welk PA / speakerset (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DaDragon    posted on 16-01-2007 14:06
Omdat mijn budget verhoogd is wil ik geen aparte speakers meer als monitor speakers..

Mijn budget is nu 600 euro voor speakers en versterker.

Nu zag ik bij diverse webshops de volgende set staan:

DAP Soundmate 1 MKII € 599,- (incl BTW)
2 passieve speaker satellieten 150 watt /st
1 actieve subwoofer 15" 300 watt met aansluitingen voor de satellieten (dus incl versterkers)
2 standaards en bekabeling.

Is deze aan te bevelen of zou ik beter een andere set of andere speakers kunnen nemen voor dat geld? Het liefst ook actief. Maar passief met losse versterker is ook goed.

De speakers-set/PA-set wil ik het liefst voor meerdere doeleinden kunnen gebruiken. (voor op kamer, voor kleine feestjes, tuinfeestjes, e.d.)

Dus kan ik deze nemen, of zijn er voor die 600 euro ook nog betere spullen? Het geluid moet ook een full-range geluid geven. Dus bas, mid en hoog moet goed zijn.

hier nog even een plaatje van de set waar ik over praat

User edit by DaDragon on 16-01-2007 @ 14:11:27 (54%)

What do you think about welk PA / speakerset ??

Vote :   

Lead    posted on 16-01-2007 14:36
Je krijg waarvoor je betaald. Voor thuis kan dit leuk zijn, voor profi gebruik denk ik niet echt dat je er veel plezier aan zult beleven.
Let the BASS be louder
Cyspoz    posted on 16-01-2007 14:52
Tip: Huur het setje een keer in voor live gebruik. Test het tijdens gebruik goed uit en doe ervaring op met de eigenschappen. Je bent dan wel meer geld kwijt voor het inhuren, maar kan dan straks wel een koop beslissing nemen gebaseerd op ervaringen en niet op niet alles zeggende specificaties.
PatrickBeuken    posted on 16-01-2007 14:57
Ik kan me niet voorstellen dat er bedrijven zijn die dit setje in de verhuur hebben.
Lead    posted on 16-01-2007 14:59
Nee, dat denk ik ook niet.... DAP staat nu niet bepaald bekend om de kwaliteit zeg maar Winking my eye
Let the BASS be louder
greup    posted on 16-01-2007 15:35
Kijk een klein beetje uit met wat je zegt lead. Dit setje moet je even een keer gehoord hebben over te oordelen. Natuurlijk kun je dit niet prof. inzetten, maar daar betaal je niet voor. Maar voor die 600 euro krijg je wel HEEL veel terug. En de klank kun je niet slecht meer noemen ( in tegenstelling tot een aantal andere dap types)

De sub van deze set vind ik persoonlijk goed te noemen voor het geld,. Een beetje beter dan de  hk audio lucas misschien wel.

Ook de 8/1" combi topjes geven een behoorlijk rendement.

Het grote nadeel aan deze set is de uitbreid mogelijkheid. Mocht je van plan zijn nog uit te breide raad ik je aan om 2 fatsoenlijke topjes te kopen.

Ik verbaas me trouwens over je prijs... 600 euro, is dat 2e hands? de nieuw prijs bij een "normale" winkel is rond de 1000 euro.

Mod edit by greup on 18-01-2007 11:47 (4%)
Cyspoz    posted on 16-01-2007 16:28
Poster: PatrickBeuken
Ik kan me niet voorstellen dat er bedrijven zijn die dit setje in de verhuur hebben.

Was ik al bang voor... Maar goed misschien kan hij als potentiele koper iets regelen bij de winkel...

Ga in iedergeval een keer luisteren naar het setje...
savale    posted on 16-01-2007 16:58
Mijn algemene ervaring met DAP:

Ik heb een jaar of 2 terug 2x500w DAP speakers 2ehands gekocht icm een dateq kilowatter. Het geluid is best ok te noemen. De bouwconstructie is vrij simpel en niet van de hoogste kwaliteit maar is voldoende voor wat simpel drive inn werk. Wat mij alleen opvalt is dat bij lage volumes de High en Mid wat te kort komen ten op zichte van de Bass. Kwa prijs/prestatie is dit volgens mij echt een prima merk.

Verder heeft jouw setje het voordeel dat je een losse sub hebt. Er zit neem ik aan ook wel een regelaar op voor de hoeveelheid bass e.d.?
Het lijkt mij een prima setje voor wat kleine feestjes! Zitten die statieven er trouwens bij?

tairip    posted on 16-01-2007 18:06
Koop voor 600.- 2x een Mackie SRM350.... je hebt dan cker kwaliteit en je kan er wel een 50 man mee doen!

