dj booth ideeen..... (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 16-10-2006 11:25
ik ga binnekort beginnen aan een nieuwe dj booth.

mijn booth staat nu in een kleiner kamertje maar gaat naar mijn woonkamer.
en wil natuurlijk iets moois gaan maken.

daarom zou ik graag ideeen van julli horen over wat nu echt mooi is in, op, onder, langs een dj booth

de apparatuur die er in/op moet: djm 500, en 2x cdj 800 en 2 x tt ik zou zeggen gooi je idee hier neer en mischien ga ik jouw idee gebruiken voor mijn nieuwe booth.

edit: 16 -8-2007

ff opnieuw openen.

ik ga binnekort verhuizen en ga dus een nieuwe booth maken, en nu vraag ik me af of jullie nog vette ideeen hebben voor in op naast de booth. hoor het graag

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 16-08-2007 @ 21:27:32 (35%)

What do you think about dj booth ideeen..... ??

Vote :   

ccc    posted on 22-08-2007 19:33
Wel is het zo dat als je de subwoofer in je kist ondersteboven zet je meer trillingen krijgt en de druk groter wordt en en een hoger DB creeert.
djmamo    posted on 22-08-2007 23:27
Poster: ccc
Wel is het zo dat als je de subwoofer in je kist ondersteboven zet je meer trillingen krijgt en de druk groter wordt en en een hoger DB creeert.

jezus (ja die bestaat eigenlijk niet maar toch) wat een onzin.

een speaker heet een maximale output, dat word over het algemeen weergegeven door de specs.

400 watt rms bij 8 ohm (zou een leuk voorbeeld kunnen zijn)
volgens jouw beredenatie zou je er dus een 500 watt rms bij 8/10 ohm van kunnen maken door hem om te draaien.......

OKE IK KRIJG REDELIJK HET IDEE DAT ER NOGAL WAT MENSEN OP DEZE SITE ZITTEN DIE GEEN VERSTAND VAN AUDIO HEBBEN (EN DAT OP EEN DJ SITE)

bij geleverde kisten zijn door de fabrikant berekend om de maximale sound uit een speaker te krijgen, zit er geen kast bij dan kun je op een lijstje bij de speaker zien hoeveel liter kist deze nodig heeft.

en dat kan nooit zijn: de kist voor optimaal geluid is 40 liter, maar draai hem maar om want dan heb je meer profijt van de weg vloeiende trilling.

je hebt wel verschillende kast systemen waardoor de speaker niet gericht word geplaatst, zoals een glijbaan kast, deze werkt dmv reflectie/weerkaatsing.

maar daar is deze ook voor gemaakt

en anders heb je hem echt verkeerd neer gezet.

en hoe wil je in een grotere ruimte meer druk opbouwen met een kleinere speaker die voor een kleinere ruimte is bedoeld.
de druk krijg je dan nooit opgebouwd.

en je kan je db nooit verhogen door hem om te draaien.... of zou een auto ook meer pk's krijgen als het blok werd omgedraait?Cry
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 22-08-2007 @ 23:40:29 (100%)
ccc    posted on 22-08-2007 23:31
Heb je een officiele DB meter? Kom langs in Heerlen en ik bewijs het je. Happy, laughing

We hebben het meerdere malen getest en met verschillende auto's.
djmamo    posted on 22-08-2007 23:42
Heb je een officiele DB meter? Kom langs in Heerlen en ik bewijs het je. Happy, laughing

We hebben het meerdere malen getest en met verschillende auto's.
  ja dat zijn dat grote speakers die dan de auto als klank kast gebruiken en dus de hoeveelheid liters kast uit de auto halen. en dat heeft uiteindelijk niets met het subwoofer princiepe te maken waarover het ging. en als je zelf geen officiele db meter hebt hoe weet je dat dan. en geloof me als je die speaker omdraait prodiceert hij ook niet meer db's
www.moonentertainment.nl
ccc    posted on 22-08-2007 23:51
Ja ik ken iemand die zo'n officiele meter heeft.

Maar het is echt zo er worden wel degelijk meer trillingen geproduceerd en meer DB's. Misschien ben ik in staat een filmpje ervan te maken, maar ik denk niet dat je dat goed zult zien of horen, want je hoort bijna niks.

