is dit wat Akiyama DJ-4000 Acura (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DaDragon    posted on 09-01-2007 08:39
ik wil goede draaitafels aanschaffen en kwam deze tegen.
Zijn dit goede?

gebruik voor draaien/mixen

wat zijn de nadelen van deze ? Want ik zag een mooie aanbieding ... 2 stuks voor 625 euro. En zag dat ze een van de betere waren.
Ik geef liever iets meer geld uit aan goede, dan wat minder geld aan tafels waar ik niets aan heb.

En ik las dat deze absoluut niet onderdeden aan technics...

User edit by DaDragon on 09-01-2007 @ 15:57:26 (100%)

What do you think about is dit wat Akiyama DJ-4000 Acura ??

Vote :   

rebounce    posted on 09-01-2007 08:44
dit zijn super OEM tafels , ze draaien stabiel en redelijke trekkracht.
op http://www.aboutdj.nl/ is er een goede samenvatting te lezen van de super OEM's

http://www.aboutdj.nl/content/view/24/8/

yougow    posted on 09-01-2007 10:48
redelijke trekkracht?? hallo zeg, een SL is een mietjes motor ten opzichte van de OEM
rebounce    posted on 09-01-2007 10:59
als jij dat vindt, met die cijfer wordt en nog wel een sgegoocheld , men moet rekening houden met de constante trekkracht en nie met de acceleratie ( die bij super oems kan oplopen tot 5  ( ruw uit het hoofd ) )
Lead    posted on 09-01-2007 11:05
Trekkracht is leuk, maar is niet het belangrijkste aspect. Kracht is wel nodig om de platter op tempo te houden, maar alles wat meer is dan de Technics is eigenlijk overkill.

De Akiyama is een van de vele OEM TT's die allemaal (ongeveer) hetzelfde werken.

Graag in je openingspost voortaan wat meer info posten, een link naar de fabrikant van de TT en een plaatje lokt veel meer reacties uit dan 2 zinnen Thumbs Up
Let the BASS be louder
djmamo    posted on 09-01-2007 12:18
Poster: Lead
maar alles wat meer is dan de Technics is eigenlijk overkill.

dit ben ik niet met je eens, hoe sterker de motor is hoe langer deze mee gaat.
en een oem heeft een torque van 4.5 kg en de technics maar een torque van 1,5 kg.

vergelijk het met een auto motor. een 1.1 moter is veel sneller versleten dan een V8 blok, en dit is omdat de kracht beter verdeeld word.

eigenlijk kunnen we dan eigenlijk al vaststellen dat de oems betere tt's zijn.
maar binnen 5 jaar draait toch iedereen met cd's
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 09-01-2007 @ 12:19:35 (32%)
tairip    posted on 09-01-2007 12:27
Dat van die motor is dikke bullshit natuurlijk, als er slechte componenten worden gebruikt is de motor van een oem nog steeds slechter dan die van een SL!

Het verhaald dat de kracht beter verdeeld word klopt ook niet, een V8 en een 1.1 vergelijken? V8 is aantal cilinders en 1.1 is de motor inhoud, net zoiets als een appel met een peer vergelijken!

Een V8 heeft meer kracht en verdeeld deze over 8 cilinder zeg eens dat het 400PK is over 8 cilinders dat is dus: 50PK per cilinder een 1.1 (zoals jij zegt) heeft misschien 60PK en 4 cilinders dat is dus 15PK per cilinder en het zou dus betekenen dat de kleine motor langer meegaat dan de V8 omdat de kleine motor minder te voorduren heeft!

P.s. ik denk niet dat iedereen met cd's gaat draaien!
Lead    posted on 09-01-2007 13:42
Met overkil bedoelde ik dat mensen eigenlijk niet meer nodig hebben dan die 1.5kg van de SL.

Aangezien de krachtoverbrenging van zowel de SL als de EOM back gebeurt door magnetische velden is slijtage als gevolg van kracht verwaarloosbaar. De kracht wordt immers niet mechanisch overgebracht maar door middel van een magnetisch veld.

EOM's hebben (sommige) meer opties en features. Of ze echt beter zijn kunnen we over 20 jaar zeggen... dat is de gemiddelde leeftijd van een SL. Als de OEM's dat halen kan er gekeken worden wat er beter is.

