Ik ben toe aan een nieuwe koptelefoon.. Het budget bedraagt €100,- Ik heb op het oog de DJ PRO 3000 van Stanton,, maar hij verschilt niet zoveel van de 2000 nu ben ik opzoek naar mensen die mij kunnen vertellen welke de beste keuze is aan de hand van Ervaring!! (<--) de cijfertjes kan ik zelf ook wel lezen..
Alvast bedankt :D
What do you think about Het Verschil Tussen de DJ PRO2000/3000 Topic! ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
DJ PRO 3000 raad ik je ten zeerste af. Als er een hoofdtelefoon is die vaak op de scharnierpunten breekt, dan is het deze wel.
De DJ PRO 2000 is een erg goede hoofdtelefoon (lijkt ontzettend veel op de Pioneer SE-DJ5000). Dit is één van de bestverkochte hoofdtelefoons in Nederland en de prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde.
EDIT: ok, beetje langzaam getypt :P
User edit by PatrickBeuken on 12-11-2006 @ 22:01:23 (11%)
ik heb een 3000, 2dehands gekocht, die was al eens betrokken geraakt in flightcase botsingen, der zitten ongelooflijk veel diepe krassen in maar scharnierpunten zijn nog perfect
ik heb die al 7-8 maanden en is nog steeds perfect, ik weet niet hoe lang de vorige eigenaar hem had
het is het blauwe model maar de klank is soms te dof en veel te veel bass, niet altijd even duidelijk
voor een koptelefoon zou ik dus eerst eens gaan luisteren
Dat wil niet zeggen dat je dit voor de DJ PRO 3000's in het algemeen kunt stellen....
Het is gewoon een feit dat de DJ PRO 3000 bij ontzettend veel mensen is gaan scheuren op de scharnierpunten. Uiteraard zijn er altijd mensen die daar geen last van hebben. Maar wat ik vertel is een gemiddelde... Uitzonderingen zijn er altijd.
User edit by PatrickBeuken on 12-11-2006 @ 23:14:44 (6%)
Stanton PRO 2000 vs 3000 met de eerste een paar keer gewerkt en met de tweede als eigenaar.
Inderdaad ging de 3000 snel stuk. Niet de scharnier zelf, maar het verlengstuk vlakbij de scharnier. Gewoon aan beide zijden niet tegelijk, maar na lijmen van de ene kant kwamen ook scheuren aan de andere kant. Maar nu hebben ze bij Stanton net zoals Sony en Pioneer een stevigere versie.
Maar verschillen die je niet kunt zien in de cijfers:
De PRO 2000 klinkt meer helder, anders gezegd de bass is minder zwaar dan de PRO 3000, maar je kunt toch goed meewerken. De PRO 2000 heeft geen vering die de schelpen terugveert in normale draagpositie, vindt ik beter. De PRO 2000 lijkt wat lichter. De PRO 2000 heeft een schroefbaar dingetje voor luisteren vanaf je schouder (ben de naam even kwijt), daar heb je eigenlijk niet veel aan omdat het vrij smal is.
Van de stanton 3000 is een nieuwe sterkere versie uitgekome en zover ik weet zijn hier veel minder problemen mee. Ik heb trouwens zelf de oude versie die het bij mij prima uithoud. Ik heb de HP nu ruim een jaar en hij doet het nog perfect!
ik ben voor de 3000(omdat ik hem heb:P), maar ik heb er egt totaal maar dan ook egt totaal geen problemen mee. Hij klinkt lekker, geluid zoals het moet zijn(tja niets is helemaal neutraal) maar ik ben er zeer tevreden mee
Ja het zit zo. De blauwe is de oude versie (nmr 1) en de zwarte de nieuwe.
Dan heb je van de zwarte nog twee versies (waarbij je het verschil van de buitenkant niet ziet, maar je moet dus de laatste versie hebben. Deze laatste versie is (schat ik) een maand of 5/6 in productie.
Poster: robbert Ja ik vraag me ook altijd af hoe mensen met een bepaalde hoofdtelefoon omgaan als ze zeggen dat ie na 2 weken al kapot ging..
Als ik soms zie hoe ze bij ons op school omgaan met koptelefoons! Logisch dan dat zo'n ding snel kapot gaat... btw ik heb nu al een hele tijd m'n 2000 en ik zweer gewoon bij die koptelefoon! Perfecte prijs/kwaliteit verhouding...
Een koptelefoon is niet iets dat op een fuwelen kussentje vervoerd en neergelegd moet worden... een koptelefoon moet tegen een stootje kunnen. Als je druk aant diskjockeyen bent heb je geen tijd om uiterst voorzichtig met zoiets om te gaan.
Ik heb de 2000 nu ook al weer een tijdje en ik ben er erg tevreden over: helder geluid, stevig. Ik zou voor de 2000 gaan omdat deze een stuk goedkoper is en minstens net zo goed denk ik. Zeker als ik de reacties over de 3000 lees.
ik zou eerlijk gezegd voor de sony gaan, ik weet de naam neit precies, maar hij lijkt heel veel op de dj pro 3000, alleen bij de 3000 zijn de scharnieren naar de band afgerond en bij de sony zitten er van die stokjes nog op... dat schijnt een nog beter koptelefoon te zijn...
Dan zou ik toch eerder voor een technics of pioneer gaan Hoewel je met die pioneer wel 90 euro boven je budget zit en dus niet zo handig. De technics zijn tegenwoordig bijna goedkoper dan de mdrv 700 en die zijn toch wel sterker..
User edit by Bastian on 30-07-2007 @ 20:17:47 (54%)
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 6.306 days. Post CommentThat would be 210.2 months or a whopping 17.3 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...