Poster: djprozei
mamo werkt het maar zo als jij zegt dan was ik nu rijk geweest.
door het massale aantal dj's valt er niet veel meer te verdienen
jij leeft nog steeds in je eigen droomwereld waar organisaties bakken met geld uitgeven aan onbekende dj's.
Poster: djmamo
dan is het toch maar fijn dat ik in mijn "droomwereld" toch wel betaald krijg, en de talentroom ook.
en fijn dat je ook alles zo goed toelicht/onderbouwd, hoe je aan die informatie komt, dat mensen dan niet betaald krijgen.
want het is natuurlijk wel heel erg makkelijk om te zeggen dat het niet zo is, terwijl ik zelf heb ondervonden dat je wel betaald krijgt.
dus ik zie je volgende reactie graag verschijnen....
Poster: dj_jr
lijkt wel alsof je het alleen voor het geld doe! en die dj's kan ik echt niet uitstaan!!!
en ook niet mensen die denken die ze alles weten en zijn( noem geen namen)...
on topic
Poster: dj-nick
hallo dj's
ik ga 30 maart 2007 van start met mijn eigen afterschool feesten.
hiervoor zoek ik nog dj's die hier willen draaien samen met mij en dj Chuckie daar willen draaien
lijkt het je wat vul de onderstaande vragen in en stuur dat naar:
xxl-schoolparty@dj-nick.eu
het lieft met een demo erbij
Naam:
Artiest naam:
leeftijd:
Plaats:
Telefoon:
E-mail:
Stijl:
hoelang draai je al:
het publiek is 3e klas en hoger dus laten we zeggen ongeveer 15+ en er komen tussen de 700 en 800 mensen.
zoals ik al zei het zijn voornamelijk mensen tussen de 15 en 19 jaar
en vind plaats in Krimpen a/d IJssel (exacte locatie nog niet bekend)
booth: 3 cdj's + djm800 (kan eventueel uitgebreid worden)
oja de eerste keer krijg je er niet voor betaald (misschien een klein envelopje)
dit is omdat ik niet zoveel budget heb gehad.
als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel
ps. we zoeken ook nog lj's en mc's
lijkt wel alsof je het alleen voor het geld doe! en die dj's kan ik echt niet uitstaan!!!
en ook niet mensen die denken die ze alles weten en zijn( noem geen namen)...
on topic
Poster: djjw
Ik heb me bewust niet met deze discussie bemoeid, want je weet dat deze discussie er aan komt als je aan vanalles geld uitgeeft, maar de dj "niks" krijgt.
Maar ik ben in dit geval wel met DJ MAMO eens dat als eraan je verdient wordt, dat een vergoeding op zn plaats is... (al zijn het reiskosten)
Poster: djmaarten
als je had gelzen dan werd er al redelijk vaak gezegt dat je een reisvergoeding krijgt.
en als je nog beter had gelezen dan had je gezien dat de eerste keer er niks voor krijgt en als je in de smaak valt dan mag je vast nog een keer draaien en zal je er wel geld voor krijgen
ben ik geen hous dj dan:P
en bedankt he Jorrit:D
In een discotheek in Utrecht (monza) vertelde ze me dat het belangrijker is om het juiste plaatje op het juiste moment aan te zetten, dan het mixen. natuurlijk is het mixen ook belangrijk, maar als je foutloos kan mixen, maar je kiest steeds de verkeerde platen, dan heb je natuurlijk ook geen sfeer. zo'n demootje wil dus niets zeggen over de échte functie van een dj: het entertainen van het publiek.
Al met al: ik zou dus niet echt vertrouwen in de organisator hebben.....
Hij huurt grote namen, en de rest haalt hij van een site die niks prijsgeeft over de personen zelf.
