SL1200 beater? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jordy    posted on 30-09-2004 23:58

Akiyama DJ-4000 AcuraIk vroeg me af als jullie deze al hadden gezien en wat jullie ervan denken... mijn 1e indruk lijkt hetzelfde als bij de meeste mensen op New-Line...

Iemand die er meer over heeft te melden?

Ik hoop dat technics hier een coole beater voor zal maken  dan heb ik tegen de tijd dat ik geld heb om er 2 anologe bij te halen een moeilijke (maar geweldig leuke) keuze haha

Extreem Hoge Torque DJ draaitafel

Features:

• Very High Torque platter motor
  • Extremely fast start, adaptable from 0.2 to 6 seconds.
  • Extremely fast stop, adaptable from 0.2 to 6 seconds.
  • 3 speeds: 33, 45, 78 RPM with quartz lock
  • 3 Pitch adjustment ranges: +/-10%, +/-20%, +/-50%
  • Forward/reverse play
  • 2 Start/stop buttons for maximum flexibility
  • Unbreakable white LED target light
  • All metal S-shaped tone arm asembly with:
    • Counterweight
    • Height adjustment with locking
    • Anti-skating adjustment
    • Lever lift with height adjustment
  • Adjustable feet for perfect leveling

Specifications:

• Motor: 16 pole, 3 phase, brushless DC motor.
  • Driving Method: Direct Drive
  • Starting Torque: 4.5kg(f)cm
  • Wow&Flutter: < 0.1% WRMS
  • Dimensions: 450 x 353 x 86mm (WxDxH)
  • Weight: 11kg

What do you think about SL1200 beater? ??

Vote :   

jordy    posted on 01-10-2004 00:00
er is iets fout gegaan bij het maken van de pol
beetje acura onvriendelijk zo

en ik weet niet hoe ik dat kan aanpassen
maveg    posted on 01-10-2004 00:28
Ik heb deze ook, alleen met het merkje SynQ erop dus hetzelfde aangezien het OEM bakken zijn.
Het zijn echt super draaitafels, heb ook nog ??n technics, maar deze zijn gewoon echt beter!
Supersterke Motor, Pitch kan Super snel or slow.
Cheaper en beter, lijkt me duidelijk.
Technics Beater!
Maaarrrr technics blijft technics haha en das toch een bepaald gevoel! Winking my eyeDaarom
eentje gehouden!

Kiwi    posted on 01-10-2004 06:50
SL
Lead    posted on 01-10-2004 08:58
De poll heeft nu ook deze keus erbij gekregen...

Dit is inderdaad weer een versie van die OEM bak.... Ik blijft toch voor de Technic kiezen, ondanks dat hij misschien wel gelijk of beter presteert (ik koop bijvoorbeeld ook altijd Levi's spijkerbroeken hoewel er ook beter te koop zijn) : Je houdt toch vast aan de referentie die je zelf hebt...
Let the BASS be louder
maveg    posted on 01-10-2004 13:03
Ik snap precies wat je bedoeld lead! HAHA Ik heb de gok van Levis naar G-Star toch maar genomen  Maar draag af en toe ook toch nog lekker mijn Levis haha
Kiwi    posted on 01-10-2004 13:42
Poster: Lead
OEM bak......

nu wil ik het voor eens en altijd weten: wat is een OEM bak??

Ik zie deze uitdrukking steeds vaker verschijnen op het i-net,
maar ik heb echt geen idee wat het betekend.

Waarschijnlijk iets voor de hand liggends....
User edit by Kiwi on 01-10-2004 @ 13:42:59 (100%)
maveg    posted on 01-10-2004 16:32
Ik weet niet meer de precieze afkorting van OEM, maar het komt erop neer dat het een draaitafel is die ondere meerdere merken uitgegeven wordt!
Dit type heb je dus van Synq,American Audio,Reloop, Stanton enzv,
terwijl hij gewoon van dezelfde band is komen rollen alleen een ander logootje en in het geval van Stanton een andere kap.
Dus motor, knoppen,functies enzv precies hetzelfde. 
En dat houdt OEM ongeveer in!
Ben ik een beetje duidelijk?? hahah
Lead    posted on 01-10-2004 16:38
OEM : Original Equipment Manufacturer

Een fabrikant ontwikkeld niet zelf, maar koop zeg maar een groot 'deel' (de technologie) van een product bij de ontwerper en laat er zijn eigen buitenkant omheen bouwen door de fabriek die ernaast ligt.

Deze draaitafel is er een mooi voorbeeld van, dit model zie je van Stanton, Reloop, Sync nu dus Acura en zo zijn er nog een paar geloof ik. Er zit (behalve prijs en kleur) weinig verschil tussen al deze modellen.

Check ook eens de foto's die ik bijvoorbeeld op de PLASA beurs in Londen heb gemaakt vorige maand, je ziet hier weer zo'n typisch voorbeeld van OEM, dezelfde speler maar net effe ietsjes anders voor ieder merk. Technisch gezien zit er GEEN schil tussen deze units :

Reloop EOM unit
American audio EOM unit
Stanton EOM unit

Dit verschijnsel zie je optreden bij fabrikanten zonder eigen research afdeling die toch af-en-toe met een ander product op de markt willen kopen. De meeste van deze OEM units komen bij 1 fabriek vandaan. Er zijn namelijk niet heel erg veel fabrikanten die hun producten als OEM willen aanbieden aan een ander merk.
Let the BASS be louder
maveg    posted on 01-10-2004 16:42
Dat bedoel ik haha
Lead    posted on 01-10-2004 16:44

hehehe.... zaten we gewoon tegelijkertijd te tikken

:DLOL:D

ps. Maveg : 501 = magic number Thumbs Up

Let the BASS be louder
User edit by Lead on 01-10-2004 @ 16:45:58 (48%)
Kiwi    posted on 01-10-2004 17:20
ok thanks....weer wat geleerd!!
jordy    posted on 01-10-2004 18:25
Thnx voor't fixen van de pol lead 

maar technics beter of niet... wie zou er niet net als mij willen zien dat technics hier een reactie op geeft

reverse / 50% pitch zou leuk zijn niet dan?
maveg    posted on 01-10-2004 19:09

501 rules  haha.
En 50% pitch zit erop + Reverse:

