Mixers .. Feedback/jouw gedachtes (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 12-01-2007 16:10
Ok.. ik ben dus van plan een mixer aan te schaffen..
heb er nu 4 in gedachten. waarvan ik er 2 uitgetest heb.

Het gaat om de:
Ecler Nuo5
DateQ Vibe
Pioneer DJM-600s
Denon X-1500 (trek ik er Last minute nog even bij)

ik heb de DJM en de NUO5 al getest.. leuke mixers.. maar weet het nog niet echt zeker..
de DJM is leuk!. met de effecten kan je lekker spelen., en de mixer is lekker Duidelijk uitgevoerd.
de Nuo5 vond ik een beetje een Jungle als je er zo overheen kijkt.
en de effectenbak snapte ik niet echt helemaal!..
de dateq kan ik hier in de buurt testen. maar dan moet ik nog even 2 weken wachten helaas Unhappy
maar ik wil graag een beetje Feedback horen van jullie,.
ik heb namelijk al genoeg verkoperspraat gehad :P
gewoon Jullie Ervaringen met de mixers.
wat je er goed aan vind.. maar ook wat je er Slecht van vind!
wat plus punten & Min-punten..

maar ook een klein beetje jouwn keuze,
wat zou jij kiezen ?. en Waarom ?..
ik ben van plan de mixer aan te schaffen in Februari,
dus ik heb nog even..

Let Me Hear It!
Mod edit by Lead on 12-01-2007 17:25 (1%)

What do you think about Mixers .. Feedback/jouw gedachtes ??

Vote :   

rebounce    posted on 12-01-2007 16:29
ik heb op de nuo al een paar keer gedraaid ( zeker 4u aan een stuk ) staat bij ons hier in het café :d

Enne de effecten zijn inderdaad soms niet duidelijk ( met die gekke edilab erbij :d ). Wel vind ik de knoppen lekker groot en het is een verduiveld goed EQ.
Ook kwaliteit is super ( staat bij ons aan van 10 u smorgens tot 2 u snachts en dat 7/7 al 8 maanden lang ) .En dat in een café met veel rook/vochtigheid.

Soms wel lastig met high en low line . Maar dat is een detail.

De DJM datentegen zou ik niet aanraden omdat het al een oude mixer is ( in vergelijking met nuo 5 )  , je betere kwalitiet zal hebben , ...

Moest je de djm 2de hands kopen ja , maar zo maar 1000 Eur geven voor een model van 8 ( ? ) jaar oud.

edit , ik net effe op de search en daar lopen ook diverse topics rond deze mixer. En ook vergelijkingstopics. Lees die zeker eens door.

En ja waarom heb je die mixer nodig? On the road , home , install? Mss je verwachtingen wat ruimer omschrijven?
User edit by rebounce on 12-01-2007 @ 16:33:24 (31%)
Sandr    posted on 12-01-2007 17:04
IK heb alleen ervaring met de Djm 600
Vaak veel negatief commentaar over de djm 600 gehoord.
En dat hij snel slecht uitstuurt als je hem in het rood draait is ook waar.
Maar om mee te werken vind ik het een topmixer, wat je zelf al zegt lekker overzichtelijk, alles zit waar je het verwacht en de effecten zijn goed bruikbaar.
De faders werken wel lekker, maar ten opzichte van een DJM 800 voelen ze een beetje als speelgoed.
Play that funky music white boy....
Lead    posted on 12-01-2007 17:31
Ecler Nuo 5 : leuk, maar niet mijn ding.
DJM-600 : goed, bij oversturing klinken alle mixers minder overigens. Hij is duidelijk en overzichtelijk. Je kan er instinctief met een paar minuten al helemaal mee freaken. De djm-600-s verschilt overigens niets met de DJM-600, alleen de kleur van de frontplaten.
Dateq Vibe : Beetje van alles net-niet. Een Dateq hoort lange faders te hebben en de toewijzing van de filters is echt even wennen en in het begin goed kijken.
Denon X-1500 : Qua opzet niets mis mee natuurlijk, de DJM heeft duidelijk als inspiratie gedient. Effecten klinken niet allemaal even lekker en de bediening zou veel simpeler en sneller moeten kunnen.

