heel kostbaar. Wordt nog over gedacht!
Yorick    posted on 01-02-2007 19:33
een goede zender voor de camera is ook al aardig duur prijs kan oplopen tot 1 ton
Cyspoz    posted on 12-02-2007 13:20
Ik zou het mooi vinden als je nog duidelijker naar voren laat komen dat DJ/VJ/LJ zeer strak met elkaar kunnen intergreren waardoor de bediening steeds makkelijker wordt. Een led dansvloer die bijvoorbeeld aansluit bij de video beelden in de vorm van bijvoorbeeld iets Ambi-Light achtigs waar de LJ/VJ niets voor hoeven te doen. Hetzelfde zou ook mooi zijn om terug te zien in de lichtshow, dat kleuren synchroom lopen met de VJ. En dat zowel LJ als VJ hun input van de DJ gemakkelijk over kunnen nemen. Dan bedoel ik bijvoorbeeld snelheid (BPM/Tempo) maar ook een filtereffect wat qua sfeer terug te zien is in licht en beeld. Een voorbeeld wat ik zo kan bedenken is dat een LP (Low Pass) filter dat de DJ toepast automatisch resulteert in een donkere sfeer met donker warm rood licht en een gedempt video beeld, iets wat aansluit bij het gevoel wat je krijgt bij het horen van het geluid.
Laidback    posted on 12-02-2007 13:34
Poster: Cyspoz
Ik zou het mooi vinden als je nog duidelijker naar voren laat komen dat DJ/VJ/LJ zeer strak met elkaar kunnen intergreren waardoor de bediening steeds makkelijker wordt. Een led dansvloer die bijvoorbeeld aansluit bij de video beelden in de vorm van bijvoorbeeld iets Ambi-Light achtigs waar de LJ/VJ niets voor hoeven te doen. Hetzelfde zou ook mooi zijn om terug te zien in de lichtshow, dat kleuren synchroom lopen met de VJ. En dat zowel LJ als VJ hun input van de DJ gemakkelijk over kunnen nemen. Dan bedoel ik bijvoorbeeld snelheid (BPM/Tempo) maar ook een filtereffect wat qua sfeer terug te zien is in licht en beeld. Een voorbeeld wat ik zo kan bedenken is dat een LP (Low Pass) filter dat de DJ toepast automatisch resulteert in een donkere sfeer met donker warm rood licht en een gedempt video beeld, iets wat aansluit bij het gevoel wat je krijgt bij het horen van het geluid.

De VJ is bij dit project tevens de DJ Happy, laughing
Pioneer Music Video Tour, gaat om de DVJ-1000, (etc).
het overmixen van video's Happy, laughing
maar zeker een leuk idee!. de LJ moet ook meer Input krijgen vind ik.
hij is bijna even belangrijk als de dj!

Gr. Laidback
Cyspoz    posted on 12-02-2007 13:55
Poster: Laidback

De VJ is bij dit project tevens de DJ Happy, laughing
Pioneer Music Video Tour, gaat om de DVJ-1000, (etc).
het overmixen van video's Happy, laughing
maar zeker een leuk idee!. de LJ moet ook meer Input krijgen vind ik.
hij is bijna even belangrijk als de dj!

Gr. Laidback

Ja in mijn verhaal bedoel ik met DJ/LJ/VJ meer de rol dan de personen zelf. In de ideale situatie is er ook niemand meer nodig buiten om de DJ.
Op het moment dat de DJ deels voor de video content zorgt, dan denk ik dat een LJ ook het VJ werk moet kunnen doen door alle input te krijgen van de DJ. Enige werk wat hij nog moet doen is het aanvullen van ontbrekende informatie of de binnen komende informatie manipuleren.

Een LJ/VJ moet in mijn ogen alleen nog maar de sfeer van de muziek en de energie van de dansvloer vertalen naar licht en beeld. En hoe meer informatie hij daarbij van de DJ krijgt hoe strakker en mooier dat kan.
Stephanie    posted on 12-02-2007 14:01
Klop helemaal, maar gezien de MVT enkel discotheken zal aandoen is het niet wenselijk een lichtshow mee te nemen. Een van de grote punten vorig jaar was dat de huis-lj helemaal gek werd van het licht van het podium. En een goede lichtshow op het podium staat opzich wel leuk, maar je kan er nooit de hele zaak mee uitlichten. Dus zonder goede intergratie met de huis-lj wordt het dus een zooitje......en even voor een avond een compleet dmx protocool aanpassen is ondoenelijk.

Led vloer met video is zeker heel gaaf.....maar kost ook wat! Maar zal als optie wel mogelijk zijn.
User edit by Stephanie on 12-02-2007 @ 14:01:45 (1%)
Cyspoz    posted on 12-02-2007 14:22
Poster: Stephanie
Een van de grote punten vorig jaar was dat de huis-lj helemaal gek werd van het licht van het podium.