Dat de hoofdmoot van de DJ's steeds meer met CD gaat draaien ben ik helemaal met je eens. Maar in sommige muzieksoorten zal het nog een hele tijd duren voordat de meeste DJ's met CD werken. In trance en de commercielere muziek is dit al veel gebruikelijker.
Let the BASS be louder
DaDragon    posted on 09-01-2007 16:08
Dus als ik het goed begrijp uit jullie reacties, zijn deze spelers hele goede spelers om te draaien.

heb zelf wel cd-spelers, maar wil echt vinyl gaan draaien.

Veel on-commerciele nummers komen wel uit op vinyl, maar niet op CD. En als ze uitkomen op CD dan is het nummer al heel lang uit op vinyl.

yougow    posted on 09-01-2007 16:37
eerst en vooral weet ik uit ervaring dat een OEM gewoon veel sterker is omdat ik ze thuis heb staan en op locatie er altijd sl's staan, vergelijking tocht echt wel gemaakt op gebruikers ervaringen en niet op cijfertjes.

feit blijft ook dat OEM's in mijn ogen toch echt al gelijk staan of zelfs beter zijn dan de technics. Voor een nieuwe technics kan je tegenwoordig bijna 2 super OEM's kopen. dus ze zouden het opzich maar 10 jaarm eoten uithouden... Maar daar draait het niet om. De OEM zizt technisch gewoon goed in elkaar en in de afgelopen 5 jaar heb ik nog maar bitterweinig problemen of slechte reacties gelezen. Technics is een prima tafel, maar de OEM''s hebben de zelfde qualiteiten en zijn bijna de helft goedkoper.

Maar zoals eerder aangehaald, cd's zullen in korte tijd nu echt de overmacht krijgen denk ik. echt Vinyl zal niet verdwijnen, maar zal toch echt niet meer zo algemeen gebruikt worden.

Zuur    posted on 09-01-2007 16:38
Poster: rebounce
als jij dat vindt, met die cijfer wordt en nog wel een sgegoocheld , men moet rekening houden met de constante trekkracht en nie met de acceleratie ( die bij super oems kan oplopen tot 5  ( ruw uit het hoofd ) )

De cijfers van de Super-oem kloppen wel. Volgens mij staan ergens op het new-line forum meetingen die André (van new-line) heeft gedaan en die waren aldoor boven de 4,5 die opgegeven is. Meestal kloppen ze bij de goedkopere draaitafels niet. Wat yougow zegt klopt: De technics heeft een mietjes motor in vergelijking met de Super-oem.

Die extra trekkracht (+ veel meer meetpunten bij de sensor) zorgt ervoor dat de Super-oem veel beter reageert op correctie's.
Als je bij de sl handmatig corrigeert gaat hij proberen op snelheid te blijven, wanneer je loslaat heb je dan een kleine overshoot.
De S-oem laat je corrigeren en grijpt niet in, pas als jij loslaat komt hij direct weer op snelheid. Dat is echt direct, dit komt door de sterke motor.
Yorick    posted on 09-01-2007 16:58
Poster: djmamo

Ik wis niet dat jij in de toekomts kan kijken:O
Bastian    posted on 09-01-2007 18:09
heb deze draaitafels ook zelf:D
super dingen ben er echt gigantisch positief over, zodra de speling verwijdert is zijn ze nog beter!! B)
DaDragon    posted on 09-01-2007 18:32
ok.. ik weet genoeg..

bedankt iedereen voor de reactie.

Ben nu overtuigt.. en ga deze dingen binnenkort bestellen.

Bedankt nog !

oh ja, weet iemand nog adresjes in gelderland voor nieuwe platen? Dus waar elke week de nieuwste platen liggen?
User edit by DaDragon on 09-01-2007 @ 18:33:41 (89%)
Leoo    posted on 09-01-2007 19:01
Ik denk erover om mijn twee TT 1650's van numark te verkopen +1 stanton 500 V3 element, en van dat geld deze draaitafel te kopen, is dat aan te raden?.
Steev    posted on 09-01-2007 19:09

foutje jongens, verkeerd gelezen Happy, laughing  dell deze mr Winking my eye
User edit by Steev on 09-01-2007 @ 19:10:13 (100%)
Lukaz    posted on 09-01-2007 20:44
Dit is zeker wat, zelfs de release zei dat de draaitafels tegenwoordig vaker op de eisenlijst van pro dj's staan..  (dit komt mij eerlijkgezegt niet bekent voor maja..)