Ik zou voor de eenvoud van de DJM gaan, ook als je nog ergens in een tent of feest komt te draaien is de kans groot dat je een DJM tegen komt... En dan ben je goed voorbereid Winking my eye
Let the BASS be louder
Zuur    posted on 12-01-2007 17:35
Poster: Lead
Ik zou voor de eenvoud van de DJM gaan, ook als je nog ergens in een tent of feest komt te draaien is de kans groot dat je een DJM tegen komt... En dan ben je goed voorbereid Winking my eye

En dat vind ik nu dus een reden die je het allerminst mee moet laten wegen. Een DJM werkt simpel, dus als je een ander mengpaneel thuis hebt en op locatie op de DJM moet weet je met één keer kijken ook wel hoe alles werkt.

Voor Laidback: (en Jorrit)
Uit mijn topic over welk menpaneel ik moest kopen:
Posted on 21-06-2006 14:06:24
Gisteren dus naar New-line geweest. Daar eerst de Nuo5 getest, toen de Vibe en daarna de DJM-800.

Nuo5:
De Nuo heeft een zeer mooie EQ, lekkere grote knoppen en genoeg ruimte voor je vingers. De faders gaan erg lekker, al moest ik wel even wennen aan de lengte (aldoor met 45mm gewerkt).

De effecten zijn ook makkelijk te gebruiken en dry/wet fader werkt zeer handig.
De kwaliteit is zeer goed (gebaseerd op een feit).

Vibe:
De ellende begon al direct, de koptelefoon uitgang stond in split. Hoe je dat eraf krijgt, geen idee. Is ook niet gelukt gister, minpunt 1.
De faders gaan lekker, de EQ is ook goed. Vond de knoppen minder fijn als die van de Nuo.

De filters was even zoeken hoe het werkt, maar dat lukte vrij snel. Maar bij het switchen hoor je nog steeds een tik. Als je beide kanten van de crossfader selecteerd zit er een bult in het midden van de crossfader.

Al met al dus toch niet wat ik ervan gedacht had. Kwaliteit zal goed zijn, alles ziet en voelt stevig aan.

DJM-800:
De 800 zit over het geheel mooi in elkaar. Alles werkt makkelijk en simpel, de EQ is goed en de knoppen werken lekker. De faders zijn te stroef, naar er even mee gewerkt te hebben went het wel, maar niet super.

De effecten werken allemaal makkelijk en goed, je kunt er super leuke dingen mee doen. De kwaliteit zal ook goed zijn, want alles voelt stevig aan.

Alledrie de mixers beschikken over een uitstekende headroom en een verschil in geluidskwaliteit is niet (of nauwelijks) op het gehoor. Het geluid kwam uit een Syrincs set.

Waarom de Nuo:
De Vibe viel door de minpuntjes al af. De 800 viel voornamelijk af door de prijs, de faders vond ik niet super. Vond de 800 te duur voor wat hij biedt. Digitaal is leuk, maar de meeste cd-spelers zijn nog te mank als je ze digitaal aansluit.
De Nuo heeft de dingen die ik wil voor een goeie prijs en de kwaliteit is gewoon goed. Ik denk dat er zelfs betere faders in zitten dan in de 800.
User edit by Zuur on 12-01-2007 @ 17:39:46 (21%)
Jorrit    posted on 12-01-2007 17:35
leuk, maar niet mijn ding.

Ja, wat is er niet jou dingen aan.

Beetje van alles net-niet. Een Dateq hoort lange faders te hebben en de toewijzing van de filters is echt even wennen en in het begin goed kijken.

