Nieuw mengpaneel
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Julemac    posted on 11-10-2006 23:15
Ik heb nu de pioneer djm 300 aardig tevreden over, maar ik wil een stapje verder.
4 kanaals, effectermixe erop zou fijn zijn.
Nu zie ik zoveel keus, en zie aardig wat mixers waar men positief over is.
Ik zat zelf te denken aan een djm 600, al is die wat duur en wat ouder alweer
of een synq smx-2 of de reloop rmx 40
Ik heb al wat topics gezien met mengpanelen maar kwam er nog niet echt uit vandaar dat ik er weer over begin.
iemand een goeie tip?

What do you think about Nieuw mengpaneel ??

Vote :   

Laidback    posted on 11-10-2006 23:19
ik begin dan maar :P

een Denon X-1500 ?

Komt er ook in Flashy Silver >

is verkrijgbaar vanaf een 750 euro..

Specs > (bron = newline, Prijbron niet!)

Geavanceerde functies:

• Matrix. De acht ingangen zijn vrij toewijsbaar aan alle kanalen. Hiermee is het bijvoorbeeld mogelijk dezelfde bron met meerdere effecten te mixen.
  • Flex Fader – 45 mm professionele Cross Fader met Tension Torque Adjustment –Lineaire Contour Control –Roestvrijstalen schuifrails -Torque weerstandaanpassing 0 tot 50 g/cm
  • Sampler (cd-kwaliteit) maakt gebruik van de audio van elk van de zes mixerbronnen (Ch 1/2/3/4, Mic, Master) met Loop, Reverse Loop, Stutter, Single Playback en A-B Trim en totale pitch controle tot ±100%.
  • Interne digitale effecten Delay, Echo1, Echo2, Filter 1, Filter 2, Flanger, Auto Pan, Trans, en Key % voor Ch1/Ch2/Ch3/Ch4/Main Mic/Master –Allemaal met PFL optie en Dry/Wet mix controle knop
  • 3-weg BPM Counter - Auto/TAP/Manual Input –ontwikkeld om te zorgen dat de ingebouwde effecten altijd exact met de beat worden gesynchroniseerd.
  • Cross- en Channel-Fader Start behoren tot de mogelijkheden en zijn compatibel met alle Denon DJ's cd/mp3-spelers, maar ook met die van andere merken.
  • Constant digitaal uitgangssignaal: 44,1kHz, SPDIF Met de DN-X1500S kan direct op cd-r of harde schijf worden opgenomen via de coaxiale digitale uitgang.
  • Stereo Send-/Returnaansluitingen voor externe effectprocessor. Externe en interne effecten kunnen tegelijkertijd gebruikt worden.
  • 3-bands EQ (in/uit te schakelen) met parametrische frequentie regeling.
  • Main Mic- en Aux Mic-ingangen (Neutrik Combo en 1/4"Winking my eye met Main en Aux/Sub-niveauregelaar en EQ.
  • Alle ingangskanalen kunnen vooraf worden aangepast aan de uitgangsniveau meter, waardoor fades soepel in elkaar overgaan.
Overige functies:
  • Mic Post-functie Geeft het microfoonsignaal door aan het BOOTH-, REC- of DIGITAL-uitgangssignaal pad. Een fantastische functie om feedback in de dj-booth of ongewenste aankondigingen in opnames te voorkomen.
  • Preset-functie De DN-X1500S kan volgens uw voorkeuren worden geconfigureerd en uw favoriete instellingen kunnen in het interne geheugen worden opgeslagen.
  • Keuzeschakelaar hoofdtelefoonuitgang (Split Cue)
  • Booth-uitgang Elk kanaal en effect kan worden voorbeluisterd via de booth-uitgang, op dezelfde manier als dat via de hoofdtelefoon zou kunnen, alleen nu op volle sterkte!
  • 32-bit SHARC® Digital Signal Processor
Specificaties:
Afmetingen: 310 (B ) x 110 (H ) x 327 (D ) mm Gewicht 6,7 kg. Voeding AC230 V ±10%, 50Hz, 45 W
Ingangen: 8-Line -14dBV (200mV) 50kOhm 3-Phono -50dBV (3.0mV) 50kOhm Effect (Return) -14dBV (200mV) 50kOhm Main Mic -54dBV (2.0mV) 2kOhm Aux Mic -60dBV (1.0mV) 1kOhm
Uitgangen: Gebalanceerd 4dBu (1,23 V) 150 Ohm Ongebalanceerd 0dBV (1,0V) 1kOhm Effect (Send) -14dBV (200mV) 1kOhm Hoofdtelefoon 0dBV (1.0 V) 100 Ohm
Freq. resp: Line 20-20kHz ±2dB Phono 20-20kHz RIAA ±2dB Mic 20-20kHz ±3dB
S/N: Line 85dB, Phono73dB, Main Mic65dB (Noise Gate ON)
THD: Line < 0,02%, Phono < 0,05%. Overspraak >70dB
Ch. EQ: Hi +10dB (8kHz), -33dB (15kHz) Mid +10dB (8kHz), -40dB (1kHz) Low +6dB (8kHz), -40dB (60Hz)
Mic. EQ: Hi +12dB/-12dB (10kHz) Mid +12dB/-12dB (1kHz) Low +12dB/-12dB (100Hz)
Digitale uitgang (COAXIAAL): Signaalindeling IEC958 Type II Uitgangsniveau 0.5 Vpp 75 Ohm Niveau uitgangssignaal -6dB

(ik weet dat er hier Anti Denon mensen rond lopen.. daarom post ik dit ook )
User edit by Laidback on 11-10-2006 @ 23:20:12 (2%)
ScottB    posted on 12-10-2006 13:24
de reloop rmx-40 lijkt me een mooie verbetering, al zou ik zelf voor een DJM-600 gaan denk ik zeker omdat je nu ook met een pioneer draaitHappy, laughing
RenéKuppens    posted on 12-10-2006 13:32
Poster: Julemac
........reloop rmx 40........

Dan bespaar je ook nog eens veel geld uit:D
en het is een fijne mixer

het enige waar ik aan moest wennen was de heel heel heel makkelijk gelijdende faders maar heb er geen last van:D
djjw    posted on 12-10-2006 14:26
Het zou handig zijn als je je max. budget aangeeft, want waarom
zou je een rmx 40 kopen als je een nuo5 kunt betalen,
dus een budget is nog wel handig omteweten

dancedimension    posted on 12-10-2006 15:50
vergeet ook niet de numark 5000 fx, ook een mooie mixer!, maar wat is je budget, je noemt bijv. een djm 600 en een reloop, verschil van ongeveer 600 euro.
sjefkuh    posted on 12-10-2006 18:24
Poster: djjw
Het zou handig zijn als je je max. budget aangeeft, want waarom
zou je een rmx 40 kopen als je een nuo5 kunt betalen,
dus een budget is nog wel handig omteweten

het is natuurlijk altijd fijn als je geld overhoud voor andere dingen,, mp3s bijvoorbeeld. ik heb de reloop rmx40-bpm ook en hij bevalt heel goed.
miss iets stroevere faders maar niet dat het mij stoort. is alleen even wennen:P
Camino    posted on 12-10-2006 18:37
Misschien kan je wachten op de nieuwe mackie? Die ziet er wel erg vet uit, maar ik vrees dat hij misschien net buiten je budget zal vallen...
Julemac    posted on 12-10-2006 18:52
het budget zou rond de 700 euro liggen, maar mocht er 1 veel beter zijn voor 1000 euro dan zou dat evt ook nog kunnen.
alvast bedankt voor de reacties
RenéKuppens    posted on 12-10-2006 18:54
het budget zou rond de 700 euro liggen, maar mocht er 1 veel beter zijn voor 1000 euro dan zou dat evt ook nog kunnen.
alvast bedankt voor de reacties

dan zou ik zeggen reloop rmx valt af

fijne mixer maar voor 700 euries kun je beter krijgen
Julemac    posted on 12-10-2006 18:55
oja ik draai idd met 2 cdj 800's
Camino    posted on 12-10-2006 19:01
Als je 1000 euro hebt dan zou ik ZEKER voor de nuo5 gaan... beste mixer dat er in die prijsklasse is naar mijn mening. Waarom? Daarvoor kan je de search gebruiken Winking my eye
lrfist    posted on 13-10-2006 09:02
Poster: DeafDJ
Misschien kan je wachten op de nieuwe mackie? Die ziet er wel erg vet uit, maar ik vrees dat hij misschien net buiten je budget zal vallen...

