CDJ 200 geeft code VBR
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jonny820511    posted on 14-09-2006 18:22
Hey hoi,

mijn cdj 200's geven een code VBR! ik kan dan niet meer een ceu punt instellen op de pauze stand. ook het maken van loops of het vooruit of achteruitspoelen werkt dan niet meer. Hij heeft dit af en toe bij het afspelen van MP3 bestanden. Enig idee of dit een aan het MP-3tje ligt of aan de CDJ200

PatrickBeuken    posted on 14-09-2006 18:29
Dit ligt aan de MP3. Het is algemeen bekend dat de CDJ200 geen MP3's met een Variable BitRate speelt. Er zijn programma's zoals DB Poweramp, waarmee je deze mp3's kunt converteren naar CBR.
User edit by PatrickBeuken on 14-09-2006 @ 18:29:40 (89%)
Ferrox    posted on 14-09-2006 18:45
haha, dat was mede de reden dat ik me super irriteerde aan de 200 Happy, laughing
PatrickBeuken    posted on 14-09-2006 18:50
Mwhoah... tis een kleine moeite om die dingen van te voren te converteren. Maar eigenlijk moet je t gebruik van mp3's met een cd-speler zo veel mogelijk proberen te beperken.
Zuur    posted on 14-09-2006 19:39
Er is eigenlijk geen één Dj-cd-speler die normaal werkt met VBR mp3's.
Waarom zou je dat ook willen, het scheelt maar een heel klein beetje ruimte in vergelijking met CBR mp3's.
Ik gebruik zelf bijna nooit mp3's als ik draai, alles werkt dan gewoon iets langzamer en dat is zeer irritant.
Twello    posted on 14-09-2006 19:46
Poster: PatrickBeuken
Mwhoah... tis een kleine moeite om die dingen van te voren te converteren. Maar eigenlijk moet je t gebruik van mp3's met een cd-speler zo veel mogelijk proberen te beperken.

nouja een kleine moeite mijn halve mp3 collectie is VBR dus ik doe er een paar dagen over om het allemaal e converteren
PatrickBeuken    posted on 14-09-2006 21:37
Om je bestaande collectie te updaten is het idd een wat grotere moeite. Maar als je nu gewoon in het vervolg alles dat je nieuw binnen krijgt meteen doet converteren dan is dat een kleine moeite.

Van Pioneer heb je de CDJ1000MK3 en de CDJ800MK2 die wel gewoon VBR ondersteunen. Verder hebben andere merken (bijv. Denon) ook cd-spelers die alle mp3 formaten gewoon volledig ondersteunen.

Ik heb ook al vaker aangegeven dat ik het belachelijk vind dat Pioneer geen simpelle update uitbrengt voor de CDJ200. Niet dat ik dan wél met mp3's zou gaan werken, maar het gaat zich om het principe. Pioneer wil professioneel zijn, dus dan moeten ze ook hun slordigheden in orde maken, vind ik.
Lead    posted on 14-09-2006 22:24
Ik hoop dat dat met een simpele update kan en dat er het niet aan de hardware ligt. Is wel eens iets om achteraan te gaan Winking my eye

BTW, de CDJ-200 kan wel pitchen met VBR, alleen de Cue (dus ook de loop) functies werken niet, maar wie gebruikt er nog VBR, en waarvoor ? Disc ruimte is niet echt relevant meer met de prijzen die je tegenwoordig betaald voor een harde schijf.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 14-09-2006 22:25 (100%)
PatrickBeuken    posted on 14-09-2006 22:49
Poster: Lead
maar wie gebruikt er nog VBR, en waarvoor ? Disc ruimte is niet echt relevant meer met de prijzen die je tegenwoordig betaald voor een harde schijf.

Klopt helemaal. Maar dit is gewoon een principekwestie. Pioneer spelers horen gewoon de puntjes op de 'i' te hebben. Er worden niet voor niks 3 versies van de CDJ1000 uitgebracht. En ik weet van mijn speler dat ik er geen VBR bestanden in moet stoppen, maar als eens iemand anders een mp3 cd'tje erin stopt krijg je weer dat gedoe met sommige bestanden die niet volledig ondersteund worden.

Misschien vind je me een mierenneuker, maar telkens wanneer het over dit onderwerp gaat zal ik zeggen wat ik daarvan vind. Het stoort gewoon. En ik ben niet de enige die daar zo over denkt. Het is een kleine moeite om zo'n software-figuur ff een updatetje te laten maken. Als Denon en Numark het kunnen, kan Pioneer het ook. Ik kan me erg lastig voorstellen dat het afhankelijk is van de hardware. Tenzij men de CDJ200 helemaal niet de mogelijkheid tot updaten heeft gegeven, maar dan is men al helemaal laks geweest.
User edit by PatrickBeuken on 14-09-2006 @ 22:53:06 (7%)
jonny820511    posted on 15-09-2006 09:56
Dank u wel voor de adviezen en uitleg, vind het wel raar dat ik dit niet terug kan vinden in de handleiding. en hopen op een update!
PatrickBeuken    posted on 15-09-2006 10:32
Het staat ook redelijk voorin in de handleiding in tamelijk kleine lettertjes.
tairip    posted on 15-09-2006 12:31
Poster: jonny820511
Dank u wel voor de adviezen en uitleg, vind het wel raar dat ik dit niet terug kan vinden in de handleiding. en hopen op een update!

Beter zoeken dan! Het staat wel degelijk in de handleiding!

This is an old Topic

No new postings for 5.359 days.
 Post CommentThat would be 178.6 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 7 Guests (58 Unknown)*
Pages generated today : 25.576
Most users online this month : 146
Lifetime Pageviews : 188.016.267