Sennheiser HD 25 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 29-11-2006 13:06
Ik weet er zijn lopen al vele topics over dit onderwerp, maar deze hebben geen concreet antwoord gegeven op mijn vraag.

Ik kan van de sint namelijk een nieuwe koptelefoon krijgen.
Mijn technics rpdj 1210 is aan vervanging toe ( de oorkussens zijn afgeragt en laten veel geluid door)
Ik heb zitten kijken en twijfel nu tussen de Sennheiser HD 25 en de Technics RPDJ 1210.

Dat de Sennheiser beter is is uit de vele topics te voorschijn gekomen.
Maar ik ben bang dat de sennheiser niet hard genoeg kan, de een zegt dat het geen probleem geeft, de ander zegt van wel.

Ik ga binnenkort in Discotheek de Hooizolder in westkapelle draaien, daar is de geluidsdruk redelijk groot.
Gaat de sennheiser mij problemen leveren als ik moet draaien onder grote geluidsdruk?

Of zal ik toch weer de technics halen..??

Bij voorbaat dank
Play that funky music white boy....

What do you think about Sennheiser HD 25 ??

Vote :   

rwartes    posted on 29-11-2006 13:14
quote:
Poster: Sandr
Ik weet er zijn lopen al vele topics over dit onderwerp, maar deze hebben geen concreet antwoord gegeven op mijn vraag.

Ik kan van de sint namelijk een nieuwe koptelefoon krijgen.
Mijn technics rpdj 1210 is aan vervanging toe ( de oorkussens zijn afgeragt en laten veel geluid door)
Ik heb zitten kijken en twijfel nu tussen de Sennheiser HD 25 en de Technics RPDJ 1210.

Dat de Sennheiser beter is is uit de vele topics te voorschijn gekomen.
Maar ik ben bang dat de sennheiser niet hard genoeg kan, de een zegt dat het geen probleem geeft, de ander zegt van wel.

Ik ga binnenkort in Discotheek de Hooizolder in westkapelle draaien, daar is de geluidsdruk redelijk groot.
Gaat de sennheiser mij problemen leveren als ik moet draaien onder grote geluidsdruk?

Of zal ik toch weer de technics halen..??

Bij voorbaat dank

Das niet zo mooi he hoge geluidsdruk.

Misschien is dit een [edit]

Wat ook heel handig is om die koptelefoon nou een keer zelf te gaan testen. Je kunt wel van andere mensen hun ervaringen uit gaan dat het goed is jada jada. Uiteindelijk ben jij degene die hem gaat gebruiken.

Alert : Hier geen links naar webshops
Mod edit by Lead on 29-11-2006 15:40 (1%)
Sandr    posted on 29-11-2006 13:40
Ja testen is niet echt een optie, ik zie voor sinterklaas geen mogelijkheid om hem ergens te testen.
Zijn er misschien mensen met een Sennheiser die onder hoge geluidsdruk hebben gewerkt..?
Jorrit    posted on 29-11-2006 13:54
Ik heb een Sennheiser HD-25, en draai vrij regelmatig onder hoge geluidsdruk (niet extreem hoog, wel hoog), nog nooit last gehad. Het maximale volume van het dingetje is dan wel minder, maar de demping maakt echt een gigantische berg goed.

robbert    posted on 29-11-2006 14:01
Het volume zal wel meevallen denk ik. Mijn stanton gaat gewoon oorverdovend hard, dus zeg dat de hd iets minder hard gaat is het nog altijd genoeg.

Sandr    posted on 29-11-2006 14:13
Poster: robbert
Het volume zal wel meevallen denk ik. Mijn stanton gaat gewoon oorverdovend hard, dus zeg dat de hd iets minder hard gaat is het nog altijd genoeg.

Zal wel in orde zijn denk ik....
Ik vind 190 euro teveel om hem te kopen op een "denk ik" argument
User edit by Sandr on 29-11-2006 @ 14:15:12 (5%)
robbert    posted on 29-11-2006 14:17
Nee maar wat ik wil aangeven is dat de geluidsdruk van zo'n hoofdtelefoon wel het laatste is waar je je druk over hoeft te maken. Veel belangrijker is hoe een hoofdtelefoon "zit" en in het gebruik is.
Sandr    posted on 29-11-2006 14:18
Okej, als er niemand is die daar tegen in gaat  dan ga ik toch voor de sennheiser.
Vanwege zijn genoemde stevigheid en lichtgewicht.
HouseArrest    posted on 29-11-2006 15:49
Veel genoemd onderwerp inderdaad!

Zelf beschik ik ook over de HD-25. Heb hier namelijk ook over getwijfeld maar toen toch de gok gewaagd!

Het bleek een prima keus te zijn geweest. De geluidsdruk is inderdaad minder dan de Sony MDR V-700 (die ik hiervoor had) Maar toen ik de doos openmaakte en het ding eruit pakte viel me gelijk op hoe licht het apparaat was. Hij voelde erg licht aan, maar o zo stevig! Toen ik hem met een zacht deuntje op mijn hoofd zette stond ik versteld! Het ding sluit imens goed af! In tegenstelling tot andere hoofdtelefoons! Omdat de HD-25 zo goed afsluit compenseert deze de hardheid die andere koptelefoons geven! Hierdoor bespaar je je oren ook nog eens een grote last!

Verder draai ik vaak in ruimtes (discotheken, clubs) waar de geluidsdruk ontzettend hoog is en mijn koptelefoon hou ik het liefste de heletijd op. Al is het soms maar op 1 oor. Maar je hoort alles werkelijk perfect!

Dus geen enkele reden om deze hp niet te kopen Winking my eye

MauriceForge    posted on 29-11-2006 15:54
ik zou ook eens kijken naar de AKG K181 DJ koptelefoon.
Tis zeg maar nog een "'buitenbeentje" maar ik heb em zelf sinds kort en kan hem mensen die niet meer de standaard sony - pioneer - technics - sennheiser hp's willen aanraden. Hij gaat erg hard en er komt een heel zuiver geluid uit, dus ik zelf zet hem zachter dan mijn mdrv-700 om hetzelfde te horen.
naar mijn menig is de geluidskwaliteit net zo goed als de sony mdrv en vergelijkbare hp's
Hij is ook kleiner en lichter dan de mdrv en demping is enorm. Daarbij komt dat je nog een xtra bass schakelaar hebt om te switchen tussen meer en minder bass en een stereo - mono switch. plus dat de kabel makkelijk te vervangen is door middel van een mini xlr stekker. en het belangrijkste hij voel erg stevig aan, de tijd zal het uitwijzen hoe lang die mee gaat, maar op het eerste gezicht een stuk steviger dan de mdrv
Camino    posted on 29-11-2006 15:57
Poster: Jorrit
Het maximale volume van het dingetje is dan wel minder, maar de demping maakt echt een gigantische berg goed.

Ik vond de demping van de HD tegenvallen in vergelijking met mijn Pioneer, en zelfs met mn oude Sony...
Jorrit    posted on 29-11-2006 16:08
Ik vond de demping van de HD tegenvallen in vergelijking met mijn Pioneer, en zelfs met mn oude Sony...

Heb je een HD-25 dan?
Misschien was het die budget versie van de 25, maar het is in iedergeval zo dat MIJN HD-25 veel beter dempt dan alle Pioneer's die ik op m'n hoofd heb gehad.

Verder vind ik ook dat de HD-25 de vloer aanveegt met bijvoorbeeld de Pioneer wat betreft draagcomfort.
Camino    posted on 29-11-2006 16:48
Ik heb hem zelf niet, maar Gery met wie ik redelijk vaak draai die heeft er wel een. Dat de HD-25 veel betere draagcomfort heeft daar heb je dik in gelijk. Maar over de demping: de versie die ik gebruikt heb was (wat ik met enige zekerheid kan beweren) wel de echte, maar wel met stoffe earpads, ik weet niet of jij de ledere versie hebt? Mijn bevinding was dat de schelpen te klein waren om het zaalgeluid goed tegen te isoleren... maar iedereen heeft ook verschillende oren (anatomisch gesproken), en ik kan me best wel voorstellen dat geluidsdemping sterk van persoon tot persoon kan verschillen.
Klonic    posted on 29-11-2006 17:05
Oke, maar dat zijn stoffe oorpads. Sennheiser is het best wanneer je het geluid moet overtreffen van een zaal (vind ik), dit komt door de goede demping. Natuurlijk moet je wel de orginele ledere oorpads erop doen.