Lekker conservatief. Als de korte faders van Dateq van goede kwaliteit zijn en te vergelijken zijn met de kwaliteit van de Nuo, dan is er niets aan de hand.
Die filters instellen kan misschien even wennen zijn, maar dat is ook zo met een DJM, Nuo of X-1500. Daar moet je ook even wennen hoe je effecten goed instelt.
En dat is trouwens geen enkel probleem bij een mixer voor thuis.

Ik zou voor de eenvoud van de DJM gaan, ook als je nog ergens in een tent of feest komt te draaien is de kans groot dat je een DJM tegen komt

Maar als de DJM zou eenvoudig is, heb je er thuis geen een nodig om voorbereid te zijn op DJ gigs waar een DJM staat..

Hoe zit het trouwens met de klank/muzikaliteit van de mixers, en hun eq?

@ zuur
De ellende begon al direct, de koptelefoon uitgang stond in split. Hoe je dat eraf krijgt, geen idee. Is ook niet gelukt gister, minpunt 1.
De faders gaan lekker, de EQ is ook goed. Vond de knoppen minder fijn als die van de Nuo.

De filters was even zoeken hoe het werkt, maar dat lukte vrij snel. Maar bij het switchen hoor je nog steeds een tik. Als je beide kanten van de crossfader selecteerd zit er een bult in het midden van de crossfader.

Al met al dus toch niet wat ik ervan gedacht had. Kwaliteit zal goed zijn, alles ziet en voelt stevig aan.

Wanneer heb je deze post voor het eerst geschreven, die bug op de filter is er toch al lang uit?
Mod edit by Jorrit on 12-01-2007 17:37 (69%)
Zuur    posted on 12-01-2007 17:44
Poster: Jorrit
Hoe zit het trouwens met de klank/muzikaliteit van de mixers, en hun eq?

De meest muzikale EQ heeft de Nuo. Verder zal er niet veel verschil in klank zitten, alleen de DJM-600 heeft minder headroom dan de andere mixers die genoemd zijn.

@ zuur

Wanneer heb je deze post voor het eerst geschreven, die bug op de filter is er toch al lang uit?

Heb het er al bij gezet: Posted on 21-06-2006 14:06:24
Laidback    posted on 12-01-2007 17:56
Kijk:D
dit doet mij nou goed!

de feedback van Lead & Zuur vallen hier heel goed!..
simpel en overzichtelijk!

even een toevoeging..
de Mixer zal voornamelijk thuis gebruikt worden..
dus het Oversturen & Headroom zal me een zorg zijn .. hehe
dan zet ik mn versterker wel een tikje harder..

maar ben er nog niet helemaal uit..
iedereen lijkt zo zijn eigen verdediging te hebben.. voor 1 mixer..
als het kan, iets meer inhoud Happy, laughing

maar zeker allemaal al bedankt voor het droppen van Jouwn feedback!
keep it coming! :D

(wat een moeilijke keus :P.. heb je het geld.. kan je nog niet kiezen )
User edit by Laidback on 12-01-2007 @ 17:59:43 (79%)
Zuur    posted on 12-01-2007 18:17
Waar wil je nog wat over weten dan?
Laidback    posted on 12-01-2007 20:02
ik heb mij keus zelf al een beetje gemaakt! > Djm-600
alleen nog even afwachten, ga aankomende week de Denon X-1500 testen
en volgende week (hopelijk)  de DateQ Vibe..

Zuur    posted on 12-01-2007 23:55
En wat zijn de redenen om de DJM-600 te kiezen, hoogstwaarschijnlijk dan?

