Hallo allemaal,
Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met het volgende:
Bij mij is de kogel door de kerk gegaan ..... de 2 Denon's 3500 en mijn Ecler Nuo 5 gaan er na een klein jaar uit en ik zal deze week (of volgende week) mijn Pioneer set gaan halen:
2x CDJ-1000MK3
1x DJM-800
1x EFX-1000
Dit alles komt netjes in 1 case die ik al heb (ProDJ case voor 2x CDJ en 1 12" mixer).
Nu wil ik geen gebruik maken van die jokitoki snoertjes die standaard worden meegeleverd en het maximale aan geluidskwaliteit uit deze super super super set halen.
Buiten de Pioneer componenten wil ik gebruik kunnen maken van Ableton op mijn laptop. De DJM heeft midi aansluitingen, maar wat moet ik nog meer bij de laptop gebruiken om de midi kabels te kunnen aansluiten?
Wat ik ga doen is het volgende:
De CDJ's via coax digitaal aansluiten op de DJM op kanaal 1 en 4. Tevens sluit ik de analoge uitgang van de CDJ's aan op de M-Audio Conectiv die eerdaags binnen zal komen:
Hoe dit zal gaan werken, ik heb geen idee, maar ik ga het testen zodra ik het heb en kan aansluiten. Misschien dat er meerdere hier zijn die hier ervaring mee hebben en mij alvast wat op weg kunnen helpen.
De EFX sluit ik aan op via 4 jack-kabels op de DJM (send and return aansluitingen).
Wat heb ik nodig:
2x coax kabels, ik schat à 0,5 mtr
2x RCA kabels naar Conectiv à 0,5mtr
2x RCA kabels naar DJM800 à 0,5mtr
4x jack-kabel van DJM naar EFX à 0,5mtr
2x mini-jack kabel om CDJ's te linken naar de DJM (of moet ik juist van CDJ naar CDJ .. volgens mij niet, want ik wil de optie faderstart kunnen gebruiken als ik het zou willen)
Dan het midi gebeuren ... tja 2x midi --->
. Hier weet ik even niet wat te doen. Moet ik ook van DJM naar de EFX, of beide apparaten (DJM en EFX) naar laptop?
Nou goed .. tis een heel verhaal geworden, ik hoop een beetje duidelijk en ik hoop dat er hier wat zijn die mij kunnen bevestigen dat ik met deze kabels alles kan aansluiten (op het midi gebeuren na) en het werkend is zoals ik het in mijn hoofd heb.
Als laatste wil ik even zeggen dat ik weet dat ik hiermee een topset zal hebben en ik heb er dan ook lang en goed over nagedacht nu ik de overstap maak naar Pioneer. De diverse video's van Rik Parkinson hebben mij helemaal verliefd gemaakt
)
Oja, voor ik het vergeet, heeft iemand een oplossing om de EFX op een (verwijderbare) steun op de case die ik heb te kunnen plaatsen? Tevens een steun voor de laptop aan de case en eventueel een steuntje voor de Conectiv (ik denk dat ie net te groot is om achter de mixer in de case kwijt te kunnen
)
Groet,
Armand