Poster: lrfist
en met scratchen kwam ik toen 0 skating als beste uit en sindsdien zo gehouden
Scratchen is je draaitafel heel anders gebruiken dan bij normaal mixwerk, bij scratchen zet je de anti skating inderdaad op 0 maarrrrrrrrrrrrrrrr als het hier om scratchen gaat dan gaat de topicstarter al helemaal de fout in door een spherisch element aan te schaffen in plaats van een eliptisch element.
We hebben het hier dus over normaal mixwerk waarbij het grootste deel van de beweging voorwaarts is en waarbij de kracht die de naald naar de spindle toe trekt gecorrigeerd moet worden door de anti skating om zo een zo gelijkmatige aftasting van de groefwand (waar de muziek zich bevind) te krijgen en tevens een gelijkmatige slijtage te behouden tussen de linker en rechter groefwand.
Bij scratchen zet je de anti skating op 0 omdat anders bij een achterwaarste beweging de kracht die op het element komt te staan verdubbeld word en de naald uit de groef rukt. Slijtage door een iets hogere naalddruk is geen issue bij het scratchen, je platen worden sowieso al een factor weet ik veel wat harder om zeep geholpen, denk bijvoorbeeld eens aan het vuil aan je handen wat in de groef beland en wertkt als een maalsteen tussen naald en vinyl.
Laten we dus vooral duidelijk zijn hoe we de draaitafel gebruiken, gewoon mixwerk OF scratch werk. Tussen beide gebruiken zitten namelijk werelden van verschil qua instellingen. Overigens ben ik het absoluut niet met je eens dat je voor scratchen overgewicht nodig hebt, een goede techniek, een goede draaitafel en een goed element en je kunt met een SL1200 met een M44-7 er op gemonteerd met 1,5 gram naalddruk al scratchen. Als jij dus 4 gram nodig hebt ligt dat aan jouw eigen techniek die je moet gaan verbeteren (niet alleen vanuit de pols werken bijvoorbeeld) OF je neemt de nadelen die een foute techniek met zich mee brengen voor lief

Mischien een idee om je eens te verdiepen in de
Bearwald Lofgren alignment theorie. Ik adviseer je alvast een leeg kladblok, wiskundige calculator en een hele hoop geduld bij elkaar te rapen voor je aan deze taaie en uiterst saaie stof begint