Bekabeling 2xMK3, DJM800, EFX1000, Ableton (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Armand    posted on 16-10-2006 19:58
Hallo allemaal,

Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met het volgende:

Bij mij is de kogel door de kerk gegaan ..... de 2 Denon's 3500 en mijn Ecler Nuo 5 gaan er na een klein jaar uit en ik zal deze week (of volgende week) mijn Pioneer set gaan halen:

2x CDJ-1000MK3
1x DJM-800
1x EFX-1000

Dit alles komt netjes in 1 case die ik al heb (ProDJ case voor 2x CDJ en 1 12" mixer).

Case

Nu wil ik geen gebruik maken van die jokitoki snoertjes die standaard worden meegeleverd en het maximale aan geluidskwaliteit uit deze super super super set halen.

Buiten de Pioneer componenten wil ik gebruik kunnen maken van Ableton op mijn laptop. De DJM heeft midi aansluitingen, maar wat moet ik nog meer bij de laptop gebruiken om de midi kabels te kunnen aansluiten?

Wat ik ga doen is het volgende:

De CDJ's via coax digitaal aansluiten op de DJM op kanaal 1 en 4. Tevens sluit ik de analoge uitgang van de CDJ's aan op de M-Audio Conectiv die eerdaags binnen zal komen:
Conectiv
Hoe dit zal gaan werken, ik heb geen idee, maar ik ga het testen zodra ik het heb en kan aansluiten. Misschien dat er meerdere hier zijn die hier ervaring mee hebben en mij alvast wat op weg kunnen helpen.

De EFX sluit ik aan op via 4 jack-kabels op de DJM (send and return aansluitingen).

Wat heb ik nodig:
2x coax kabels, ik schat à 0,5 mtr
2x RCA kabels naar Conectiv à 0,5mtr
2x RCA kabels naar DJM800 à 0,5mtr
4x jack-kabel van DJM naar EFX à 0,5mtr
2x mini-jack kabel om CDJ's te linken naar de DJM (of moet ik juist van CDJ naar CDJ .. volgens mij niet, want ik wil de optie faderstart kunnen gebruiken als ik het zou willen)

Dan het midi gebeuren ... tja 2x midi ---> Confused . Hier weet ik even niet wat te doen. Moet ik ook van DJM naar de EFX, of beide apparaten (DJM en EFX) naar laptop?

Nou goed .. tis een heel verhaal geworden, ik hoop een beetje duidelijk en ik hoop dat er hier wat zijn die mij kunnen bevestigen dat ik met deze kabels alles kan aansluiten (op het midi gebeuren na) en het werkend is zoals ik het in mijn hoofd heb.

Als laatste wil ik even zeggen dat ik weet dat ik hiermee een topset zal hebben en ik heb er dan ook lang en goed over nagedacht nu ik de overstap maak naar Pioneer. De diverse video's van Rik Parkinson hebben mij helemaal verliefd gemaakt Happy, laughing)

Oja, voor ik het vergeet, heeft iemand een oplossing om de EFX op een (verwijderbare) steun op de case die ik heb te kunnen plaatsen? Tevens een steun voor de laptop aan de case en eventueel een steuntje voor de Conectiv (ik denk dat ie net te groot is om achter de mixer in de case kwijt te kunnen Sad  )

Groet,
Armand

User edit by Armand on 16-10-2006 @ 20:38:22 (16%)

What do you think about Bekabeling 2xMK3, DJM800, EFX1000, Ableton ??

Vote :   

Armand    posted on 19-10-2006 00:46
Poster: MauriceForge
2 Tairip : dat ben ik niet helemaal met je eens, tuurlijk wordt het nou makkelijker om te kunnen draaien, ik blijf ook 100 % procent vinyl ondersteunen, maar voor erbij is het zeer vet. En er is 1 groot voordeel : Doordat je niet meer manueel hoeft te synchroniseren, kan je veel dieper into the sound gaan en je veel meer bezig houden met live edits en remixen maken en misschien wel een soort produceren on the fly...en als je op het filmpje hoort wat je in combinatie met live kan, ga ik er zeer hard over denken om ook zon ding aan schaffen......maar eerst live 6 scoren....

Sluit ik me bij aan (op het vinyl na dan)! Meer tijd voor creativiteit on the mix!
Winston    posted on 19-10-2006 14:45
Poster: tairip

Dan brand je toch meer op 1 cd?

Dat betekent wachten tot er voldoende zijn om een cd te vullen of weer een heleboel oude te zetten op een nieuwe. Meestal wacht ik tot ik voldoende tracks heb. Maar als het een super track is wil kan ik niet wachten.

Ik zou liever WAV draaien dan MP3 aangezien de kwaliteit van MP3 meestal niet erg toppie is!

Ik draai geen MP3's die minder dan 256 zijn. Het liefst draai ik ze helemaal niet.
P.s. ik snap wel dat je nu creatiever te werk kan gaan alleen het word je nu wel allemaal erg makkelijk gemaakt vind je niet?

Over wav ben ik met je eens.

Het lijkt me niet echt makkelijker te worden. Het beatmatchen wordt natuurlijk heel eenvoudig.

Maar mixen is ook trackselectie, EQ regelen, faden, efx, arrangement bij remixen, set opbouw. Nu zullen DJ daarop worden afgerekend worden. Wie is het origineelst en het creatiefst, weet toch de beste tracks te kiezen en sets te draaien. En bij wie is de wisselwerking met het publiek normaal het best. Beatmatching is maar 1 klein aspectje van goed mixen. Wel moeilijk om te leren, maar dat zijn de andere dingen ook als je het perfect wil doen.