Ft    posted on 13-01-2007 11:03
Het is echt een kwestie van wat je zelf fijner vind... ik zelf had alles al af laten vallen behalve de DJM-600 en de Denon X-1500... Op het eerste moment wilde ik voor de denon gaan, maar na nog wat extra informatie in de HGL Tilburg en nog wat afwegingen heb ik gekozen voor de Pioneer aangezien dit merk zich de laatste jaren al sterk bewezen heeft. Ook is het de vraag waar je gaat draaien... als je echt op gigantische feesten gaat draaien zul je misschien wel last krijgen van de headroom op de DJM-600, maar als je net als ik alleen maar op kleine/middelmatige feesten draait zul je hier niet zo snel mee te maken krijgen... dan is het een kwestie van wat je net al zei: de versterker wat opdraaien.
Een ander goed punt van Pioneer is de "kosten"... als je een nieuwe DJM-600 koopt kost deze 1100 euro. Als je hem na een paar jaar (zoals je op webveilingsites ziet) wilt verkopen krijg je er nog makkelijk 800 euro voor. Kosten: 300 euro.
Als je een Denon mengpaneel koopt kost deze iets van 900 euro, maar als je hem later weer wilt verkopen krijg je er zeer weinig voor terug. Aangezien deze nog nieuw is zijn er niet zo veel 2e handse te koop, dus weet ik niet precies wat de "kosten" zullen zijn.
Een ander voorbeeld was een mengpaneel (ik weet helaas niet meer welke het ook alweer was... volgens mij was het de xone-62 (ik weet dat je niet voor deze zou gaan maar toch ff als voorbeeld))
Deze kost nieuw bijna 1300 euro. Iemand had hem daar gekocht en bracht hem na 3 maanden weer terug omdat hij toch voor een Pioneer wilde gaan. De xone moest nu nog 800 euro opbrengen. Een verschil van 500 euro in 3 maanden terwijl de DJM-600 in jaren slechts 300 euro in waarde is gedaald.

Het is dus ook een kwestie van afwegen of je snel over zult moeten stappen naar een ander mengpaneel. (Bij DJM-600 naar bijvoorbeeld een 800) Ook is naar mijn mening de kwaliteit van Pioneer wel bewezen door de geringe waardedaling over een aantal jaar.

Hopelijk heeft dit verhaal ietswat bijgedragen aan jou keuze... het heeft in ieder geval mijn keuze zeker wel geholpen...
Chiron    posted on 13-01-2007 14:40
De djm 600 gaat er anders wel rap uit, ivm de djm 800. Dus de waardevastheid zou ik niet al te veel aan hechten. Persoonlijk zou ik toch echt voor de Ecler gaan, die is kwalitatief echt veel beter uitgevoerd dan de djm-600. En een (zo goed als) nieuwe Xone6.2 voor 800 euro is nog steeds een koopje! Als ik hem voor die prijs tegenkwam zou ik 'm zo kopen!
Kwalitatief is die Xone namelijk nog weer een stuk hoger dan de Ecler. Maar dat weten de meeste mensen niet, die geilen liever op de (inmiddels al helemaal uitgemolken en dood gebruikte) effectenbak van de Pioneer Winking my eye
DaDragon    posted on 14-01-2007 01:46
Poster: Bonzaiboom
 als je een nieuwe DJM-600 koopt kost deze 1100 euro. Als je hem na een paar jaar (zoals je op webveilingsites ziet) wilt verkopen krijg je er nog makkelijk 800 euro voor. Kosten: 300 euro.

Hmm hier ben ik het niet mee eens.
Als er in de aankomende paar jaar nog nieuwere mixers uitkomen (zoals bijv de 800 ) dan zal de nieuwprijs van de 600 automatisch goedkoper worden.

en als je em over bijv 3 jaar wil verkopen voor 800 euro, terwijl hij tegen die tijd nieuw ook 800 euro kost, verkoop je em nooit.

Dan komt 400 meer in de buurt. Dus ga je er geen 300 op achteruit maar 700...

Zolang er nieuwere versies uitkomen zal de nieuwprijs van de oudere versie automatisch gaan dalen.