Voor de grotere dingen ff sub bij huren of gewoon een complete grotere set huren.
robertvisser    posted on 16-01-2007 20:23
als je dit setje P.A gaat noemen dan twijfel ik ernstig aan je kennis... voor de leken onder ons P.A staat voor profesional audio....  8" / 1" hoe wil je dat in een zaaltje goed laten koppelen met je 15" sub...

kijk eens voor dat geld iets tweedehands.. greup noemde al HK voor het geld best leuk spul. goedkoop is niet altijd duurkoop...

jelektronic    posted on 16-01-2007 20:43
ik heb mijn bedenkingen bij die dap set . het is mss wel goed voor die prijs  maar of je ze kan gebruiken op tuinfeestjes?
als ik van jou was zou ik toch eens kijken naar hk speakers. deze zijn volgens mij toch een pak beter maar wel iets duurder.
User edit by jelektronic on 16-01-2007 @ 20:49:31 (16%)
greup    posted on 16-01-2007 20:51
Nou ik vraag me af hoeveel mensen deze set werkelijk gehoord hebben hier. Voor 600 euro is er weinig nieuws dat beter is te krijgen...

De 8"op 15" koppeling maak ik me niet z'n zorgen over. Wellicht zou d'r een klein dipje ontstaan.

Koop voor 600.- 2x een Mackie SRM350.... je hebt dan cker kwaliteit en je kan er wel een 50 man mee doen!

Mackie daar heb ik iets tegen.... Probleem zit hem vooral bij de garantie... Als die stuk is, gaat die terug naar GB. en dat opsturen duurd wel even, en ben je ze dus sowieso een tijd kwijt.
Ook had/heeft de mackie srm350 nog wel eens wat problemen gehad met limiters..
greup    posted on 16-01-2007 20:54
Poster: jelektronic
ik heb mijn bedenkingen bij die dap set . het is mss wel goed voor die prijs  maar of je ze kan gebruiken op tuinfeestjes?
als ik van jou was zou ik toch eens kijken naar hk speakers. deze zijn volgens mij toch een pak beter maar wel iets duurder.

HK budget is ook niet alles hoor. De wat betere dap speakers spelen akelig dicht in de buurt van het hk niveau. Terwijl dit een stuk goedkoper is.

Ik zou zeggen,... Ga gewoon luisteren.. Wij kunnen natuurlijk zeggen wat we willen, maar alles is persoonlijk. ( tenzij je zegt dat de dap mc serie goed klinkt)
PatrickBeuken    posted on 16-01-2007 21:06
Poster: robertvisser
als je dit setje P.A gaat noemen dan twijfel ik ernstig aan je kennis... voor de leken onder ons P.A staat voor profesional audio....

Voor zover ik weet betekent dat Personal Adress. Met een PA set wordt een mobiele set bedoelt. Een vaste installatie van een discotheek is ook Professioneel, maar is geen PA-set, voor zover ik weet...
Poster: greup
Mackie daar heb ik iets tegen.... Probleem zit hem vooral bij de garantie... Als die stuk is, gaat die terug naar GB. en dat opsturen duurd wel even, en ben je ze dus sowieso een tijd kwijt.

Ligt eraan waar je het koopt. Bijvoorbeeld bij RB Sound in Stein hebben ze veel Mackie onderdelen op voorraad en kan men Mackie apparatuur dus gewoon op de TD van RB Sound repareren.
DaDragon    posted on 16-01-2007 23:20
tja ik heb een adres hier in de buurt waar ze deze set voor 599 verkopen. hij is nu in de aanbieding van 1099 voor 599.

Maar het gaat mij erom dat ik een leuk en mooi geluid krijg. en misschien voor dat geld nog andere speakers...

zelf ben ik niet zo bekend met luidsprekersets.. of losse luidsprekers...
daarom vroeg ik het hier maar even.

Wat dachten jullie van JBL PA-BOX EON 1500 ? Het is dan wel een passieve, maar dan maar een versterker erbij..

Of misschien iets wat bij deze JBL in de buurt komt? Behringer heeft ook van zulke speakers...Confused
User edit by DaDragon on 16-01-2007 @ 23:38:30 (56%)
DaDragon    posted on 17-01-2007 11:46
Hmm in wat reviews lees ik dat behringer toch niet zo best is.
De lage tonen zijn niet echt laag, en de hoge tonen zijn enorm schel....

en de EON 1500 moet nog wel een versterker bij. Dus dan zit ik ook boven mijn budget..  Dus dat gaat ook niet door..

