Nep pioneer hdj-1000! (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dancedimension    posted on 10-10-2006 21:15
Beste mensen, ik zat op marktplaats te snuffelen, en toen kwam ik dit tegen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=3SOWNKMT

Zoals je ziet bij de eerste foto is de hoofdband totaal anders dan de echte pioneer hdj-1000, wat zal hiermee gebeurd zijn denken jullie?

[mod edit: dit plaatje toont de verschillen]

Mod edit by Lead on 24-03-2008 13:37 (20%)

What do you think about Nep pioneer hdj-1000! ??

Vote :   

Prozei    posted on 11-10-2006 21:37
Poster: dancedimension
ja echt achterlijk, als die er morge nog staat zal ik is gewoon "mailen" kijken wat die erop te melden heeft.
  eerst ff zeggen dat je intresse hebt. en vragen hoe de koptelefoon verzonden wordt en de betaling gedaan moet worden. dag later mail je terug dat je toevallig in de buurt ben of je hem ken ophalen. heb je z'n bankrekening nr en z'n adres.hier mee zou je makkelijk kunnen aangeven. als je iets anders zegt reageert hij hier waarschijnlijk toch niet op
User edit by Prozei on 11-10-2006 @ 21:46:49 (18%)
Vibemaster-D    posted on 12-10-2006 11:45
ik heb marktplaats op de hoogte gebracht. en ze gaan nu actie ondernemen. tegen deze verkoper.
Illusion    posted on 12-10-2006 13:01
Poster: Sammow
schandalig, hoewel ik de rip-versie van Akiyama gekocht heb :p maar dat zit wel nog net wat anders

rip = OEM:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 12-10-2006 @ 13:01:47 (8%)
Prozei    posted on 12-10-2006 17:27
Poster: dennisv
ik heb marktplaats op de hoogte gebracht. en ze gaan nu actie ondernemen. tegen deze verkoper.

binnen een paar dagen staan ze weer online.
ff via een nieuw accountje en nieuwe email de nep hdj's weer online plaatsen.
Lead    posted on 12-10-2006 17:28
Tja, dat is iets wat aan de gang blijft. Maar als niemand ze laat verwijderen trappen er toch telkens weer mensen in vrees ik.... Gewoon blijven melden Winking my eye
Let the BASS be louder
freezer    posted on 12-10-2006 19:00
ben ik ff blij dat ik een orgineel heb gekocht t zal je maar gebeuren dat je t niet ziet en toch dik voor betaald
Illusion    posted on 12-10-2006 21:08
Ik kan nu wel zeggen dat die neppe oftewel de OEMS van de hdj echt niet goed zijn. Ik denk dat ik me binnenkort maar een Pioneer HDJ 1000 bestel, want m'n hp 700 van american audio begint nu te scheuren:s
Thomz    posted on 12-10-2006 21:10
Poster: Djillusion
Ik kan nu wel zeggen dat die neppe oftewel de OEMS van de hdj echt niet goed zijn. Ik denk dat ik me binnenkort maar een Pioneer HDJ 1000 bestel, want m'n hp 700 van american audio begint nu te scheuren:s

Denk dat ze deftig zijn voor hun prijs, hoor. Maar je kan nu niet verwachten dat die dingen 2/3jaar meegaan...
Prozei    posted on 12-10-2006 21:19
dus jij wil wel 130 € voor een koptelefoon betalen die normaal 49€ kost alleen omdat er 2 pioneer logo's op staan.
User edit by Prozei on 12-10-2006 @ 21:20:06 (2%)
Thomz    posted on 12-10-2006 21:27
Poster: djprozei
dus jij wil wel 130 € voor een koptelefoon betalen die normaal 49€ kost alleen omdat er 2 pioneer logo's op staan.

Ik heb het over de gewone OEM hp's
Illusion    posted on 12-10-2006 22:57

Neeee ik wil een echte hdj 1000 kopen
User edit by Illusion on 12-10-2006 @ 22:58:02 (2%)
Obviuz    posted on 16-10-2006 14:04
Netjes dat t ff gemeld wordt weetje.. tis egt naaierij.. ik had t zo 1,2,3 ook niet gezien.
en idd blijven melden !