Arme LJ zit nog steeds zwaar onder de medicijnen :P

Ok, helder. Ja ik ben niet helemaal bekend met het fenomeen en heb niet alle ins & outs maar dat was in iedergeval mijn idee wat in me opkwam. Misschien ooit nog een andere keer bruikbaar.
djmarcelm    posted on 12-02-2007 22:15
ik ken er nog 1 uit lemele Winking my eye

was een erg vette booth + show maar idd zoals stephanie zegt licht hangt er vaak genoeg een 2tal moving heads en wat floodlight is wel te doen maar verder mooi op de zaak laten draaien!!

camera ploeg is leuk maar idd de verbinding draadloos is lastig met draad nog erger!

all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
tairip    posted on 12-02-2007 22:47
Ik denk dat de dj's zelf creatiever moeten worden als het om beeld gaat.

De een naar de ander draaien dat kent het publiek nu wel... maak eens een mix en daarbij snelle videobeelde dus 6 nummers in 4a 5 minuten en daarbij afwisseld de beelden van die clips.

Of natuurlijk zoals mijn eerste suggestie, 3D!
Laidback    posted on 13-02-2007 01:05
een Gewillige, en ook Uitdagende MC erbij.. die speeld met het publiek ?
Stephanie    posted on 13-02-2007 11:21
Poster: tairip
Ik denk dat de dj's zelf creatiever moeten worden als het om beeld gaat.

De een naar de ander draaien dat kent het publiek nu wel... maak eens een mix en daarbij snelle videobeelde dus 6 nummers in 4a 5 minuten en daarbij afwisseld de beelden van die clips.

Of natuurlijk zoals mijn eerste suggestie, 3D!

Klopt......da's ook de kracht van de Pioneer Tour, snelle mixen met videoclips. Tempo zal dit jaar zeker nog opgevoerd worden.

3D heb ik naar aanleiding van je idee bekeken. Als jij nog ergens een tonnetje hebt liggen is er over te praten Happy, laughing M.a.w. heel erg mooi, maar ook heel erg duur......
User edit by Stephanie on 13-02-2007 @ 11:21:59 (9%)
Stephanie    posted on 13-02-2007 11:22
Poster: Laidback
een Gewillige, en ook Uitdagende MC erbij.. die speeld met het publiek ?

Goed plan.....iemand nog een MC op de plank liggen? Of iemand met ambities? Lijkt me inderdaad top!
tairip    posted on 13-02-2007 11:54

Klopt......da's ook de kracht van de Pioneer Tour, snelle mixen met videoclips. Tempo zal dit jaar zeker nog opgevoerd worden.

3D heb ik naar aanleiding van je idee bekeken. Als jij nog ergens een tonnetje hebt liggen is er over te praten Happy, laughing M.a.w. heel erg mooi, maar ook heel erg duur......

Ik denk dat je dan eens goed in Almere om de tafel moet.... hebben ze niet al een 3D tv uitgebracht zoals andere merken al wel hebben gedaan? :P

P.s. De nieuwe clip van U2 Window in the skies vind ik wel een leuk voorbeeld. Het is een nummer maar het lijkt net of alle stukjes clip die erin in voorkomen er ook echt voor gemaakt zijn. Dat is natuurlijk ook een leuk idee alleen tijdrovend.
Wat vooral belangrijk is is om de aandacht van het publiek op het beeld te krijgen ik denk dat dat nog aardig moeilijk is... mensen zijn snel geneigd om alleen maar de muziek te horen en een beetje te ouwehoeren.
User edit by tairip on 13-02-2007 @ 11:56:39 (91%)
Stephanie    posted on 13-02-2007 18:14
Poster: tairip

Ik denk dat je dan eens goed in Almere om de tafel moet.... hebben ze niet al een 3D tv uitgebracht zoals andere merken al wel hebben gedaan? :

Nop....
tairip    posted on 13-02-2007 19:33
Nop....

Jammer, jammer.... (wist het stiekem ook wel).

Wat is het eigenlijke doel van de roadshow? Meer verkoop genereren voor Pioneer? Mensen een leuke interactieve avond bezorgen?

Ik ga wel een keer met marcel mee als die mee moet.... dan maak ik het ook een keer mee :D
PatrickBeuken    posted on 13-02-2007 21:23
We willen zowel de horeca als het uitgaanspubliek kennis laten maken met de dvj. De horeca met de dvj als onderdeel van de dj-set-up, het uitgaanspubliek met het fenomeen videomixen en clips in een discotheek.

ff lezen, tairip Winking my eye
User edit by PatrickBeuken on 13-02-2007 @ 21:23:31 (4%)
djmarcelm    posted on 15-02-2007 23:07
en het is leuk als af en toe gebruiker van dat spul Winking my eye

dj tiesto die een scratch maakt hehehehehehe
moet er nog beelden van hebben
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj

This is an old Topic

No new postings for 6.612 days.
 Post CommentThat would be 220.4 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

165 Users online: 11 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 2.670
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.365.588