En software heeft zoveel mogelijkheden dat je iets langer bezig bent om de techniek onder de knie te krijgen.

Als je gewoon op de oude manier blijft draaien wordt draaien inderdaad simpel.

Maar om op de nieuwe manier draaien zal best wel zijn uitdagingen hebben. Een ieder kan knopjes draaien, maar om iets moois te maken moet je van goede huize komen.

Dus technisch iets gemakkelijker, maar creatiever moeilijker als je erbij wil blijven horen of de top wil bereiken.
Tic Toc
tairip    posted on 19-10-2006 14:55
Er zullen van dit forum niet veel zijn die de top bereiken, misschien wel niemand!

Dat komt niet altijd doordat je niet creatief genoeg bent of technisch niet goed genoeg! Je moet ook je contacten hebben, er zullen nog veel ongekende talenten zijn.

@ Winston, boeie of je nou 1 2 3 4 5 of 6 tracks brand op een cd.... een cd kost 0.25!
Winston    posted on 19-10-2006 15:04
Maar op een bepaald moment heb je 100 cd 's met 1 of 2 of 3 tracks.

En al bereik je de top niet, kun je jezelf wel als doel stellen te draaien als een pro. Ik ben hoofdzakelijk nog steeds bedroom DJ, maar ik oefen wel om qua setopbouw etc. beter te worden.

De voortgang die ik nu boek is niet spectaculair. Omdat ik niet voltijds mee bezig ben. En de techniek is op de oude manier natuurlijk moeilijker. Steeds snelheid corrigeren etc.

Maar ik denk wel dat je het eens met me bent dat een beginner met de PC en een leuke controller niet snel hetzelfde resultaat bereikt als bv. Paul van Dyk met zijn Xone: 3D en een lap top.

Tic Toc
tairip    posted on 19-10-2006 15:31
Poster: Winston
Maar op een bepaald moment heb je 100 cd 's met 1 of 2 of 3 tracks.

Ja hallo, eerst maak je je druk omdat je een hele cd vol moet hebben dan brand je weer 1 nummer op een cd.... tis ook nooit goed Winking my eye haha

P.s. dan doe je oude nummers die je niet meer draait eruit! P.s. ik neem ook altijd wel 50 a 80 platen mee als ik een anderhalf uur moet draaien (100cd's is makkelijker mee nemen!), dit omdat je moet kunnen inspelen op het publiek.
MauriceForge    posted on 19-10-2006 20:17
2 Tairip : Er zullen van dit forum maar weinig de top halen, misschien wel niemand.

Beetje raar om dit te zeggen, je weet het nooit, sommige dj's hebben ook niet de intentie om pro te worden maar doen het voor de lol thuis en op kleine feessies.
Maar degene die er wel mee bezig om de top te halen zullen zich uiteindelijk daar ook bij kunnen voegen, ik ben van mening dat de aanhouder wint, en idd je moet ook geluk hebben, maar geluk kan je afdwingen........
En als je die intentie hebt, zul je toch met je tijd mee moeten gaan, en dat is digitaal op wat voor manier dan ook.
tairip    posted on 19-10-2006 20:23
Beetje raar om dit te zeggen, je weet het nooit, sommige dj's hebben ook niet de intentie om pro te worden maar doen het voor de lol thuis en op kleine feessies. 

Lees je wat ik post? Misschien wel niemand, het ging trouwens erom dat je het in de context van het verhaal leest.
Ik omschrijf dat ookal ben je technisch vaardiger dan Sven Vath ookal heb je een betere platenkeus als Tiesto of Marco V dat wil nog niet zeggen dat jij ook aan de top komt.

Dat is wat er staat! Winking my eye
MauriceForge    posted on 19-10-2006 21:19
das ook nie zo moeilijk om betere platen dan tiesto en marco v te draaien Thumbs Up......
maar nee, je moet idd geluk hebben....maar zoals ik zei, de aanhouder wint!!

maar ontopic weer : digital is the future in ieder geval, en niemand kan dat ontkennen, dus zul je als upcoming dj er toch iets mee moeten doen om uiteindelijk er te komen.

tairip    posted on 19-10-2006 21:52

maar ontopic weer : digital is the future in ieder geval, en niemand kan dat ontkennen, dus zul je als upcoming dj er toch iets mee moeten doen om uiteindelijk er te komen.

Daarom de DJM-800 en de CDJ-1000!
Armand    posted on 19-10-2006 22:51

Daarom de DJM-800 en de CDJ-1000!

Jep Tairip .... we zijn weer on-topic en op 1 lijn   ..... 
ramses    posted on 23-10-2006 18:08

Wat voor mixer zit er in de case? Het lijkt sterk op een DJM-600S, Amerikaans? omdat er geloof ik Kill switches o.i.d. naast de X-fader zitten!

heeft iemand meer info van deze case  want ik vind het niet op site
en kan je het stuk voor je laptop appart kopen want ik heb een [ rrc-rrdjcd12w
tairip    posted on 23-10-2006 20:27
Poster: ramses

heeft iemand meer info van deze case want ik vind het niet op site
en kan je het stuk voor je laptop appart kopen want ik heb een [ rrc-rrdjcd12w

Deze link naar de flightcase is eerder gepost (pagina 1).
Ik heb ook even op hun site rond gekeken maar kon niet veel nuttige informatie vinden! Misschien bied een mailtje via hun contact sectie uitsluitsel?
Of de site in de gaten houden of er dealers online komen te staan!

This is an old Topic

No new postings for 6.692 days.
 Post CommentThat would be 223.1 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

206 Users online: 12 Guests (194 Unknown)
Pages generated today : 33.726
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.900.748

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use