Stephanie    posted on 01-10-2004 22:46
Volgens mij blijft het grote verschil dat Technics met de SL1200's al heeft aangetoond dat hun product een aanzienlijke levensduur (heb gedraaid met 1200's van ruim 10 jaar!!) en behoorlijk waardevast is (kijk maar op Marktplaats o.i.d.).
Geen van de look-a-likes heeft dit nog gepresteerd (eerlijk is eerlijk, de kans is er ook nog niet voor geweest).

Ik ben er van overtuigd na jullie ervaringen dat het hier zeker om goede apparatuur gaat, met bijna revolutionare specificaties, maar ben zeer benieuwd hoe ze het over 10 jaar doen en wat de waarde zal zijn.

Voor mij blijven de 1200's dus de beste inverstering, tot het tegendeel bewezen is
jordy    posted on 01-10-2004 23:09
als iedereen zo zou denken komt er ook nooit iets anders
al is het een goeie rede
jordy    posted on 18-12-2004 18:38
weet iemand waar ik het beste kan kijken om de acura van akiyama te kopen? (kan niet echt iets vinden zo 123... en is er nog ergens goedkoper te krijgen als op new line? 385? per stuk ofzo geloof ik daar, en weet iemand als shure whitelabel erop kan? (lijkt me wel maar toch)

bij voorbaat dank
Lead    posted on 19-12-2004 19:30
Newline heeft altijd alles scherp geprijsd... Service is toch ook wel wat waard... toch ??
Let the BASS be louder
DjSiLvErMoRoS    posted on 20-12-2004 11:50
ga tog echt voor acura
jordy    posted on 20-12-2004 20:19
kheb gehoord dat ik beter SynQ XTRM1 kan nemen ipv Acura vanwege de SynQ een line out heeft  zodat ik hem niet hoefde te aarden (nee de acura heeft dit, volgens specificaties, niet)
Lead    posted on 20-12-2004 22:39
Ik heb bij mijn SL's de aarde draad verbonden (gesoldeerd natuurlijk, en niet met een plakbandje Thumbs Up ) met de massa van de tulp/cinch connectors. Deze truuk werkt niet altijd, in bepaalde gevallen zou je een aardlus kunnen krijgen die juist storing geeft. Als deze optie nou veel pleuro's extra kost zou ik dit zelf oplossen...
Let the BASS be louder
Reind    posted on 21-12-2004 00:25
De synq heeft tegenwoordig inderdaad een line out.

Dat heeft meer voordelen dan alleen geen aarde draadje aan hoeven sluiten. Zo hoef je niet meer over een phono ingang te beschikken op de mixer en heb je bij budget mixers als voordeel dat de draaitafel de voorversterking doet.

De voorversterker die in de synq zit is namelijk beter dan die van de gemiddelde budet mixer.

Wat betreft de OEM bak ten opzichte van de SL........
Tsja ze hebben beide zo hun - en + punten. Ik heb zelf nu een set M3D's staan maar draai liever op de OEM bak, correctie gedrag van die draaitafel is gewoon vel mooier.

Voordeel van de SL is de interne demping die gewoon beter is en de arm is standaard bij een SL1200 (niet bij de M5G en MK5 want daar zit tegenwoordig ook wel verdacht vaak speling op als ze uit de doos komen) vrij van speling.
Daarintegen is de arm van de OEM bak verder gelijk aan kwaliteit vergeleken met de SL1200.

Voor het sleep duw en trek werk......... doe toch maar een SL. Just t be sure.
Voor het genot, plezier, looks....... doe maar een Stanton ST150 of een American Audio HTD4.5
User edit by Reind on 21-12-2004 @ 01:24:19 (100%)
jordy    posted on 24-12-2004 16:35
kheb er alvast 1 besteld bij new-line... (geldprobleempjes haha) kwilde ook wa leuke platen regelen dus kan niet alles hebben he
the-melody    posted on 28-12-2005 10:02
Poster: Lead

Reloop EOM unit
American audio EOM unit
Stanton EOM unit

JBsystems cd200 zelfde princiepe
Mod edit by Lead on 29-12-2005 00:22 (92%)
[MOD Edit] Opmaak: quote wat nodig!
DJTruth    posted on 16-02-2009 21:03
Precies wat hierboven staat.

JB Systems cd-200 ook.
De MCD-200 heeft dan ook nog mp3 functie.
Ook folder en tracksearch. Die knoppen zitten recht van de search button bij de spelers hierbovenm

Hoe dan ook zijn het leuke spelers om mee te starten.
Van de scratch funcite moet je niet al teveel van verwachten.
Het is een digitaal scratch effect en geen vinyl mode.
Verder klinkt het wel goed hoor!

Ik heb de mcd's thuis staan.
Ben er erg tevreden mee.
Binnekort is het dan tog echt tijd voor de cdj-800 mk2's!:D

Yeah!

Tim
Roov    posted on 16-02-2009 21:17
Het is echt niet nodig om jarenoude topicte kicken hoor...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

88 Users online: 23 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 6.513
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.419