dj booth ideeen..... (6/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 16-10-2006 11:25
ik ga binnekort beginnen aan een nieuwe dj booth.

mijn booth staat nu in een kleiner kamertje maar gaat naar mijn woonkamer.
en wil natuurlijk iets moois gaan maken.

daarom zou ik graag ideeen van julli horen over wat nu echt mooi is in, op, onder, langs een dj booth

de apparatuur die er in/op moet: djm 500, en 2x cdj 800 en 2 x tt ik zou zeggen gooi je idee hier neer en mischien ga ik jouw idee gebruiken voor mijn nieuwe booth.

edit: 16 -8-2007

ff opnieuw openen.

ik ga binnekort verhuizen en ga dus een nieuwe booth maken, en nu vraag ik me af of jullie nog vette ideeen hebben voor in op naast de booth. hoor het graag

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 16-08-2007 @ 21:27:32 (35%)

What do you think about dj booth ideeen..... ??

Vote :   

Vaun    posted on 23-08-2007 23:16

Ja, inclusief die speakers Cry jammer dat ik hier geen plaatje neer kan zetten omdat de afbeeldingen op marktplaats tegenwoordig beschermt zijn ..

djmamo    posted on 24-08-2007 17:44
Poster: ccc

Stel je maakt een kist met een aantal liters dat je uitgerekent hebt voor een subwoofer in zijn normale stand.

Als je je subwoofer dan omdraait wordt inprincipe de inhoud van je kist groter. Dit kan er toe lijden dat er meer DB wordt geproduceert. Ook zou het tegenovergestelde dat het precies gebeurt.

Tja leuk voor jou dat je een audio technicus bent, maar je weet geen eens wat ik ben. En het gebied van audio technicus is heel groot, zo heb je ook car hifi technicus.

Ps. Ik zou toch nooit van mijn leven 1000 euro op het spel zetten als ik ook maar 0.0001% risico loop het te verliezen.

Edit: ohja en nog iets, ik heb nooit gezegd dat de subwoofer/speaker harder ging spelen.

fijn waar kan ik mijn 1000 euro ophalen?
jij had het over een speaker omdraaien en niet de kist......

en een speaker kan niet meer produceren door hem om te draaien, alleen word de druk anders opgebouwd en daardoor kun je eventueel dus je "druk" mee verhogen.

want bij auto carsound (wedstrijden) word de druk opgebouwd daarom hangen ze ook vaak tegen een deur aan om de druk binnen te houden en niet dat de druk door de deuren weg gaat.

en door dat de druk word opgebouwd leest het apparaat meer db's af.

maar dat heeft niets met de speakers te maken dat heeft met de kist te maken en het aantal liters lucht.

dus door willekeurig een speaker om te draaien gaat deze niet harder, hoger frequentie noem het maar op, het is de kist die jij bedoeld.

je kan me een pm sturen voor mijn bankrekening nummer.
www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 25-08-2007 06:01
ccc ik wacht op je pm
www.moonentertainment.nl
ccc    posted on 25-08-2007 21:05
Hej. Druk weekend Happy, laughing. Ik heb nog geen tijd gehad om te lezen of te reageren, sorry.
MuffHouse    posted on 25-08-2007 21:11
Poster: djmamo

OKE IK KRIJG REDELIJK HET IDEE DAT ER NOGAL WAT MENSEN OP DEZE SITE ZITTEN DIE GEEN VERSTAND VAN AUDIO HEBBEN (EN DAT OP EEN DJ SITE)

quote>

Wat je zegt klopt helemaal, er zijn maar weinig dj's (zelfs professionals) die verstand hebben van geluid.

User edit by MuffHouse on 25-08-2007 @ 21:11:59 (1%)
skyline643    posted on 17-06-2008 00:40
Zijn er nog mensen die recent dj meubels zijn tegengekomen. Ik zoek namelijk ideeën om zelf iets te gaan bouwen of te kopen, maar ik moet er wel al mijn materiaal op krijgen: 2 TT's, 19" mixer, tabletop, laptop, versterker, cd-ladesysteem, tuner en 2 luidsprekers (hifi luidsprekers). Natuurlijk kan er het een en het ander in de hoogte geplaatst worden en ook het een en het ander erin.

Ik twijfel zelf nog om te werken in 2 niveau's of niet. Maar dan heb ik maar een breedte van +/- 1m60 en een diepte van 80 ter beschikking. of ik moet alles draaien op mijn kamer, dan heb ik een breedte van 1m85 en een diepte van 45 cm.

Graag tips/opmerkingen/whatever...
bastianhecker    posted on 17-06-2008 15:57
misschien is het een idee om de dj booth zwevend te maken? en dan met mooi lichteffecten eronder te werken.

Dus oftewel: dj booth van 15- 20 cm dik en dan je apparatuur inbouwen en dan weet ik niet wat jij lekkerder vindom je tts direct naast je mixer te hebben en dan je cdj's schuin erboven hangen met een zwevend ding. En dan blacklights of halogeen of ledjes of eventueel zoon ledbalk die van kleur verandert er aan de onderkant in te bouwen?

edit: als mijn insteek je bevalt en je wilt meer ideen ofso ik wil graag met je mee denken!
User edit by bastianhecker on 17-06-2008 @ 15:58:05 (21%)
skyline643    posted on 17-06-2008 16:46
Thx voor de tips, maar zwevend gaat niet echt... Dat van die blacklights is wel een goed idee :P

Ik heb besloten omhet standaard Gamma meubel wat te gaan ombouwen tot een meubel met 2 niveaus. Vandaag alles gehaald van materiaal en alles aan de kant geplaatst + alles verzaagd. Morgen monteren en dan alles verven en hopelijk donderdag klaar met een eindresultaat. Zoveel werk is het eigenlijk niet hoor Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.965 days.
 Post CommentThat would be 198.8 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

96 Users online: 7 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 13.336
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.097