Nieuwe Pioneer rip-off: American Audio HP-700
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 03-11-2004 13:10

zelfs de hoofdtelefoons zijn al niet meer veilig.
Dit keer is het American DJ die op de markt komt met de HP-700.
Hier de link:
http://www.adjaudio.com/product.asp?ProductIDNumber=1225&cat=Headphones
Hij is wel mooi, en het scheint dat hij ook wel goed klinkt. Maar is het design van Pioneer jatten nou echt nodig om succes te behalen?
Het gebeurt zoveel, wat vinden jullie?
Moeten de designjatters ophouden, want het product loopt ook wel goed zonder een gejat design?
Of moeten ze doorgaan, want doordat mensen er een Pioneer product in herkennen vinden ze hem automatisch mooier?

User edit by Lead on 01-12-2004 @ 02:22:02 (19%)

What do you think about Nieuwe Pioneer rip-off: American Audio HP-700 ??

Vote :   

jordy    posted on 03-11-2004 13:18
ik vind hem maar goedkoop uitzien en zal kwalitatief toch minder blijven denk ik zo... maar design jatten kan fijn zijn voor mensen die het echte spul niet kunnen kopen... ikzelf heb er nix aan want ik zal het nooit kopen
Lead    posted on 03-11-2004 16:39

Beter een eigen concept verzinnen en een product een eigen identiteit meegeven is in mijn mening beter dan kijken hoe een goed lopend product van een concurrent eruit ziet en dit dan maar namaken.

Het origineel kan dan een slechte naam krijgen doordat iemand een 'immitatie'  ergens heeft gehoord/gevoeld/getest, en hierop het originele product veroordeeld.

Dit kan, bij deze hoofdtelefoon bijvoorbeeld, voor Pioneer alleen maar slecht zijn en American Audio (die sowieso geen eigen Research & Development heeft) kan er alleen maar hun voordeel mee doen..... Valt het trouwens nog meer mensen op dat alle American Audio producten wel op een of ander product van een een ander merk lijkt ??

Let the BASS be louder
User edit by Lead on 04-11-2004 @ 15:57:22 (6%)
W.i.M    posted on 03-11-2004 17:55
Ik heb gestemd voor : Vooral doorgaan.

Dit heeft niet specifiek met Pioneer te maken maar ik kijk door de ogen van
de consument en daarbij geldt : hoe meer concurrentie hoe beter voor de
portomonnee.

De researcher wordt in mijn ogen genoeg beschermd met de patentwetgeving.

Alhoewel ik wel vind dat deze hoofdtelefoon een beetje teveel lijkt op
de Pioneer phone
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Jorrit    posted on 04-11-2004 17:28
Ik heb trouwens gestemd voor ophouden,
want het product loopt anders ook wel goed. Want ik vind eigenlijk dat elk merk z'n eigen productielijn moet hebben en z'n eigen kenmerken. Zoals dat bij Pioneer de overzichtelijkheid is en bij Denon de hoeveelheden aan functies. Ik denk dat als een bedrijf als ADJ zo'n duidelijk beeld voor zichzelf maakt, dat dat veel beter werkt als design jatten.

Maarja, wat doe je er aan ...
User edit by Jorrit on 04-11-2004 @ 17:28:32 (9%)
W.i.M    posted on 04-11-2004 20:24
Dat ADJ zo'n hoofdtelefoon namaakt zal ook wel te maken hebben met
het gebruiksgemak wat Pioneer al heeft onderzocht.

Als ADJ dus het design veranderd zal er toch een Research & Development
team moeten komen want je maakt natuurlijk niet zomaar even een
koptelefoon van een simpele schets. Dat betekent meerdere prototypes
maken om de perfecte hoofdtelefoon te kunnen bouwen en uiteraard
testen of deze aan de verwachtingen voldoet voor de fabrikant en
de uiteindelijke gebruikers.

