Pioneer CDJ 800 MkII Vs. Technics SL DZ 1200 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

willem019    posted on 05-10-2006 14:22
Als ik een keuze zou moeten maken tussen 1 van die 2 welken is dan de beste keuze de
Technics SL DZ 1200 is nieuwe maar nog goedkopen dan dje CDJ 800 MkII

Techniks SL DZ1200 :
Techniks SL DZ1200
Pioneer CDJ 800 MkII

What do you think about Pioneer CDJ 800 MkII Vs. Technics SL DZ 1200 ??

Vote :   

thijsdj    posted on 05-10-2006 14:58
Ik heb zelf de mkII en die werkt perfect echt heerlijk mee draaien. Ik weet niet hoe die technics is maar hij lijkt me een stuk ingewikkelder dan de mkII. Als ik jou was zou ik ze eerst allebei ergens uitproberen en vanuit daar je keuze maken.
RenéKuppens    posted on 05-10-2006 15:12
Ik zou de 800MkII kopen
waarom:
ik vind hem personlijk mooier
ik vind hem makkelijker te begrijpen
ze zijn sneller
en goedkoper (hoeft niet altijd maar de atviesprijs wel)

En ik vind de cdj gewoon fijn in omgang met alles
_Ivan_    posted on 05-10-2006 15:29
Als ik jou was zou ik 2 winkels opzoeken waar ze staan en ze lekker zelf uitproberen.... Je moet zelf kiezen wat je precies op je speler wilt heb zitten en wat niet....

Misschien dat Lauw je nog wat kan vertellen over die technics... die heeft em volgens mij gehad..

Ze zijn sneller

Waar bazeer je op dat ze sneller zijnConfused?
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 05-10-2006 @ 15:30:21 (49%)
RenéKuppens    posted on 05-10-2006 15:31
@ _ivan_

Het zoeken
opstarten

zo ervaarde ik het heb ze allebei gestest maar wist het meteen 800

LauW    posted on 05-10-2006 15:36
De technics is niet nieuwer juist al een stuk ouder dan de Pioneer. Op bijna alle punten wint de Pioneer het behalve dat de technics wat leuke extra's heeft (sd reader/hot cue, sample pads e.d.)

En idd de Pioneer is wat sneller. Kwa het zoeken van nummers zeker niet maar het inladen van cd's wel.
User edit by LauW on 05-10-2006 @ 15:37:14 (54%)
jordy    posted on 05-10-2006 16:01
Is de scratch distortion al opgelost @ de technics? Zo niet lijkt het me duidelijk!!

K'zou voor de CDJ800MK2 gaan idd..

ZKR als dat bovenstaande nog het geval is..

Zelf uitproberen totdat je het weet in een winkel zou ik zeggen!

GL
Yarne    posted on 05-10-2006 16:10
ik vind ze allebei TOP :D
maar pioneer blijft zaligst
Yorick    posted on 05-10-2006 17:07
ik zou zeggen probeer ze alle 2 een keer ergens uit en oordeel zelf
soundcollector    posted on 05-10-2006 17:08
Poster: Yarne
ik vind ze allebei TOP :D
maar pioneer blijft zaligst

sorry dat ik dit zeg maar ik denk niet dat dit gebaseerd is op de vraag, de vraag is als je ervaring hebt en welke je zou aanraden...
Twello    posted on 05-10-2006 17:16
bij feedback apeldoorn staan ze allebij... (ik weet niet of het in de buurt is maar je zou het kunnen proberen...)
Vk5    posted on 06-10-2006 07:46
draai regelmatig met die technics dingetjes maar blijf toch bij me pioneertjes:D
Vibemaster-D    posted on 06-10-2006 15:13
ik werk met beide. heb zelf de 800MK2 gekocht want ik zat met het zelfde ik heb de 800 gekocht omdat ik de jogfeeling lekkerder vind en ik vind de knoppen overzichterlijker zitten. ook het display vind ik een heel stuk overzichterlijker op de pioneer.  ik zou dus voor de pioneer gaan houd technics maar voor TT's
MaxvEck    posted on 06-10-2006 16:05
Ik heb gedraait met de cdj 800, en met de technics.

De 800s zijn echt werkpaarden en zullen je nooit in de steek laten, doen het beter in de verhuur en werken fijner vind ik

De tehnics heeft mij de keer dat ik hem gebruikt heb een aantal keer in de steek gelaten, maar ik vind hem wel een stuk mooier dan de pioneer

Laidback    posted on 06-10-2006 16:07
de 800 is beter!..
Punt! :P

ik vind de technics een beetje te groot en stoer voor wat die nou eigenlijk kan!

de pioneer is echt geen kleine in de dj wereld!..  top product!
heeft alles wat je nodig hebt!

die technics zit vol met van allerlij knoppen en potjes.. 
en de scratch fouten.. zijn die er al uit ?.. (scratche op master tempo?)
greup    posted on 06-10-2006 16:13
het is een beetje een onzin vergelijking.

De pioneer is veel nieuwer dan de technics.

Over de technics is al genoeg geschreven ( eveneens als de pioneer).
De technics zit nog vol fouten en onzin. Denk aan scratch, en de Echt nutteloze effecten.

