Bekabeling 2xMK3, DJM800, EFX1000, Ableton (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Armand    posted on 16-10-2006 19:58
Hallo allemaal,

Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met het volgende:

Bij mij is de kogel door de kerk gegaan ..... de 2 Denon's 3500 en mijn Ecler Nuo 5 gaan er na een klein jaar uit en ik zal deze week (of volgende week) mijn Pioneer set gaan halen:

2x CDJ-1000MK3
1x DJM-800
1x EFX-1000

Dit alles komt netjes in 1 case die ik al heb (ProDJ case voor 2x CDJ en 1 12" mixer).

Case

Nu wil ik geen gebruik maken van die jokitoki snoertjes die standaard worden meegeleverd en het maximale aan geluidskwaliteit uit deze super super super set halen.

Buiten de Pioneer componenten wil ik gebruik kunnen maken van Ableton op mijn laptop. De DJM heeft midi aansluitingen, maar wat moet ik nog meer bij de laptop gebruiken om de midi kabels te kunnen aansluiten?

Wat ik ga doen is het volgende:

De CDJ's via coax digitaal aansluiten op de DJM op kanaal 1 en 4. Tevens sluit ik de analoge uitgang van de CDJ's aan op de M-Audio Conectiv die eerdaags binnen zal komen:
Conectiv
Hoe dit zal gaan werken, ik heb geen idee, maar ik ga het testen zodra ik het heb en kan aansluiten. Misschien dat er meerdere hier zijn die hier ervaring mee hebben en mij alvast wat op weg kunnen helpen.

De EFX sluit ik aan op via 4 jack-kabels op de DJM (send and return aansluitingen).

Wat heb ik nodig:
2x coax kabels, ik schat à 0,5 mtr
2x RCA kabels naar Conectiv à 0,5mtr
2x RCA kabels naar DJM800 à 0,5mtr
4x jack-kabel van DJM naar EFX à 0,5mtr
2x mini-jack kabel om CDJ's te linken naar de DJM (of moet ik juist van CDJ naar CDJ .. volgens mij niet, want ik wil de optie faderstart kunnen gebruiken als ik het zou willen)

Dan het midi gebeuren ... tja 2x midi ---> Confused . Hier weet ik even niet wat te doen. Moet ik ook van DJM naar de EFX, of beide apparaten (DJM en EFX) naar laptop?

Nou goed .. tis een heel verhaal geworden, ik hoop een beetje duidelijk en ik hoop dat er hier wat zijn die mij kunnen bevestigen dat ik met deze kabels alles kan aansluiten (op het midi gebeuren na) en het werkend is zoals ik het in mijn hoofd heb.

Als laatste wil ik even zeggen dat ik weet dat ik hiermee een topset zal hebben en ik heb er dan ook lang en goed over nagedacht nu ik de overstap maak naar Pioneer. De diverse video's van Rik Parkinson hebben mij helemaal verliefd gemaakt Happy, laughing)

Oja, voor ik het vergeet, heeft iemand een oplossing om de EFX op een (verwijderbare) steun op de case die ik heb te kunnen plaatsen? Tevens een steun voor de laptop aan de case en eventueel een steuntje voor de Conectiv (ik denk dat ie net te groot is om achter de mixer in de case kwijt te kunnen Sad  )

Groet,
Armand

User edit by Armand on 16-10-2006 @ 20:38:22 (16%)

What do you think about Bekabeling 2xMK3, DJM800, EFX1000, Ableton ??

Vote :   

ramses    posted on 16-10-2006 20:53
off topic (heb je je nuo 5 al verkocht want ik heb wel interrese)

Armand    posted on 16-10-2006 21:19
Je hebt een PM.
Vibemaster-D    posted on 16-10-2006 21:50
ik heb ook de CD-12 van Pro DJ User. ik zet effect op de Pioneer EFX beugel. dan staat deze achter mijn mixer  en kan ik hem makkelijk bedienen ik zou aan de onderkant een stevig plankje maken dat de beugel niet omvalt.  je moet effe kijken bij DJ topics en daar staan die beugeltjes.
Armand    posted on 16-10-2006 22:00
Ik ken desteuntjes inderdaad. Maar iets wat mooi op, tegen, in (of wat dan ook) je flightcase past is er dus eigenlijk niet ....

Ik denk dat die steun gemonteerd op een plankje waar je case weer op komt te staan, de mooiste manier is ..... eenzelfde kan ik dan uiteraard doen voor zo'n zelfde laptopsteun. Ik denk dat ik zelf maar eens van die steunen ga maken (oftewel, een vriend vragen dat te lassen Happy, laughing  ) ....

