En toen zijn de Mixer KABOEM....Alles uit..!!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ACTIVE    posted on 13-01-2007 18:55
Even een vraagje.. Ik ging gisteravond draaien ergens en nam mijn flightcase mee met mijn Technics SL-DZ 1200 en me Technics SH-MZ 1200 (mixer)...

moest me gear neeerzetten want er was geen ruimte voor me case..
Dus alles afgekoppeld en neerzetten en toen....!!!!

Nu ging het goed tot het aansluiten van me mixer... Had me cd-spelers aangeloten en alle aansluitingen gemaakt en moest alleen nog de stroom toevoer in me mixer steken en dan kon ik me booth testen en draaien... Wat bleek.. 1 of andere pipo die daar werkte had de Stekker van de verleng kabeldoos al op de 220V gezet en ik deed leuk en aardig me stekker in me mixer en toen was het ligt uit en deed me Mixer PLOF zeggen...

Nu is mijn vraag... Hij doet het nu niet nu ik hem aan doe met spanning erop...
Is er ergens een zekering die ik moet vervangen een kabel of moet ik nu een andere mixer gaan kopen... ConfusedConfused

Greetz Active....

Mod edit by Jorrit on 13-01-2007 20:21 (1%)

What do you think about En toen zijn de Mixer KABOEM....Alles uit..!! ??

Vote :   

Yorick    posted on 13-01-2007 18:59
hmm vaag
volgens mij kan je een zekering zo vervangen in een mixer
staat meestal in je gebruiks aanwijzing hoe je dat moet doen..
kefco    posted on 13-01-2007 19:01
het lijkt erop alsof er krachtstroom gebruikt is met een zwevende 0. Als dat zo is dan is je hele mixere kaduuk van binnen. Als er geen krachtstroom gebruikt is, dan kan ik me alleen voorstellen dat er gebruik is gemaakt van een verlengdoos waar kortsluiting in zat. Door die kortsluiting is de zekering of de aardlek van de locatie waar je gedraaid hebt eruit geslagen.

Als je nog garantie hebt, dan moet je de mixer wegbrengen naar de dealer. Als je geen garantie meer hebt, dan is het ook niet verstandig om eraan te sleutelen als je er geen verstand van hebt.

Als er kortsluiting is geweest, dan is het meest waarschijnlijk dat er ergens in je mixer een glas zekering is gesprongen.
ccc    posted on 13-01-2007 19:04
Ik wil gewoon eventjes de hidden message zien.
Oke gezien :p
User edit by ccc on 13-01-2007 @ 19:04:50 (30%)
doeLauw    posted on 13-01-2007 19:30
ze hebben vast wel een aansprakelijksverzekering.
sjefkuh    posted on 13-01-2007 19:33
wat zit er in de hiddenmessage dan??:D

Hoezo nieuwschierig...
User edit by sjefkuh on 13-01-2007 @ 19:34:18 (62%)
Dj_Danny    posted on 13-01-2007 19:54
Ik snap niet echt hoe het heeft kunnen gebeuren, normaal zou (ondanks dat dit niet echt de beste en veiligste manier is van aansluiten) dit geen probleem moeten opleveren.. Zaten de spelers ook al aangesloten op het lichtnet? Anders lijkt het me inderdaad zo dat er een andere spanning op dan 240v ('t is geen 220v meer..(en ja alle apparaten kunnen een spanning tussen de 210v en 250v aan, dat staat er ook op vermeld))

Waren de aansluitingen misschien vochtig?
User edit by Dj_Danny on 13-01-2007 @ 19:58:22 (100%)
Wout-r    posted on 13-01-2007 20:07
Poster: sjefkuh
wat zit er in de hiddenmessage dan??:D

Hoezo nieuwschierig...

Me 2...

Kan idd de zekering zijn... maarja,, ben verder ook niet zo'n techneut Winking my eye
User edit by Wout-r on 13-01-2007 @ 20:12:09 (66%)
djjw    posted on 13-01-2007 20:10
Is het niet gewoon de zekering van de mixer die er uit ligt?

Ik heb ook altijd een reserve zekering van het mengpaneel op voorraad liggen!

ACTIVE    posted on 13-01-2007 20:13
Ach ik schroef hem morge even open en dan zie ik wel wat er is... Denk dat het de zekering is want hoor lichtjes iets van glas in de mixer schrijven...

Greetz...
barthawk    posted on 13-01-2007 20:15
Poster: ACTIVE
Ach ik schroef hem morge even open en dan zie ik wel wat er is... Denk dat het de zekering is want hoor lichtjes iets van glas in de mixer schrijven...

Greetz...

dan moet het dat haast wel zijn...
jelektronic    posted on 13-01-2007 20:20
als een glaszekering springt gaat het glas niet stuk maar het draadje erin dus denk ik dat de zekering idd. los zit. als deze los zit kan dit wel een verklaring zijn voor het uitvallen van de elektriciteit(kortsluiting tussen 2 eilanden van de print).
yougow    posted on 13-01-2007 20:21
Ik zou hem toch niet zomaar open schroeven als er nog garantie opzit. wordt het later misschien moeilijk met eventuele schade claims
remixer    posted on 14-01-2007 12:35
Poster: jelektronic
als een glaszekering springt gaat het glas niet stuk maar het draadje erin ).

nou dat heb ik wel eens mee gemaakt hoor dat letterlijk de hele zekering kapot gesprongen is  maar idd meestal is het alleen het draadje wat springt
Steev    posted on 14-01-2007 12:53
Poster: remixer
nou dat heb ik wel eens mee gemaakt hoor dat letterlijk de hele zekering kapot gesprongen is  maar idd meestal is het alleen het draadje wat springt

Ik wil je niet beledigen, maar het draadje smelt, omdat de temperatuur te hoog wordt. Het springt niet.. lmao
djmamo    posted on 14-01-2007 17:23
ik denk dat je een kabelbreuk in je spannings kabel voor je mixer hebt zitten, of het was vocht in het blokje, maar dan zou er al eerder kortsluiting zijn geweest.

het is ook normaal dat je spannings blokje al op de 220 is aangesloten. dit kan het ook zeker niet zijn.

en als een zekering ontploft dan is het wel heel erg, nog nooit megemaakt.
als dit wel is gebeurd dan kun je mischien je mixer wel weg gooien, want dan zal je printplaten wel aangetast zijn.

en als er kortsluiting in je mixer zat dan kun je dat ook ruiken, soort van plastic verbrande geur komt er dan uit.
www.moonentertainment.nl
remixer    posted on 14-01-2007 17:29
Poster: Steev

Ik wil je niet beledigen, maar het draadje smelt, omdat de temperatuur te hoog wordt. Het springt niet.. lmao
  ok smelten dan,  wat jij wilt
Gilles    posted on 14-01-2007 19:02
Poster: Steev

zet jij dan maar een zekering direct kortgesloten op het lichtnet en hou vooral je gezicht DICHT bij de zekering. en of die spring en jij erna ook.

voordat er nog een of andere theorie op los word gelaten, het draadje smelt inderdaad echter bij genoeg kortsluiting (laag ohmige verbinding) zal door de snelle toename van de temperatuur de zekering uit elkaar klappen.

User edit by Gilles on 14-01-2007 @ 19:05:25 (73%)

This is an old Topic

No new postings for 5.991 days.
 Post CommentThat would be 199.7 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

43 Users online: 4 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 11.148
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.103.757