Formula One FF-6000 DJ-mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

michelvandebeek    posted on 17-09-2004 14:09
Tijdens de PLASA in Londen werd de nieuwe FF-6000 DJ-mixer ge?ntroduceerd, het product van een samenwerking tussen Formula-Sound en Funktion-One.

Tijdens de ontwikkeling werden vele DJs, club-eigenaren, en leden van het Funktion-One netwerk over de gehele wereld geraadpleegd. Wat volgens Tony Cockell van Formula-Sound een fundamentele invloed gehad heeft op het ontwerp. "We hebben zorgvuldig naar hun wensen geluisterd, en het resultaat is een mixer die DJs voor zich zelf zouden bouwen"

Tony Andrews van Funktion-One voegt toe: "We voelden dat we actie moesten ondernemen tegen het feit dat onze (club)installaties zo ernstig gecompromitteerd worden door de uitermate slechte geluidskwaliteit van bijna alle populaire DJ-mixers momenteel op de markt. De enige mixer die klankmatig voldeed aan onze eisen was van Formula-Sound. Voor ons was het dus een logische stap om samen te werken aan de ontwikkeling van een revolutionaire mixer die DJs de features en gebruiksgemak geeft die zij wensen, zonder concessies te doen aan de geluidskwaliteit"

What do you think about Formula One FF-6000 DJ-mixer ??

Vote :   

Lead    posted on 17-09-2004 14:50
Ziet er uit als een degelijke mixer... wat zijn al die opties rechts ??

[UPDATE] Lees meer in deze topic :

DJ-Resource Topics > Funktion One/Formula Sound FF6000
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 13-11-2005 16:14 (100%)
michelvandebeek    posted on 17-09-2004 16:03
Aan de rechterkant is de mastersectie met de volgende opties:
- master volume, met optie FX-insert op master aan/uit
- zone volume control
- booth/monitor volume control
- phone volume control, inclusief split-optie
- console mic (gaat buiten monitors om)
- X-fader contour
- Bediening van beide FX-units die op de crossfader aangesloten kunnen worden (en omgedraaid)
User edit by michelvandebeek on 17-09-2004 @ 16:05:02 (14%)
Lead    posted on 18-09-2004 10:55
Is er iets met de fot's Confused Misschien kun je ze anders mailen, dan kan ik ze lokaal bij ons zetten zodat mensen ze ten alle tijden kunnen bekijken....
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 19-09-2004 15:40
Poster: michelvandebeek

Wat een vrolijke meneer
jordy    posted on 19-09-2004 15:52
als je goed kijkt zie je dattie nog net beetje blij is

mixer lijkt me ook beetje breed
Jorrit    posted on 21-09-2004 20:01
nouja, gewoon 19" volgens mij
jordy    posted on 30-09-2004 23:12

iemand em al getest? en wat mottie eigenlijk kosten? (ken iemand die wil er mischien een gaan halen maar weet geen plek waar die hem kan testen)

Kiwi    posted on 01-10-2004 06:51
ik vind deze mixer er wel inspiratieloos uitzien
jordy    posted on 01-10-2004 08:06
ja ik ook daarom.... maar de mixer zal je niet afleiden door zijn looks  (heeft ook zo zijn voordelen)
Lead    posted on 01-10-2004 09:01
Model knoppen is ook in het verleden blijven hangen, maar dit zou allemaal nog goed gemaakt kunnen worden door de geluidkwaliteit... Ik zal mijn ogen open houden en als ik er een zie staan ergens zal ik mijn vingertjes er eens overheen laten gaan :D
Let the BASS be louder
michelvandebeek    posted on 02-10-2004 17:05

Het getoonde exemplaar is een proto ... er zullen nog wat kleine 'kosmetische' veranderingen, denk met name aan de knoppen etc, gedaan worden. Medio november zal deze FF-6000 mixer in productie gaan. Wie interesse heeft om em uit te proberen is altijd welkom om even in onze demo-ruimte wat plaatjes op de decks te gooien en er uitgebreid mee te spelen.

Lead    posted on 13-11-2005 16:16
Ik heb een site topic geschreven over deze mixer zodat iedereen de details nog eens kan nalezen :

DJ-Resource Topics > Function One/ Formulasound FF6000
Let the BASS be louder
Rhino    posted on 14-11-2005 10:07
Michelvan beek:
Medio november zal deze FF-6000 mixer in productie gaan.

Hij is allang in produktie, heb er in augustus al voor gestaan tezamene met funktion one.
Het is een prachtige mixer met prachtige geluidskwaliteit.
De knoppen zijn niet uit de tijd, maar gewoon heel erg groot en ruim opgezet.(je kan gewoon met een volle 5 vingers een knop pakken en dan zit je nog niet tegen een andere knop aan, je kan er echt grof op werken)
Alles voelt superdegelijk en je kan ook voelen dat ze de rotartypots ook van zeer degelijke kwaliteit hebben gemaakt .
Gelof dat het machientje ergens tussen de 1500 en 2000 euro kost ! Happy, laughing
Mod edit by Lead on 14-11-2005 10:14 (5%)
Lead    posted on 14-11-2005 10:15
De adviesprijs van deze mixer is € 2265,- excl. BTW
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 14-11-2005 12:06
Hmz... Ziet er leuk uit voor gebruik in clubs en zo... Want ja, welke halleve zool koopt zo'n ding nou voor thuisgebruik?

Rhino    posted on 14-11-2005 12:14
Hij is ook echt helemaal afgestemd op Funktion one, dus eigenlijk moet je voor het beste resultaat dat systeem gebruiken.
Geluid is heel mooi, spatzuiver en diep/warm ook al staat het tegen de 120/130db aan.
Maar ik denk dat de mixer ook zeker zal presteren zonder funktion one!
Toen ik hem voor het eerst zag moest ik meteen denken aan een van TL audio,s high end/vintage buizen mixers.
Je ziet aan het ding(op de foto komt dat idd niet over)dat het absolute topkwaliteit is.
Ik denk zelfs dat je er een track mee zou kunnen afmixen wanneer je een eindmix van een eindmix doet, zo schoon klinkt hij !

This is an old Topic

No new postings for 7.004 days.
 Post CommentThat would be 233.5 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

199 Users online: 12 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 12.236
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.708.634