Warme mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ScottB    posted on 13-09-2006 20:12
ik heb een Reloop RMX-30, en aan de onderkant wordt de mixer erg warm. Ik heb de mixer ingebouwd. Dus hij hangt in het dekblad(hout) maar dat is maar 2 cm dik. Ik kan mijn had er wel onderhouden maar ik vind het toch wel erg warm, is dit normaal?

What do you think about Warme mixer ??

Vote :   

greup    posted on 13-09-2006 20:18
mixers worden wel vaker warm. Ik geloof trouwens dat de rmx een effecten mixer is.. In dat geval sta ik er helemaal niet van te kijken. Die dingen worden vaak namelijk nog wat warmer dan mixer zonder effecten sessie.

Zolang je je hand er nog op kan houden is er geen probleem.
ScottB    posted on 13-09-2006 20:21
nee de RMX is geen effecten mixer, het is een "gewone" 3-kanaals mixer.
Twizz    posted on 13-09-2006 21:24
check de zekering, kan zijn dat die heet word. je weet maar nooit(engels voor zekering=fuse)
djjw    posted on 13-09-2006 21:44
en wat wil je daar mee zeggen,?
dat de hele mixer warm wordt van een zekering...?

een mixer wordt geleverd met een passende zekering,
ben benieuwd naar je antwoord!

User edit by djjw on 13-09-2006 @ 21:46:11 (47%)
greup    posted on 13-09-2006 21:47
Poster: T4Twister
check de zekering, kan zijn dat die heet word. je weet maar nooit(engels voor zekering=fuse)

ik zie niet waaarom het de zekering zou  zijn (die vaak halverwege de hoogte van de mixer geplaats is) die het hele app. aan de onderkant zou verhitten.........

ik denk dat er gewoon niets aan de hand is, Mixers die warm worden is vrij normaal. weet je zeker dat je alle ventilatie gaten vrij hebt?
Twello    posted on 13-09-2006 21:51
mijn rmx-40 bmp word helemaal niet heet ofzo... maar die staat ook niet langer dan een half uur aan
ScottB    posted on 13-09-2006 22:17
Poster: greup

weet je zeker dat je alle ventilatie gaten vrij hebt?

zoals ik kan zien zijn er niet echt ventilatie gaten(wat me bij de koop al verbaasde) maar de mixer ik niet veel bedekt zeg maar. de mixer wordt voornamelijk in het midden aan de onderkant warm(dus waar de zekering zit?) er zitten ook 3 schroefjes onder die zijn eigenlijk altijd het warmste en de hitte bevind zich daarom heen.
TheSupercrab    posted on 13-09-2006 22:53
heb zelf een Nuo5.. die wordt ook warm.. zou mij dr niets van aan trekken.. behalve als je dr een eijte op kan kooken, maar dat lijkt mij niet.  
Kevinova    posted on 13-09-2006 23:00
Versterkers, computers, alle apperatuur kan warm worden doordat er stroom doorheen gaat. Al heb ik met mijn hele ouwe mixer dat ie echt gewoon heet is :P En ook bij opstarten als het koud is geeft ie een piepgeluid tot ie redelijk lauw is. Maarja dat ding is overbodig.
soundcollector    posted on 13-09-2006 23:34
Poster: Twello
mijn rmx-40 bmp word helemaal niet heet ofzo... maar die staat ook niet langer dan een half uur aan

offtopic: zow das ook lang...
Camino    posted on 14-09-2006 01:14
De onderkant wordt warm omdat de mixer een heatsink principe gebruikt (correct me if i'm wrong)... tenzij je mixer echt heel erg heet wordt moet je je geen zorgen maken
User edit by Camino on 14-09-2006 @ 01:14:35 (19%)
_Ivan_    posted on 14-09-2006 18:04
Niks vreemds aan denk ikWinking my eye mijn rmx40 word ook wel warm. Trouwens was ook bij mijn vorige mixer. Dus ik denk dat er niks mis is met je mixer....
Feel&.Celebrate.Life!
Wout-r    posted on 14-09-2006 18:05
kheb ook een rmx 30 ,, die wordt ook best wel warm, kheb hem niet ingebouwd. Ik denk dat het niet iets is om je zorgen over te maken
Rush    posted on 15-09-2006 18:21
volgens mij kunnen die mixers veel meer warmte aan dan wij denken. misschien nog veel meer dan wij gewend zijn. Zo denk ik erover!
greup    posted on 15-09-2006 18:34
Poster: Rudolph
volgens mij kunnen die mixers veel meer warmte aan dan wij denken. misschien nog veel meer dan wij gewend zijn. Zo denk ik erover!

en waar basseer jij dit op?
Steev    posted on 15-09-2006 18:35
Het effecten deel van mijn Numark 5000FX wordt ook heel erg heet, op een gegeven moment kan je je hand er nog maar heel even op houden. Ik geloof dat hier niets mee is, zolang hij maar genoeg lucht krijgt van een normale temperatuur zodat hij toch af kan koelen. Misschien een van (kleine computer ventilator) inbouwen? ik denk dat dat wel helpt als je het toch niet vertrouwd Happy, laughing
crupy    posted on 10-10-2006 18:33
ik zelf draai met de smx-2 van synq en die werd ook heel warm omdat er effecten enzo op staan maar uit zekerheid ben ik dan gaan vragen aan de gwinkel waar ik het mengpaneel ben gaan halen en die heeft dan gezegt dat dat helemaal geen kwaad kon dat die warm werd en dat dat bijna bij ieder mengpaneel is dus ik denk wel dat jou mengpaneel er dan zeker wel tegen kan anders als je neit zeker bent kun je het ook altijd gaan na vragen en dan weet je het zeker e Winking my eye
maar dat moet je zelf dan maar bepalen e
gretz

This is an old Topic

No new postings for 6.694 days.
 Post CommentThat would be 223.1 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

212 Users online: 18 Guests (194 Unknown)
Pages generated today : 36.558
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.526.630