Reloop Rmx 40 Usb Vs. SynQ Smx 2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 18-11-2006 13:39
Hallo,
Ik ga binnenkort een nieuwe mixer kopen en ik twijfel nu tussen de nieuwe Reloop RMX-40 USB en de SynQ smx 2..
Welke zouden jullie zelf nemen?

Alvast Bedankt,
Sh-aight

Mod edit by Lead on 04-09-2008 14:09 (12%)

What do you think about Reloop Rmx 40 Usb Vs. SynQ Smx 2 ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 18-11-2006 13:41
als ik gewoon mocht kiezen en niet naar kosten kijk

SynQ smx 2

maar vertel even iets meer waarvoor je het wil gebruiken... eTc.
Sammow    posted on 18-11-2006 13:43
nja, Reloop en Synq, volgens mij qua kwaliteit wel ongeveer hetzelfde, ik heb de SMX 1 en ben er heel tevreden over, vlotte faders, leuke effecten, pot-meters van -30/+10 zijn wel wat raar maar geen klachten over.

Als ik jou was zou ik ze eens gaan proberen en zien wat je het beste ligt Happy, laughing

Jorrit    posted on 18-11-2006 13:51
Poster: Dj-RK
als ik gewoon mocht kiezen en niet naar kosten kijk

SynQ smx 2

maar vertel even iets meer waarvoor je het wil gebruiken... eTc.

En vertel jij dan waarom je die keuze maakt? Winking my eye
Yorick    posted on 18-11-2006 13:57
probeer ze gewoon uit ergens, en vraag naar voor en nadelen aan mensen die deze mixers  in gebruik hebben. dan kom je al een heel eind veder (denk ik danWinking my eye)

RenéKuppens    posted on 18-11-2006 13:58
Poster: Jorrit

En vertel jij dan waarom je die keuze maakt? Winking my eye

Okej ik heb zelf de Rmx-40 Bpm
en ik vind dat dit een goede mixer is dus is de USB ook een goede mixer
alles wat 'ik' nodig heb

maar de synq smx 2 is weer net iest uitgebreider voor mijn gevoel

ik weet niet of hij beter is maar hij lijkt mij beter....
ik heb er nooit meegedraait dus zeker weet ik het niet maar hij vraagt wat zouden jullie doen Winking my eye
Stephan_    posted on 18-11-2006 19:38
Kijk als je de USB in beschouwing neemt ga ik er vanuit dat je iets met een programma als Traktor wilt doen ofzo? Dan heeft de USB natuurlijk het grote voordeel dat er 2 geluidskaarten inzitten.
Maar als je daarentegen een goede effectenmixer wilt hebben zou ik toch voor de SMX 2 gaan. Voelt toch allemaal net een stukje meer solide aan. Bovendien heb je in de fx unit het grote voordeel van het LCD scherm voor het instellen van je effecten. En de sampler is natuurlijk ook een pluspuntje.
Tja, als ik het zelf mocht zeggen dus de SMX 2, en als je dan toch iets met Traktor ofzo wilt doen dan koop je er een losse externe dubbele geluidskaart bij, kun je 'm ook aansluiten op je mixer.
Shai_lesh    posted on 19-11-2006 14:36
Jaa,,
Ik zou eerst gewoon de reloop rmx 40 usb halen maar toen las ik een review van de synq smx 2 in de dj gear magazine.. toen ben ik gaan twijfelen..
De bedoeling ervan is zowel voor on the road als thuis dus hij moet wel wat kunnen hebben..
Ik werk zelf wel met virtual dj en dacht dat daarom de reloop wel van pas zou komen.. maar ik kan ook gewoon een losse geluidskaart halen en met timecode gaan werken..
Giallorosso    posted on 20-11-2006 00:57
misschien is de technics 1200 mz ook iets? weliswaar geen interne effecten maar voor de rest een leuk bakie. 
Yorick    posted on 20-11-2006 09:04
Poster: Giallorosso
misschien is de technics 1200 mz ook iets? weliswaar geen interne effecten maar voor de rest een leuk bakie. 
 beschrijf even waarom het een leuk bakkie is ... en waarom hij hem misschien moet kopen....
KrisS    posted on 21-11-2006 15:35
Net zelf de smx 2 besteld.. waarom? Ik had zelf de keuze gemaakt tussen de Numark Fx5000 of de SinQ smx-2 omdat ik een 4 kanaals bakkie zocht met geen pruts-faders, effectensectie en prijs klasse van 700 euro.  Het is toch de smx 2 geworden, omdat deze samples kan opslaan op een geheugen kaartje.. en voor mij is dat toch wel makkelijk. Helaas had de fx5000 dat niet en is dus mijn keus op de smx gevallen.

Lees voor de grap de review op aboutdj.nl over de smx2. Misschien geeft dat de doorslag voor je.

http://www.aboutdj.nl/content/view/398/8/

Groet. Kris

This is an old Topic

No new postings for 6.652 days.
 Post CommentThat would be 221.7 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

202 Users online: 14 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 36.407
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.526.479