ik weet niet, maar die ziet er in alle geval zeer duur uit :P

edit:  Suggested retail price: €998.99
User edit by lrfist on 13-10-2006 @ 09:13:56 (22%)
Thomz    posted on 13-10-2006 16:55
Poster: lrfist

ik weet niet, maar die ziet er in alle geval zeer duur uit :P

edit:  Suggested retail price: €998.99

Had veel duurder verwacht
Winston    posted on 13-10-2006 17:45
Nu zie ik zoveel keus, en zie aardig wat mixers waar men positief over is.
..... Ik heb al wat topics gezien met mengpanelen maar kwam er nog niet echt uit vandaar dat ik er weer over begin.
iemand een goeie tip?

Ik denk dat je nu het zoveelste topic waar je niet uit komt hebt. Ik zou het leuk vinden als je zou vertellen waarom je niet uit kwam. Want er komt bij het kiezen van een mixer zoveel bijkijken, waarom je wel of niet voor een bepaald model zou kiezen.

Tic Toc
Julemac    posted on 13-10-2006 18:44
Ik vind het lastig om voor een mixer te kiezen, en de verschillen per mixer te vinden.
Ik denk dat mijn voorkeur nu ligt met de synq en de denon.
De nuo 5 hoor ik heel veel goeie verhalen over en hij ziet er fantastisch uit maar is wel meteen een stuk duurder.
Maar als ik nu een mixer koop wil ik daar wel een lange tijd tevreden zijn en niet over een jaar weer een nieuwe willen kopen.
Thomz    posted on 13-10-2006 18:56
Ik vind het lastig om voor een mixer te kiezen, en de verschillen per mixer te vinden.
Ik denk dat mijn voorkeur nu ligt met de synq en de denon.
De nuo 5 hoor ik heel veel goeie verhalen over en hij ziet er fantastisch uit maar is wel meteen een stuk duurder.
Maar als ik nu een mixer koop wil ik daar wel een lange tijd tevreden zijn en niet over een jaar weer een nieuwe willen kopen.

Ben je al eens gaan testen? Zo nee, doe dat dan eens en dan zal je onze hulp waarschijnlijk niet echt meer nodig hebben.
Winston    posted on 13-10-2006 19:55
De verschillen zijn simpel. Vertel of kruis aan wat je wel en niet wil als geld geen rol speelt.

effecten
sampler
dubbele filter
matrix input
MIDI
USB
kill switches
EQ met volledige kill
harmonic effect
super geluidskwaliteit
cross fader met extra lange levensduur
line fader met extra lange levensduur
headphone output aan de bovenkant of aan de voorkant
send / return
firewire
pan
record out
aantal line faders

Het is volgens mij gemakkelijker eerst te kijken welke features je beslist moet hebben, zodat bepaalde mixers meteen uitvallen, in plaats van omgekeerd. Want dan zie door de bomen het bos niet meer.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-10-2006 @ 01:25:27 (47%)
Winston    posted on 14-10-2006 01:20
Poster: Thomz
Had veel duurder verwacht

Mackie d.2 club mixer
Op het eerste gezicht had ik ook duurder verwacht. Maar hij kan standaard relatief weinig bijzonders. De pluspunten zijn beperkt: super analoge geluidskwaliteit, geweldige bouwkwaliteit met als voordeel lange levensduur en de dubbele filter.

Met de 'optional firewire card' kost hij bijna zo een 400 euro extra.

Verder geen MIDI, dus moet het goedkoper zijn dan de A&H Xone:92. De dubbele filter lijkt me trouwens qua bediening of mogelijkheden iets minder geavanceerd dan van de Xone:92.

Ook is er ten opzichte van de Xone:92 maar 1 AUX bus; de Xone:92 heeft er 2.

Verder geen sampler en/of beat synchronised effecten. Moet dus sowieso goedkoper dan de Pioneer DJM-800.

Al met al vind ik het dus toch een tikkie te duur. Maar dat heb je typish bij Mackie. Waarschijnlijk is het dus toch de prijs waard.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 6.635 days.
 Post CommentThat would be 221.2 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 8 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 35.725
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.417.600