heyj ik heb sinds kort mn kamer verbouwd en alles staat anders.. nu wil ik graag een paar neon buisjes onder mn booth zetten,, maar aangezien de neon 10 of 12 volt is ofzo kan ik die niet even op de stopcontact zette..
What to do??
What do you think about neon ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
transformator :P ... je weet wel... zo'n soort ding die je ook gebruikt om je telefoon op te laden enzo... Die kun je ook los kopen in onderdelen shops, moet je wel ff weten hoeveel volt/ampere je moet hebben...
Je hebt de neonbuisjes al? zulke pc buisjes zeker? Dan is het een klusje van niks.. ga naar de sloop, zoek een trafo die naar 12v transformeert MEET OF IE DAT OOK ECHT DOET, en aansluiten die hap. 1 kroonsteentje is genoeg. Ik weet niet hoeveel stroom Neon gebruikt? Dat is misschien wel even iets waar je op moet letten...
k heb ook een x paar van die buizen gehad die kwamen onder een auto vandaan maar ik kreeg ze niet aan de praat... een trafo was niet genoeg er moest nog iets van een starter voor... ja en welke dat weet niemand... dus k heb ze ook weer weggedaan was een beetje veel gedoe. Heb nu buisjes die op 220v werken van de liddle :P
Voor echt neon is een starter nodig, maar die buisjes werken gewoon op 12 V. Ik heb er hier ook ergens eentje liggen (groen)... Maar die wordt niet gebruikt, ik wilde eigenlijk een blauwe...
Qua voeding moet je het niet met 100mA ofzo proberen. Die dingen trekken behoorlijk stroom, ik denk wel dat je voeding 1A moet leveren om hem aan de praat te krijgen.
Check de specks eens op de buisjes, hoeveel volts (V) heb je nodig bij hoeveel Ampere (A) ?
Met die gegevens kun je een geschikte voeding kopen. Kleintje zie je nog wel eens bij de bouwmarkt in zo'n uitverkoop bak liggen voor een paar euro.
Het makkelijkst is nog steeds een oude pc voeding. Die heb ik er zelf ook achter zitten. Daar kan je er zo een stuk of 6 op kwijt als het niet meer is.
Kan ook... maar dan moet je er wel even op letten: een pc-voeding is een geschakelde voeding. Je moet m dus aanzetten door hem te belasten. Hier lees je er meer over. Het is slimmer om eerst even op de specificaties te wachten van het buisje, want als je uiteindelijk toch maar 1.2A nodig hebt in totaal, kan je gewoon voor de trafo van een printer gaan. (sloop)
Adaptertje van 12v pakken of anders een oude AT computervoeding. Het voordeel van zo'n oud ding is dat die gewoon met een schakelaar aan kunt zetten en dat je meteen molex stekkertjes hebt waarop je de neon lampjes kan aansluiten.
Ik heb ook zo'n soort vraag: ik heb nl ook zo'n neon buisje, maar daar zit een stekker aan voor in de sigaretten-aansteker in de auto. Hoe kan ik die het beste aansluiten? Is daar een adapter voor? Of gewoon op de manieren zoals hierboven al staan vermeld?
Poster: Lukaz heyj ik heb sinds kort mn kamer verbouwd en alles staat anders.. nu wil ik graag een paar neon buisjes onder mn booth zetten,, maar aangezien de neon 10 of 12 volt is ofzo kan ik die niet even op de stopcontact zette..
What to do??
Heb je toevallig een computer in je booth ? Want anders heb je ook neon buisjes die je aan kunt sluiten op je voeding van je pc. Zodra je je pc aanzet, gaan ook de neon aan.
Tis maar een idee.. (er zit ook een aan en uit schakelaar op hoor :D)
hmm,, ik snap het ik heb geen computer tussen met gear.. eneh.. ik denk da ik voor die van de liddle ga :P als ze die nog hebben,, wel zo makkelijk
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 6.467 days. Post CommentThat would be 215.6 months or a whopping 17.7 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...