Kijk maar naar de CDJ800... Die zijn enorm in prijs gedaald. omdat de mk2 uit is gekomen.
User edit by DaDragon on 14-01-2007 @ 01:50:13 (100%)
Vibemaster-D    posted on 14-01-2007 12:41
A&H Xone 62 maybe.

ik zou niet voor de NUO gaan ik heb er al een paar keer meegedraait. maar het is mijn ding niet.
de DateQ valt af voor door de bekende bugs.
de Denon is wel aardig maar heb ik geen ervaring mee
De DJM600 is wel goed. alhoewel ik dan zelf zou doorsparen voor de DJM 800.

als het budget het toelaat dan (zou ik)
voor de DJM800 gaan
of de Xone 92

anders de Xone 62
DJM 600
de Denon X1500

(als je budget rond de 1000 euro zou ik de Xone 62 pakken het is een heerlijke mixer waar ik al wat vaker meegedraait heb.)
djjw    posted on 14-01-2007 18:12
Poster: dennisv
A&H Xone 62 maybe.
ik zou niet voor de NUO gaan ik heb er al een paar keer meegedraait. maar het is mijn ding niet.

Ik zou wel willen weten waarom je de nuo 5 niet aan zou raden? buiten dat het niet
jou ding is...
Dit is de laatste jaren een van de meest stabiele mixers gebleken,
zonder de djm 800 even mee te tellen.
Echt een nadeel heeft de nuo 5 niet namelijk, en ja over smaak valt wat te zeggen!
DJ_IVI-R    posted on 15-01-2007 10:58
wat ik persoonlijk jammer vind bij de nuo 5, is dat er geen vu meters per kanaal naast de kanalen/eq zijn
www.nikan.be
Laidback    posted on 15-01-2007 11:36
ok. even voor de duidelijkheid..
(tussendoor),,
de DJM-800 en XONE92 zijn geen opties Happy, laughing
ik wil een degelijke Betaalbare mixer, ik heb er rond de 1000 euro voor over..
meer heb ik thuis namelijk niet nodig.. Happy, laughing

Daarnaast, Echt vet de feedback! :D Thnx! Ga zo door! Winking my eye

De DJM-600s zit erg in mn mind, omdat het gewoon een No Nonsense Mixer is,
Ideaal voor thuis!
aantal leuke effecten erop.
goede Duidelijke Knoppen / Faders (Geen Jungle)

nu alleen nog ff de DateQ Vibe uitesten.. Iemand ?:P. haha
ik moet nog weekje wachten Unhappy
Jorrit    posted on 15-01-2007 11:44
De DJM-600s zit erg in mn mind, omdat het gewoon een No Nonsense Mixer is,

Nou, ik zou de DJM-600 dus echt NOOIT categoriseren als no-nonsense. Onder die categorie vallen bij mij mixers als de Dateq XTC...
Jer    posted on 15-01-2007 12:30
Heb de nuo5 nu 2 maanden ongeveer!
Ik zat ook tussen djm 600, denon x1500, nuo 5 te twijfelen!

Nuo 5:
+
Stevig
Goede layout
Geluids kwaliteit
Woord als enige helemaal nergens warm!! na 12 uur niet eensWinking my eye
De effecten naar eigen idee instellen!
Grote equalizer knoppen

-
High/low line (voor mij geen minpunt voor sommige wel)

X 1500
na uurtje testen!

+
Sampler(wel ff uitvinden hou hij werkt:P)
Internet update
Volgens mij alleen maar line ingangen wel omschakelbaar naar phone
(vind ik fijn):P
Digitale uitgang

-
Word erg warm! (weet niet hoelang hij al aanstond!)
Onoverzichtelijk (valt aan te wennen!)
Voelt niet erg stevig aan
Faders zijn van mindere kwaliteit
Equalizer niet erg lekker (is wel te verhelpen door internet update)

Djm 600
Ooit is heel even mee gespeeld maar te weinig voor mening!
Maar het lijkt me wel deze is natuurlijk al een aantal jaar oud dat hij een beetje achterloop bij de andere 2.

