Afstellen SynQ Xtrm-1
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 04-12-2006 09:37
Bij het cue-en van platen dan wil de naald nog wel eens verspringen als ik de plaat terug draai. Bij het vooruit en achteruit bewegen gaat zowel de naald als de hele arm redelijk heen en weer.
Ik gebruik een Concorde Pro en heb de afstelling gedaan zoals beschreven op http://www.aboutdj.nl/content/view/8/7/. Als gewicht heb ik 4 gram genomen en anti-skating op 3. De hoogte heb ik bijna niets aan veranderd. De speling is door de winkel van de arm verwijderd en ik kan ook geen speling verder meer vinden op zowel de arm als de naald.

Iemand die weet of ik iets over het hoofd heb gezien of doe ik zelf iets verkeerd?

What do you think about Afstellen SynQ Xtrm-1 ??

Vote :   

Ferrox    posted on 04-12-2006 12:17
ruige handjes?

Ik heb het in het begin ook veel gehad, maar nu lukt het al wel beter. Lag dus meer aan mijn techniek dan aan de techniek van de speler
Cyspoz    posted on 04-12-2006 12:48
Nee dat is niet het geval, als je de plaat stil hebt liggen en je beweegt hem langzaam naar voren en naar achteren dan gaat de arm ook heel ver heen en weer. Hij heeft er overigens op de buitenkant van de plaat meer last van dan in het midden.
Ferrox    posted on 04-12-2006 16:31
Ik heb dat ook, maar alleen met bepaalde platen.

Heb je het met veel platen dit euvel?
Camino    posted on 04-12-2006 16:40
Slechte kwaliteit platen, heb ik ook soms. Zelf zou ik het gewicht op je naald tot 3 verminderen, 4 gram is namelijk best wel zwaar...
Cyspoz    posted on 05-12-2006 07:38
Ik zal eens kijken of het bij meerdere platen is.
4 gram is wel wat mij is aangeraden door de winkel als de handleiding van de concorde pro.
Ferrox    posted on 05-12-2006 10:28
Ik heb hem ook op 4 staan hoor. Zolang je hem maar niet zwaarder zet is het goed
Cyspoz    posted on 06-12-2006 14:51
Ik heb nog niet echt goed door of het bij de ene plaat erger is dan de andere, maar dat zou wel eens een beetje kunnen zijn.
Kan het zijn dat de hoogte misschien niet helemaal lekker is. Ik heb de hoogte afgestelt zoals ook in de tutorial. Dus ervoor zorgen dat de onderkant van de naald paralel loopt met je plaat. Maar misschien staat die niet helemaal goed... iemand die hier toevallig dezelfde config heeft en zijn hoogte wil doorgeven?

Ferrox    posted on 06-12-2006 14:57
Ik heb em op z'n hoogst staan met concorde pro. (ik zou zweren dat hij zelfs nog iets hoger moet)

Maar ik ben niet de beste held in het afstellen. Maar ik heb in ieder geval geen last van overmatig spring gedrag. Behalve bij bepaalde platen waar vuil op zit of een krasje zit aldaar.
Cyspoz    posted on 06-12-2006 14:59
HoogstConfused Bij mij zit hij bijna onderin. Hebben wij wel dezelfde naald en draaitafel?
Zuur    posted on 06-12-2006 15:48
Hoogtes doorgeven heeft geen zin, is voor elke TT anders. Ik heb zelf ook 2 SynQ XTRM-1's en daartussen verschilt de hoogte ook.

Maar ik denk dat het skippen voor het grootste gedeelte ligt aan slechte plaat en je techniek. Gewoon iets rustiger doen bij platen waar de naald skipt.
Ferrox    posted on 06-12-2006 16:45
Poster: Cyspoz
HoogstConfused Bij mij zit hij bijna onderin. Hebben wij wel dezelfde naald en draaitafel?

yepz..

Mischien een stevigere ondergrond helpt ook. Als ik ergens draai en heb me meubel bij dan staat hij veel stabieler en heb ik er geen last van. Nu staat het erg hoog op een keybord statief, niet zo heel stabiel en ik denk dat daar het probleem zit dus.
Lead    posted on 06-12-2006 23:39
En daar sla je precies de spijker op zijn kop denk ik. Ik heb situaties gezien waarbij mensen klagen over de gear terwijl een brakke plank als meubel werd gebruikt.

De ondergrond moet solide zijn en niet wiebelen, ook niet bij je cue-bewegingen.... ook niet een klein beetje Winking my eye

Het gewicht op de draaitafel lijkt me ook in orde. Soms scheelt het per plaat op hoeveel je hem moet zetten. Probeer daar eens een beetje mee te expirimenteren.
Let the BASS be louder
Cyspoz    posted on 06-12-2006 23:46
Ondergrond is stabiel dus dat zal wel goed zijn. Ik merk dat het eigenlijk maar bij een paar platen is. Heb verder nog wat gespeelt met de afstellingen van hoogte en gewicht en heb er nu al een stuk minder last van.
Binnenkort komt er een keer iemand langs die een stuk meer ervaring heeft, misschien dat hij nog iets meer kan vertellen en afstellen.
Lead    posted on 07-12-2006 00:05
Ik gebruik zelf geen vaste instelling. Ik kijk ook nooit op hoeveel gram hij staat... Soms moet hij iets lichter en soms moet hij iets zwaarder.
Let the BASS be louder
Cyspoz    posted on 07-12-2006 17:38
Ik ben nog eens wat aan het spelen gegaan met het gewicht en bij 2,5 gram is het al een stuk minder en slaat hij eigenlijk niet meer over. Dus die voorgeschreven 4 gram gaat niet altijd op.
Ferrox    posted on 07-12-2006 21:57
Poster: Lead
Ik gebruik zelf geen vaste instelling. Ik kijk ook nooit op hoeveel gram hij staat... Soms moet hij iets lichter en soms moet hij iets zwaarder.

ben jij niet bang dat de plaat eraan gaat dan?

Poster: Cyspoz
Ik ben nog eens wat aan het spelen gegaan met het gewicht en bij 2,5 gram is het al een stuk minder en slaat hij eigenlijk niet meer over. Dus die voorgeschreven 4 gram gaat niet altijd op.

Hm.. dan zal ik dat hier ook een keer proberen, is de geluidskwalliteit nog goed dan?
Cyspoz    posted on 08-12-2006 08:18
Ja geluidskwaliteit hoor ik geen verschil in, maar heb daar ook niet heel actief naar geluisterd. Waar zou je verschillen in kunnen gaan horen, bass weergave of de hoge tonen weergave?

This is an old Topic

No new postings for 6.496 days.
 Post CommentThat would be 216.5 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

90 Users online: 6 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 6.716
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.070.295