Ik heb de HP700 hier voor mijn neus liggen en zoals ook al op de foto's op mijn site te zien was hebben ze wel nagedacht over wat ze zouden jatten
De beugel van de HP700 is exact gelijk aan die van de SE-DJ5000 van Pioneer. En die gaat al een aantal jaartjes mee bij mij als uitleen en reserve koptelefoon.
Stevig in elkaar zit de koptelefoon dus wel degelijk als ik even af ga op de kritieke punten zoals scharnier gedeeltes e.d
De HP700 zit verder netjes in elkaar en wat ik eerder las over de doordachtzaamheid van Pioneer......... sorry maar als men bij pioneer na had gedacht over het design van de HDJ1000 had men ook beter na kunnen denken over het zelf kunnen vervangen van een kabel.
Om maar te zwijgen over de mensen die last hebben met de rechter headshell aangezien de draad daarvan word "afgekneld" zodra de koptelefoon opgevouwen word en leid tot kabelbreuk.
En dat zijn er nog al wat als ik dat zo links en rechts om mij heen hoor. Ik heb er zelf al 4* 1 onder handen gehad waar de soldeerbout aan te pas moet komen voor een reparatie.
Neemt niet weg dat de Pioneer verder een goede koptelefoon is maar hij heeft net als de MDR-V700 van sony gewoon zijn puntjes waar je voorzichtig mee moet zijn.
En in tegenstelling tot wat Lead beweerd, American Audio heeft wel degelijk een eigen R&D afdeling. De Velocity cd speler is bijvoorbeeld in eigen huis ontwikkeld en hetzelfde geld overigens voor de HP700 en zo nog een hele shitload aan producten.
En ja het zijn ook dozenschuivers (ander woord voor OEM fabrikanten). Waar overigens ook niets mis mee is want OEM betekend concurentie en dus een gunstige prijs.
Dat er word gejat....... tsja liever goed gejat dan slecht verzonnen. Qua design hebben ze alleen slecht gejat want de HDJ1000 is mij prsoonlijk net iets te opzichtig.
Gelukkig is ie nog niet zo erg als de Stanton DJ3000 met die foeilelijke blauwe ledjes die knipperen op de maat van de muziek.