Als iemand nog een idee heeft voor actieve speakers die goed klinken? of passieve met een versterker?
mijn budget totaal is 600 euro.
Bartjens    posted on 17-01-2007 11:55
mischien de DAP K-115 Pro Active wat voor je? Kosten rond de 350,- per stuk.
www.djbrowbeat.com
DaDragon    posted on 17-01-2007 12:42
Poster: Bartjens
mischien de DAP K-115 Pro Active wat voor je? Kosten rond de 350,- per stuk.

dat is boven mijn budget..
greenman    posted on 17-01-2007 21:35
ga eens naar een winkel daar kan je het volgens mij wel horen wat ze verkopen
User edit by greenman on 17-01-2007 @ 22:38:42 (100%)
PatrickBeuken    posted on 17-01-2007 21:42
EDIT: opgelost.

4.8 Het is op DJResource niet toegestaan om links of referenties te plaatsen naar websites die een webshop bevatten, zonder dat hiervoor door DJResource toestemming is gegeven, contact DJResource

User edit by PatrickBeuken on 17-01-2007 @ 23:00:34 (92%)
greenman    posted on 17-01-2007 22:35
sorry was dat even vergeten haal het er meteen van af
djmamo    posted on 17-01-2007 23:01
de op de foto getoonde set is ook eigenlijk een spraak set, veel hoog en mid weinig laag ookal zit er een bass bij.

dus feestje zou ik niet met deze set doen.

PA is een algemene benaming voor de regie, dus de plaats waar de geluids/lichttechnicus zit met de te schuiven apparatuur. in een theater word dit dus voornamelijk regie genoemd en op een festival vaak PA

en een PA set is dus een grote geluid set die op een PA is aangesloten
www.moonentertainment.nl
DaDragon    posted on 17-01-2007 23:14
tja ik ga maar wat beluisteren in de winkel.

Het blijft dan nog moeilijk, want ik ken de voor en tegens niet van die speakers. En denk niet dat een winkel zich over hun eigen spullen negatief zullen uitlaten.

bedankt iig voor jullie reacties !
djmamo    posted on 17-01-2007 23:30
je moet zeggen wat je zoekt en waar je het voor gaat gebruiken, dan kunnen ze daar zeggen wat je nodig hebt.

het blijven natuurlijk verkopers dus die willen je het meest aan smeren.

anders ga je kijken wat ze hebben en dan post je hier wat je hebt gezien. kunnen wij daar onze mening over geven.

en je kan natuurlijk ook 2e hands kopen, zorg dan dat je ze kan luisteren en dat de cone niet bruine is, dan zit je meestal wel goed.

www.moonentertainment.nl
DaDragon    posted on 17-01-2007 23:51
Heb wel andere speakers gevonden, maar weet ook niet of dit wat is.
Het uiterlijk is exact hetzelfde als de JBL EON versies.

Merk : XXL

15"
ABS Behuizing
Line & Mic. ingangen
Toonregeling
Aansluitspanning 230Vac / 50Hz
Vermogen RMS 400W
Impedantie 8 Ohm (Woofer & Tweeter)
Frequentiebereik 45 - 20.000Hz
Gevoeligheid / 103dB

Uitgangsvermogen 400W
Uitgangsvermogen (Piek) 800W
Max SPL 129dB
Gevoeligheid 100dB
Frequentiebereik 40 - 20.000Hz
Ingang(en) 1x Line + 2x Mic
Tweeter 1,5
Gewicht 20kg
Afmetingen 51x46x75cm

Dit zijn dus actieve speakers...

Kan het wat zijn? Ze zien hetzelfde eruit als de JBL EON versies. Ook komen de meeste specificaties overeen.
User edit by DaDragon on 18-01-2007 @ 01:43:46 (7%)
dancedimension    posted on 18-01-2007 09:41
Maar ik durf er met 100% zekerheid vast te stellen dat die speakertjes echt brak klinken tegenover de jbl's. Waarom? Nou heel makkelijk, XXL is niet bepaald een merk waarvan je de specs kan gebruiken om uit te vogelen wat je nodig heb. Het is leukraak een natte vinger in de lucht steken daar en wat specs opscrhijven. Wat overigens bij heel veel budget merken het geval is zeker in de lagere prijsklassen. Ik zal dit dus lekker overslaan. Daarnaast is dit ook leukraak kopieren van die mensen qua ontwerp. Tuurlijk is het uiterlijk identiek, mensen die een jbl willen maar niet kunnen betalen komen op dit soort kastjes uit. Maar het zit gewoon vol met chineze troep die voor geen h*l klinkt Winking my eye Waarop bazeer ik dit, nou ik heb die kastje in electra breda wel is gehoord. Sla maar gauw over, de Behringer PRO serie die nu op de markt is vind ik al velen malen beter klinken. (die daar overigens ook stond), ik hoop dat je hier weer wat aan hebWinking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

64 Users online: 22 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 5.339
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.245