Nep pioneer hdj-1000! (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dancedimension    posted on 10-10-2006 21:15
Beste mensen, ik zat op marktplaats te snuffelen, en toen kwam ik dit tegen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=3SOWNKMT

Zoals je ziet bij de eerste foto is de hoofdband totaal anders dan de echte pioneer hdj-1000, wat zal hiermee gebeurd zijn denken jullie?

[mod edit: dit plaatje toont de verschillen]

Mod edit by Lead on 24-03-2008 13:37 (20%)

What do you think about Nep pioneer hdj-1000! ??

Vote :   

Jorrit    posted on 17-10-2006 11:20
EDIT 2: Weet iemand waar ik de resultatenrekeningen 2005 van Numark en Pioneer zou kunnen vinden? Staan die ergens als PDFje online? Ben weer eens nieuwsgierig geworden
  Bij de meeste bedrijven kan je jaarrekeningen opvragen per post/mail. Maar ik denk niet dat je veel terug zal vinden over winstmarges op specifieke producten.:P
Daarnaast is de kans groot dat je van Pioneer een resultatenrekening krijgt van het gehele bedrijf...niet van de Pro DJ afdeleing.

wanneer ze al in de productiekosten zitten dan is de rest wat overblijft toch winst..??

Als jij bijvoorbeeld transport/logistiek of promotie als productiekosten ziet wel ja, maar een post als promotie is geen deel van de productie in feite.
Mod edit by Jorrit on 17-10-2006 11:22 (56%)
tairip    posted on 17-10-2006 12:37
Poster: barthawk

wanneer ze al in de productiekosten zitten dan is de rest wat overblijft toch winst..??

Wat d8 je van aftersales dan? Service, garantiemarge? En de winkelier moet er ook nog wat aan verdienen!
User edit by tairip on 17-10-2006 @ 12:37:44 (28%)
Illusion    posted on 17-10-2006 13:31
Poster: Lead

Pioneer doet research, die proberen dingen uit, testen ze en hebben een team van mensen die onderzoek doet... OEM merken niet, bij Pioneer betaal je ook voor de Research... <Iemand die een ontwerp koopt en daar zijn naam op zet kan deze voor veel minder op de markt brengen>.

Maar dankzij de research heeft Pioneer ook betere kwaliteit.

Door wie worden de Oems gemaakt dan? Die komen toch ergens weg, want er wordt dan gewoon hun naam op gedrukt.

Is dit van een bedrijf van hun eigen merk?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 17-10-2006 18:25
De R&D personeel, gebouw, stroom etc moet betaald worden.
Producenten van onderdelen die gebruikt worden tijdens productie wil winst
De fabriek zelf heeft winst nodig (gebouw, stroom, personeel, machines)
De toestellen moeten van fabriek nog naar de importeur verscheept worden
De importeur doet promotie en marketing, die heeft ook geld nodig
Garantie kosten moeten ingecalculeerd worden
Transport naar de winkel
De winkel heeft ook geld nodig voor personeel, service etc.

Een product heeft een lange weg te gaan van idee tot het uiteindelijk in de winkel ligt.

De OEM's worden geproduceerd door een fabriek in China. Ik ken de naam wel, maar onder die naam komt de speler niet eens uit. Deze is puur gemaakt voor OEM verkoop.
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 17-10-2006 19:56
Maar dankzij de research heeft Pioneer ook betere kwaliteit.

Dat kan je niet als vuistregel nemen, net zoals dat je niet kan zeggen dat alles van OEM 'middensegment' oid. is.
Camino    posted on 17-10-2006 19:57
Poster: Jorrit
Bij de meeste bedrijven kan je jaarrekeningen opvragen per post/mail. Maar ik denk niet dat je veel terug zal vinden over winstmarges op specifieke producten.:P
Daarnaast is de kans groot dat je van Pioneer een resultatenrekening krijgt van het gehele bedrijf...niet van de Pro DJ afdeleing.

Het gaat niet over specefieke producten, maar normaal gesproken hoort het budget voor R&D er in te staan, vraag me gewoon af of pioneer nu meer spendeert dan numark in dat opvlak.

@ Djillusion: ik heb gehoord dat het bedrijf dat de OEMs ontwikkeld heeft ze ook op de markt gezet heeft onder de naam Akiyama... het is maar van horen zeggen dus weet niet echt of de info betrouwbaar is
DNR    posted on 17-10-2006 21:11
k heb die gast op marktplaats ff een mailtje gstuurd en heb hm gezegt dat ie moest opfucke met van die nepdinge te verkope... k vind t gwoon lelijk dat ze van die nep dinge gaan verkope... en dan nog voor zo'n hoge prijs.. zet er dan bij dat het namaak is en voor een prijs van 30 euro...

(excuses voor mijn taalgebruik)
User edit by DNR on 17-10-2006 @ 21:14:32 (100%)
Lead    posted on 18-10-2006 00:08
Klopt, Akyama is de eerste die ermee op de markt kwam.
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 18-10-2006 10:06
Poster: DeafDJ

@ Djillusion: ik heb gehoord dat het bedrijf dat de OEMs ontwikkeld heeft ze ook op de markt gezet heeft onder de naam Akiyama... het is maar van horen zeggen dus weet niet echt of de info betrouwbaar is

Inderdaad klopt. Akiyama, Jb Systems en American Audio. Ik weet niet of er meerdere zijn, ik kan nu ff niks anders vinden... volgens mij weet ik me te herinneren dat Omnitronic ze ook had, maar dat weet ik niet zeker.