Thanks
Jorrit    posted on 16-10-2006 15:50

Ach, pioneer zelf doet precies hetzelfde hoor.
barthawk    posted on 16-10-2006 17:20
Poster: Jorrit

Ach, pioneer zelf doet precies hetzelfde hoor.

lijkt me wel grappig om te weten wat de werkelijke productiekosten zijn ven een echte hdj-1000...op die dingen wordt denk ik minimaal 100 euro winst gemaakt...Confused
PatrickBeuken    posted on 16-10-2006 18:08
Ach.... dat is met zo veel dingen he... Nike sportschoenen kosten maar 5 tot 10 euro om ze te produceren en te vervoeren, per paar. Ze gaan de deur uit voor 100 euro ofzo..
DJ-Emotion    posted on 16-10-2006 19:09
Poster: barthawk
lijkt me wel grappig om te weten wat de werkelijke productiekosten zijn ven een echte hdj-1000...op die dingen wordt denk ik minimaal 100 euro winst gemaakt...Confused

Spul gaat zo ie zo over de kop.
Lead    posted on 16-10-2006 19:14
Pioneer doet research, die proberen dingen uit, testen ze en hebben een team van mensen die onderzoek doet... OEM merken niet, bij Pioneer betaal je ook voor de Research... Iemand die een ontwerp koopt en daar zijn naam op zet kan deze voor veel minder op de markt brengen.

Bij Nike precies hetzelfde : die hebben een heel ontwerp team zitten om het juiste model/kleurstelling etc te maken. De zool van een Airmax is een hoogstaand stukje ontwikkeling. Die wordt zo gemaakt dat je rugwervel zoveel mogelijk wordt ontzien van de klappen die je maakt als je hiel op de grond komt. De lucht verspreid de impact. En voor dat lab dat die zolen maakt moet je ook betalen....

En was het maar zo dat er 100 euro winst werd gemaakt op een HDJ, dat zou makkelijke handel zijn Winking my eye
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 16-10-2006 19:19
Dat Pioneer geen research doet etc. etc. etc. zal je mij niet horen zeggen. Maar dat je bij Pioneer betaald voor een logo lijkt me voor zich spreken.
Of een HDJ 100,- euro winst oplevert kan ik niet veel over zeggen, maar ik denk dat de productiekosten alleen wel minder dan 100 euro zijn (maar daar komen nog een hoop kosten bovenop).

barthawk    posted on 16-10-2006 20:19
Poster: Lead
Pioneer doet research, die proberen dingen uit, testen ze en hebben een team van mensen die onderzoek doet... OEM merken niet, bij Pioneer betaal je ook voor de Research... Iemand die een ontwerp koopt en daar zijn naam op zet kan deze voor veel minder op de markt brengen.

Bij Nike precies hetzelfde : die hebben een heel ontwerp team zitten om het juiste model/kleurstelling etc te maken. De zool van een Airmax is een hoogstaand stukje ontwikkeling. Die wordt zo gemaakt dat je rugwervel zoveel mogelijk wordt ontzien van de klappen die je maakt als je hiel op de grond komt. De lucht verspreid de impact. En voor dat lab dat die zolen maakt moet je ook betalen....

En was het maar zo dat er 100 euro winst werd gemaakt op een HDJ, dat zou makkelijke handel zijn Winking my eye

dat is ook wel zo, de rest kopieert het natuurlijk wel van de marktleiders....
tairip    posted on 16-10-2006 23:46
Poster: Jorrit
Maar ik denk dat de productiekosten alleen wel minder dan 100 euro zijn

Daar zullen we het allemaal over eens zijn, alleen de extra kosten die er gemaakt worden voor en na het productieproces moeten we niet vergeten.

research
allerlei test exemplaren
verbeteren
productielijn op gang zetten
fabriek inrichten, mallen, machinerie enz.
distributie
promotie
manuren
aftersales
enz... enz...

