Poster: barthawk
EQ's en volume kan je aanpassen (al naar hoe je het zelf wil) tempo kan je ook veranderen, evt. ook zonder dat de pitch veranderd...
Poster: Max1984
De EQ kun je dus ook geleidelijk over een periode laten veranderen?
Wat betreft het tempo is niet helemaal mijn vraag. Ik vraag me namelijk af of je die ook op b.v. +3% kan vast zetten en dan het tempo veranderen.
Poster: Stephan_
Ableton Live is eigenlijk niet gemaakt om te mixen als DJ. Maar omdat het zo'n functioneel en easy-to-use totaalpakket is wordt het door DJs en vooral DJ'ende produceres gebruikt om mee te draaien in clubs.
Ableton Live werkt niet met een instelbare pitch of iets wat daar maar op lijkt. In plaats daarvan stel je een Live Set BPM in, dat is als het ware het tempo van je project waar je aan werkt, zelfde als in een production programma. Als je dan je tracks warpt worden ze automatisch op dat BPM afgespeeld, en zo worden dus al je tracks automatisch gepitcht (in standaardinstelling in een soort van master tempo) naar de Live Set BPM.
Je kan de key van elke sample die je afspeelt ook aanpassen in de sample view, maar dat is niet zo'n succes meestal moet ik je zeggen.
Het automatiseren van overgangen zou in principe wel mogelijk kunnen zijn in een programma zoals Live, maar ik ben zelf nog niet zó thuis in het programma dat ik kan zeggen hoe je dit doet, dus dat zou ik ff uitpluizen op de site van Ableton tussen de tutorials etc.
Conclusie: nee het is geen DJ programma, maar je kan er wel mee mixen. Het lijkt niet echt veel meer op het conventionele cue, beatmatch and mix principe zoals je dat met draaitafels of CDJ's hebt. Dus als je toch meer dat normale gevoel wilt hebben kun je beter kijken naar programma's zoals Traktor, DJ Decks of MixVibes.
quote: |
Poster: Tinuva @ MaxM Ik denk dat jij vooral op zoek bent naa rzo'n programma als Mixmeister Fusion ofzo... Misschien moet je daar eens opzoeken, want met dit programma kan je alle sop voorhand naar wens zette (bpm,...) Ik weet wle niet of je dit live kan doen. Maar dat laa tik aan jou om uit te zoeken Grtz |
Poster: MaxM
Bedankt voor de info!!
Dat automatisch pitchen staat me geenzins aan. De muziek die ik wil gaan combineren bevat überhaupt weinig beats, dus veel automatisch bpm'en zal er niet bij zijn. Wil het programma ook niet echt live gebruiken.
Ik ben echt meer op zoek naar een programma waarbij je je nummers mixt en kunt "intekenen". Dus van te voren bepalen waar het tempo gestretched moet worden en waar, over welke periode en hoe snel een bepaalde toon (mid-eq bijvoorbeeld) omhoog of omlaag gaat. Jullie enig idee wat voor programma's hier geschikt voor zouden kunnen zijn?
Poster: MaxMJa, zeker kan dit. met de envelope in de arragement view kan je dit zegma tekenen.
Ik vraag mij verder af je de key/master tempo (of hoe het ook heet) naast op 0% ook vast kunt zettten op b.v. 3%.
Heb vast nog meer vragen maar kom nog even niet verder dan dit..