Ableton Live 6 vragen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaxM    posted on 22-12-2006 19:32
Voor het digitaal mixen en bewerken van samples ben ik van plan een programma aan te schaffen. Ik zat te denken aan Ableton Live 6. Ik heb er echter nog een paar vragen over.

Ik vraag mij ten eerste af hoe het zit met EQ'en. Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar is dit programmeerbaar: dat je dus bijvoorbeeld in kunt stellen dat over een periode van 30 seconden de lage tonen een X% procent omhoog gaan.

Ik vraag mij verder af je de key/master tempo (of hoe het ook heet) naast op 0% ook vast kunt zettten op b.v. 3%.

Tenslotte ben ik benieuwd wat jullie goede alternatieven vinden voor Ableton kijkend naar mijn gebruikersdoelen.

Heb vast nog meer vragen maar kom nog even niet verder dan dit..

What do you think about Ableton Live 6 vragen ??

Vote :   

barthawk    posted on 22-12-2006 19:50
EQ's en volume kan je aanpassen (al naar hoe je het zelf wil) tempo kan je ook veranderen, evt. ook zonder dat de pitch veranderd...
Max1984    posted on 23-12-2006 01:00
Poster: barthawk
EQ's en volume kan je aanpassen (al naar hoe je het zelf wil) tempo kan je ook veranderen, evt. ook zonder dat de pitch veranderd...

De EQ kun je dus ook geleidelijk over een periode laten veranderen?
Wat betreft het tempo is niet helemaal mijn vraag. Ik vraag me namelijk af of je die ook op b.v. +3% kan vast zetten en dan het tempo veranderen.
barthawk    posted on 23-12-2006 11:45
Poster: Max1984

De EQ kun je dus ook geleidelijk over een periode laten veranderen?
Wat betreft het tempo is niet helemaal mijn vraag. Ik vraag me namelijk af of je die ook op b.v. +3% kan vast zetten en dan het tempo veranderen.

jah eq kan je wegdraaien, net als bij een mengpaneel(als je een midi-mengpaneel heb kan je ableton er zelfs mee aansturen).....en wat betreft tempo die kan je versnellen en daarop vastzetten.. 
User edit by barthawk on 23-12-2006 @ 11:46:39 (17%)
Stephan_    posted on 23-12-2006 16:11
Ableton Live is eigenlijk niet gemaakt om te mixen als DJ. Maar omdat het zo'n functioneel en easy-to-use totaalpakket is wordt het door DJs en vooral DJ'ende produceres gebruikt om mee te draaien in clubs.
Ableton Live werkt niet met een instelbare pitch of iets wat daar maar op lijkt. In plaats daarvan stel je een Live Set BPM in, dat is als het ware het tempo van je project waar je aan werkt, zelfde als in een production programma. Als je dan je tracks warpt worden ze automatisch op dat BPM afgespeeld, en zo worden dus al je tracks automatisch gepitcht (in standaardinstelling in een soort van master tempo) naar de Live Set BPM.
Je kan de key van elke sample die je afspeelt ook aanpassen in de sample view, maar dat is niet zo'n succes meestal moet ik je zeggen.
Het automatiseren van overgangen zou in principe wel mogelijk kunnen zijn in een programma zoals Live, maar ik ben zelf nog niet zó thuis in het programma dat ik kan zeggen hoe je dit doet, dus dat zou ik ff uitpluizen op de site van Ableton tussen de tutorials etc.
Conclusie: nee het is geen DJ programma, maar je kan er wel mee mixen. Het lijkt niet echt veel meer op het conventionele cue, beatmatch and mix principe zoals je dat met draaitafels of CDJ's hebt. Dus als je toch meer dat normale gevoel wilt hebben kun je beter kijken naar programma's zoals Traktor, DJ Decks of MixVibes. Maarrr, als je met eigen gemaakte samples, en VST's wilt werken en meer een soort van Live Performance wilt doen is Ableton Live echt een must. Het combineert studio producing met live performance. Dus als je in Live gaat knutselen kun je je productiewerk op een vrij simpele manier ombouwen naar een knallende live performance.
User edit by Stephan_ on 23-12-2006 @ 16:13:54 (24%)
barthawk    posted on 23-12-2006 16:15
Poster: Stephan_
Ableton Live is eigenlijk niet gemaakt om te mixen als DJ. Maar omdat het zo'n functioneel en easy-to-use totaalpakket is wordt het door DJs en vooral DJ'ende produceres gebruikt om mee te draaien in clubs.
Ableton Live werkt niet met een instelbare pitch of iets wat daar maar op lijkt. In plaats daarvan stel je een Live Set BPM in, dat is als het ware het tempo van je project waar je aan werkt, zelfde als in een production programma. Als je dan je tracks warpt worden ze automatisch op dat BPM afgespeeld, en zo worden dus al je tracks automatisch gepitcht (in standaardinstelling in een soort van master tempo) naar de Live Set BPM.
Je kan de key van elke sample die je afspeelt ook aanpassen in de sample view, maar dat is niet zo'n succes meestal moet ik je zeggen.
Het automatiseren van overgangen zou in principe wel mogelijk kunnen zijn in een programma zoals Live, maar ik ben zelf nog niet zó thuis in het programma dat ik kan zeggen hoe je dit doet, dus dat zou ik ff uitpluizen op de site van Ableton tussen de tutorials etc.
Conclusie: nee het is geen DJ programma, maar je kan er wel mee mixen. Het lijkt niet echt veel meer op het conventionele cue, beatmatch and mix principe zoals je dat met draaitafels of CDJ's hebt. Dus als je toch meer dat normale gevoel wilt hebben kun je beter kijken naar programma's zoals Traktor, DJ Decks of MixVibes.