Zou het leuk vinden als je misschien eens een foto kan posten hoe jij het hebt. Thanks!

Armand    posted on 16-10-2006 22:32
Heb iets gevonden als stand, hier gebruikt voor een laptop (wat ik ook moet hebben, maar ik heb op die plek liever de EFX staan).

Nu nog even kijken of zoiets op mijn case te maken/verbouwen is, met daarbij ook nog eens dat hij onder een bepaalde hoek gezet kan worden ... damn, zou willen dat ik daar handig mee was Happy, laughing of dat er een kant en klare oplossing was om de 4 apparaten in 1 case kwijt te kunnen ... wie o wie ...

http://www.flightreadycases.com/mama4.html

User edit by Armand on 16-10-2006 @ 23:00:20 (100%)
Camino    posted on 16-10-2006 23:21
Probeer eens met je fx naast je case eerst voor dat je iets gaat kopen, persoonlijk vind ik dat veel aangenamer werken omdat je niet in je eigen weg zit als je met fx en eq tegelijk aan het knoeien bent...
Lead    posted on 17-10-2006 00:23
Door coax kabeltjes te gebruiken hou je de geluidskwaliteit maximaal, de beste keus dus Winking my eye

Je moet de DJM-800 eigenlijk zien als een MIDI controller. Je stuurt er midi signalen uit, en kunt er dus geen dingen op bedienen via midi. Je sluit de MIDI van de DJM aan op de MIDI-IN van je computer. Je kunt nu vrijwel alle knoppen toewijzen aan een functie in je software (Ableton, Acid etc).

Je kunt de audio uitgang van je computer aanluiten op 2 kanalen van je mixer. Zo kun je extra beats onder je mix zetten. Je kunt dan filters bedienen met je LOW-EQ knop bijvoorbeeld.

De EFX-1000 heeft een full midi, deze kun je dus 2 kanten op gebruiken. Je kan het geluid uit je audio kaart door de EFX heen sturen en de controls van het jog gedeelte met MIDI aansturen. De BPM clock wordt ook overgestuurd, gemeten met de interne BPM teller. Je kan dus heel makkelijk alles sync krijgen.
Let the BASS be louder
tairip    posted on 17-10-2006 01:09
Lead    posted on 17-10-2006 01:12
Misschien wel een DJX-700 Winking my eye
Let the BASS be louder
Camino    posted on 17-10-2006 01:17
ZEKER een Behringer :p ziet er verder wel als een erg degelijke case uit moet ik zeggen...
tairip    posted on 17-10-2006 01:20
Poster: Lead
Misschien wel een DJX-700 Winking my eye

Oehhh DOM DOM DOM.... Nou ja, gelukkig zie ik die dingen niet zo vaak dat ik ze herken! :D
Illusion    posted on 17-10-2006 13:43
offtopic: ik snap niet dat je je set weg doet, wat is het probleem. Dit moet toch wel een superlekke setje zijn?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Armand    posted on 17-10-2006 14:20
Is het ook, geen twijfel mogelijk daar! Maar ik vind de Pioneerset gewoonweg nog veel lekkerder en voldoet nog beter aan mijn smaak/eisen.

Ik kan alle + en - punten hier gaan opnoemen, maar denk dat iedereen dat wel weet en dat is natuurlijk ook weer per persoon verschillend, dus ik hou het hier maar even bij.
MauriceForge    posted on 17-10-2006 19:35
ik snap het zowieso niet echt, als jij al een laptop hebt, en je gaat van set veranderen, had ik een hele andere optie gedaan :
2 x cdj 1000
1 x Xone 3d
en dan misschien nog die efx 1000, is misschien duurder, alleen je hebt die interface van m-audio niet meer nodig, tenzij je op de fs achtige manier je cd decks wil gaan bedienen.
Maar deze set heeft nog veel meer plussen dan die volledige pioneer set die je voor ogen hebt.
En het scheelt nog bekabeling ook! Thumbs Up
Armand    posted on 17-10-2006 21:45
Of ik nu al meteen gebruik ga maken van Ableton ... nee. Het is een mooi programma voor wat ik heb gezien bij andere DJ's die het gebruikten. Uiteraard heb ik zelf Ableton Live 6.0 al in het bezit en gekeken wat er allemaal in zit en wat het kan doen. Erg leuk om ermee te spelen, dat zeker ... dus ik wil de mogelijkheid hebben om het later te kunnen gebruiken.

Wat ik meer zal doen is gebruik maken van effecten mbv de EFX1000 en de DJM800. Ik weet het, je hebt veel effecten, maar die set heb ik nu eenmaal voor ogen en wacht er met smart op.