Poster: niles
hmm ik vind het best gek dat iedereen hier 'zo'n vertrouwen in heeft . . .
ik bedoel als iemand een feest organiseert dat zo goed in elkaar zit, goede instalaties, geen gezeur met de lichten, er word flink geld uitgegeven aan goede dj's... en dan word de rest op een site gezocht. Zo heeft de organisator toch geen enkel idee van het kennen en kunnen van iemand![]()
Als iemand een demo opstuurd die goed klinkt is dat natuurlijk mooi, en betekend het dat diegene goed kan mixen. . .
maar wat we dan weer niet weten is of diegene in staat is om met het juiste plaatje op het juiste moment sfeer te creëren. ook is natuurlijk helemaal niet zeker of diegene dat demootje in 1 keer gemaakt heeft. misschien heeft hij hem wel in 3 stappen opgenomen. Simpele conclusie dat diegene waarschijnlijk niet "live" die plaatjes mixt.
In een discotheek in Utrecht (monza) vertelde ze me dat het belangrijker is om het juiste plaatje op het juiste moment aan te zetten, dan het mixen. natuurlijk is het mixen ook belangrijk, maar als je foutloos kan mixen, maar je kiest steeds de verkeerde platen, dan heb je natuurlijk ook geen sfeer. zo'n demootje wil dus niets zeggen over de échte functie van een dj: het entertainen van het publiek.
Al met al: ik zou dus niet echt vertrouwen in de organisator hebben.....
Hij huurt grote namen, en de rest haalt hij van een site die niks prijsgeeft over de personen zelf.
Een fotootje van je eigen spelers vertelt niet meer dan dat jij mooie cd spelers hebt> maar niet dat je kan draaien.
Het feit dat je mee discussiert in forums over dj dingen vertelt niet meer dan dat jij geintresseerd bent in dj apparatuur enzo > niet dat je ook daadwerkelijk kan draaien....
kortom, ik zou gewoon zoeken bij een dj-agency of uitgaan en de dj die draait een uitnodiging geven als hij je bevalt....
hmm volgens mij wel me point gemaakt. .
greetz niles
Poster: Jorrit
Het punt van Niles ging over dat hij zomaar DJ's van een forum afgraait op basis van demo's, en jou punt ging over dat deze DJ's amateurs zijn en zich niet moeten laten gebruiken. Dat vind ik een wezenlijk verschil.
Met het punt van Niles ben ik het namelijk wel eens, maar jou punt vond ik niet helemaal kloppen. Dat wil nog niet zeggen dat er niemand naar jou luisterd, dat wil gewoon zeggen dat er een verschil in mening is, en daar over gediscusseerd kan worden.
ik zou zeggen, lees het topic nog een keer door, voordat je weer reageert
waarom kun je wel 25 movingheads betalen en 27 mtr truss? ...en een dj is teveel van het goede? DJ chucky ja die kunnen we wel betalen, maar 100 euro voor een andere kan niet..... erg groot ..?..hierbij......
is meteen ook goed tezien dat de onervaren dj's meteen reageren met demo's zonder ook maar ergens vraagtekens bij te zetten.
voor diegene die het niet weet: in deze wereld moet je goed opletten wat je doet, voor je het weet sta je gratis te draaien voor iets wat je geld had kunnen opleveren. jij moet je gear en cd's toch ook gewoon betalen!!!
en vind nog steeds dat je erg onervaren bent als je meteen maar reageert zonder meer info te vragen, je wilt toch weten wat er gaat gebeuren en wat je moet doen.
en dat vind ik onervaren.
je moet je eigen niet zo laten gebruiken, chukie wel 2500 euro vangen en jij mag voor het goede doel draaien? lekker hoor.
dit is gewoon ontzettend goedkoop gebruik maken van andere mensen. en dat is niet nodig als je naar de opzet van het feest kijkt.
en ga het NOG een keer zeggen, dj-nick gooit met bedragen 25 movingheads hier en 2500 euro daar voor dj chuckie, en dan nog 500 euro voor ander licht enz. enz.
owja en ik zoek nog dj's: maar daar heb ik geen geld voor.
en dit vind ik niet kloppen.
ik zou zeggen, lees het topic nog een keer door, voordat je weer reageert
Poster: Jorrit
Dus... kort samengevat: De DJ's die reageren zijn amateurs en moeten zich niet laten gebruiken.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.