Numark Hdx Vs. Pioneer Cdj 1000 Mk3
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 28-01-2007 20:11
Heyy,

Ik wil binnenkort een nieuwe speler kopen.
En ik kijk wat rond bij de wat betere spelers.

Ik ben heel erg onder de indruk van de Hdx heb wel een keertje op de Cdx gedraaid en die beviel goed.
Op de 1000 mk3 heb ik natuurlijk ook gedraaid en die beviel natuurlijk ook hartstikke goed..

Ik wil zelf ook Final Scratch aanschaffen en heb gehoord dat de Hdx dan heel goed is..

Welke Speler vinden jullie nou beter? En Waarom?

Alvast Bedankt 

What do you think about Numark Hdx Vs. Pioneer Cdj 1000 Mk3 ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 28-01-2007 20:14
Het allergrootste verschil tussen beide spelers is de harde schijf van de HDX. Reind heeft er pas een review over gemaakt. Een HDX komt ook ontzettend dicht in de buurt bij het echte vinyl-gevoel. Je moet eens goed de functies vergelijken, kijken wat je belangrijk vind en waarvoor je het wil gaan gebruiken.
ceesietopc    posted on 28-01-2007 20:57
Final scratch werkt volgensmij gewoon op allebei hoor.
Misschien iets om over na te denken. Wat heb je aan een HD als final scratch wordt gebruikt?

Persoonlijk zou ik (denk ik) voor de CDJ kiezen, omdat het gewoon dé standaard is. Daarintegen: als je vinyl feeling wil hebben: CDX/HDX
Shai_lesh    posted on 28-01-2007 21:04
Ja dat dacht ik ook want dan heb je een dubbele HD.
Ik heb zelf nooit met vinyl gedraaid, maar ik wil wel goed leren scratchen en dacht dat daarom de Hdx wel van pas zou komen..
Maar aan de andere kant als je de Hdx hebt is Final Scratch toch ook weer overbodi?  
Wout-r    posted on 28-01-2007 21:08
Dan kun je misschien beter de cdx nemen dan de hdx, want anders heb je inderdaad 2x HD... Maar persoonlijk zou ik voor de cdj gaan, want die vind ik fijner. Ik zou zeggen ga ze allebei uitproberen
User edit by Wout-r on 28-01-2007 @ 21:23:15 (100%)
rickdekoning    posted on 28-01-2007 21:13
Met de cdj kan je ook heel aardig scratchen hoor, natuurlijk geeft de hdx meer het vinyl gevoel, maar als je in club enzo wil gaan draaien zou ik toch voor de pioneer gaan.
Vibemaster-D    posted on 28-01-2007 21:16
waarom een vinyl feeling op de HDX en niet op de CDJ,

de CDJ is niet voor niets de industriestandaard omdat het zo een heerlijke cd speler is. ik zou voor de CDJ gaan. dat is de standaard en je hebt er zo veel functies bij heerlijk. en op een paar mp3 cd's gaan ook heel veel liedjes hoor :P.
ceesietopc    posted on 29-01-2007 06:40
Omdat de hdx een lekkere grote platter heeft, die (naar men zegt) reageert als een draaitafel. Dat is wel beter als een kleine jog voor de fanatieke scratchers (niet dat het niet kan op een cdj)

Mocht je ooit nog in een club willen gaan draaien, dan zou ik de cdj1000mk3 nemen, dat is de standaard. Hij heeft natuurlijk ook bakken features, dus dat is ook weer mooi :P
Jer    posted on 29-01-2007 08:24
We kunnen hier allemaal onze mening geven wat zo vaak gebeurt, maar als je ze eerst nou is even goed gaat testen bij een zaak in de buurt, als je zulke dure producten neemt helpen ze je graag! Dat is echt de beste manier om erachter te komen waar je je geld aan moet spenderen. Iedereen hier is toch wel een beetje fan van een merk. Want sommige hebben er misschien nog nooit mee gedraaid maar omdat iedereen ze goed vind moet je die maar kopen. Even voor de duidelijkheid :Ik beweer niet dat mensen hier dat doen!!  
Winston    posted on 29-01-2007 13:44
Volgens mij hangt wat beter is af van de eisen die je draaistijl stelt en de eigenschappen die je zoekt.

Voor mij persoonlijk is de CDJ-1000 de beste. Maar als je echt wilt scratchen zonder draaitafels is de HDX beter. Vanwege de roterende platter kun je een paar scratches meer die niet op een statische kunnen. Ook kun je scratches die je niet op een draaitafel kan doen.

Verder heeft de HDX MIDI voor het geval je het wilt koppelen aan instrumenten of Ableton.

Een HDX in combinatie met FS zie ik ook niet zitten. Wel moet je rekening meehouden dat het een werkje is om de muziek over te zetten.

Check ook of de pitch resolutie hetzelfde is op de CDJ-1000 en de HDX.

Als je gewoon MP3 wilt afspelen vanaf harddisk of USB, en software controller tegelijk nodig hebt kun je beter voor de iCDX kiezen.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.442 days.
 Post CommentThat would be 214.7 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 5 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 17.931
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.991.025