Ik zelf ben ook de trotse eigenaar van deze Super Baby's
Met deze TT's hoef je je zeker niet te schamen tegen over de Technics..

Maar wat is beter..  dat is puur persoonlijk vind ik.. dus test ze !
djmamo    posted on 09-01-2007 21:05
Poster: dj_jr

Ik wis niet dat jij in de toekomts kan kijken:O
  daar heb ik een gave voor ontwikkeld.

1+1 = 2

cd's goedkoper dan plaat, je eigen productie op cd branden (kan niet op plaat), veel meer functies op een cd speler, we gaan steeds meer digitaal werken, cd's zijn lichter, grotere dj's hebben de overstap al gemaakt, echt verniewend zijn ze niet meer in de tt branch (numark wel maar dan kun je er ook een cd in stoppen), cd spelers worden wel vernieuwd, en zelfs technics heeft een cd spelers...... mischien zien ze de verkoop van tt's wel terug lopen.

dus ja ik kan in de toekomst kijken
www.moonentertainment.nl
Lukaz    posted on 09-01-2007 21:31
daar geloof ik niet helemaal in,,  er zijn ongetwijfelt vinyljunkies die van vinyl naar    cd/mp3 gaan, maar ik weet wel cker dat ik mn TT's zou houden tot alle vinyl Labels ermee kappen
yougow    posted on 09-01-2007 22:56
ik hoop dat ik je dan eens tegenkom op een feestje als ik mijn cd mapie (of dan misschien zelfs al laptopie en scratchamp ofzo) uit mijn rugzak haal en lekker op een stel prima cd spelers mijn creatieve lusten botvier terwijl jij 2 keer naar de auto moet lopen om al je vynil mee te sleuren.
Reind    posted on 10-01-2007 00:30
Poster: djmamo

dit ben ik niet met je eens, hoe sterker de motor is hoe langer deze mee gaat.
en een oem heeft een torque van 4.5 kg en de technics maar een torque van 1,5 kg.

vergelijk het met een auto motor. een 1.1 moter is veel sneller versleten dan een V8 blok, en dit is omdat de kracht beter verdeeld word.

eigenlijk kunnen we dan eigenlijk al vaststellen dat de oems betere tt's zijn.

Je hebt gelijk als het gaat om een mechanische motor (naja deels gelijk), de motoren in draaitafels zijn echter anders dan een auto motor. Dat werkt namelijk wrijvings loos door middel van magneten en dus 0,0 slijtage in theorie.

Het enige wat slijt is het spindle lager, daar komt naar verloop van tijd speling op maar tegen die tijd is de CDJ1000 ook wel een keer betaalbaar en draaien we daar allemaal op en mag Jeroen uit gaan rusten op de behama's als beloning voor de ontzettend goede verkoop cijfers Winking my eye

Gemiddelde leeftijd van een SL ZONDER problemen ligt op een jaar of 7, na die tijd gaan aan en uit knoppen het begeven, is de target light al zo lang dood dat je niet eens meer wist dat er een lampje in zat, heb je speling op de spindle lagers etc etc etc. Het apparaat werkt nog wel maar niet meer zo lekker als toen ie nieuw was (ik heb het nu overigens over intensief gebruik dus geen slaapkamer gedoe).

20 jaar vind ik persoonlijk wel heel erg veel.... ik ken namelijk niemand die SL's heeft van die leeftijd. En als ze 20 jaar mee zouden gaan zou ik er toch op zijn minst ééntje moeten kennen...

OEM bak is een draaitafel die gewoon goed in elkaar zit, keuze moet een gebruiker maar zelf maken zeg ik altijd. Ga je voor cult status en een goed apparaat of ga je gewoon voor een goed apparaat en laat je jezelf niet al te hard naaien qua prijs Winking my eye

Als ik moest kiezen, defenitly de OEM bak. En dat uit de mond van een SL1200M3D bezitter Winking my eye

Het hele torque verhaal word door veel mensen niet helemaal gesnapt. Ja de start kracht is hoger maar dat is niet het doel. Het doel is de motor gunstiger te laten werken bij een correctie op de platter (wat dus ook gelukt is).
Nadeel daarvan is dat de wow en flutter iets omhoog gaan ten opzichte van een SL, kracht omhoog en massa gelijk laten (platter gewicht hetzelfde als een SL maar de kracht omhoog) is een grotere error. Nu is de wow en flutter nog steeds niet van invloed op de prestaties (de PDX2000 van Vestax is bijvoorbeeld een draaitafel met een getal dat zo hoog is dat Vestax het maar vergeet te vermelden en daar kan ook iedereen prima op draaien).

