dj booth ideeen..... (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 16-10-2006 11:25
ik ga binnekort beginnen aan een nieuwe dj booth.

mijn booth staat nu in een kleiner kamertje maar gaat naar mijn woonkamer.
en wil natuurlijk iets moois gaan maken.

daarom zou ik graag ideeen van julli horen over wat nu echt mooi is in, op, onder, langs een dj booth

de apparatuur die er in/op moet: djm 500, en 2x cdj 800 en 2 x tt ik zou zeggen gooi je idee hier neer en mischien ga ik jouw idee gebruiken voor mijn nieuwe booth.

edit: 16 -8-2007

ff opnieuw openen.

ik ga binnekort verhuizen en ga dus een nieuwe booth maken, en nu vraag ik me af of jullie nog vette ideeen hebben voor in op naast de booth. hoor het graag

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 16-08-2007 @ 21:27:32 (35%)

What do you think about dj booth ideeen..... ??

Vote :   

Ghost-Andries    posted on 20-08-2007 19:24
Poster: djmamo
ik weet niet wie hem gestart is?....

hahaCry
MuffHouse    posted on 20-08-2007 20:43
Zelf heb ik bouwtechnisch geen tips maar het is wel onwijs leuk, netjes en stijlvol als je rgb led strips in je booth bouwt! Heeft een goede vriend van mij bij mij gedaan. Ik vind het supermooi!
Sammow    posted on 20-08-2007 21:36
Lijkt mij ook supervet en dat ga ik wel eens proberen op mijn nieuw meubel Happy, laughing
djmamo    posted on 20-08-2007 21:54
alleen jammer dat led tubes een beetje duur zijn, zeker als je er zo een stuk of 10 in wil plaatsen.
www.moonentertainment.nl
MuffHouse    posted on 20-08-2007 21:57
Mijn huisgenoot heeft mijn hele dj booth verlicht met Rgb led strips, die besteld hij uit China, echt supermooi, goed te mengen en je kunt er zo een fader tussen zetten, over het algemeen kun je er dan ook gemakkelijk een controllertje bij kopen, of een automatische fade. in mijn gallery staat volgens mij wel een foto van de booth (led verlichting) het heeft mij in totaal iets van 50 euro gekost, en dan praat je toch over redelijke kwaliteit.
Barrol    posted on 21-08-2007 01:24

ik heb ook ledverlichting in m'n booth gemaakt! je kan bij de ikea 4 ledstrips halen die in 7 verschillende kleuren kan veranderen. WErkt echt super! Heb voor die leds zelf een soort plexiglas geplaatst en dat werkt in het donker supergaaf! Je hebt ze geloof ik ook als ronde inbouwlampjes.

Verder zal ik gewoon goed kijken bij de dj booth van andere! die brengen je vaak op ideeen! beter goed gejat als slecht verzonnen toch:P ik zou ook niet teveel kleurenverlichting erin doen... denk dat dat beetje erg ordinair word.
ik zelf heb standaard spullen gekocht bij de ikea als basis en ben toen verder gaan uitbreiden en aanpassen.. heeft mij een hoop tijd en geld gescheeld. Alles zelf maken is vaak nog duurder aangezien hout bij de gamma ook altijd wel vrij veel kost:p maar het is natuurlijk wel weer wat persoonlijker als je t zelf maakt!! ligt ook aan je budget natuurlijk. Zou zelf de gear niet in het meubel laten wegzakken. Het ziet er misschien wel mooier uit maar vind het zelf helemaal niet fijn om mee te werken zo. Ook omdat ik vaak me hand aan de zijkant van me cdj hou waarschijnlijk maarja dat is ook weer persoonlijkHappy, laughing

NielsR    posted on 21-08-2007 01:26
Poster: Barrol

ik heb ook ledverlichting in m'n booth gemaakt! je kan bij de ikea 4 ledstrips halen die in 7 verschillende kleuren kan veranderen. WErkt echt super! Heb voor die leds zelf een soort plexiglas geplaatst en dat werkt in het donker supergaaf! Je hebt ze geloof ik ook als ronde inbouwlampjes.

Ja die zijn echt mooi een maat van mij heeft ze ook, ik ga ze nu ook halen.

Denk dat jij deze bedoeld:

User edit by NielsR on 21-08-2007 @ 01:36:02 (10%)
Ft    posted on 21-08-2007 11:16
Poster: Barrol

Zou zelf de gear niet in het meubel laten wegzakken. Het ziet er misschien wel mooier uit maar vind het zelf helemaal niet fijn om mee te werken zo. Ook omdat ik vaak me hand aan de zijkant van me cdj hou waarschijnlijk maarja dat is ook weer persoonlijkHappy, laughing

Dat is ook precies de reden waarom ik het ook niet in wil bouwen :P ... waarschijnlijk zou je er wel aan wennen wanneer je alles er in laat zakken, maar ik weet nog niet zeker wat ik zal doen...

