NUMARK CDX en ..flightcases!!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJBOOGIEMAN    posted on 28-09-2004 02:46
Wou even kijken of er Deejay's zijn die al flightcases of coffins gebruiken voor hun Numark CDX en waar ze deze hebben bestelt of hoe ze deze hebben gemaakt.
Please let me know..
Trouwens ik heb in de U.S. alle vooraanstaande CD "draaitafels" of "tabletops" getest voordat ik deze numark heb gekocht en geloof me ik ben niet MERKGEVOELIG zoals sommige andere types op deze site..er is geen ander merk op dit moment dat een gewone analoge draaitafel en een plaat beter kan nabootsen dan dit product..het is alleen maar jammer dat HEEL veel deejays (vooral de platendraaiers en dan VOORAL de technics mk 1200 fanaten niet openstaan voor verandering en uitdagingen om met ander apparatuur te experimenteren. Er zijn zoveel andere betere platenspelers op de markt voor wat betreft wat je MEER ermee kan doen (pitchlock, 50% pitch, instant reverse etc) en toch blijven ze vasthouden aan die ene...
Als je een dj bent die altijd heeft gezegt van ik kan niet met cd's draaien vanwege het geluid neem dan van plaat naar cd op.
Als je hebt altijd gezegd van "ik vind het niet echt draaien zomet die knoppen"..probeer de CDX..
Als je dan nog meer excuses hebt dan ligt het probleem bij jouw maar niet bij het apparatuur.

OPEN YOUR MIND BROTHERS AND SISTERS 

boogiefromcur@hotmail.com
User edit by W.i.M on 16-10-2004 @ 01:22:22 (14%)

What do you think about NUMARK CDX en ..flightcases!! ??

Vote :   

Stephanie    posted on 29-09-2004 11:26
Ik denk dat er bij voorkeur voor de Technics MK 1200 ook een stukje duurzaamheid meespeelt. Deze draaitafels houden het jaren en jaren uit zonder problemen. Van heel veel andere apparatuur op de markt (met soms meer mogelijkheden) staat deze bedrijfszekerheid en het waardebehoud van de inverstering nog niet vast.

Maar euh, ik was wel grappig verrast toen ik zag dat de DJ van de Beastie Boys met Numark tafels draaide

O ja.....nog effe zeuren; als je een plaat op cd zet gaat wel het "echte vinylgeluid" verloren, heeft geloof ik iets te maken met frequentiebereik ofzo
jordy    posted on 29-09-2004 17:19
cd heeft beter frequencie bereik d8 ik zo

Vervorming: Vinyl: ca. 0.5-2%. CD: ca. 0.001=0.01%
Signaal/ruis verhouding: Vinyl: ca. 60dB. CD: ca. 90dB
Bandbreedte (-3dB): Vinyl: ca. 30-18kHz. CD: ca. 2-20kHz.
Bandbreedte (-1dB): Vinyl: ca. 60-12kHz. CD: ca. 20-20kHz.
Fasefouten: Vinyl: ca. 180 graden. CD: ca. 5 graden

maar goed licht ook wel aan de opneemapparatuur lijkt mij
User edit by jordy on 29-09-2004 @ 17:20:25 (20%)
Stephanie    posted on 29-09-2004 20:38
Had er ook "ofzo" achter gezet

Maar vraag het maar eens aan echte freaks (not me duzzz), het echte vinyl geluid gaat bij overzetten op CD verloren....en komt dus blijkbaar niet door frequentiebereik

jordy    posted on 29-09-2004 20:51
denk dat vinyl geluid niet anders zal zijn (mits je het goed overzet) maar denk dat ze dat ook zeggen om het "gevoel van vinyl" sterker te maken (ben helemaal neutraal en draai met cd's omdat ik dat toevallig al flink wat van had en aan bepaalde platen niet meer te komen is en met cd's heb je dus meer keus
Lead    posted on 29-09-2004 21:21
Poster: Stephanie
Maar vraag het maar eens aan echte freaks (not me duzzz), het echte vinyl geluid gaat bij overzetten op CD verloren....en komt dus blijkbaar niet door frequentiebereik

Als je een plaat opneemt met je computer neem je een lager frequente bereik op, dit is exact zoals het wordt afgespeeld. Op je computer neem je maximaal het frequentiebereik van de bron op.

Wat een plaat zo echt 'vinyl' achtig laat klinken is de wrijving tussen de plaat en de naald en de arm van de draaitafel die ook altijd wel iets heen-en-weer golft, beide worden ook verwerkt in het geluid wat je uit eindelijk over de boxen zult horen. Er zijn nog veel meer factoren die meespelen, maar ik denk dat deze twee de meest invloed uitoefenen.

Ook de kraakjes en de tikjes neem je op je computer op, een computer opname benaderd zo dus het beste de kwaliteit van vinyl. Vergelijk dit maar eens met een originele CD versie van dat nummer, je zult versteld staan van het verschil.

De CD versie heeft een veel groter dynamisch bereik (grofweg 2-20kHz) en de geluid processing is meestal volledig digitaal. De opname zal dus harder opgenomen zijn waardoor je minder ruis kunt waarnemen en deze meestal een stuk zuiverder klinkt.

Er is zeker klankverschil tussen CD en vinyl, welke iemand beter vind klinken is ieders mening. Technisch gezien wint CD het, maar door bepaalde factoren lijkt vinyl warmer te klinken volgens sommigen....

Geef mij maar een CD-tje   
Let the BASS be louder
Stephanie    posted on 30-09-2004 20:22
Mij ook...
jordy    posted on 30-09-2004 22:05
kheb ook vynil gehoort bij vriend van me... cd's is en blijft denk ik zo toch mijn ding

net zoiets als een optische muis = niet cool want die stotterd niet?
Lead    posted on 01-10-2004 08:51
Optische muis is trouwens helemaal het einde, als je er ook maar een goede muismat bij hebt Winking my eye
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 7.338 days.
 Post CommentThat would be 244.6 months
or a whopping 20.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

67 Users online: 6 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 11.525
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.977.703