Ervaringen US Blaster 7321 Tabletop CD speler
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_Ivan_    posted on 08-09-2006 20:55
Beste members,

Wie kan mij wat vertellen over de kwaliteit en functies van deze cd-spelers?
(benk gewoon benieuwd naar)

Ivan

Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 08-09-2006 @ 21:21:06 (27%)

What do you think about Ervaringen US Blaster 7321 Tabletop CD speler ??

Vote :   

Lead    posted on 09-09-2006 11:10
Wat heb je er zelf al over kunnen vinden op het internet en/of in de winkel ??

Dit is een beetje kaal en weinig info om een topic te beginnen. Post in ieder geval een plaatje erbij zodat mensen in 1 oogopslag kunnen zien waar dit over gaat.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 09-09-2006 11:11 (100%)
Winston    posted on 09-09-2006 16:21
US Blaster 7321 Tabletop CD player

US Blaster cd player

Dimensions (L x H x D): 482 x 89 x 60mm
LCD with blue backlight
Pitch V.R adjust the desired speed
Control function button: open/close. play/pause. stop. cue. skip. search. time. single/continue. repeat. program. loop. reloop (loop A and B). pitch +/- 12%. jog (search +/-)
Slide control pitch bend +/-12%
Anti shock system (40 seconds)
Sony CD mechanism
2-channel RCA analog output
Optical and coaxial digital output
Frequency response: 20Hz - 20kHz
S/N ratio: 70dB
Total harmonic distortion: 0.01%
Power source: 110/220 dual power selector

Echt iets voor beginners. Waarom heb je hiervoor eigenlijk belangstelling als je al werkt met CDJ-800's?
Tic Toc
_Ivan_    posted on 09-09-2006 16:23
Vriend van mij wil deze spelers gaan aanschaffen, maar ik heb mijn twijfels over dit apparaat en wil hem graag over de streep trekken om voor een andere speler te kizen
Feel&.Celebrate.Life!
Winston    posted on 09-09-2006 16:30
Ik zie deze voor het eerst. Ook is het een relatief onbekend merk. Volgens de eigen specs heeft het een vrij slechte S/N ratio. Maar wat zijn je twijfels?
Tic Toc
_Ivan_    posted on 09-09-2006 16:38
Ik heb mijn twijfels over de prestaties van het hele apparaat. Verder denk ik dat als hij af en toe verkcoht word, er toch ook mensen die het apparaat hebben en er iets over kunnen vertellen. Ik heb dit topic gisteravond geopend en sinds dien ben ik niks méér teweten gekomen over de speler.
De prijs stelt ook niks voor....
Feel&.Celebrate.Life!
Winston    posted on 09-09-2006 16:50
Als het niet online wordt gekocht kun je het wat betreft prestaties uittesten. Duurzaamheid is niet te testen. Maar voor de prijs kun je het risico nemen. Het kan relatief niks, dus kan ook weinig stuk.

Het heeft rubberen knoppen, dat is dus wennen om precies te starten.

Het type jog dial gaat meestal niet jarenlang mee.

Als het m'n smaak was, z.a. bij die maat van je zou ik er wel voor durven gaan.

Welk alternatief heb je en hoe denkt je maat erover? En wat is het ervaringsniveau van hem?

Tic Toc
_Ivan_    posted on 09-09-2006 17:03
het ervarings niveau van m'n vriend is 0... helemaal beginnen dus... qua alternatieven. Hij heeft niet zo'n heel breed budget maar ik denk dat het misschien een beter idee is om door te sparen voor bijvoorbeeld een oem speler van jbsystems of reloop
Feel&.Celebrate.Life!
Winston    posted on 09-09-2006 17:15
Voor mensen met nul ervaring en miniem budget vindt ik de simpele toploaders het meest ideaal. Goedkoop, niks kan stuk, maar toch de basics z.a. instant start, pitch fader, cue knop, frame search, time display. Meer heb je als beginner niet nodig aan een player. Als het mixen of dj-en niks blijkt te zijn kun je toch gewoon cd tje draaien zonder pauze.
Tic Toc
ChiellianvanWhod    posted on 15-09-2006 19:45
toevallig dat die vriend van je (rik) bij me in de klas zit en ik het er vandaag nog met hem er over had.
ik vertelde hem ook al dat je het beste kan gaan spare voor oem spelers van bijv. reloop, jbsystems of stanton of american audio of noem het maar op.
ook alleen al omdat us blaster niet eg bekent is ?! en dus zal het ook wel zun kwaliteit niet  hebben dus ook niks te verw8e over de effecten die erop zaten (die er volgens mij niet eens op zitten?)
dus als ik hem was zal ik beginne met de oem spelers.
alhoewel hij wel begint, een beginner dus zal zon us blaster ook wel een oplossing zijn omdat ze gwoon heel simpel goedkoop zijn.
je leert er netzogoed veel van.
Lead    posted on 15-09-2006 21:59
Je leert er zeker op.... en als je later betere equipment koopt gaat het mixen alleen maar fijner Winking my eye
Let the BASS be louder
_Ivan_    posted on 15-09-2006 22:54
Poster: ChiellianvanWhod
toevallig dat die vriend van je (rik) bij me in de klas zit en ik het er vandaag nog met hem er over had.