Ik zou zeker voor de HD-25 (1) gaan in die prijsklasse (ook als je moet kiezen tussen een Technics of de HD-25.

User edit by Klonic on 29-11-2006 @ 17:12:52 (100%)
tairip    posted on 29-11-2006 17:37
Die sennheiser kan echt wel hard genoeg of ben je al discodoof?

Je moet de sennheiser HD25-1 kopen en niet de SP versie! Dus de 70 ohm versie moet je kopen!
HouseArrest    posted on 29-11-2006 17:38
Veloure Earpads zouden inderdaad een verschil kunnen maken qua demping. Misschien had "Gery" wel de Sennheiser HD-25 Sp. Dit is een goedkopere versie die al rond de €100,- te verkrijgen is. Deze heeft ook maar 1 head band. Zou waarschijnlijk ook te maken hebben met de demping! De duurdere HD-25 is ook niet voor niks duurder.
Sandr    posted on 29-11-2006 18:26
okej dus de sennheiser zal me geen problemen bezorgen, waar ik dan ook kom te draaien...??
HouseArrest    posted on 29-11-2006 18:37
Jeps, zelfs op qlimax zag ik het merendeel van de dj's (showtec, luna, promo, dana) draaien met de HD-25. Dus dan neem ik al helemaal aan dat je ze overal kan gebruiken Winking my eye
User edit by HouseArrest on 29-11-2006 @ 18:37:27 (4%)
Sandr    posted on 29-11-2006 18:40
Okej dan ga ik toch maar een papiertje met een plaatje van een Hd 25 in mijn schoen stoppen, samen met een wortel.

Nu maar hopen dat ze door de schoorsteen kunnen komen
HouseArrest    posted on 29-11-2006 18:43
Die HD-25 zit in een mini-doosje dus dat komt wel goed Winking my eye
Sandr    posted on 29-11-2006 18:49
Zit er ook een tasje bij...? Bij dat bedrijf in harlingen heb je de optie om er een udg headphone bag bij te nemen.
Maar ik heb ook nog het lederen tasje van mijn technics thuis..
Is die udg headphone bag zoveel steviger of maakt het niet uit..?
HouseArrest    posted on 29-11-2006 18:56
Ehm... Er zit geen tasje bij, maar dat was voor mij niet erg want ik heb een puma jamaica headphone bag
Sandr    posted on 29-11-2006 18:58
Oke, weet iemand of die UDG tas veel sterker is dan het tasje dat standaard bij de technics geleverd word?
robbert    posted on 29-11-2006 19:03
klik

Ik geloof dat dit toch een behoorlijk stevig tasje is.
Sandr    posted on 29-11-2006 19:22
Ja klopt, en het technics tasje is gemaakt om de technics ingeklapt in op te bergen.
Aangezien de sennheiser niet kan inklappen denk ik niet dat hij past, vlug nog ff de UDG headphone bag toevoegen aan mijn verlanglijstje
Spacy    posted on 30-11-2006 01:21
Poster: Sandr
Ja klopt, en het technics tasje is gemaakt om de technics ingeklapt in op te bergen.
Aangezien de sennheiser niet kan inklappen denk ik niet dat hij past, vlug nog ff de UDG headphone bag toevoegen aan mijn verlanglijstje

Nu je toch bezig bent wil je op je lijstje ook eens tegen de sint zeggen dat hij met hd25's ook eens hier langskomt :p
User edit by Spacy on 30-11-2006 @ 01:21:27 (1%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

73 Users online: 16 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 32.409
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.047.464