Aangezien ik een drive-in heb, heb ik nu eenmaal een handig iets nodig als Torq mbv de Conectiv van M-Audio. Niets is handiger dan met je laptop een nummer opzoeken (verzoekjes) en deze direkt na het spelende nummer te kunnen draaien. En ik weet niet of er hier al mensen bij zijn die eens gekeken hebben naar M-Audio met de Conectiv en het programma Torq ..... dit is toch wel even andere koek dan FS of SSL van Serato  .. let op de synchronisatie van 2 tracks, koppeling met o.a. Ableton en noem maar op. Check even de link naar het filmpje:

http://www.gearwire.com/mov/MAudio_Torq.wmv

Ik heb hier op dit forum overigens nog niet veel over voorbij zien komen. Check this out!!! Dit wil je zeker wel eens willen gebruiken/hebben .. Happy, laughing

De Trigger-Finger van M-Audio ... ook erg leuk, maar ik wacht eerst wel even totdat ik met mijn ogen dicht met de Pio's kan spelen voordat ik over ga tot het gebruik van Midi .... Happy, laughing 

MauriceForge    posted on 18-10-2006 17:29
Das een best filmpje, maar zeer vet wat je kan met die connectiv en torq!!!

Winston    posted on 18-10-2006 17:47
De ontwikkelingen op het gebied van besturing van muziek op computers of het afspelen van digitale muziek bestanden gaan nu heel hard. Markant vindt ik behalve de dingen die je eerder noemde ook de fire wire card van de Mackie mixers en de iCDX player/controller van Numark. Een paar maandjes terug klaagde ik nog over gebrekkige displays en interface. Maar nu lijkt het erop dat alleen de prijs te hoog ligt, al gaan ze gelukkig wel omlaag.
Tic Toc
the-melody    posted on 18-10-2006 17:52
Damn dat filmpje is vet...... Allemaal met dat 1ne klein dingetje, en die software... Ik ben ook geintereseerd wel...
tairip    posted on 18-10-2006 18:57
Die software is voor mensen die DJ willen worden maar niet willen leren beatmatchen!
The Lazy DJ has born... nu kan iedereen DJ worden! :S
MauriceForge    posted on 18-10-2006 19:40
2 Tairip : dat ben ik niet helemaal met je eens, tuurlijk wordt het nou makkelijker om te kunnen draaien, ik blijf ook 100 % procent vinyl ondersteunen, maar voor erbij is het zeer vet. En er is 1 groot voordeel : Doordat je niet meer manueel hoeft te synchroniseren, kan je veel dieper into the sound gaan en je veel meer bezig houden met live edits en remixen maken en misschien wel een soort produceren on the fly...en als je op het filmpje hoort wat je in combinatie met live kan, ga ik er zeer hard over denken om ook zon ding aan schaffen......maar eerst live 6 scoren....

MauriceForge    posted on 18-10-2006 19:42
om het kort te zeggen : die software is niet voor luie dj's maar voor dj's die creatiever te werk willen gaan zonder beperkingen....
Winston    posted on 18-10-2006 20:41
Maar luie DJ's kunnen het natuurlijk ook gebruiken. Alleen zullen ze niet boven de grijze middelmaat komen.

Ik sta er wel positief tegenover, vanwege het creatieve aspect. Ook omdat je niet speciaal meer een cd hoeft te branden voor 1 gedownloade mp3 track.
Tic Toc
tairip    posted on 18-10-2006 21:04
Poster: Winston
Maar luie DJ's kunnen het natuurlijk ook gebruiken. Alleen zullen ze niet boven de grijze middelmaat komen.

Ik sta er wel positief tegenover, vanwege het creatieve aspect. Ook omdat je niet speciaal meer een cd hoeft te branden voor 1 gedownloade mp3 track.

Dan brand je toch meer op 1 cd?

Ik zou liever WAV draaien dan MP3 aangezien de kwaliteit van MP3 meestal niet erg toppie is!

Ik draai geen MP3's die minder dan 256 zijn. Het liefst draai ik ze helemaal niet.
P.s. ik snap wel dat je nu creatiever te werk kan gaan alleen het word je nu wel allemaal erg makkelijk gemaakt vind je niet?

User edit by tairip on 18-10-2006 @ 21:05:14 (100%)
gethigh    posted on 18-10-2006 21:14
op een fuif hoor je dat kleine verschil in bit en samplerate toch niet

edit, dat programma is echt zalig, geniaal
en voor wat het is kost het echt niks
User edit by gethigh on 18-10-2006 @ 21:42:51 (100%)
tairip    posted on 18-10-2006 21:16
Over een goede PA installatie wel, alleen menig oor in de zaal zal zich er niet om berouwen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

101 Users online: 11 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 21.494
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.994.588