Edit: Heb maar even een 2e ontwerp gemaakt... hierin zit alles ingebouwd... Ik heb vandaag even mijn djm schuin gezet mbv 2 boeken en dit werkte inderdaad SUPER fijn!!! ga ik zeker doen bij mijn meubel...
LINK naar het ontwerp...
Het nieuwe ontwerp bevat ook 2 vakken die precies op maat zijn voor cd's... denk dat dit ook wel handig is.
Om eventuele kritiek te vermijden: JA het is moeilijk te bouwen en NEE daar geef ik niks om! :P
User edit by Ft on 21-08-2007 @ 17:23:47 (88%)
NielsR    posted on 21-08-2007 20:28
Hier is nog wel een goed dj booth idee:

foto: thijsdj
User edit by NielsR on 21-08-2007 @ 20:28:50 (2%)
DNR    posted on 21-08-2007 20:35
als je de kratjes vervangt door grolsch is het top:D
bramv    posted on 21-08-2007 20:40

of bavariaHappy, laughing

Vaun    posted on 21-08-2007 21:48

Nee, Heineken! en dan die speakertjes die je erbij krijgt erin zetten ; krijg je lekker subwoofer Cry

djmamo    posted on 21-08-2007 23:14
Poster: Vaun

Nee, Heineken! en dan die speakertjes die je erbij krijgt erin zetten ; krijg je lekker subwoofer Cry

waarom krijg je dan subwoofers?

een full range kun je nooit naar sub zetten, gewoon weg omdat deze de frequenties niet halen
www.moonentertainment.nl
Vaun    posted on 21-08-2007 23:41
Omdat je ze stapelt, werkt net zoals bij auto's zet de sub ondersteboven en je hebt een diepe bass, als er een kratje/speaker op je kratje/speaker staat, krijg je trillingen > bass.. toch? Cry
PatrickBeuken    posted on 21-08-2007 23:43
yeah, right :P Die dingen van Heineken zijn el cheapo prullen... zonde van het geld.
ccc    posted on 22-08-2007 00:35
Omdat je ze stapelt, werkt net zoals bij auto's zet de sub ondersteboven en je hebt een diepe bass, als er een kratje/speaker op je kratje/speaker staat, krijg je trillingen > bass.. toch? Cry

Dus pas als iets gaat trillen is het bass?
NielsR    posted on 22-08-2007 02:47
Ik ben van plan om dat nu echt te maken(die kratten booth) bij een vriend thuis die heeft zo achteraan zijn huis nog een kamer waar hij niets mee doet kunnen wij dat gebruiken voor feestjesCry
ik heb uitgerekend dat ik ongeveer tussen de 35 en de 40 kratten nodig heb we gaan ook nog 1 krat hoog verhoogje maken op de grond
We gaan voor jupiler, Weet iemand hoeveel het statiegeld per krat bedraagt(dus zonder de flesjes).
Dan moet ik nog wat hout gaan halen om er over te leggen maar ik denk dat het een redelijk goedkoop boothje wordCry
User edit by NielsR on 22-08-2007 @ 02:48:48 (27%)
Ft    posted on 22-08-2007 08:47
kratjes zonder flesjes zijn 1,50 statiegeld...
Ft    posted on 22-08-2007 08:48

Wazige dubbelpost...

User edit by Ft on 22-08-2007 @ 16:08:30 (68%)
Sammow    posted on 22-08-2007 10:56
Poster: fettibamba
Ik ben van plan om dat nu echt te maken(die kratten booth) bij een vriend thuis die heeft zo achteraan zijn huis nog een kamer waar hij niets mee doet kunnen wij dat gebruiken voor feestjesCry
ik heb uitgerekend dat ik ongeveer tussen de 35 en de 40 kratten nodig heb we gaan ook nog 1 krat hoog verhoogje maken op de grond
We gaan voor jupiler, Weet iemand hoeveel het statiegeld per krat bedraagt(dus zonder de flesjes).
Dan moet ik nog wat hout gaan halen om er over te leggen maar ik denk dat het een redelijk goedkoop boothje wordCry

Hmm, elke dag 1 bak, dat zou dus 40 dagen zijn maar je bent met 2 dus 20 dagen ongeveer ... Moet te doen zijn! Cry
NielsR    posted on 22-08-2007 12:12
Poster: Ft
 €1,50...

Bedankt, lekker goedkoope booth Cry

@sammow we gaan die kratten wel niet allemaal leegdrinken heCry We zullen gewoon is gaan rondvragen bij iedereen om de kratten bij the houden.
Gagarin12    posted on 22-08-2007 12:41
je moet eens op aboutdj.nl gaan kijken naar de booth van transfusion, die heeft zijn 2 cdj's schuin gezet boven/achter zijn mixer en zijn tt's naast zijn mixer, je kan dit ook eens proberen. Het pakt wxeinig plaats in de lengte, maar wel wat meer in de diepte. Je moet er dan ook wel voor zorgen dat de hellingshoek van je vlak met je tt's wel aangenaam werken is voor jou.
Sammow    posted on 22-08-2007 13:18

@sammow we gaan die kratten wel niet allemaal leegdrinken heCry We zullen gewoon is gaan rondvragen bij iedereen om de kratten bij the houden.

Ik had al een vermoeden :p het zou wel een pak leuker zijn natuurlijk :p
Ft    posted on 22-08-2007 16:09

Gewoon even bij een supermarkt langsgaan... die kunnen er wel 40 voor je bestellen...
djmamo    posted on 22-08-2007 18:11

wat een onzin, dus door de speaker om te draaien krijg je een andere frequentie?...... dus elke hoge toon zou dus ook als bass speaker gebruikt kunnen worden?

mischien moet je maar eens opzoeken wat speakers zijn en doen, want dit is echt een redenatie van niks.

en zo werkt het ook bij auto's niet.

een speaker heeft een kist/kast met een x aantal liters lucht nodig zodat deze x aantal liters lucht gaan trillen door de verplaatsing van de speaker.

de trilling noemen we dan de frequentie uitslag, hoe langerzamer de uitslag hoe langer de frequentie  is (sub)en hoe sneller hoe korter de frequentie dus meer trillingen per minuut en dan praat je over hoge tonen.

als je dus je speaker op je hoeden plank met de achterkant naar de bestuurder richt wil alleen zeggen dat deze verkeerd is gemonteerd, of de auto is de kist/kast. 
www.moonentertainment.nl
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

50 Users online: 11 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 15.551
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.433.158