Hoop dat je hier wat aan heb, als me nog wat te binnen schiet zet ik het er bij!

User edit by Jer on 16-01-2007 @ 09:14:41 (5%)
Jer    posted on 16-01-2007 09:19
Poster: DJ_IVI-R
wat ik persoonlijk jammer vind bij de nuo 5, is dat er geen vu meters per kanaal naast de kanalen/eq zijn

Wel een soort van een ledje links van het kanaal met Sp en rechts met peak
Meer heb je toch niet nodig:P al zouden balkjes er wel mooier uit hebben gezien!
User edit by Jer on 16-01-2007 @ 09:21:22 (23%)
kefco    posted on 16-01-2007 10:54
Als je van plan bent om een djm600 te kopen, adviseer ik je ten zeerste om een beetje door te sparen voor de djm800. De faders van deze mixer zijn zoveel lekkerder dan die van een 600. Ik heb met beiden gedraaid, en uiteindelijk ook voor de 800 gekozen. Nu een paar maanden in bezit.... en echt een supermixer!!

Bij de 600 voelen de faders aan als "my first sony" zeg maar. maar dat blijft uiteraard altijd een persoonlijke kwestie
User edit by kefco on 16-01-2007 @ 10:54:51 (15%)
djmamo    posted on 16-01-2007 11:45
het is een beetje de vraag 2e hands of nieuw?

2e hands zou ik voor een nuo 5 gaan omdat ik dit een erg fijne mixer vind, grote knoppen en fijne faders, kan tegen een stootje en kan er veel mee, oa midi ingang.

de djm is ook goed, alleen het geluid van de ecler is gewoon beter dan de djm, en dat is toch wel een feit.

nieuw: ja dan zou ik ook door sparen voor een djm 800, digitaal, nieuw, meer functies dan de 600 en nuo samen, overzichtelijk en binnenkort standaart, wat toch eigenlijk niet als argument gebruikt mag worden.

de technics en denon, zeggen mij niet veel en heb er niet veel goeds over gehoord, heb ze niet uitgeprobeerd.

maar technisch zijn de nuo 5 en djm toch wel kwalitatief beter.

en wat vind je zelf fijn om te gebruiken?

ben je een knoppe draaier, pak dan de nuo ook als je veel met je faders gooit, want de djm heeft nu eenmaal niet z'n sterke faders... wil nog wel eens afbreken.
en heb dit met de nuo nog niet meegemaakt, als iemand dat wel meegemaakt heeft post dan ff, ben benieuwd.

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 16-01-2007 14:27
want de djm heeft nu eenmaal niet z'n sterke faders... wil nog wel eens afbreken.

Heb jij ervaring met DJM-800's of 600's waarbij de faders afbreken?
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij afbrekende faders?
Vibemaster-D    posted on 16-01-2007 14:52
ja,

wat ben je bereid er voor uit te geven

bij [knip] kun je de DJM800 al kopen voor €1350 euro inc BTW als je voor de DJM600 €1000 euro over hebt is het even doorsparen zeker de moeite waard.

let wel op dat die winkels geen officiële pioneer dealer zijn dus heb je 1 jaar garantie ipv 2
Alert : Geen links naar webshops.
zie forumrules
Mod edit by Jorrit on 16-01-2007 15:23 (12%)
DrMando    posted on 16-01-2007 18:36
Dit zijn allemaal high end price class aparaten dus zou ik voor een RODEC gaan ... maar ja thats just me de RODEC MX 180 MKIII, natuurlijk niet veel spacy gagets en effecten rammelaar en zo maar OER deftig materiaal en stevig, vrijwel niet stuk te krijgen, zo goed als geen afscrhijvingskosten bij doorverkoop 80% van aankoopbedrag makkelijk haalbaar ... vrijwel elke club in belgië heeft zo er zo eentje ... spare parts makkelijk vindbaar hierdoor

(niks tegen de andere aparaten natuurlijk)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 7 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 17.813
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.990.907