Problemen bij Numark Axis 9 CR (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yarne    posted on 01-10-2006 14:54
Ik heb me (al een tijdje) 2 Numark Axis 9 aangeschaft.
Maar al van bij het begin heb ik dit probleem: de ene cd speler doet het perfect, leest alle soorten cd's zonder problemen, maar de andere: een zelfde CD-r die de ene wel kan lezen, wilt hij niet afspelen, sommige dan wel weer, maar dan happert hij geregeld en werken de functies (zelf de search functie) trager of zelf niet;

al deze problemen doen zich niet voor bij gekochte CD's
eerst dacht ik dat het om het feit gaat dat ik de Cd's zelf brand, maar dan zou de andere toch ook die problemen moeten geven, maar die doet het even goed mét gebrande als met gekochte

Wat kan of moet ik hier aandoen? Kan iemand helpen?

Alvast Bedankt
Greetzz Yarne
User edit by Yarne on 01-10-2006 @ 14:55:32 (8%)
Mod edit by Lead on 01-10-2006 16:40 (2%)

What do you think about Problemen bij Numark Axis 9 CR ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 01-10-2006 15:30
eens informeren bij audioboost of het vaker komt ?
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 01-10-2006 @ 15:30:22 (2%)
Lead    posted on 01-10-2006 16:42
Gewoon terug brengen. Je toestel hoort goed te werken en je winkel dient daarvoor te zorgen. Waarschijnlijk is er iets met je laser aan de hand, dit is een simpele garantie kwestie.
Let the BASS be louder
Yarne    posted on 01-10-2006 16:55
Poster: Lead
Gewoon terug brengen. Je toestel hoort goed te werken en je winkel dient daarvoor te zorgen. Waarschijnlijk is er iets met je laser aan de hand, dit is een simpele garantie kwestie.

Dacht ik ook, maar toen ik mailde zeiden ze mij dat dit probleem meestal voorkomt met zelf gebrande (zelfs bij merken zoals pioneer...) en dat ze mij alleen kunnen helpen als het met originele CD's ook zo'n probleem is
the-melody    posted on 01-10-2006 16:57
Poster: Yarne

Dacht ik ook, maar toen ik mailde zeiden ze mij dat dit probleem meestal voorkomt met zelf gebrande (zelfs bij merken zoals pioneer...) en dat ze mij alleen kunnen helpen als het met originele CD's ook zo'n probleem is
 denk dat dit pure onzin is want ik brand ook altijd zelf mijn cd's(legaal vanop beatport en dance-tunes) en heb nog nooit bij pioneer problemen gehad.
Lead    posted on 01-10-2006 16:58
CD's moet je altijd op degelijke schijven branden en op 4x of 8x speed.

Probeer het eens met een CD van TDK, Maxwell, Verbatim of Mam-E op een lage brand snelheid. Als dit dan nog steeds problemen geeft, en niet in je andere speler is er echt iets mee aan de hand.

Binnen 12 maanden na aankoop > dan lost je winkel dit op !
Let the BASS be louder
Yarne    posted on 01-10-2006 17:04
CD's moet je altijd op degelijke schijven branden en op 4x of 8x speed.

Probeer het eens met een CD van TDK, Maxwell, Verbatim of Mam-E op een lage brand snelheid. Als dit dan nog steeds problemen geeft, en niet in je andere speler is er echt iets mee aan de hand.

Binnen 12 maanden na aankoop > dan lost je winkel dit op !

Het zit zo, toen ik voor het eerst de spelers wou testen, stak ik er een TDK van een snelheid  van 48x, de ene die goed werkt, speelde die af; de andere wou hem niet eens lezen (ik kon niet playen)
Ik teste daarna een 48x Maxell Cd-r en die konde ze allebei lezen, alleen happerde die ene af en toe en werkten de functies trager.
Als ik dan een CD op 2x of 4x brand (zoals numark zegt dat ze alleen dan goed werken) dan leest hij zowel TDK, Maxell... maar happert toch nog (wel iets minder) en functies gaan trager (wel ook minder)
terwijl de andere speler ze allemaal perfect (zoals een originele cd) afspeelt
Jorrit    posted on 01-10-2006 17:10
Poster: the-melody
denk dat dit pure onzin is want ik brand ook altijd zelf mijn cd's(legaal vanop beatport en dance-tunes) en heb nog nooit bij pioneer problemen gehad.

Grappig, ik heb cd's die mijn CDJ-20'jes zonder enkel probleem lezen, maar er bij een CMX-3000 No-way ingaan! Zelfs de CDJ-800 doet eerder moeilijk dan de CDJ-20's!
Dus pure onzin? niet helemaal...
Lead    posted on 01-10-2006 17:11
Als je een CD op langzame snelheid hebt opgenomen, en in de handleiding staat dat de speler CD-R compatible is, zou ik hem terug brengen.

De speler zou dit zonder probleem aan moeten kunnen, zeker als je ook al een degelijke schijf gebruikt. Dat een speler problemen heeft met een schijf die op hoge snelheid gefikt is, zou ik kunnen begrijpen.