Overigens kan het nog simpeler, koop gewoon cd spelers aangezien vinyl echt op zijn einde aan het lopen is als veel gebruikt medium in de dj wereld. Nog een jaar of 5 en dan is het cd/dvd/flash media en mag je blij zijn als er een draaitafel staat.

Poster: Lukaz
Dit is zeker wat, zelfs de release zei dat de draaitafels tegenwoordig vaker op de eisenlijst van pro dj's staan.. (dit komt mij eerlijkgezegt niet bekent voor maja..)

Niet alles geloven wat men schrijft Winking my eye (klopt namelijk voor geen hol, de CDJ staat standaard op een eisen lijst vandaag de dag en de SL is daar een aanvulling op als secundair apparaat in veel gevallen)

Poster: Zuur

De cijfers van de Super-oem kloppen wel. Volgens mij staan ergens op het new-line forum meetingen die André (van new-line) heeft gedaan en die waren aldoor boven de 4,5 die opgegeven is.

Of andre ze ook heeft gedaan weet ik niet maar ik heb ze destijds voor de review gedaan en in het aantekeningen doucment stonden de gegevens nog.... gemiddeld 4,37kg/cm2 + error dus met de wind mee en berg af klopt ie precies Winking my eye

Je kunt heel gunstig meten aangezien de motor door polen aangedreven word, start je hem op een gunstige plek dan zal ie wat meer geven dan wanneer er vanaf een minder gunstige plek in de rotatie gestart word. Die 4,5kg/cm2 klopt dus precies, al zijn er ook fabrikanten die het toch nodig vinden er een schepje boven op te doen... dat klopt dus niet, het is echt 4,5kg/cm2.
User edit by Reind on 10-01-2007 @ 00:41:55 (84%)
Lead    posted on 10-01-2007 07:41
Poster: Reind
20 jaar vind ik persoonlijk wel heel erg veel.... ik ken namelijk niemand die SL's heeft van die leeftijd. En als ze 20 jaar mee zouden gaan zou ik er toch op zijn minst ééntje moeten kennen...

Die van mij zijn volgens het serienummer uit 1981-83, 20 jaar is dus echt geen uitzondering.... Winking my eye
Let the BASS be louder
Reind    posted on 10-01-2007 09:24
1 iemand met SL's die zo oud zijn is nog steeds een unicum en dus een uitzondering. Een SL word onder normale gebruiks omstandigheden niet zonder problemen 20 jaar.

Als we namelijk de gemiddelde SL van 10 jaar pakken en zien wat daar al allemaal mis mee is hoef ik al helemaal geen SL van 20 jaar die flink gebruikt is. Een echte goede SL van 20 jaar is dus uniek en komt niet tot nauwelijks voor.........

Ik ken ook mensen die een oldtimer rijden..... doet het perfect en is weer als nieuw. Maar dat was pas wel nadat men er voor 20.000 euro aan restauratie gelden in hadden gestopt Winking my eye
lolbroek    posted on 10-01-2007 10:52
Ik vind dj mamo's reactie over zijn speciale gaven (toekomst kijken :p ) toch niet volledig juist.
De grote cd labels gaan ook achteruit, misschien minder dan vinyl, dat wel.
De toekomst is eerder voor mij systemen zoals FS/SSL, Flash zoals reind zei of eerder programma's op de pc, met de gepaste midi controller (Xone, enz...)
Lead    posted on 10-01-2007 11:16
Er zijn genoeg voorbeelden van plaatsen waar SL's staan van die leeftijd. Natuurlijk moet er af en toe eens iets aan gedaan worden. Faders en schakelaars zijn gebruiks onderdelen dus dat die na 100.000 keer gebruik vervangen moeten worden vind ik normaal onderhoud.

En mijn pitchfaders zijn pas een jaar of 4-5 oud, vervanging ervan hoort er gewoon bij.
Let the BASS be louder
lolbroek    posted on 10-01-2007 13:29
Vind ik ook normaal onderhoud, mensen vervangen de faders van hun mixer wel, waarom die op TT's niet?

84 Users online: 24 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 11.525
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.798.972