Misschien dat men nu inziet dat het meer is dan alleen EVEN iets maken! Winking my eye
Camino    posted on 17-10-2006 00:01
Poster: Lead
Pioneer doet research, die proberen dingen uit, testen ze en hebben een team van mensen die onderzoek doet... OEM merken niet

Pardon? De research kosten zijn wel gedeeld over meerdere merken, maar ga je beweren dat de hoogstaande techniek dat oa in de OEM draaitafels zit gewoon maar uit de lucht gevallen is?

EDIT: en als we het toch over R&D hebben, durf ik te beweren (zonder cijfers te hebben maar gewoon een schatting, tenzij dat pioneer wel een HEEL groot project achter de hand aan het houden is) dat een merk als Numark veel proactiever is dan Pioneer...

Dit is niet een aanval op pioneer, in tegendeel (kijk maar naar m'n booth) alleen vind ik sommige beweringen hier toch wel sterk. Pioneer is duur, zo simpel is het, maar iedereen die een paar lesjes economie gevolgd heeft weet dat prijs een combinatie van vraag en aanbod is. Vraag heeft pioneer genoeg, dus ze kunnen gewoon lekker doorvragen, zou jij dat niet doen als je de kans had? Precies hetzelfde geld voor Technics, en daarvan moet je al helemaal niet gaan beweren dat ze erg druk aan het developeren zijn Winking my eye

EDIT 2: Weet iemand waar ik de resultatenrekeningen 2005 van Numark en Pioneer zou kunnen vinden? Staan die ergens als PDFje online? Ben weer eens nieuwsgierig geworden :p
User edit by Camino on 17-10-2006 @ 00:16:10 (100%)
Lead    posted on 17-10-2006 00:32
De R&D voor de OEM producten wordt door 1 chinees bedrijf gedaan. Die verkopen hun product in meerdere doosjes. Door al vanaf het begin te gaan voor de massa kun je goedkoop leveren. Da's het voordeel, nadeel is dat er weinig verschil in functies zit bij al deze producten.

Feit blijft dat Pioneer weldegelijk de grootste R&D afdeling heeft van zo'n beetje alle merken in deze branche die zich full-time op DJ producten stort.

Numark heeft de laatste 2 jaar inderdaad leuke dingen aangekondigd. Veel USB en moderne techniek, dat doen ze goed. Maar iets aankondigen en dan nog 2 jaar wachten voordat dingen uitgeleverd kunnen worden is ook een marketing techiek Winking my eye

Pioneer heeft net als Numark veel focus op het visuele aspect van de dance cultuur, de DVJ-1000 is een hele grote verbetering op de DVJ-X1. Beide merken maken voor een specifieke doelgroep producten waardoor dit eerder een aanvulling op elkaar is dan (in de meeste gevallen) een aanval.

Maar deze topic was voor de nep hoofdtelefoons bestemd Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 17-10-2006 00:38 (27%)
barthawk    posted on 17-10-2006 09:33
Poster: tairip

Daar zullen we het allemaal over eens zijn, alleen de extra kosten die er gemaakt worden voor en na het productieproces moeten we niet vergeten.

research
allerlei test exemplaren
verbeteren
productielijn op gang zetten
fabriek inrichten, mallen, machinerie enz.
distributie
promotie
manuren
aftersales
enz... enz...

Misschien dat men nu inziet dat het meer is dan alleen EVEN iets maken! Winking my eye

wat ik altijd heb geleerd is dat deze kosten worden doorberekend in de productiekosten.....
tairip    posted on 17-10-2006 11:10
Poster: barthawk

wat ik altijd heb geleerd is dat deze kosten worden doorberekend in de productiekosten.....

Hoe moeten ze terug verdient worden dan? Op het eind product toch?
barthawk    posted on 17-10-2006 11:20
Poster: tairip

Hoe moeten ze terug verdient worden dan? Op het eind product toch?

wanneer ze al in de productiekosten zitten dan is de rest wat overblijft toch winst..??
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

92 Users online: 9 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 14.315
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.165.076