Dit kost natuurlijk veel geld wat op deze manier bespaard blijft.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
User edit by W.i.M on 04-11-2004 @ 20:47:19 (38%)
Reind    posted on 07-11-2004 04:28
Ik heb de HP700 hier voor mijn neus liggen en zoals ook al op de foto's op mijn site te zien was hebben ze wel nagedacht over wat ze zouden jatten Winking my eye

De beugel van de HP700 is exact gelijk aan die van de SE-DJ5000 van Pioneer. En die gaat al een aantal jaartjes mee bij mij als uitleen en reserve koptelefoon.
Stevig in elkaar zit de koptelefoon dus wel degelijk als ik even af ga op de kritieke punten zoals scharnier gedeeltes e.d

De HP700 zit verder netjes in elkaar en wat ik eerder las over de doordachtzaamheid van Pioneer......... sorry maar als men bij pioneer na had gedacht over het design van de HDJ1000 had men ook beter na kunnen denken over het zelf kunnen vervangen van een kabel.
Om maar te zwijgen over de mensen die last hebben met de rechter headshell aangezien de draad daarvan word "afgekneld" zodra de koptelefoon opgevouwen word en leid tot kabelbreuk.
En dat zijn er nog al wat als ik dat zo links en rechts om mij heen hoor. Ik heb er zelf al 4* 1 onder handen gehad waar de soldeerbout aan te pas moet komen voor een reparatie.
Neemt niet weg dat de Pioneer verder een goede koptelefoon is maar hij heeft net als de MDR-V700 van sony gewoon zijn puntjes waar je voorzichtig mee moet zijn.

En in tegenstelling tot wat Lead beweerd, American Audio heeft wel degelijk een eigen R&D afdeling. De Velocity cd speler is bijvoorbeeld in eigen huis ontwikkeld en hetzelfde geld overigens voor de HP700 en zo nog een hele shitload aan producten.
En ja het zijn ook dozenschuivers (ander woord voor OEM fabrikanten). Waar overigens ook niets mis mee is want OEM betekend concurentie en dus een gunstige prijs.

Dat er word gejat....... tsja liever goed gejat dan slecht verzonnen. Qua design hebben ze alleen slecht gejat want de HDJ1000 is mij prsoonlijk net iets te opzichtig.
Gelukkig is ie nog niet zo erg als de Stanton DJ3000 met die foeilelijke blauwe ledjes die knipperen op de maat van de muziek.
User edit by Reind on 07-11-2004 @ 04:41:06 (88%)
Illusion    posted on 10-09-2007 13:22
Dit is al een oude topic, maar ík zag hem staan en denk van... ik kan mijn ervaring met deze hoofdtelefoon wel even met jullie delen.

Nou ik heb dus ook de HP-700, mijn 3e hoofdtelefoon... en begin nu toch te merken dat ik beter een duurder product kan nemen, dan zo'n goedkope OEM. Dit model is idd van de Pioneer geript, net zoals JB-Systems  heeft gedaan, en akiyama volgens mij ook. Nou jah, gewoon OEM, dus allemaal hun naam erop drukken.

Ik heb veel op het forum gehoord dat OEM best goede producten zijn. Draaitafels en andere gear misschien wel, maar hoofdtelefoons dus echt niet.

Ik heb de HP-700 nu, en ben hier erg slecht over te spreken. Er beginnen stukjes van de band af te breken, en het geluid van de rechteroordop valt steeds weg. Ik dacht dat het aan mijn tt lag, maar dat was het dus niet. Alleen als ik er een beste tik op geef, doet ie het weer, en dat is niet de bedoeling denk ik.

Ook begint het leer flink te scheuren, en ziet de HP er dus niet meer gezond of bruikbaar uit. Dit wilde ik even zeggen, en even aanraden om dus goed merk te kopen. Hier heb ik van geleerd.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Dalique    posted on 10-09-2007 13:29
Hmm Jorrit,

ik denk dat de designers gewoon hun eigen style moeten behouden. Kijk en natuurlijk word er naar andere merken gekeken. En natuurlijk kun je niet ontkennen, dat de koptelefoon van pioneer er goed en strak uitziet. Maar inderdaad, om nu gewoon gelijk het complete model na te jatten ?  Nee.. niet nodig vind ik.

Ik vind gewoon dat ze hiermee moeten stoppen. Ook ik merk in de 'design' wereld, dat steeds meer mensen toch naar 1 hoofdlijn toe trekken, alles word nu steeds wat 'funkyér', wat 'oudbolliger', op een moderne manier van stylen.  Kijk natuurlijk vind ik het niet erg, dat als merken de techniek van betere merken overnemen in hun product. Maar ik vind dat het uiterlijk daar niet onder mag lijden, dat óók DIT word gejat.

Mijn mening,. elk merk.. zijn eigen style. Zeker omdat bijna alle merken op een andere manier op hun klanten inspelen, de ene zal het wat speelser maken dan het andere merk.

Houdt je ogen op je eigen werk dusCry

This is an old Topic

No new postings for 6.217 days.
 Post CommentThat would be 207.2 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 3 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 11.520
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.929.432