Reloop Effex 2 DSP vs Pioneer DJM 400
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrCotino    posted on 29-11-2006 20:54
Hallo
zit nog steeds rond te kijken voor me eerste dj-set en ik wilde als mixer een pioneer DJM 400 hebben. Maar pas keek ik op new-line en daar zag ik deze reloop mixer.

De reloop heeft meer functies dan de pioneer (bijv: send/return, USB poort) en hij is 300 euro in plaats van 500 euro voor de pioneer

Wat raden jullie mij aan om te doen?

Hier nog een plaatje van de reloop mixer:

What do you think about Reloop Effex 2 DSP vs Pioneer DJM 400 ??

Vote :   

Day-One    posted on 29-11-2006 23:33
MrCotino..

ik wil je niet beledigen, maar een vergelijking met de DJM-400....is een beetje uit zijn context!

Ik kan een heel lang verhaal gaan opzetten maar of dat zin heeft....DJM-400 moet je voor je hebben en dan die conclussie trekken..dus mijn advies..loop langs de local dealer en test ze beide (zal je gauw achter komen waarom de djm-400 duurder is dan die RL)

MrCotino    posted on 30-11-2006 00:12
ja de DJM 400 heb ik getest bij correct in rotterdam en daar was ik al tevreden over.

Maarja nu zie ik deze mixer die 200 euro goedkoper is. En ik vraag me af of die goed is...
Want bij feedback en bij correct verkopen ze geen Reloop. Voor de rest weet ik geen winkel in omgeving rotterdam waar ze die verkopen.

En ja ik weet ook wel dat Pioneer de top is. Maar ik ben nog maar beginner en ik vraag me af of die reloop ook al goed genoeg voor mij is. Aangezien die ook dezelfde soort effecten heeft als de DJM 400 + nog send/return en USB poort wat ik al eerder zei
User edit by MrCotino on 30-11-2006 @ 00:12:49 (1%)
DJ_IVI-R    posted on 30-11-2006 00:19
idd geen appelen met peren vergelijken Happy, laughing
www.nikan.be
MrCotino    posted on 30-11-2006 00:28
Poster: DJ_IVI-R
idd geen appelen met peren vergelijken Happy, laughing

Ik heb me vraag verkeerd gesteld.
Ik bedoelde gewoon of de reloop een goede mixer is?
lrfist    posted on 30-11-2006 00:58
ik zou m al niet kopen... teveel rommel tussen de faders, daar kan ik niet tegen. maar dat is natuurlijk enkel op het zicht...
Illusion    posted on 30-11-2006 12:17
Ik raad je aan om de pioneer niet te kopen. Heeft niks te maken met kwaliteit hoor, maar met ervaring. Je zegt dat je je 1e setje wil gaan kopen.

Zowieso voor je 1e set is het zonde van het geld.

Misschien kun je uitleggen waarom je aan de DJM 400 zat te denken? Qua naam? functies?

De Reloop lijkt me geschikter voor je, ook omdat je je eerste dj set gaat aanschaffen. Zowieso heb je dan geld over, en op de reloop zitten alle functies die je echt nodig hebt met mixen. Equalizers enzo.

Ik weet niet hoe lang je bezig bent met mixen, maar om direct de pioneer te kopen is een grote en dure stap, die eigenlijk helemaal niet nodig is. En je kunt zo goed geld besparen op een goedkopere mixer.

Succes met je keuze

lrfist
ik zou m al niet kopen... teveel rommel tussen de faders, daar kan ik niet tegen. maar dat is natuurlijk enkel op het zicht...

Waarom denk je dat er teveel rommel tussen de faders komen? Heb jij dit mengpaneel wel eens getest? Alleen dan kan je weten of er veel rommel tussen de faders komt. Wie weet is deze er juist heel goed tegen beveiligd.

Reloop effects 2 DSP

Technical Details
  • Frequency range: 20 Hz - 20 kHz
  • S/N ration: -80 dB
  • Distortion: 0.01%
  • Dimensions: 254 x 315 x 87 mm
  • Weight: 2.7 kg
Features
  • 2-channel PRO effect mixer
  • Freely assignable effects unit (Pan, Trans, Delay, Echo, Flanger, Filter, Phase, Pitch Shifter) with time and level parameters
  • Manual beat assignment of effects
  • Outstanding sound due to Premium Sound Architecture (PSA)
  • Automatic beat counter for both channels (double 3-digit display)
  • Effect send/return for each channel
  • Long-life TCT cross fader (45 mm) with adjustable curve, reversible
  • Long-life line fader (60 mm) with adjustable curve, reversible
  • Kill unit for both cross fader channels with flash function (-60 dB) - Balance control (mini fader) for each channel
  • Cue mix
  • External power pack
  • Mic input with sound regulation
  • balanced (1/4" jack) and unbalanced (RCA) outputs
  • 2 fullduplex USB ports for computer connectivity
Lijkt me persoonlijk een goed mixertje voor een 1e setje. En zowieso niet de duurste.:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 30-11-2006 @ 12:31:13 (100%)
lrfist    posted on 30-11-2006 14:53
@djill, mjah, maar ik doe soms ook turntabling... en dan is dat niet handig Winking my eye
ook vlak naast de x-fader staan 3 switches... niet ech handig om te scratchen en dergelijke.
maar valt natuurlijk te zien welke muziekstijl je er mee wilt draaien hé
MrCotino    posted on 30-11-2006 17:39
Poster: Djillusion
Ik raad je aan om de pioneer niet te kopen. Heeft niks te maken met kwaliteit hoor, maar met ervaring. Je zegt dat je je 1e setje wil gaan kopen.