Idd klopt als een bus, maar het is goed te gebruiken om te mixen(armin mixt er z'n asot-shows ook mee)...ondanks dat het meer gericht is op een live performance of als sequencer programma..
Stephan_    posted on 23-12-2006 16:18
Jup het kan wel Happy, laughing
Ik gebruik Live nou in combinatie met m'n Behringer BCD 2000 midi controller. Ik moet zeggen dat ik nog niet echt heel diep in het programma ben gedoken. Maar ik vind wel dat het simpele mixen met Live snel gaat vervelen. Je hebt tijd over en veel wordt al voor je gedaan. Je hoeft in principe alleen nog je tracks op scherp te zetten met de markers en te mixen met de faders, equalizers en eventuele FX. Ik wil daarom ook meer ermee gaan doen om meer uit Live te halen. Live mash-ups, zelf samples toevoegen in tracks, en uiteindelijk eigen producties live kunnen opvoeren met gebruik van Live Happy, laughing Want het gewone plaatjes mixen met een paar CDJs geeft toch nog steeds een grotere kick dan met Live moet ik je zeggen.
MaxM    posted on 23-12-2006 16:50
Bedankt voor de info!!
Dat automatisch pitchen staat me geenzins aan. De muziek die ik wil gaan combineren bevat überhaupt weinig beats, dus veel automatisch bpm'en zal er niet bij zijn. Wil het programma ook niet echt live gebruiken.

Ik ben echt meer op zoek naar een programma waarbij je je nummers mixt en kunt "intekenen". Dus van te voren bepalen waar het tempo gestretched moet worden en waar, over welke periode en hoe snel een bepaalde toon (mid-eq bijvoorbeeld) omhoog of omlaag gaat. Jullie enig idee wat voor programma's hier geschikt voor zouden kunnen zijn?
User edit by MaxM on 23-12-2006 @ 16:51:12 (1%)
DjBlackMagic    posted on 17-04-2007 17:25
Wat ik me dus afvraag ?
Als je ableton gebruikt kan je de tracks van ableton niet aansturen met je platenspelers zoals bij Traktor en andere software ? Ik bedoel daar dus mee de pitch enzo veranderen.

Alvast bedankt!
Twello    posted on 17-04-2007 18:16
je kan er wel een midi controler bij gebruiken als je dat bedoelt...
the-melody    posted on 17-04-2007 18:16
Is ableton 6 INTEL-MAC compitable?
DjBlackMagic    posted on 17-04-2007 18:25
Nee ik heb hier gelezen dat je als het ware een project maakt met daar in de vaste bpm en dat alle nummers dat je daar in zet op diezelfde bpm worden gezet maar ik wil zoals bij traktor da je liedjes op zelfde bpm blijven en dat je met je draaitafels de pitch verandert tot dat de pithc gelijk is zoals je met Traktor kan dus dat je 2 liedjes van op je laptop te besturen zijn met je draaitafels.

En volgens mij is ableton 6 intel mac compatible

RenéKuppens    posted on 17-04-2007 18:34
Alles van ableton is in te stellen of live te doen.

Het werkt allemaal heel fijn en gemakkelijk
als je een effect wil kun jij hem zo instellen zoals jij wilt
Het is aan jou wat je er mee wil maken.
Er is niet echt iest wat je zegt dat werkt zo want het is eindelijk gewoon proberen tot dat het leuk klinkt.
DjBlackMagic    posted on 17-04-2007 18:46
Dus je kan ableton gebruiken door er bv een box (vieokaart van FS) tussen te steken en dan je nummers van je laptop up of down pitchen met je draaitafels?

Sorry voor nog eens te vragen maar ik wil er zekr van zijn als ik iets koop dat het niet wat anders is dan ik mij voorgesteldhad!