Over een maand zullen we waarschijnlijk weer gaan testen. Dan zal ik de standen op de meter opnemen.
djmamo    posted on 22-08-2007 23:56
Ja ik ken iemand die zo'n officiele meter heeft.

Maar het is echt zo er worden wel degelijk meer trillingen geproduceerd en meer DB's. Misschien ben ik in staat een filmpje ervan te maken, maar ik denk niet dat je dat goed zult zien of horen, want je hoort bijna niks.

Over een maand zullen we waarschijnlijk weer gaan testen. Dan zal ik de standen op de meter opnemen.

kan niet wat je zegt, is niet mogenlijk.

je kan niet meer uit een speaker halen dan dat er in zit.

en verder stop ik met deze discussie want er lopen echt domme mensen hier rond
www.moonentertainment.nl
ccc    posted on 23-08-2007 17:29
Ik durf er 1000 euro op te zetten dat ik gelijk heb en het kan bewijzen.

En ik geloof dat je liever niet de discusie voert omdat je bang bent die discussie te verliezen Winking my eye.
User edit by ccc on 23-08-2007 @ 17:32:43 (100%)
Sammow    posted on 23-08-2007 17:43
Ik acht de kans toch ook quasi 0 dat je meer db's uit je speakers krijgt als je die omdraait hoor, natuurlijk gaan ze minder hard lijken als je ze naar de andere kant draait he, maar hardere trillingen ... Cry
djmamo    posted on 23-08-2007 17:55
Ik durf er 1000 euro op te zetten dat ik gelijk heb en het kan bewijzen.

En ik geloof dat je liever niet de discusie voert omdat je bang bent die discussie te verliezen Winking my eye.

je weet dat ik audio technicus van beroep ben?

maar oke 1000 euro kan ik altijd wel gebruiken.

en dan formuleer ik de weddenschap: door een speaker om te draaien krijg je meer db's/spl uit een speaker.

wil je mijn bankrekening nummer nu al hebben?

ik durf makkelijk deze weddeschap aan, maar ik denk dat jij iets heel anders bedoeld dan waar het uiteindelijk over ging.
www.moonentertainment.nl
Vaun    posted on 23-08-2007 18:58
@ ccc : eeehm, djmamo lijkt me nog al HÉÉÉL zeker van zijn zaak Cry Excuseer me voor mijn ongelijk..
User edit by Vaun on 23-08-2007 @ 19:00:58 (88%)
OneSixty    posted on 23-08-2007 19:08

hehe , eindelijk nog een beetje spanning op djr :P

maar ik zou het ook niet weten hoor , ccc kan het bewijzen en mamo doet het als beroep...

Bart_    posted on 23-08-2007 19:10
Poster: Vaun
@ ccc : eeehm, djmamo lijkt me nog al HÉÉÉL zeker van zijn zaak Cry Excuseer me voor mijn ongelijk..

En 'ccc' niet dan?
Twizz    posted on 23-08-2007 19:12
ik zet mijn geld in op mamoCry

als ik ff mag mengen.... door resonantie kan een geluid harder gaan, maar dit hoeft niet perse een kist te zijn... misschien ken je het wel dat als je 2 boxen met dezelfde muziek naast elkaar zet op sommige plekken opeens veel harder gaat dan paar cm daarnaast, dat is dan een plek waar de golven elkaar zo treffen dat ze elkaar versterken...

ontopic..
User edit by Twizz on 23-08-2007 @ 19:16:55 (100%)
djmamo    posted on 23-08-2007 19:18
heb een vergelijkbare vergelijking, volgens ccc's theorie.

als je een tft scherm omdraaid geeft deze meer ligt.....
www.moonentertainment.nl
Bart_    posted on 23-08-2007 19:20
Poster: djmamo
heb een vergelijkbare vergelijking, volgens ccc's theorie.

als je een tft scherm omdraaid geeft deze meer ligt.....

