Numark D2 Director (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Steev    posted on 07-10-2006 14:36
Hey allemaal!

Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd naar de Numark D2 Director, het lijkt mij wel een leuk dingetje om te hebben :D Alleen, ik kan nergens op internet een NL site vinden met hierop informatie of een prijs in Euros, komt dit model van Numark niet uit in Nederland of ??

Hopelijk dat iemand mij kan helpen,

Steev Happy, laughing

What do you think about Numark D2 Director ??

Vote :   

Camino    posted on 08-10-2006 19:34
ja ok... maar kmoet er ook niet aan denken om dan maar IETS van m'n dj spullen of platenkoffers kwijt te raken...
Lead    posted on 08-10-2006 19:36
SD is traag, maar snel genoeg voor realtime audio. De snelle SD kaartjes van Sandisk komen tot 20mb p/sec. Dat lijkt me meer dan genoeg voor zelfs video van DVD kwaliteit....

Voor die 170 euro koop je 3 platenkoffers....
Let the BASS be louder
_Ivan_    posted on 08-10-2006 19:36
Poster: DeafDJ
ja ok... maar kmoet er ook niet aan denken om dan maar IETS van m'n dj spullen of platenkoffers kwijt te raken...

Stel je hebt zo'n kaartje vol staan met mp3 bestanden en je hebt geen backup je raakt zoiets kwijt... dan baal je flink een cd-map raak je niet zomaar kwijt... maargoed het word waarschijnlijk toch wel de toekomst... Ik zie trouwens meer in een externe HD dan in zo'n kaartje ik weet niet hoe het bij jullie zit?
Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 08-10-2006 19:41
Bij mij is dat ook zo, maar het probleem is dat die externe stroom nodig hebben...
_Ivan_    posted on 08-10-2006 19:42
Bij mij is dat ook zo, maar het probleem is dat die externe stroom nodig hebben...

Als dat het enige isWinking my eye... gwn zorgen dat er in de booth waar je draait prikpunt is voor je externe hd lijkt me
Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 08-10-2006 19:43
EN ze zijn heel wat minder draagbaar dan 2 SD kaartjes, maar aan de andere kant is SD wel duurder...
_Ivan_    posted on 08-10-2006 19:46
Voorlopig denk ik dat we de CD nog wel even zullen houden. De spelers die er zijn met deze functies zijn gewoon weg nog te duur... Ik denk dat we over 5 jaar al aardig op weg zijn naar dit soort spelers... voorlopig zullen alleen denk ik de drive in Dj's er nog gebruik van maken

Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 08-10-2006 19:51
Poster: _Ivan_
voorlopig zullen alleen denk ik de drive in Dj's er nog gebruik van maken

juist, en zelfs niet zo veel hier in europa maar meer in amerika met al die wedding-dj's...
barthawk    posted on 08-10-2006 19:53
en ik vind altijd er moet iets ronddraaien, of het nou een cd is of een LP... dus voorlopig mogen die HD players wel ff wegblijven
_Ivan_    posted on 08-10-2006 19:57
Poster: barthawk
en ik vind altijd er moet iets ronddraaien, of het nou een cd is of een LP... dus voorlopig mogen die HD players wel ff wegblijven

Mja dat is persoonlijk heaWinking my eye het gaat om het gemak van het "meenemen" van je muziek bestanden... Daarbij denk ik dat als een DJ een goede performance neerzet het niet uitmaakt waar je de muziek op hebt staan... Het gaat uiteindelijk om de performance.

Poster : DeafDJ
EN ze zijn heel wat minder draagbaar dan 2 SD kaartjes, maar aan de andere kant is SD wel duurder...

Misschien dat ze speciaal voor DJ's nog wel HD's ontwerpenHappy, laughing.... misschien wel net zoiets in het midden van de HD als de pioneer cd-spelers hebben:P
Feel&.Celebrate.Life!
Jorrit    posted on 09-10-2006 00:14
quote:
Poster: barthawk

haha, 'vroegah' waren er ook van die koppige mannetjes die vonden dat de cd niets was, omdat je het niet direct kan aanraken. Dat is nu ook (gelukkig) anders.
Reind    posted on 09-10-2006 01:25

Mijn 2,5" externe HD steek ik gewoon in mijn kontzak hoor, en stroom heb ik niet nodig want het apparaat word gevoed door de firewire aansluiting op mijn scratchamp of laptop.

Poster: Lead
SD is traag, maar snel genoeg voor realtime audio. De snelle SD kaartjes van Sandisk komen tot 20mb p/sec. Dat lijkt me meer dan genoeg voor zelfs video van DVD kwaliteit....

Voor die 170 euro koop je 3 platenkoffers....

Totdat je een lees en schrijfactie tegelijk gaat doen op zulke kaartjes. Een normale HD heeft een buffer, dat hebben zulke kaartjes niet.

Daarnaast is de snelheid van zulke kaartjes vaak lichtelijk overdreven door de fabrikanten. Als ik met mijn EOS in continues mode sta te schieten houd het vaak na een X aantal foto's op omdat de buffer van de camera vol zit en deze niet snel genoeg weg kan schrijven naar memory card. Ik gebruik de extreme 3 kaarten van Sandisk in de EOS.

Daarnaast zoals ik al zei, de prijs. Ik gebruik zelf deze externe HD welke me erg goed bevalt. Compact, snel, stil en sterk.
User edit by Reind on 09-10-2006 @ 01:37:25 (100%)
Lead    posted on 09-10-2006 07:51
Lees en schrijf acties tegelijk komen niet vaak voor denk ik op de D2, die leest toch alleen maar. En ja, met een camera met veel mega pixels kun je foto's maken die tijd kosten om weg te schrijven. Het is echter aan de buffer in je camera om te zorgen dat je door kunt blijven schieten.
Ik heb zelf ook een EOS en die stopt na 4 plaatjes, dan heeft hij een seconde nodig om te schrijven. Jammer, had ik maar een 5D moeten kopen Winking my eye
Let the BASS be louder
Reind    posted on 09-10-2006 14:07
Poster: Lead
Jammer, had ik maar een 5D moeten kopen Winking my eye

Of gewoon niet zo vaak achter elkaar plaatjes schieten Winking my eye Daarnaast is een 5D wel heel erg duur.... het enige grote voordeel is dat ie volbeeld is en geen cropfactor heeft. Nee dan liever een 30D en een mooie 24-7- f/2.8L USM er op Winking my eye

Maar lees en schrijfacties zullen inderdaad niet heel veel voorkomen, maar pak bijvoorbeeld eens een HDX, die kan gewoon even een cd rippen naar de HD terwijl je gewoon gebruik kunt maken van de rest van de tunes.

Nu zullen ze zulke acties niet vaak voorkomen maar als er straks een speler komt waarbij het mogelijk is om samples te maken en te bewerken + op te slaan dan zul je het al veel meer tegen gaan komen.

This is an old Topic

No new postings for 6.579 days.
 Post CommentThat would be 219.3 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 10 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 29.925
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.044.980