Keyboard(je) toevoegen aan setup
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SpagEddy    posted on 21-11-2006 20:58

Was net de MIDI topic aan het doorlezen en ben op het idee gekomen om misschien een klein keyboard toe te voegen aan mijn toekomistge setup.

Ik ben vrij zeker dat ik met 2x CDJ-200 wil beginnen en een mixer (bijv DJM-400).

Als kind heb ik iets van 7 jaar piano les gehad en op deze manier hoop ik van al die jaren nog wat gebruik te maken.

De bedoeling is om gewoon als ik muziek ga mixen wat te begeleiden of wat deuntjes te maken. Something on the side...
Ik denk ook aan Joachim Garraud.

Mijn vraag is, welk keyboard is hier geschikt voor en hoe zou ik dat moeten aansluiten. Heb ik hier een speciaale mixer voor nodig met MIDI of meerdere kanalen. Kan het ook zonder PC en software?

Een Oxygen 8 van M-audio bijv??

alvast bedankt

What do you think about Keyboard(je) toevoegen aan setup ??

Vote :   

ScottB    posted on 21-11-2006 21:18
Inprincipie zou je ieder keyboard met een midi-uigang kunnen gebruiken. Waar je wel een onderscheid in moet maken, wil je met midi iets gaan doen en zul je dus ook andere dingen nodig hebben bijvoorbeeld een laptop met softsynths. Of wil je je keyboard rechtstreeks aansluiten op je mixer en zo gebruik maken van je keyboard. Ik zelf gebruik een microkorg(zie hier) maar meer om de geluiden van de synth dan de midi functie. Ik denk dat je met een Oxygen of M-audio zeker goede midi-keyboarden hebt. De keuze wordt bepaald door persoonlijke voorkeuren en specificaties.
Progrezz    posted on 21-11-2006 21:29
ik zou eerst eens het dj'n onder de knie proberen te krijgen, daarna kan je aan andere dingen gaan denken
SpagEddy    posted on 21-11-2006 21:45
oké

Scott: hoe bevalt de microkorg en hoe heb je die aangesloten? dat zou een optie kunnen zijn. Met synth functie kan je dus ook het geluid een beetje tweaken?

Tuurlijk ga ik eerst leren djen, ik ben gewoon vooruit aan het denken.
SpagEddy    posted on 23-11-2006 13:35
iemand anders nog ideeenConfused

ScottB    posted on 23-11-2006 18:03
Er zijn verschillende mogelijkheden om een synth aan te sluiten:

- Als midi keyboard. Hiervoor gebruik je de midi-uitgang van je synth en sluit deze aan op je laptop met een special USB-Midi kabel of je sluit hem aan op een USB-Midi kast. De laptop gebruik je dan verder als "geluiden-generator". Je kunt de uitgang van de laptop dan weer op een apart kanaal op je mixer aansluiten net zoals een medium als bijvoorbeeld CD-speler of draaitafel.

- Als synthesizer. Je sluit de uitgang van je synth dan gewoon aan op een kanaal van je mixer om zo direct te kunnen mixen met je synth geluiden.

- Als effect-unit. Je sluit dan je Send & Return of je master-uitgang op je ingang van je synthesizer aan. Je gebruikt je synth dan als effecten-unit.

User edit by ScottB on 23-11-2006 @ 18:08:34 (100%)
SpagEddy    posted on 24-11-2006 15:35
bedankt

ik heb op dit moment nog geen laptop. Dat komt later pas.

Wat zijn synths die je kunt aanbevelen?
ScottB    posted on 24-11-2006 16:09
Wat wil je er aan besteden? Er zijn synth van 400 euro en van 4000 euro. Verder zou ik zeggen kijk eens wat rond op internet. Lees recensies en ga in verschillende winkels wat proberen en laat je daar ook voorlichten dan kun je bijna geen verkeerde keuze maken Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.626 days.
 Post CommentThat would be 220.9 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

175 Users online: 4 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 19.558
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.583.747