HALLOO DAAR..!!!! Zal me voorstellen..! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ACTIVE    posted on 06-01-2007 21:55

Mijn naam is Benjamin...

A.k.A DJ ACTIVE..

K ben nu 25 jaar en ben nu op zoek na een nieuwe plek om een keer te draaien.

Draai nu ongeveer 4 jaar en dat draaien is een passie en verslaving geworden.
K ben een alround DJ geworden in de tijd dat k nu al draai, K draai met zowel cd's als vinyl, me hart ligt voor de muziek die ik zelf lekker vind. URBAN: Hiphop, R&B, Dancehall, Reggaeton, Bubbling, Old Classics en Partybreaks en New tracks... Dus dat is ook mijn Specialiteit als ik het zo kan zeggen..
Ook natuurlijk alle andere muziek zoals Electro, house en de harde muziek kanten als het maar lekker klinkt toch...

Heb nu een eigen studio'tje thuis gecreerd in een aparte kamer die ik binnenkort helemaal ga omtoveren in een pro-Studio.. (Foto's komen in mijn Gallery als ik er mee klaar ben van het begin tot het eind resultaat..) De apparatuur die ik al heb is:

» 1x Technics SH-MZ 1200
» 4x Technics SL-DZ 1200
» 2x Technics SL 1200 mk2
» 1x Beatmixer 2
» 2x 1000 Watt Paevey boxen
» 2x Technics Headphone
» 1x Technics SH-MZ 1200

Wat ik nog wil hebben is:

Technics SH-EX1200K
Technics SL1210 M5G 2x

Puur om een battle set te creeren om te draaien met me DJ-Collega's die ik ken..

Mijn technieken met draaien zijn op Urban gebied.. Beatmixen, Turntablism, Scratching, Crossfading, Cutting, Beat juggling, Hamster switching, Samplen, etc..

Verder nog verschillemde Lichten zoals Movingheads en Clubscanners etc...
Opname apperatuur voor mp3 opname en Flightcases en Tassen en koffers voor de spullen...

De plekken waar ik onder andere gedraaid heb..

Discotheek de Brothers (Bunnik) Now Resident @ RnB Area
Discotheek Buimpers (Lloret le Mar, Spanje)
Discotheek Tropics
(Lloret le Mar, Spanje)
Discotheek DeClap (Blannes, Spanje)
Discotheek Mimos
(Blannes, Spanje)
Discotheek de Brothers (Bunnik) Resident now
Discotheek de Kikvorsch (Altvorsch)
Discotheek Happydays (Culemborg)
Perron 5 (Maarsen)
Scanners Dordrecht
Nightlive (Breda)
Rootz (Leerdam)
De Beurs (Tiel)
Dizzy's (Tiel)
De Roskam (Tiel)
De IXS (Tiel)
In the mood (Tiel)
Het Pleintje (Tiel)
ETC........

Dus bijdeze wat info over mezelf...
Zal binnenkort een Mixtape van me online zetten zodat jullie de kunnen beoordelen.

Keep the wheels spinnen en de Cd-spelers uiteraard..

Greetz DJ ACTIVE

What do you think about HALLOO DAAR..!!!! Zal me voorstellen..! ??

Vote :   

ACTIVE    posted on 08-01-2007 17:26
To: djmamo

Hier mijn DEFENCE...

Waarom ik al die gear heb is omdat ik met 4 Cd-spelers draai... 3 voor het beatmixen en 1 voor Scratches.. Dan krijg ik vast te horen waarom 3 Cd-spelers voor het mixen... Dan zeg ik weer: Als ik bijvoorbeeld een Blend wil maken. Zoals een mix van orgineel Usher met Jeah en mix die beat door met een nieuwe accapella van missy elliott erover heen dan ben ik blij dat ik me 3e cd-speler erbij heb om dan nog lekker vlot door te mixen naar het volgende nummer... Is maar net hoe en wat je manier is om te mixen.. Ik doe dat soort dingen regelmatig puur om iets te creeren dat goed klinkt maar wat de mensen niet kennen.. Is maar net wat je wilt... En of je het ook technies aan kan kwa Dj-Skills...
En die Technics laden helaas niet zo snel (Is ook het enige - Puntje)

Dan een Dateq ApolloL Nee Sorry, Heb liever een Schruif van +/- 10 CM inplaats van meer... Is kwa Scratchen en andere dingen fijner op mijn gebied.. EN Technics is en blijft Technics

Dan nog de battle set.. Ik draai veel met vrienden van me en dan is het leuk om gewoon te Klo*en en te pie#en.. Leer je alleen maar van en je gaat dingen doen en oefenen die je andere alleen niet zal doen.. Is alleen maar beter voor je Skills..
En als ik met platen wil draaien hoef ik niets te verzetten van me gear...

Maar dat is mijn kijk op mijn Booth en ik weet niet wat andere er van vinden dus

LET ME KNOW.......

Greetz Active

User edit by ACTIVE on 08-01-2007 @ 17:34:04 (2%)
djmamo    posted on 09-01-2007 13:46
ik snap best waarom je 4 cd spelers nodig hebt, ben zelf partyjock/apreski dj, en nog veel meer.

zelf gebruik ik ook 4 cd spelers omdat ik een nummer relatief kort draai. en ja daar heb ik ook de skills voor.

het technics verhaal... ja daar heb ik zo mijn twijfels over.. leuk spul maar of het nu het spul is...

ik heb beter en mooier gezien.

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 09-01-2007 14:10
zelf gebruik ik ook 4 cd spelers omdat ik een nummer relatief kort draai. en ja daar heb ik ook de skills voor.

En dat kan je niet met 3 decks?
Deck 1: draaiende plat
Deck 2: inmixend
Deck 3: cue'en
djmamo    posted on 09-01-2007 19:19
Poster: Jorrit

En dat kan je niet met 3 decks?
Deck 1: draaiende plat
Deck 2: inmixend
Deck 3: cue'en

beetje jammer van de reactie jorrit.

tuurlijk kan ik ook met 3 decks draaien, zelfs met 2 decks, met 2 cd's en 2 platen spelers, of 3 cd's en 1 tt of 4 tt's of met 1 cd en 3 tt's of met 2 tt's, of volledig met de computer.

maar met 4 ben ik het beste omdat ik naar mijn publiek kijk.... (zal daar niet te ver op ingaan want dat is een lang verhaal hoe je dat doet.......)

en dan heb ik een 4e deck nodig, want als je een plaat draait en je publiek reageerd anders dan je verwacht zou hebben dan moet je snel kunnen wisselen.

en ik kan 2 nummers tegelijk laten lopen en 1 cuen en 1 inmixen... en dat zijn de skills waar ik het over heb.
www.moonentertainment.nl
ACTIVE    posted on 09-01-2007 21:30

This is an old Topic

No new postings for 6.679 days.
 Post CommentThat would be 222.6 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

59 Users online: 8 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 34.596
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.648.958