Stuur je CD gewoon mee met het toestel: "Deze schijf doet het op mijn andere speler wel" Winking my eye
Let the BASS be louder
Yarne    posted on 01-10-2006 17:13
ok, zal dat doen :D
bedankt
Wout-r    posted on 01-10-2006 19:46
ik heb 2 axis 4's (bijna de zelfde alleen dan zonder effecten dus) bij mij leest ie wel gewoon alle gebrande cd's goed hoor,, gewoon naar de winkel terug dus

EDIT: en inderdaad gewoon een cd'tje meesturen,, goed idee Winking my eye
User edit by Wout-r on 01-10-2006 @ 19:47:18 (42%)
Yarne    posted on 01-10-2006 19:52
maarja probleem mé cd's is dat ni altijd onmiddelijk ne keer happert
den ene keer om de 2 liedjes maar ne keer happeringske, den andere keer 2 keer in 20 sec
MoXeGy    posted on 01-10-2006 20:11
ik had hier ook 2 axis 4's en leesde alle gebrande cd's goed, mischien lens vuil?
als je garantie nog hebt: terug sturen.
Maar bij numark duurt het 10 dagen voordat ie klaar is. dus moet je waarscheinlijk 2 weken wachten(mischien iets meer)
User edit by MoXeGy on 01-10-2006 @ 20:12:22 (99%)
Yarne    posted on 01-10-2006 20:19
ja kheb eens mijn mixer opgestuurd
4 weken kwijt Unhappy

Maar over die vuile lens, ik heb een kuis Cd (zo een met borsteljes op) en daar bij een middeltje, mag ik deze in de cd spelers steken (en met het productje op die borsteltjes) of is dat niet goed
User edit by Yarne on 01-10-2006 @ 20:20:47 (100%)
MoXeGy    posted on 01-10-2006 20:33
ik maak gewone cd spelers/radio's schoon met: puur alcohol(weet zo ff niet meer hoe het heet) en een wattestaafje.
Lead    posted on 01-10-2006 20:40
Maar over die vuile lens, ik heb een kuis Cd (zo een met borsteljes op) ...mag ik deze in de cd spelers steken....

NEE !!!

Stop dit soort CD's niet in je CD speler. Als er 1 zand korreltje of hard stofje op het borsteltje zit maak je je lens juist kapot. Dit soort dingen dien meer schade dan goed...

Als je het zelf doet, schroef dan de speler open en doe het dan met een wattenstaafje. Maar doe dit alleen als je vertrouwen hebt in jezelf.

ja kheb eens mijn mixer opgestuurd
4 weken kwijt Unhappy

Zeker bij dezelfde shop Confused dat is het nadeel van webshops, duurt allemaal veel langer.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-10-2006 20:42 (39%)
Yarne    posted on 01-10-2006 22:16

NEE !!!

Stop dit soort CD's niet in je CD speler. Als er 1 zand korreltje of hard stofje op het borsteltje zit maak je je lens juist kapot. Dit soort dingen dien meer schade dan goed...

Als je het zelf doet, schroef dan de speler open en doe het dan met een wattenstaafje. Maar doe dit alleen als je vertrouwen hebt in jezelf.

Zeker bij dezelfde shop Confused dat is het nadeel van webshops, duurt allemaal veel langer.

ok gelukkig zeg je het, ik ging het bijna doen.

ik heb niet eens een idee van hoe ik het moet openen dus zal ik het maar niet doen
Jorrit    posted on 01-10-2006 22:55
2 liedjes maar ne keer happeringske

Betekend dit nu 'één hapering' of juist 'géén hapering'?

ik heb een kuis Cd

Een kuis Cd? Is kuis een of ander merk die die CD's produceert? Of betekend dat iets van goed/mooi ofzo?

Geen touw aan vast te knopen dat belgisch gebrabbel :p.
Yarne    posted on 01-10-2006 22:58
:P
1) Soms om de 2 liedjes maar 1 hapering
2) Kuis = Poets :D een POETS Cd dus :D
Thomz    posted on 01-10-2006 23:01
Kuis cd is een cd met daarop een borsteltje om zo de lens te kuisen = poetsen Winking my eye
Jorrit    posted on 01-10-2006 23:03
Spoedcursus Belgisch hier :D
Nou goed, verder met de problemen, nu ik het ook weer volg Winking my eye
Thomz    posted on 01-10-2006 23:17
Poster: Jorrit
Spoedcursus Belgisch hier :D
Nou goed, verder met de problemen, nu ik het ook weer volg Winking my eye

Nog effe off-topic; Belgisch als taal bestaat niet :p
Camino    posted on 02-10-2006 00:44
4 weken kwijt? Da's ook lang... zelfs voor een webshop. Toen ik mijn CDJ800 opstuurde kreeg ik hem al na 3 dagen terug...
Yarne    posted on 02-10-2006 16:01
ja mijn mixer werd terug naar Numark gestuurd 3 - 4 weke kwijt
Camino    posted on 02-10-2006 16:48
Ah ok zo, dan is het begrijpelijk. Maar, als je hem zo recent gekocht had lijkt het me helemaal niet onredelijk dat een shop je een nieuw exemplaar geeft en de rest zelf uitzoekt...

EDIT: wat is "een tijdje geleden?"
User edit by Camino on 02-10-2006 @ 16:49:32 (25%)
Yarne    posted on 02-10-2006 17:39
hoe bedoeld je "tijdje geleden"? dat ik ze gekocht heb?? begin juli gekocht dus 3 maand
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

206 Users online: 19 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 37.680
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.904.702