Werkt hier nietCry
Sammow    posted on 23-08-2007 19:22
Poster: Bart_

Werkt hier nietCry

je hebt dat toch niet echt geprobeerd he? Cry
OneSixty    posted on 23-08-2007 19:29
als je op je hoofd gaat staan dan stroomt er bloed naar je hersens en kun je beter nadenken Winking my eye

dat zij adriaan altijd :P
Jorrit    posted on 23-08-2007 19:34
en ik zeg nu: als je wil chatten ga je maar in de late leeuw posten, en hier gaan we ontopic.
Sammow    posted on 23-08-2007 19:35
Goed gesproken, mijn meubel is af, straks als het donker is wat fotootjes maken en uploaden Happy, laughing dan lijk hij mooier he :p
djmamo    posted on 23-08-2007 19:37
Poster: Jorrit
en ik zeg nu: als je wil chatten ga je maar in de late leeuw posten, en hier gaan we ontopic.

volgens mij gaan we gewoon door met dit topic, alleen hebben we een kleine discussie....
Alert : En volgens mij heeft dit "als je op je hoofd gaat staan dan stroomt er bloed naar je hersens en kun je beter nadenken " niks meer met die discussie te maken (niets van waarde bedoel ik daarmee).
www.moonentertainment.nl
Mod edit by Jorrit on 23-08-2007 19:38 (1%)
Nvie    posted on 23-08-2007 20:51
Ik vind het wel een heeeeel sterk verhaal, als ik zo vrij mag zijn. Je kunt het aantal dB uitrekenen door een logaritmische verhouding, en aangezien logaritmen niet leuk zijn heb ik er niet verder naar gekeken.

Echter ben ik wel zover gekomen dat geluidsniveau (uitgedrukt in dB ) een verhouding is tussen geluidsitensiteit en de referentiewaarde. Geluidsitensiteit is een vector, wat dus een richting heeft. Het lijkt me daarom ook erg sterk dat pal tegenover de voortplantingsrichting waarvoor de speaker gemaakt is een groter geluidsniveau ontstaat.

Maargoed, zo als ik al zei, ik heb me er nooit echt in verdiept, maar ik blijf het erg sterk vinden Happy, laughing Misschien bij de volgende keer dat ik een geluidssetje heb staan is kijken.
Mod edit by Nvie on 23-08-2007 20:52 (1%)
ccc    posted on 23-08-2007 21:17
Poster: djmamo

kan niet wat je zegt, is niet mogenlijk.

Stel je maakt een kist met een aantal liters dat je uitgerekent hebt voor een subwoofer in zijn normale stand.

Als je je subwoofer dan omdraait wordt inprincipe de inhoud van je kist groter. Dit kan er toe lijden dat er meer DB wordt geproduceert. Ook zou het tegenovergestelde dat het precies gebeurt.

Tja leuk voor jou dat je een audio technicus bent, maar je weet geen eens wat ik ben. En het gebied van audio technicus is heel groot, zo heb je ook car hifi technicus.

Ps. Ik zou toch nooit van mijn leven 1000 euro op het spel zetten als ik ook maar 0.0001% risico loop het te verliezen.

Edit: ohja en nog iets, ik heb nooit gezegd dat de subwoofer/speaker harder ging spelen.

User edit by ccc on 23-08-2007 @ 21:20:40 (40%)
Vibemaster-D    posted on 23-08-2007 21:25
heren verder in de late leeuw a.u.b. dan kunnen we hier booth ideen zetten voor. dj mamo en eventueele vogende dj's
Vaun    posted on 23-08-2007 21:29

Oh, serieus, ik op marktplaats kijken op het trefwoord 'dj', kom ik een man tegen met zijn dj-speakers, 20 kratjes Heineken/speakers Cry

Citaat:

Dit is echt de ultieme aanvulling op je DJ-set. Ze werken als een monitor voor als je aan het draaien bent. Hoef je eindelijk die onflatteuze koptelefoon niet meer op! Geweldige aanwinst en niet duur voor dat geld. (20 kratjes, bieden vanaf 50 euro!!)

Ik heb ook leuke dingen in de categorieën Auto Accessoires, Kleding & Schoenen en Hobby & Vrije Tijd

NielsR    posted on 23-08-2007 22:00
dus die verkoopt 20 lege kratjes heiniken voor 50 euro ofwat of zitten de speakers er ook bijCry
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

89 Users online: 7 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 9.801
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.927.713