@ Jorrit.

Okej daar heb je gelijk in. Maar ik verwacht dan nog steeds dat de hdj 1000 van betere kwaliteit is.
User edit by Illusion on 18-10-2006 @ 10:07:25 (38%)
Camino    posted on 18-10-2006 10:13
[offtopic] Wat ik bedoelde is dat het oorspronkelijk Akiyama was dat de OEM ontwikkeld heeft en dat andere bedrijven de rechten ervoor gekocht hadden... Reind heeft hier een mooie opsomming van alle OEM draaitafels gemaakt.[/offtopic]
User edit by Camino on 18-10-2006 @ 10:17:38 (10%)
Illusion    posted on 18-10-2006 10:24
Poster: DeafDJ
[offtopic] Wat ik bedoelde is dat het oorspronkelijk Akiyama was dat de OEM ontwikkeld heeft en dat andere bedrijven de rechten ervoor gekocht hadden... Reind heeft hier een mooie opsomming van alle OEM draaitafels gemaakt.[/offtopic]

Dat weet ik zo niet. Dat kan best.

Maar die opsomming over de oems vindt ik niet helemaal kloppen. Gaat het hier over de Merken, of gaat het om deze bepaalde tt's?
DNR    posted on 18-10-2006 15:17
ik heb die gast op marktplaats gesproken. hij heeft hm vergeleken met een egte hdj en toen zag hij het ook. hij heeft toen de advertentie gelijk van marktplaats afgehaald.
Epocs    posted on 30-12-2009 23:03
Hmmm

Ik heb er een via marktplaats gekocht nieuw

En nu dit:

- De hoofdband is smal
- Hij heeft GEEN 90 grade plug
- Zwarte schanieren
- Hoesje met opdruk
- Pioneer staat overal goed op zonder O maar meer ovaal
- Plug kan er NIET UIT
- Geluid klinkt heel goedkoop terwijl de bass heel goed klinkt
- De 2 beugels die je schelp vasthouden zie je de bedrading lopen aan de binnekant
- Veel fabrieks fouten qwa uiterlijk

Praten we dan hier over een hele goede neppert of een echte maar dan met fabrieks fouten ( oude HDJ of nieuwe) die afgekeurd zijn.

??
main    posted on 30-12-2009 23:06
duidelijk nep.
DJBas    posted on 30-12-2009 23:08
volgens mij heb je een neppert te pakken..
Epocs    posted on 30-12-2009 23:18
Vind hem overingens niet slecht klinken
Maar 100,- is het echt niet waard!

Ik heb hem gemailt.
Als hij niet reageert word het gewoon internet recherce heel simpel.

Het gaat overingens om een gozer die in Capelle aan de IJssel zit let er dus op.

Tekhead    posted on 30-12-2009 23:20
Poster: barthawk

Bruto winst ! Maar om die winsten om te zetten naar netto winst, laten ze hun produkten maken in landen waar arbeiders nog 14 uur/dag moeten werken en min 6/7 dagen tegen een hongerloon, en waar ook kinderarbeid nog schering en inslag is. Bloed en uitbuitingswinst is dat, iets waar Oem-merken ook gretig aan mee doen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Epocs    posted on 30-12-2009 23:23
Dat is het hem nou juist
Betaal liever 100,- aan een merk dat exact het zelfde doet als een OEM merk k''inderarbeid'' dan aan een Oem aangezien een oem speler dus 2 keer de mensheid belazert.
Bart_    posted on 30-12-2009 23:44
Achja, de HDJ-1000 is zoiezo toch een neppert?
Tekhead    posted on 31-12-2009 00:56
Poster: Epocs
Dat is het hem nou juist
Betaal liever 100,- aan een merk dat exact het zelfde doet als een OEM merk k''inderarbeid'' dan aan een Oem aangezien een oem speler dus 2 keer de mensheid belazert.

Cool Ben jij echt zo dom ? Je betaald liever 100,00 voor een merk, dan voor een OEM , die volgens jou de klanten 2x belazerd. Hoe 2x bedoel je ? Het merkproduct belazerd je maar 1x, maar dan wel 1x goed doorbelazerd, want ze vragen tot 5x meer dan die oem merken, maar klaarblijkelijk vind jij dat ok, omdat het een merk is Cool
Estacy    posted on 31-12-2009 01:01
Poster: Tekhead

en pioneer, allen&heath, denon etc. toch kan het anders. ecler wordt nog steeds gemaakt in spanje, en de prijs/kwaliteit/functies verhouding is erg goed
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 31-12-2009 08:55
Dateq wordt ook nog steeds in Nederland gemaakt. Rodec ook nog staats in Belgie.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
tek-zotic    posted on 31-12-2009 11:06
dat is dan mss ook de reden waarom ik een Ecler, Dateq, rodec fanboy ben en geen pio " made in china " fanboy
Mixt-Ape    posted on 31-12-2009 11:13
Poster: Estacy
en pioneer, allen&heath, denon etc. toch kan het anders. ecler wordt nog steeds gemaakt in spanje, en de prijs/kwaliteit/functies verhouding is erg goed

Op mijn 92 staat toch echt wel 'manufactured in the U.K.' hoor!
Tekhead    posted on 31-12-2009 11:22
Denon in Japan en de V.S.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

101 Users online: 3 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 8.579
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.926.491