Groetjes

RenéKuppens    posted on 17-04-2007 18:52
Je eerste vraag snap ik niet echt

maar dat je bang hoeft te zijn dat je een mis koop doet... NEE

Er zullen vast wel Demo's op internet staan dowload er eentje en probeer eens wat uit.

Heb er een gevonden Download

Sandr    posted on 30-05-2007 12:27
Ik heb een vraag over ableton.
Ik ben een beetje aan het rommelen met Rob Boskamp en Fiero del Piero - Get your ass up.

Maar het lukt me niet om die met een andere plaat gelijk te laten lopen want hij pakt de beats van het middenstuk ( next episode en still dre sample) om de beats te bepalen. De snelheid ligt dus veel te hoog. Dit is vast heel makkelijk op te lossen maar mij lukt het niet. Kan iemand mij helpen?
Play that funky music white boy....
lolbroek    posted on 30-05-2007 12:31
Kijk eens op aboutdj naar de tutorials over warpen!
Tinuva    posted on 30-05-2007 13:54
@ MaxM
Ik denk dat jij vooral op zoek bent naa rzo'n programma als Mixmeister Fusion ofzo... Misschien moet je daar eens opzoeken, want met dit programma kan je alle sop voorhand naar wens zette (bpm,...) Ik weet wle niet of je dit live kan doen. Maar dat laa tik aan jou om uit te zoeken Winking my eye

Grtz
User edit by Tinuva on 30-05-2007 @ 13:56:29 (100%)
baath    posted on 30-05-2007 23:25
quote:
Poster: Tinuva
@ MaxM
Ik denk dat jij vooral op zoek bent naa rzo'n programma als Mixmeister Fusion ofzo... Misschien moet je daar eens opzoeken, want met dit programma kan je alle sop voorhand naar wens zette (bpm,...) Ik weet wle niet of je dit live kan doen. Maar dat laa tik aan jou om uit te zoeken

Grtz

in live kan je dit ook allemaal doen
alleen is mixmeister gewoon veel simpler dat snap je naar een paar tut's door gelezen te hebben wel,

live is gewoon veel moeilijker, maar daar tegen over staat ook dat je er veel meer mee kunt

@ sandr ik leg dat wel ff op msn aan je uit
het is opzich niet zo heel moeilijk,

tym    posted on 31-05-2007 00:10
ik zou live eerder gebruiken voor het editen van tracks om er zo je eigen stijl aan te geven.
mixer ermee lijkt mij nogal onhandig.
Sandr    posted on 31-05-2007 10:46
Ja ik wilde er een soort mash up mee maken, en met mixmeister zijn de mogelijkheden wat meer beperkt. Ik heb geen zin om eerst een ander programma onder de knie te krijgen om vervolgens weer te moeten overstappen.

Vandaar ben ik nu gewoon beperkt met ableton aan het knoeien, en al doende leert men!

Sandr    posted on 31-05-2007 10:51
Poster: MaxM
Bedankt voor de info!!
Dat automatisch pitchen staat me geenzins aan. De muziek die ik wil gaan combineren bevat überhaupt weinig beats, dus veel automatisch bpm'en zal er niet bij zijn. Wil het programma ook niet echt live gebruiken.

Ik ben echt meer op zoek naar een programma waarbij je je nummers mixt en kunt "intekenen". Dus van te voren bepalen waar het tempo gestretched moet worden en waar, over welke periode en hoe snel een bepaalde toon (mid-eq bijvoorbeeld) omhoog of omlaag gaat. Jullie enig idee wat voor programma's hier geschikt voor zouden kunnen zijn?

Ik weet niet of je ondertussen al antwoord hebt op je vraag?
Anders kan je beter gaan kijken naar mixmeister fusion.

Daar zet je heel simple een marker (low mid high) en vanaf dat moment kan je hem omhoog en omlaag gaan trekken zoveel als je wilt. Tot de volgende marker.
ChiellianvanWhod    posted on 31-05-2007 18:41
Poster: MaxM

Ik vraag mij verder af je de key/master tempo (of hoe het ook heet) naast op 0% ook vast kunt zettten op b.v. 3%.

Heb vast nog meer vragen maar kom nog even niet verder dan dit..
  Ja, zeker kan dit. met de envelope in de arragement view kan je dit zegma tekenen.

Mischien dat je hetzelfde wil als wat ik altijd met ableton doe en maak; Ik maak altijd mijn mix sets (hits in the mix reeks) in ableton. Misgien is dat wat duidelijker voor je, zodat je weet wat je ong. allemaal kan met ableton.
hier de link:  --> ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

This is an old Topic

No new postings for 6.405 days.
 Post CommentThat would be 213.5 months
or a whopping 17.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

46 Users online: 10 Guests (36 Unknown)
Pages generated today : 12.289
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.359.672