Zowieso voor je 1e set is het zonde van het geld.

Misschien kun je uitleggen waarom je aan de DJM 400 zat te denken? Qua naam? functies?

De Reloop lijkt me geschikter voor je, ook omdat je je eerste dj set gaat aanschaffen. Zowieso heb je dan geld over, en op de reloop zitten alle functies die je echt nodig hebt met mixen. Equalizers enzo.

Ik weet niet hoe lang je bezig bent met mixen, maar om direct de pioneer te kopen is een grote en dure stap, die eigenlijk helemaal niet nodig is. En je kunt zo goed geld besparen op een goedkopere mixer.

Succes met je keuze

Ik mix nu met Virtual DJ. Dus hoe je moet mixen weet ik al en hoe je effecten kan gebruiken enzoo....
Het enige wat ik nog moet leren is beatmatchen op gehoor.

Ja ik zoek gewoon een goed mixer met effecten erop en de pioneer heeft ook nog een sampler erop. En bij virtual dj maak ook vaak gebruikj van de sampler.

Ik denk gewoon dat ik voor de Reloop ga. Ik bedoel dat bespaart me gewoon 200 euro.
Maar weet 1 van jullie misschien of deze mixer samen met Virtual DJ gaat werken aan gezien die USB poorten op de mixer heeft?
MauriceForge    posted on 30-11-2006 17:50
ehmz beatmatchen op gehoor is heel anders dan mixen met software, en ik kan je vertellen dat je er in het begin waarschijnlijk gillend gek van wordt tenzij je natuurtalent bent....maarja dat was niet de issue..
ik zou als je het kan missen voor de pioneer gaan ook al ben je een beginner. 
Tis een mooie efx mixer voor de beginner, en daarbij komt dat in dit geval duurkoop = goedkoop! je kan beter iets meer geld uit geven aan iets dat topkwalitiet behoort te wezen ipv van een goedkoper iets waarmee je misschien na een jaar om de zoveel tijd terug moet.
sjefkuh    posted on 30-11-2006 19:01
Poster: Djillusion
Waarom denk je dat er teveel rommel tussen de faders komen? Heb jij dit mengpaneel wel eens getest? Alleen dan kan je weten of er veel rommel tussen de faders komt. Wie weet is deze er juist heel goed tegen beveiligd.

ik denk dat hij al die knoppen bedoeld..
DJ_IVI-R    posted on 30-11-2006 19:06
waarom geen reloop rmx 40 bpm..? zijn in actie bij new line  webshop maar 239.. heb hem ook thuis, ben evengoed beginner en ben er zeer tevreden over..

die effecten tsja.. zal je altijd wat meer moeten voor neertellen, dus afwegen  in hoever je die gaat gebruiken.
Heb ook nog even getwijfeld over die reloop effex, maar ben blij dat ik voor de  rmx  heb gekozen
www.nikan.be
MrCotino    posted on 30-11-2006 19:48
Poster: DJ_IVI-R
waarom geen reloop rmx 40 bpm..? zijn in actie bij new line  webshop maar 239.. heb hem ook thuis, ben evengoed beginner en ben er zeer tevreden over..

die effecten tsja.. zal je altijd wat meer moeten voor neertellen, dus afwegen  in hoever je die gaat gebruiken.
Heb ook nog even getwijfeld over die reloop effex, maar ben blij dat ik voor de  rmx  heb gekozen

Dit is de effex DSP , die heeft veel meer effecten dan de normale effex + nog USB

En ja ik denk niet dat ik 4 kanalen nodig heb
Yorick    posted on 30-11-2006 19:56
Poster: MrCotino

En ja ik denk niet dat ik 4 kanalen nodig heb

Totdat je wilt gaan uitbreiden.......
4 kanaals mixer is best handig hoorHappy, laughing 2x cd 2x tt of wat dan ook kan je er dan op zetten zonder te switchen van phone naar line.... of andersom
MrCotino    posted on 30-11-2006 21:08
Poster: dj_jr

Totdat je wilt gaan uitbreiden.......
4 kanaals mixer is best handig hoorHappy, laughing 2x cd 2x tt of wat dan ook kan je er dan op zetten zonder te switchen van phone naar line.... of andersom

Ja dat zie ik dan wel weer. Ik wil eerst gewoon leren beat matchen en die effecten lijkt me gewoon grappig.

This is an old Topic

No new postings for 6.644 days.
 Post CommentThat would be 221.5 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

208 Users online: 9 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 670
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.530.743