Poster: Winston
@ DeafDJ:
Ik snap je zorg niet helemaal. Ik ben ook van plan de Xone:92 aan te schaffen, maar niet de 4-band EQ gaf de doorslag.
Poster: MauriceForge
die cijfers waar en bij hoeveel hz er een toon weggaat is nie zo belangrijk, je doet het uiteindelijk toch op gehoor. En die overschakeling naar 3 band stelt echt niks voor.
Klopt wel. Normaal kun je alleen op gevoel/gehoor mixen. Maar ik heb graag ook de cijfers om mijn gevoel te ondersteunen.
Mijn mening en ondervinding is dat je bij elke andere nieuwe mixer je even moet wennen. Maakt niet uit welke.
Daarom moet je vragen met welke mixer je moet draaien zodat je vooraf wat research kan doen. En over het algemeen hou ik me in, en draai voorlopig als een beginner qua techniek, dus eenvoudige bassflips bv, met het verschil dat ik minder moeite heb met beatmatchen, en leg ik de nadruk dan vooral op muziekkeus.
En als je een residency hebt, zeker als nog redelijk onbekende DJ, je zoveel uren draait per week dat je in je vaste club booth je op een bepaald moment helemaal thuis voelt.
Poster: DeafDJ
En ja, dat is precies wat ik wil, subtiel EQ/Filter mixen. Is dat niet wat iedere DJ (ten minstens in de electronische genres) wilt?
Naar mijn gevoel zijn er wel verschillen. Over het algemeen vind ik dat progressive DJ's meer aandacht aan EQ besteden en de DJ's van de hardere stijlen weer wat minder. De rest zit ertussen en dan is de DJM-800 ruimschoots voldoende. En aangezien eclectic en latin house nu in zijn, is de DJM-800 waarschijnlijk zo populair.
En echt extreme EQ techniek liefhebbers doen het met de Xone:V6 gecombineerd met een aantal Xone VF-1.
O.a. die pots werken behoorlijk lekkerder om het volume en daarmee EQ fijn af te stellen. Kan ik wel van meepraten, maar niet van mixers, maar volume regeling van receivers en een radio/cd player aan het werk.