Ook kan de technics mp3 slechts ondersteunen tot 193kb.

De pioneer is een product dat in tegenstelling tot de technics alleen functies heeft waar je wat aan hebt. Alles wat erop zit werkt, en werkt GOED.

Ook kwa scratch kwaliteit zit er een behoorlijk verschil tussen de technics en pioneer.

Kwalitatief is dit dus geen discussie waardig. Dan wint pioneer.
Laidback    posted on 06-10-2006 16:16
Poster: greup
het is een beetje een onzin vergelijking.

De pioneer is veel nieuwer dan de technics.

Over de technics is al genoeg geschreven ( eveneens als de pioneer).
De technics zit nog vol fouten en onzin. Denk aan scratch, en de Echt nutteloze effecten.

Ook kan de technics mp3 slechts ondersteunen tot 193kb.

De pioneer is een product dat in tegenstelling tot de technics alleen functies heeft waar je wat aan hebt. Alles wat erop zit werkt, en werkt GOED.

Ook kwa scratch kwaliteit zit er een behoorlijk verschil tussen de technics en pioneer.

Kwalitatief is dit dus geen discussie waardig. Dan wint pioneer.

ben het Helemaal met je eens Greupie! :D
Tim1978    posted on 06-10-2006 22:13
Het wordt saai, maar ook ik ga voor de 800MKII....

Met beiden gedraaid en de 800 gaat gewoon het lekkerst!
Lead    posted on 07-10-2006 03:15
Wat vind je zelf Willem ??

Een openings post kun je het beste wat meer onderbouwen... Gebruik search eens met 'sl-dz 1200' en lees de topic van de CDJ-800MK2 eens door. Welke keus zou je zelf maken en waarom.

Dan kunnen mensen reageren op wat jij denkt en kan er dus beter op je situatie worden in gespeeld. Er is niet 1 beste CD speler, iedereen gebruikt de speler waar hij/zij zich lekker op voelt. Iemand die scratched stelt andere eisen aan zijn speler dan iemand die vooral apres-ski MP3tjes wil draaien.
Let the BASS be louder
willem019    posted on 07-10-2006 11:07
Poster: Lead
Wat vind je zelf Willem ??

Een openings post kun je het beste wat meer onderbouwen... Gebruik search eens met 'sl-dz 1200' en lees de topic van de CDJ-800MK2 eens door. Welke keus zou je zelf maken en waarom.

Dan kunnen mensen reageren op wat jij denkt en kan er dus beter op je situatie worden in gespeeld. Er is niet 1 beste CD speler, iedereen gebruikt de speler waar hij/zij zich lekker op voelt. Iemand die scratched stelt andere eisen aan zijn speler dan iemand die vooral apres-ski MP3tjes wil draaien.

Ik zat te twijfelen tussen die 2. ik draai zelf hardcore/jump/hardstyle/ en die pioneer lijkt me meer voor mij weggelegd.. heb er ff mee gedraaid.. en loops enz maken is als je het doorheb gewoon simpel... ook kwa grote kan je beter de pioneer hebben .. conclusie die techniks ziet er leuk uit maar ik vind persoonlijk de pioneer fijner om te gebruiken
Lead    posted on 07-10-2006 13:13
En wat is belangrijker ... Looks of Feel ??
Let the BASS be louder
willem019    posted on 07-10-2006 17:03

feel
Dj_Danny    posted on 07-10-2006 17:08
Ik heb beide machines getest. De looks van de Technics zijn best mooi, maar worden door de vingerafdrukken al snel minder. De sounds van de Technics zijn DUIDELIJK minder dan die van de Pioneer. Bovendien vind ik de Pio's veel makkelijker in gebruik. Dat ik bij de Technics naar knoppen als eject moet zoeken, zegt voor mij genoeg over zo'n machine. Ze hebben hun best gedaan, maar ze hebben gefaald.

Dat is dan ook de reden dat ik nu twee Pioneer cdj-800mkII's hier heb staan. Ze zijn het beste alternatief als je de 1000 niet kan betalen!

Probeer zelf te testen, misschien kom je wel tot de conclusie dat de Pioneer niet jou ding is en de Technics wel! Succes!
User edit by Dj_Danny on 07-10-2006 @ 17:09:19 (3%)
Laidback    posted on 07-10-2006 21:23

feel zeer zeker..
die looks maken nix uit..
je wil een Kwalitatief goed product kopen..
ga dan voor de CDJ-800mk2!
die technics is ook nog es duurder..
dat kreng lig hier nog op rond de 1000 euro!!
de cdj-800mk2 rond de 700.. 
dan weetje toch al genoeg.. hopelijk Winking my eye
User edit by Laidback on 07-10-2006 @ 21:23:57 (2%)
willem019    posted on 07-10-2006 21:43
ik ga voor de cdj 800 mk2

kheb al 2x sl1200 mk5 staan.. maar wou een cd spelertje erbij.. dus die word het iig!!
Laidback    posted on 07-10-2006 21:59
:D.. je zult er zeker geen spijt van krijgen! Happy, laughing

Slotje dan maar? :P
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

81 Users online: 7 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 33.300
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.415.175