Poster: soundcollector
aan de anti skating ligt het niet
Poster: tairip
Het ligt eraan hoe erg de verschillen in volume op de plaat zijn tussen links en rechts.
Poster: gethigh
is dit met de freefloats erger of minder erg?
Poster: lrfist
voor een home-system met niet teveel trilling zou ik maar voor 2.5 gram gaan voor een concorde. spaart je naald en je platen
trouwens anti-skating is de druk van de arm die hij horizontaal naar het midden van de plaat toe geeft.
heel makkelijk te checken. zet op 0 gram (zweeft je arm normaal perfect horizontaal) zet nu de anti-skating op 0. je arm blijft normaal hangen. zet nu je antiskating groter dan 0. je zal zien dat de arm automatisch beweegt naar het midden toe.
als je anti-skating te hoog staat, kan het zijn dat je naald een groove overslaagt... vooral bij scratchen en draaitafels die onstabiel staan.
aangezien ik ook veel scratch staat mijn anti-skating op 0
Poster: Reind
Ga jezelf eerst eens verdiepen in de materie voordat je zulke uitspraken doet OF vermeld de gevolgen ervan.
De naald zal namelijk instabiel worden (tracking range is immers 3 tot 5 gram) daarnaast word je geluids kwaliteit slechter naarmate je minder gewicht op de toonarm hebt staan. Dat allemaal voor een mindere slijtage, de vraag die je jezelf moet stellen is of je ooit iets zult merken van die ene gram extra qua slijtage.... ik denk van niet.
De nadelen die echter opkomen wanneer je met te weinig gewicht draait merk je wel degelijk.
srr zet hem dan gewoon op 3 gram. slijtage merk je wel degelijk en voor mij moet thuis die kwaliteit niet 100% zijn.
Poster: Twello
nou oke dan weet ik dat ook weer, klopt het ook dat de andere kant van de plaat het wel goed doet want dat is namelijk wel het geval...
Poster: tairip
Dat klopt.... volgens mij weten heel veel niet waarvoor de anti-skating is! :D
- Je moet zorgen dat je arm van je platenspeler zo HORIZONTAAL mogelijk staat ten opzichte van de plaat.
- Je naalddruk op een 3 a 4 gram.
- Anti skating op net zoveel als je de naalddruk ook hebt 3 a 4 gram dus.
Zo zou het goed moeten komen, een naald van een concorde kan wel heel erg heen en weer. Het ligt eraan hoe erg de verschillen in volume op de plaat zijn tussen links en rechts.
Poster: soundcollectorkijk
ge balanceerd u naald en een ortofon die heeft ongeveer 4 gram fzo nodig, da staat op da papier wat daar bij zijt, die mense hebbe da wrs berekent zodat de naald de ideale naalddruk/levenstijd heeft... ma voor vele ortofons kan je da ook op internet vinden
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.