Ecler nuo 5 vraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jer    posted on 30-11-2006 21:30
Ik zie boven de faders 2 knopjes staan met xfa afb en mix betekend dit dat je kanaal 1 alleen op xfa kan zetten en kanaal 2 op xfb? En dat je ze anders mixt en de cross fader helemaal niet gebruikt? Het zelfde is met 3 en 4, dus 3 op xfa en 4 op xfb. Kan iemand me daar miss uitleg over geven? Hoop dat het een beetje duidelijk is.

What do you think about Ecler nuo 5 vraag ??

Vote :   

Reind    posted on 30-11-2006 23:49
Kanaal 2 & 3 zitten vast gepositioneerd op de crossfader, kanaal 1 & 4 kun je toewijzen aan punt A of B (links of rechts.... hamster switch style).

Zet je de switches in het midden dan staan beide faders (1 & 4) los gekoppeld van de X fader en heeft de x fader dus geen invloed meer op die kanalen.
Jer    posted on 01-12-2006 07:30
oke bedankt ik snap het
Maar nog een vraag:P op newline staat ook dat hun de v2 versie hebben met de high en low line correctie. Wat word daar mee bedoeld dan?
User edit by Jer on 01-12-2006 @ 07:37:29 (100%)
Jer    posted on 03-12-2006 19:00
weet niemand dat?
DJdarkness    posted on 03-12-2006 22:53
dat heeft te maken met het volgende. Eerst zaten op de nuo's verschillende ingangen high line en low line, echter zaten deze kanalen niet naast elkaar. of te wel, als je 2 cd spelers op kanaal 3 en 4 aansluit, dan stond de ene gain anders afgesteld als de andere dit werdt als vervelend ervaren. en dat is dus veranderd. Nu zitten er dus 2 low line en 2 high line ingangen op de mixer, en deze zitten naast elkaar. 

Waar die v2, verder voor staat weet ik niet presies. Ik geloof iets met de fader delay, en defecte voeding. Maar denk dat Reind dat beter weet, die heeft namelijk een nuo, en ik niet
User edit by DJdarkness on 03-12-2006 @ 22:54:49 (9%)
Reind    posted on 04-12-2006 02:09
Nope heeft niets met de voeding te maken (das weer een ander verhaal en inmiddels gewoon opgelost door Ecler, mocht je er alsnog een probleem mee krijgen dan word dat snel gefixet door Ecler).

Het enige wat de V2 anders heeft is symetrisch geplaatste High en Low lines, bij de V1 zaten deze asymetrisch. Eigenlijk niets bijzonders tenzij een phono/line switch omgooien een probleem is.

Tis dus maar net wat je een probleem wil noemen, ik noem het slimmer geplaatst maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er met mijn V1 Ecler nou nooit echt wakker van heb kunnen liggen. Voordeel van de V2 versie was wel dat ik mijn V1 tegen een mooie prijs aan kon schaffen..... oftewel ik vond het een retegoede zet van Ecler Winking my eye

Fader delay heeft de Nuo5 overigens niet, ik denk dat je de X1500 van Denon nu in gedachten hebt. Faders van de Nuo5 zijn namelijk gewoon analoog old fashion style en hebben daar geen last van. Snap ook niet waarom iedereen zo lyrisch is over het hele digitale mixer gebeuren, tis leuk als alles digitaal is maar zolang we nog met apparaten als draaitafels en cd spelers zonder digitale uitgang werken heeft het niet bijzonder veel nut ten opzichte van een goed ontworpen analoge mixer.
User edit by Reind on 04-12-2006 @ 02:11:20 (68%)
Jer    posted on 04-12-2006 07:35
oke bedankt!Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.521 days.
 Post CommentThat would be 217.4 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 5 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 7.227
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.967.457