Doe je ook Sound & Vision?
Feel&.Celebrate.Life!
ChiellianvanWhod    posted on 15-09-2006 23:16
jepperdepep en Rik zit bij me in de klas!Winking my eye
DJMarco1988    posted on 19-09-2006 09:25
en bij mij
Greetings, Marco
ChiellianvanWhod    posted on 19-09-2006 09:30
en bij marco:P
Reind    posted on 19-09-2006 11:52
Poster: Winston
Als het niet online wordt gekocht kun je het wat betreft prestaties uittesten. Duurzaamheid is niet te testen. Maar voor de prijs kun je het risico nemen. Het kan relatief niks, dus kan ook weinig stuk.

Huh? Das een logica waar ik weinig van begrijp. Behalve het loopwerk, de buttons, het lade systeem en de software kan er weinig mis gaan..... het lullige is dat dat 80% van de speler is.

Het heeft rubberen knoppen, dat is dus wennen om precies te starten.

Die is ook nieuw voor me en in 10 jaar tijd heb ik nog niet mee gemaakt dat een rubberen knop minder precies starte dan een hard plastic knop of een metalen knopje.

Het type jog dial gaat meestal niet jarenlang mee.

Wat voor type jogdiel? Dit is voor 99% zeker hetzelfde op het apparaat gezet als o.a de jb systems CD200 e.d. Gewoon een lager waar het geheel op draait.

Daarnaast komt het uit dezelfde chinese fabriek, nu zegt dat nog vrij weinig maar ik vind de argumenten deze speler niet te nemen tot nu toe erg zwak.

Wat ik wel een punt vind is de after sales van US blaster, US Blaster geeft je 1 jaar garantie. In dat jaar word een product omgeruild wanneer het kapot gaat. Reparartie kennen ze niet. Na dat jaar kun je er voor kiezen om het apparaat zelf in de container te lazeren of hun het voor je te laten doen, echter in beide gevallen heb je pech qua garantie want dingen als spare parts leveren word erg moeilijk bij zo'n fabrikant.
firefly    posted on 19-09-2006 12:15
wat bedoel je hier precies mee ??
betekend dat dat hij snel kapot gaat Confused

Winston    posted on 19-09-2006 13:53
Poster: Reind
Huh? Das een logica waar ik weinig van begrijp. Behalve het loopwerk, de buttons, het lade systeem en de software kan er weinig mis gaan

Dan heb je me juist heel goed begrepen.

Die is ook nieuw voor me en in 10 jaar tijd heb ik nog niet mee gemaakt dat een rubberen knop minder precies starte dan een hard plastic knop of een metalen knopje.

Ze starten allemaal precies zolang je voldoende oefent. Want qua gevoel verschillen de knoppen. Dus hardheid waarmee je moet indrukken en de diepte.

Wat voor type jogdiel? Dit is voor 99% zeker hetzelfde op het apparaat gezet als o.a de jb systems CD200 e.d. Gewoon een lager waar het geheel op draait.

Zou kunnen.

....maar ik vind de argumenten deze speler niet te nemen tot nu toe erg zwak.

Van mij mag hij het nemen. Maar ik ben voorstander van eenvoudiger. Anderen weer van complexer.

Tic Toc
Reind    posted on 19-09-2006 15:17
Poster: Winston
Dan heb je me juist heel goed begrepen.

In die gevallen hebben we het echter wel over 90% van de cd speler. Op die punten onderscheid een slechte speler zich van een goede. Een goed loopwerk zoals dat van een CDJ800 zal het veel langer uithouden dan een slecht loopwerk zoals dat bijvoorbeeld in een Gemini CFX zit maar beide zijn het slot-in systemen.

De dingen die ik aanhaalde zijn dus essentiele dingen, dat er verder weinig mis mee kan zijn was met een Winking my eye bedoeld aangezien ik in het rijtje alle essentiele dingen aan haalde. Het verschil tussen goed en slecht word op die punten gemaakt voor een groot deel.

Simpel of complex zeggen ook helemaal niets over betrouwbaarheid. Ik ken spelers die zo basic zijn als het maar kan maar toch niet echt betrouwbaar genoemd kunnen worden, het tegenovergestelde is ook van toepassing met spelers die heeeeeel veel kunnen EN betrouwbaar zijn.
Illusion    posted on 19-09-2006 15:38
Ik heb zelf de usblaster 7310 gehad. Zeer goede cd-speler, GOED voor beginnende dj's. Dit is dan wel een OEM, maar de kwaliteit is goed.

De USBlaster 7310 verschilt niet veel met de 7321. Het uiterlijk van de 7321 is een stukje mooier, het is waarschijnlijk gewoon een vernieuwde versie.

Nou over mijn ervaring met de 7310 ben ik goed te spreken, de eigenschappen die winston over de 7321 heeft gepost met de picture, kloppen helemaal. Tís antischock, 12% pitch + en -. en het is voor de beginnende dj gewoon ideaal.

Hoewel ALS je al eerder op pioneer of denon hebt gedraaid, is het dan een hele vreemde overstap als je opeens op UsBlaster gaat.

Het is in ieder geval een aanrader voor de beginnende/begingevorderde DJ.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 19-09-2006 @ 15:42:15 (3%)

This is an old Topic

No new postings for 6.619 days.
 Post CommentThat would be 220.6 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

53 Users online: 4 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 3.501
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.950.107

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy